Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3816887 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7410 Dátum: 2013.10.03 17:45:35 »
Na ez az igazi vakvezetés.  :D
Beindult a lámpaprojekt.
Kiszedték a lámpákat és azokkal csomagtartóban mentem a haza a garázsomba. Kb 800 méter és délután négy óra volt, úgyhogy nem voltam közveszélyes. Bár a yardtól tartottam, hogy nehogy már ezen a pár méteren büntessenek meg.

Holnap feladom a lámpákat, hétfőn a Garancia Lámpánál lesz és a héten megjavítják. Remélem minden oké lesz, mind a szállítás, mind a javítás során.

Készítettem egy szerelés előtti képet is tegnap este, hasonlóan mint a csináld magad elektromos topikban. Bár talán nem olyan drámai még a helyzet mint az ottani képeken (főleg a bal oldalon), de látványos javulást várok.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.03 18:04:56 írta András1980 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10718
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7411 Dátum: 2013.10.03 20:04:26 »
Képek alapján annyira még nem vészes, persze te látod élőben milyen.
Remélhetőleg majd ilyen lesz utána.  :D ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7412 Dátum: 2013.10.03 21:22:51 »
Az enyém is ilyen volt, most már viszont tökéletes, nem kell ködfényszóró
Most 16"-os alufelni kellene esetleg nyári gumival.
Van helyette 17".os ha kell valakinek..

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7413 Dátum: 2013.10.03 21:26:49 »
Sziasztok!

T22 2001-es, 1,8 Line Sol AT, 253 ezer kilométerrel. Augusztusban hoztam Németországból, Toyota márkakereskedéstől, szervizkönyvvel, eredeti számlákkal.

Ami ezt követte: meghalt az autópályán a generátor, majd itthon a közös nyomócső. Egy szelephézag állítás is befigyelt. Meg a hátsó tárcsafékek megmozgatása.

Így hirtelen ennyi. Másnak valami kaland?

Üdv,
Csaba

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7414 Dátum: 2013.10.03 21:39:36 »
közös nyomócsö?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

dodosch

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7415 Dátum: 2013.10.03 21:40:44 »
Helló Mindenkinek!

Aki tud kérem adjon tanácsot tippet, hogy mi a megoldás arra az apró problémámra, hogy a 2001 es 1.8 benzines 1ZZ motorkódú avensisem kb. 700 km alatt megeszik egy liter motorolajat. Hallottam, h ezeknél volt ilyen konstrukciós probléma, de VALÓJÁBAN mivel orvosolható? voltam két márkaszervízbe, az első csak a gyűrűcserével oldaná meg  a problémát, ne erről különböző fórumokon olvastam, hogy nem elég mert a dugattyúkat kellene cserélni mert azok a fő bűnösök. A második márkaszervízbe is ezen az állásponton voltak, de ott motorfúrással együtt javasolták a dolgot, holott előzőleg  meg olyat is hallottam, h ezeket  a motorokat nem lehet megfúrni. (egyáltalán lehet vagy sem?) mert én arra gondoltam h elősször meg kéne nézni a hengerek állapotát (amit gondolom csak szétszedéssel lehet? kompressziómérés stb. nem elég) és ha a hengerfalnak nincs baja akkor elég a dugattyúcsere ha meg kopott akkor fúrással együtt ha egyáltalán lehetséges. Szerintetek ez kb. milyen költségekkel járna, ill. melyik verzió is lehet a megoldás, ha csak nem egy harmadikat javasolnátok. 210 ezer km van a kocsiba elvileg... (Még zárójelbe jegyezném meg, volt kompressziómérésen a kocsi 1es henger 14, 2 es 9, 3as 13, 4es 14  nyomás) köszi szépen a tanácsokat előre is.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7416 Dátum: 2013.10.03 21:41:10 »
motorgenerál.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7417 Dátum: 2013.10.03 21:50:48 »
Így van, az olajevés oka a dugattyúgyűrűk leszorulása. A módosított motorokban már több és nagyobb átmérőjű lyukak vannak. Ez kb. 100 ezres tétel, de ennyi km-rel ha már egyszer szétkapják a motort, a fene tudja, mi kerül még elő, szóval ezt a számot meg lehet akár hárommal is lazán szorozni.  ::) Van, ahol egyszerűen a régi dugattyúkat fúrják meg.

Részletesebben:
Olajfogyi összeszedve: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg405408#msg405408
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg487468#msg487468

vvt-i dugószett
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg395962#msg395962
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg396006#msg396006
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg396190#msg396190
 
olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...

olajfogyi szeke 10W60: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7418 Dátum: 2013.10.03 22:13:41 »
Helló Mindenkinek!

Aki tud kérem adjon tanácsot tippet, hogy mi a megoldás arra az apró problémámra, hogy a 2001 es 1.8 benzines 1ZZ motorkódú avensisem kb. 700 km alatt megeszik egy liter motorolajat. Hallottam, h ezeknél volt ilyen konstrukciós probléma, de VALÓJÁBAN mivel orvosolható? voltam két márkaszervízbe, az első csak a gyűrűcserével oldaná meg  a problémát, ne erről különböző fórumokon olvastam, hogy nem elég mert a dugattyúkat kellene cserélni mert azok a fő bűnösök. A második márkaszervízbe is ezen az állásponton voltak, de ott motorfúrással együtt javasolták a dolgot, holott előzőleg  meg olyat is hallottam, h ezeket  a motorokat nem lehet megfúrni. (egyáltalán lehet vagy sem?) mert én arra gondoltam h elősször meg kéne nézni a hengerek állapotát (amit gondolom csak szétszedéssel lehet? kompressziómérés stb. nem elég) és ha a hengerfalnak nincs baja akkor elég a dugattyúcsere ha meg kopott akkor fúrással együtt ha egyáltalán lehetséges. Szerintetek ez kb. milyen költségekkel járna, ill. melyik verzió is lehet a megoldás, ha csak nem egy harmadikat javasolnátok. 210 ezer km van a kocsiba elvileg... (Még zárójelbe jegyezném meg, volt kompressziómérésen a kocsi 1es henger 14, 2 es 9, 3as 13, 4es 14  nyomás) köszi szépen a tanácsokat előre is.

Üdv!
Nekem a Carina hasonló mértékben ette. 315.000-nél lett szétborítva.
Gyűrűcsere és a dugók kipucolása után most elvileg nem eszi (2000 km olajcsere óta, alig ment lejjebb a pálcán a szint, és inkább diszkréten kifolyik a motorból az elosztó környékén, azt majd meg kell oldanom). Az enyémben a hengerek Nicasil-osak, válluk nincs, pár helyen fényesek, de amúgy látszik a hónolás. Ha szétvan, akkor látod, de szerintem nem kell bántani a hengert, valószínűleg olyanra már úgysem tudják megcsinálni, mint a gyári.
A dugókat én is megfúrnám szerintem, de nézd meg a linkeket, ott van több okosság.
Elég nagy a kompressziókülönbség, nálam max. 1 bar lehet. Szerintem ez a szelepek miatt lehet inkább, majd nézzetek rá, úgyis lennt lesz: becsiszolás, hézagbeállítás kellhet, csiszolás után szelepszárszimeringcsere. Akkor egy darabig örökös.
Egy javításit nézzél szerintem, mert sok h*lyeséget tud csinálni szerelő is vele, nem adja minden magát. Például korrekten levéve a hengerfejet, nem kell majd síkoltatni rutinból, stb. Új hengerfejcsavarokat mindenképpen jó venni, és ha kicserélteted a vezérlést, szíjakat, akkor kb. 100.000 km-ig rendben vagytok. Ha meg akarod tartani persze, különben nem éri meg elkezdeni sem ezt a munkát.
Ha nem zabálja az olajat, akkor elvileg kipucolódnak a lambdaszondák és a katalizátor is, nálam legalábbis ez volt hála Istennek.
Itt a fórumon szerintem megkapod a szükséges segítséget hozzá, ha kéred.

A költségek nekem kb. 80.000 volt az anyag, nagy része 40%-os kedvezménnyel (felső tömítéskészlet, vezérléskészlet, hengerfejcsavarok, szíjak 36000). Gyűrűket neten vettem jó áron (11000 a szett, nem építette be egy carinás), injektorsor tömítés gyári 12000 a 12db gumi, meg pár ez-az (olajcsere 7500, hűtőfolyadékcsere 6000), hézagoló lapkák, féktisztító hegyek, tömítőpaszta...így jön össze kb.
Nem ismerek megbízható, japán autókhoz jól értő szerelőt, abban nem tudok segíteni sajnos. De a fórumon is vannak szerelők  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.03 22:26:24 írta vd1234 »

dodosch

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7419 Dátum: 2013.10.03 22:23:25 »
Értem, és ezt igazából szerintetek hol kéne megcsináltassam, mert autószerelő ismerettségem nem sok ven és mint mondtam két márkaszervízbe voltam idáig és mind a kettő mást mondott még talán a második volt a közelebb az általatok ill. fórumokon leirtakhoz, de fúrással együtt azt mondták olyan 3-400 ezer között áll meg. (kicsit sokalltam ...) de mindenképpen olyan helyen akarom szereltetni ahol adnak rá garanciát. Meg azt se akarom, h kisérletezgessenek legyen jó és kész, inkább egyszer fizetek ki nagyobb összeget mint egyszer kicsit utána meg ha nem jön be akkor ugyanúgy a nagyot.. mert a kocsit megtartanám olyan 300 ig férne bele plafonon ezen felül már elgondolkodnék, h leváltom..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7420 Dátum: 2013.10.03 22:31:39 »
Jól írják a többiek a probléma okát. Én a megoldással kapcsolatban vd1234 véleményét képviselem. A gyűrűket GYÁRIRA kell cserélni, a dugókat és furatait megtisztítani, esetleg fúrni rájuk még 2-2 lyukat a jobb olajáramlásnak, majd új tömítések, gondos összeszerelés és jó minőségű 5-30-as olajat bele.

Anyagilag ez kb 150.000 lehet munkadíjjal, de sok múlik azon, hogy kivel csináltatod és, hogy esetleg nem-e derül ki más hiba is a művelet közben. A dugók gyáriban 40.000/db, ezekhez elvileg nem kéne nyúlni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7421 Dátum: 2013.10.03 22:32:40 »
Értem, és ezt igazából szerintetek hol kéne megcsináltassam, mert autószerelő ismerettségem nem sok ven és mint mondtam két márkaszervízbe voltam idáig és mind a kettő mást mondott még talán a második volt a közelebb az általatok ill. fórumokon leirtakhoz, de fúrással együtt azt mondták olyan 3-400 ezer között áll meg. (kicsit sokalltam ...) de mindenképpen olyan helyen akarom szereltetni ahol adnak rá garanciát. Meg azt se akarom, h kisérletezgessenek legyen jó és kész, inkább egyszer fizetek ki nagyobb összeget mint egyszer kicsit utána meg ha nem jön be akkor ugyanúgy a nagyot.. mert a kocsit megtartanám olyan 300 ig férne bele plafonon ezen felül már elgondolkodnék, h leváltom..
A hengerfúrást semmiképpen nem javasolnám, főleg, hogy max. 100.000 km-t akarod használni még.
De mondom, szerintem fúrás nélkül jobb, mintha megfúrnák! Tehát miért költeni rá?
Márkaszervizben nem kísérleteznek? Olvasd el Palaczk Yaris-os tapasztalatát, a napokban írta oda  :1eye:
Sokan dícsérik Sintár Károlyt (Charlie Autó?), Palaczknak van szerelője Pécsen, a kaposvári márkaszervizről is jókat mondanak, szóval biztos lesz itt tipp, hogy hová érdemes vinni a gépet  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.03 22:36:31 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7422 Dátum: 2013.10.03 22:33:48 »
Értem, és ezt igazából szerintetek hol kéne megcsináltassam, mert autószerelő ismerettségem nem sok ven és mint mondtam két márkaszervízbe voltam idáig és mind a kettő mást mondott még talán a második volt a közelebb az általatok ill. fórumokon leirtakhoz, de fúrással együtt azt mondták olyan 3-400 ezer között áll meg. (kicsit sokalltam ...) de mindenképpen olyan helyen akarom szereltetni ahol adnak rá garanciát. Meg azt se akarom, h kisérletezgessenek legyen jó és kész, inkább egyszer fizetek ki nagyobb összeget mint egyszer kicsit utána meg ha nem jön be akkor ugyanúgy a nagyot.. mert a kocsit megtartanám olyan 300 ig férne bele plafonon ezen felül már elgondolkodnék, h leváltom..
Akkor vidd charlie-hoz. Tucat ilyen motort tett már rendbe. A fórum főoldalán a támogatók között találod...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7423 Dátum: 2013.10.03 22:40:42 »
Az igazság az, hogy nekem a gyűrűszett nem gyári, hanem Mahle (ACL), de szerintem is biztos, hogy a gyári jobb ennél. Mondjuk drágább is  ;)

dodosch

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7424 Dátum: 2013.10.03 22:45:25 »
Köszi szépen, akkor mivel mindketten mondtátok Charliet felveszem vele a kapcsolatot és kérek tőle egy ajánlatot.