Szerző Téma: Celica  (Megtekintve 595608 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Celica
« Válasz #1200 Dátum: 2011.03.11 06:44:37 »
Mostan gizdulol? :P Nekem az is halott már... :( De az autóért mindent :)
Legközelebbi mekizésre teljesen új autó lesz belőle :) Kicsit rendbe lett téve, hogy bírja a nyárig :)
Utána szeretném folytatni a rendberakását...
Józsi vagyok :-)

celicáss

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1201 Dátum: 2011.03.19 01:09:41 »
Ez a dugattyú kell a VVTI motorokba akkor ha nem akarunk olajfogyasztást.
ez nemcsak az 1ZZ de a 3ZZ és a 4ZZ motorokra is érvényes, hisz a dugattyúk csak a kompresszióviszonyban térnek el.
Az 4ZZ-é a legnagyobb a kis löket miatt a 3ZZ-é kisebb a 4ZZ-é a legkisebb mivel ott a leghosszabb a löket.
Csapszegek , seger gyűrűk ugyanazok mindnél.


A lényege: 4+4 db furat és 2+2 db bemart horony a dugattyúba a lehúzógyűrűk (3. gyűrű) alatt garantálja az olaj visszafolyását az olajteknőbe

a régi cikkszámú dogóknál csak 2+2 furat volt és horony sem volt
13101-22031
vagy
13101-0D050
ezt a cikkszámot a Toyota ki is vonta.

13101-22031
vagy
13101-0D062

 Ez a cikkszám van most helyette de erre 2005 közepéig várni kellett és már csak 2-3 hónap volt hátra a Celica gyártásából.
Úgyhogy az összes ezelőttit szét kellet szedni mert 100 ezret sem bírtak ki a motorok.
A gyár egyébként maga ajálja az fent említett megmunkálást vagy az új dugók megvételét. Kinek mi a jobb.

Ez a jó dugó:



Jól látszik a 4 db kis furat amin visszafolyhat az olaj és a 2 kis horony is látszik az palást alsó részén:


Megfordítva jól látszik a két bemarás.


Összevetve a kettőt :



Ez a xar dugó. Jól látni a 2 kis furatot a 3. gyűrű helyén, ezen keresztül nem tud visszafolyni az olaj így odaég vagyis elfogy.



itt látszik jól a xar dugón, hogy csak 2 kis furat ami nem elég és nincs horony sem.




A megmunkálás pontosan:
Kidobni nem kell a rossz dugókat mert kis munkával újra visszarakhatók lesznek és ha nem sérült a blokk és új gyűrűszettel tesszük vissza a dugókat akkor el lehet felejteni az olajfogyasztást. :clap:

1.   Increase the number of oil return holes from 4 to 8

2.  Add a slit to the ring grooveThese changes are designed to improve circulationof oil around the lower portion of the piston.This will:


       --   prevent build up of carbon deposits

  --    improve cooling due to increased flow of

« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 01:28:40 írta celicáSs »

celicáss

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1202 Dátum: 2011.03.19 01:35:00 »
Ez a Celica motor tönkrement pl.:





És ez lett a megoldás:







Jól látszik a régi dugó hiányossága és odaégett kátrány.

« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 01:38:03 írta celicáSs »

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1203 Dátum: 2011.03.19 15:50:01 »
Hát nem tudom, amire te azt mondod hogy xar, valójában ha megnézed szinte az összes autónak így meg van égve, ez szerintem természetes. Ezek a kis furatok azért jók mert a dugattyú és a gyürü között nem ragad meg annyira az olajsár és nem fog megszorulni a dugattyú, így az olajzás lesz jobb, de szerintem ettöl függetlenül ugyanúgy eszi az olajat.
Just drive for fun

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Celica
« Válasz #1204 Dátum: 2011.03.19 19:29:09 »
Annyit meg hozzatennek, hogy a javitott dugokon a harmadik (olajlehuzo) gyuru merete is megvaltozott es a hozza tartozo horony a dugon is picit nagyobb lett. Igy mar a fentiek +  az altalam emlitett eleg, hogy nem tapadnak le a lehuzogyuruk. Ezek normalis esetben szabadon forognak a dugo-n, de regi ZZ-s motoroknal csomot lattam ahol brutalis erovel sem lehetett megmozditani mar oket. Ott is hagytak a nyomot a henger falan.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

celicáss

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1205 Dátum: 2011.03.20 01:22:54 »
Igen, itt jól látszik a kopott hengerfal.







Ez a motor nem elírás 100 km / 1 Liter olajat evett.

Máskülönben női tulaja volt...... [rohog]

[/youtube]

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1206 Dátum: 2011.03.20 02:56:30 »
Ezt kitaláltam volna a vezetési stílusból :clap:
Just drive for fun

celicáss

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1207 Dátum: 2011.03.20 16:36:43 »
És ilyen lett,mikor miután összerakták:  :clap:


celicáss

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1208 Dátum: 2011.04.05 01:04:33 »

Seventh Generation Sketches

Below are sketches Toyota USA released of the seventh generation Celica. This Celica was designed at the CALTY design center in California.






 :clap:

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Celica
« Válasz #1209 Dátum: 2011.04.19 22:30:05 »
Ha minden igaz király fogyasztásom lett a Celivel.
440 km 1/3-a város, maradék lakott területen kívül, olykor 140-el is, kisebb gyorsításokkal /ha jól rémlik 3 padlózás volt előzéskor, de nem forgattam 5000 fölé./
7,4 literes fogyasztás jött ki.
Következő cél a 7 liter alá menés, most is javult 8 decit :)
Milyen jó, hogy egy sportautóról beszélek, mi? :)
Ja....2000-es 3SGE mocival...
Józsi vagyok :-)

pzs

  • Vendég
Re: Celica
« Válasz #1210 Dátum: 2011.04.19 22:36:29 »
Avatart lecserelhetned mar :P.

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Celica
« Válasz #1211 Dátum: 2011.04.19 23:18:48 »
Má itt is kezded? Majdan :P Összefűzök 1 fotót a két kocsiról... :)
Amúgy meg kéne hozzá 1 jó fotó, hamár alakulgat az ótó... :)
Majd jövő héten lecserélem, ha fenn lesz a másik lökös :)
Józsi vagyok :-)

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1212 Dátum: 2011.04.21 00:48:11 »
Én nekem 13 városban kis távokra, szintén 3SGE mocival, még pályás fogyasztást nem mértem de remélem legalább 9 alá lemegy.
Illetve ma kész lett a kocsi, összeraktam. 1-2 vízcsöcsonk elrohadt azokból újjak lettek esztergáltatva, ki lett takarítva a hütörendszer légtelenítve lett a fék. Ez így mind 3210ft-ból :D Ami tartalmaz egy 60cm-es gumicsövet, 2db bilincset és kétkomponensü fémragasztót :)
Hütörendszer tisztításához ajánlom a trisót! Ha egy napig olyan vízzel jársz ami tartalmazza ezt, egész szépen kitísztítja az egészet. Nekem konkrétan sárga víz jött ki.
Just drive for fun

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Celica
« Válasz #1213 Dátum: 2011.04.21 16:16:37 »
Akkor most már lassan gurulunk nagyokat :-))))
Zó....hány kiló és LE a Celid?
Majd 2-es gurulóból tolhatnánk egyet valamikor...állórajtba nem megyek bele, mert szar a szinkrongyűrűm :(
Enyim: 1270kg@156LE elvileg, asszem 110kW
Józsi vagyok :-)

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Celica
« Válasz #1214 Dátum: 2011.04.23 02:51:03 »
1150kg@150le de a forgalmiban 110kW van,
Majd Vizsga után. kb 2hét múlva lakatoláson lesz az autó, utána vizsga és majd utána benne lennék :)
Just drive for fun