Helló Mindenkinek!
Aki tud kérem adjon tanácsot tippet, hogy mi a megoldás arra az apró problémámra, hogy a 2001 es 1.8 benzines 1ZZ motorkódú avensisem kb. 700 km alatt megeszik egy liter motorolajat. Hallottam, h ezeknél volt ilyen konstrukciós probléma, de VALÓJÁBAN mivel orvosolható? voltam két márkaszervízbe, az első csak a gyűrűcserével oldaná meg a problémát, ne erről különböző fórumokon olvastam, hogy nem elég mert a dugattyúkat kellene cserélni mert azok a fő bűnösök. A második márkaszervízbe is ezen az állásponton voltak, de ott motorfúrással együtt javasolták a dolgot, holott előzőleg meg olyat is hallottam, h ezeket a motorokat nem lehet megfúrni. (egyáltalán lehet vagy sem?) mert én arra gondoltam h elősször meg kéne nézni a hengerek állapotát (amit gondolom csak szétszedéssel lehet? kompressziómérés stb. nem elég) és ha a hengerfalnak nincs baja akkor elég a dugattyúcsere ha meg kopott akkor fúrással együtt ha egyáltalán lehetséges. Szerintetek ez kb. milyen költségekkel járna, ill. melyik verzió is lehet a megoldás, ha csak nem egy harmadikat javasolnátok. 210 ezer km van a kocsiba elvileg... (Még zárójelbe jegyezném meg, volt kompressziómérésen a kocsi 1es henger 14, 2 es 9, 3as 13, 4es 14 nyomás) köszi szépen a tanácsokat előre is.
Üdv!
Nekem a Carina hasonló mértékben ette. 315.000-nél lett szétborítva.
Gyűrűcsere és a dugók kipucolása után most elvileg nem eszi (2000 km olajcsere óta, alig ment lejjebb a pálcán a szint, és inkább diszkréten kifolyik a motorból az elosztó környékén, azt majd meg kell oldanom). Az enyémben a hengerek Nicasil-osak, válluk nincs, pár helyen fényesek, de amúgy látszik a hónolás. Ha szétvan, akkor látod, de szerintem nem kell bántani a hengert, valószínűleg olyanra már úgysem tudják megcsinálni, mint a gyári.
A dugókat én is megfúrnám szerintem, de nézd meg a linkeket, ott van több okosság.
Elég nagy a kompressziókülönbség, nálam max. 1 bar lehet. Szerintem ez a szelepek miatt lehet inkább, majd nézzetek rá, úgyis lennt lesz: becsiszolás, hézagbeállítás kellhet, csiszolás után szelepszárszimeringcsere. Akkor egy darabig örökös.
Egy javításit nézzél szerintem, mert sok h*lyeséget tud csinálni szerelő is vele, nem adja minden magát. Például korrekten levéve a hengerfejet, nem kell majd síkoltatni rutinból, stb. Új hengerfejcsavarokat mindenképpen jó venni, és ha kicserélteted a vezérlést, szíjakat, akkor kb. 100.000 km-ig rendben vagytok. Ha meg akarod tartani persze, különben nem éri meg elkezdeni sem ezt a munkát.
Ha nem zabálja az olajat, akkor elvileg kipucolódnak a lambdaszondák és a katalizátor is, nálam legalábbis ez volt hála Istennek.
Itt a fórumon szerintem megkapod a szükséges segítséget hozzá, ha kéred.
A költségek nekem kb. 80.000 volt az anyag, nagy része 40%-os kedvezménnyel (felső tömítéskészlet, vezérléskészlet, hengerfejcsavarok, szíjak 36000). Gyűrűket neten vettem jó áron (11000 a szett, nem építette be egy carinás), injektorsor tömítés gyári 12000 a 12db gumi, meg pár ez-az (olajcsere 7500, hűtőfolyadékcsere 6000), hézagoló lapkák, féktisztító hegyek, tömítőpaszta...így jön össze kb.
Nem ismerek megbízható, japán autókhoz jól értő szerelőt, abban nem tudok segíteni sajnos. De a fórumon is vannak szerelők
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)