Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499640 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2040 Dátum: 2014.01.13 23:04:48 »
En vagyok hülye. :)) félre olvastam...
Na, neked emiatt jobb a helyzeted és talán kevésbé érzékeny a gyűrű minőségére így az olajhűtővel.
A vvtiből kihagyták a hűtőt, ezért fel tud forrósodik az olaj és ezáltal a gyűrű.
Mennyi olaj van azokban? Itt volt nívópálca ápgréd?  :cool2:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2041 Dátum: 2014.01.13 23:06:06 »

Mennyi olaj van azokban? Itt volt nívópálca ápgréd?  :cool2:
alapbol 3,7 liter, upgraddel egyutt 4,2.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2042 Dátum: 2014.01.13 23:08:55 »
alapbol 3,7 liter, upgraddel egyutt 4,2.
Vannak 240 fok feletti lobbanáspontú olajok, esetleg azokkal nem lehet itt kezdeni valamit?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2043 Dátum: 2014.01.13 23:15:18 »

Vannak 240 fok feletti lobbanáspontú olajok, esetleg azokkal nem lehet itt kezdeni valamit?
Nincs ilyesfajta gyári ajánlás, vagy utalás. Nem tudom, jelent-e valamit...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

krisz978

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2044 Dátum: 2014.01.21 15:44:59 »
Sziasztok!Egy kis segítséget kérnék.D4D dizelmotor szervószivattyú mellett lévő feszítőgörgőbe lehet-e csapágyat cserélni vagy csak kopletten az egészet?Egyébként 6908V csapágy van benne.Előre is kösz a segítséget!

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2045 Dátum: 2014.01.22 21:25:57 »
Beázik a csomagtartóm, vizes a filc, áll a víz a pótkerék alatt.
Hol keressek csomagtér ajtó szigetelést és hátsó lámpa szigetelést?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2046 Dátum: 2014.01.22 22:09:00 »

Beázik a csomagtartóm, vizes a filc, áll a víz a pótkerék alatt.
Hol keressek csomagtér ajtó szigetelést és hátsó lámpa szigetelést?
Bontokban, esetleg törötten hirdetett Avensiseket erdemes figyelgetni. Újonnan ezek horror árban vannak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2047 Dátum: 2014.01.23 01:35:41 »
Beázik a csomagtartóm, vizes a filc, áll a víz a pótkerék alatt.
Hol keressek csomagtér ajtó szigetelést és hátsó lámpa szigetelést?
De azért nézd meg, hogy tényleg azzal van-e gond. Nekem a tetőnél folyt be, a végigfutó műanyag csíkot kellet "javítani".
Attila 31
  - Avensis
- Prius

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2048 Dátum: 2014.01.24 21:45:09 »
De azért nézd meg, hogy tényleg azzal van-e gond. Nekem a tetőnél folyt be, a végigfutó műanyag csíkot kellet "javítani".

Persze, először pontosan megkeresem, hol a hiba, de egyelőre ezekre gyanakszom, vizesnek tűnik a lámpa alatt és az ajtó alatt is.
Egy bontott, szintén tizenéves tömítés mivel lenne jobb, mint az enyém?

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2049 Dátum: 2014.01.24 21:55:40 »
Nekem az a véleményem, hogy egy gyári gyűrűszettet megérdemel az autó és a meglévő dugókat alaposan letisztítani, furatokat könnyen járhatóvá tenni is érdemes. Én hasonló helyzetben ennél többet nem tennék, elismert szakember szerint általában nem is kell többet tenni. Azt is hozzá tette, hogy minden konkrétum akkor derül csak ki teljesen, amikor szétszedi a motort, így biztosat látatlanban nem lehet mondani (ezért emeltem ki, hogy általában).

Én adnék még egy sor új tömítést, ahova kell, de mást nem bolygatnék, ha az működik. Ne felejtsük el, hogy vd autója közel 20 éves, ez a szóban forgó, pedig kis hijján a fele. Nem szabad másnap baja legyen. Vezérlés csere, ugye, vvt-i motoron eleve kilőve, nem kell vele számolni, csak 105.000km-ként a hosszbordásszíj cserével.

Kaptam egy húzós árajánlatot a dugattyúgyűrűk, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek, tömítések cseréjére.
Nem tudjátok a pontos cikkszámokat és egy jó beszerzési forrást? Hátha az alkatrészen tudnék spórolni egy keveset.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2050 Dátum: 2014.01.24 22:17:39 »
Kaptam egy húzós árajánlatot a dugattyúgyűrűk, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek, tömítések cseréjére.
Nem tudjátok a pontos cikkszámokat és egy jó beszerzési forrást? Hátha az alkatrészen tudnék spórolni egy keveset.

Üdv!

Nagyon érdekelne, hogy mennyi volt az az ajánlat, akár PÜ-ben is  :yes:

Dugattyúgyűrűszettet, hajtókar-, és főtengelycsapágyakat többfélét árulnak a Szakálmetálban. Most valószínűleg onnan vennék gyűrűket, ha kellene, az enyémbe egy jobb (drágább is) krómos 16 körül lenne kedvezménnyel, amúgy 24 (a szett, tehát a 4 dugattyúhoz).
Felső tömítéskészletet Elringet (Bárditól) vettem, ebben kb. minden benne van, szelepszárszimmeringek, hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés, szívó és kipufogósor tömítések, stb. De ha nem kell ennyi minden, akkor egyenként lehet megvenni, csak akkor drágábbra jön ki esetleg. Nálam benne volt a vezérműtengely szimmering (láncosnál elvileg nincs ez), meg valami kipufogó tűzkarikák, de azok éppen nem voltak jók, maradt a régi, ám hála Istennek nem fúj ki. Saját tapasztalatom volt, hogy a vízpumpa cseréjét nem jó kihagyni (ha nem tudod,milyen régi), és jó a szelephézagokat belőni, szerintem az VVTi-n is van. Akkor jópár 10.000 km-re letudtad ezeket elvileg, ha sikeres a kivitelezés.

Szakálnál elég jó a toyodiy-es cikkszámra a keresés, de érdemes lehet megnézni pl. az alkatreszek.hu-n is. Nekem pl. nagyon tetszik a Szakálnál is beszerezhető Eneos hűtőfolyadék, de a Yeti az nem igazán.

Meg az alkatrészek témában jó érdeklődni kedvezményért  :yes:

Szerintem tudsz spórolni az alkatrészen  :yes: Nekem alkalmi vételben 11 volt a gyűrűszett vaterán, 36 körül a felső tömítéskészlet+vezérléskészlet+hosszbordás szíjak+hengerfejcsavar készlet, cseréltem az injektorok tömítéseit (12 volt a gyári), hűtőfolyadék (most 6 körül lenne az Eneos), olajcsere, meg pár kisebb dolog, anno olyan 80 körül volt az anyagár. Gyűrűzés után jó tudni, hogy 1-2 ezer km után megint olajcsere, meg járatni kell, ilyenek.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.24 22:20:17 írta vd1234 »

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2051 Dátum: 2014.01.28 10:06:02 »
Nagyon érdekelne, hogy mennyi volt az az ajánlat, akár PÜ-ben is  :yes:

A mester mindenből gyárit ajánlott, ezeken az árakon:
gyűrűgarnitúra: 59 ezer, szelepszár szimeringek: 18 ezer, hengerfejtömítés: 19 ezer, hajtókarcsapágyak: 42 ezer, +olaj, szűrő, munkadíj, mindenestől jóval 200 fölött vagyunk.

A toyodiy-en melyik évjárathoz nézzem a cikkszámokat? Csak azért kérdezem, mert ugye 2005-től változott a dugattyúgyűrű. Ezek kellenek nekem: 13011-0D020, 13011-22170? Vagy ez a régi cikkszám? Illetve mi az a J, L betű a cikkszámban?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_TOYOTA_AVENSIS_ZZT220L-AEMEKW_1301.html

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2052 Dátum: 2014.02.02 21:07:23 »
De azért nézd meg, hogy tényleg azzal van-e gond. Nekem a tetőnél folyt be, a végigfutó műanyag csíkot kellet "javítani".

Megvan a beázás helye. Ma végre plusz 1-2 fok volt, így lebontottam minden csomagtér kárpitot, kitakarítottam csomagtartót, utána pedig jó alaposan lemostam a kocsit.
A kárpit alatt vastagon állt a por, az emelő alatt állt 1 liter víz, a jobb oldali csomagtér szellőző pedig ki volt esve a helyéről, a szigetelése lógott, innen jött be a víz. Sajnos letörtek a rögzítőfülek, így nem is tudtam visszatenni a helyére, Gondolom a rengeteg por is innen került be a kocsiba. Egyébként a bal oldali szellőző is tök koszos, körülötte is minden vastagon poros. Szokás ezeket cserélni?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2053 Dátum: 2014.02.03 09:04:42 »
Megvan a beázás helye. Ma végre plusz 1-2 fok volt, így lebontottam minden csomagtér kárpitot, kitakarítottam csomagtartót, utána pedig jó alaposan lemostam a kocsit.
A kárpit alatt vastagon állt a por, az emelő alatt állt 1 liter víz, a jobb oldali csomagtér szellőző pedig ki volt esve a helyéről, a szigetelése lógott, innen jött be a víz. Sajnos letörtek a rögzítőfülek, így nem is tudtam visszatenni a helyére, Gondolom a rengeteg por is innen került be a kocsiba. Egyébként a bal oldali szellőző is tök koszos, körülötte is minden vastagon poros. Szokás ezeket cserélni?

Nekem is hasonló gondom volt: víz állt az emelő alatt. Én is kipakoltam, kitöröltem, majd jó alaposan lemostam. Nekem nem volt kiesve a karosszériából a szellőző, de a gumilap fülei közül 1-2 leszakadt és ha jól láttam, akkor a karosszéria és a műanyag szellőzőház között is folyt be víz. Én kerestem egy jó állapotú bontottat (1000-1500 Ft) és azt tettem a helyére úgy, hogy a körbefutó gumitömítésre húztam egy kis tömítőanyagot is. Azóta szárazság van azon a részen is. Kellemetlenség, hogy le kell venni hozzá a lökhárítót, amit nem úszol meg 1-2 patent törése nélkül. Egy bizonyos mennyiségű por szerintem normális, a másik oldalon ezért tudom, hogy minden ok, mert PORszáraz! :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2054 Dátum: 2014.02.03 11:18:24 »
Nekem is hasonló gondom volt: víz állt az emelő alatt. Én is kipakoltam, kitöröltem, majd jó alaposan lemostam. Nekem nem volt kiesve a karosszériából a szellőző, de a gumilap fülei közül 1-2 leszakadt és ha jól láttam, akkor a karosszéria és a műanyag szellőzőház között is folyt be víz. Én kerestem egy jó állapotú bontottat (1000-1500 Ft) és azt tettem a helyére úgy, hogy a körbefutó gumitömítésre húztam egy kis tömítőanyagot is. Azóta szárazság van azon a részen is. Kellemetlenség, hogy le kell venni hozzá a lökhárítót, amit nem úszol meg 1-2 patent törése nélkül. Egy bizonyos mennyiségű por szerintem normális, a másik oldalon ezért tudom, hogy minden ok, mert PORszáraz! :)

Üdv!

Hol kaptál ilyesmit?
Már elég régóta hajkurászom a Carinához, nekem a jobb oldal ázik be, de cserélném mindkettőt, ha kapnék.