Kaptam egy húzós árajánlatot a dugattyúgyűrűk, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek, tömítések cseréjére.
Nem tudjátok a pontos cikkszámokat és egy jó beszerzési forrást? Hátha az alkatrészen tudnék spórolni egy keveset.
Üdv!
Nagyon érdekelne, hogy mennyi volt az az ajánlat, akár PÜ-ben is
Dugattyúgyűrűszettet, hajtókar-, és főtengelycsapágyakat többfélét árulnak a Szakálmetálban. Most valószínűleg onnan vennék gyűrűket, ha kellene, az enyémbe egy jobb (drágább is) krómos 16 körül lenne kedvezménnyel, amúgy 24 (a szett, tehát a 4 dugattyúhoz).
Felső tömítéskészletet Elringet (Bárditól) vettem, ebben kb. minden benne van, szelepszárszimmeringek, hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés, szívó és kipufogósor tömítések, stb. De ha nem kell ennyi minden, akkor egyenként lehet megvenni, csak akkor drágábbra jön ki esetleg. Nálam benne volt a vezérműtengely szimmering (láncosnál elvileg nincs ez), meg valami kipufogó tűzkarikák, de azok éppen nem voltak jók, maradt a régi, ám hála Istennek nem fúj ki. Saját tapasztalatom volt, hogy a vízpumpa cseréjét nem jó kihagyni (ha nem tudod,milyen régi), és jó a szelephézagokat belőni, szerintem az VVTi-n is van. Akkor jópár 10.000 km-re letudtad ezeket elvileg, ha sikeres a kivitelezés.
Szakálnál elég jó a toyodiy-es cikkszámra a keresés, de érdemes lehet megnézni pl. az alkatreszek.hu-n is. Nekem pl. nagyon tetszik a Szakálnál is beszerezhető Eneos hűtőfolyadék, de a Yeti az nem igazán.
Meg az alkatrészek témában jó érdeklődni kedvezményért
Szerintem tudsz spórolni az alkatrészen
Nekem alkalmi vételben 11 volt a gyűrűszett vaterán, 36 körül a felső tömítéskészlet+vezérléskészlet+hosszbordás szíjak+hengerfejcsavar készlet, cseréltem az injektorok tömítéseit (12 volt a gyári), hűtőfolyadék (most 6 körül lenne az Eneos), olajcsere, meg pár kisebb dolog, anno olyan 80 körül volt az anyagár. Gyűrűzés után jó tudni, hogy 1-2 ezer km után
megint olajcsere, meg járatni kell, ilyenek.