Első szériás vvt-i típushiba (anno gyárilag 7 évig vagy 180 ezer km-ig ingyen cserélték a blokkot, ha a gazdi visszavitte). A lehúzógyűrű az alap gond, leragad.
Olajfogyi összeszedve:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg405408#msg405408http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg487468#msg487468vvt-i dugószett
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg395962#msg395962http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg396006#msg396006http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg396190#msg396190 olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...
olajfogyi szeke 10W60:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596vvti olajevés by Kisfiatal:
Vvti olajfogyasztás
Az 1zz(1.
, 3zz(1.6) és 4zz(1.4) motorok túlzott olajfogyasztását több probléma kombinációja okozta, ezért a Toyota több ponton módosította a motorokat 2005ben.
1. Megnövel olajmennyiség. 2005 előtti motorokban csak 3.7 liter olaj volt, emiatt az olaj nagyon magas hőmérsékletű maradt, csökkent a dugattyúk hűtése. A folyamatosan magas olajhőmérséklet miatt az olaj lebomlik, és olajiszap képződik. A Toyota fél literrel megnövelte az olajkapacitást(4.2 liter), ezáltal az olaj kevésbé melegszik fel.
2. Hiányos dugattyútervezés. A korábbi dugattyúkon 4 szűkebb olajvisszavezető furat volt, és ezek az olajkokszosodás miatt részben vagy egészben eltömődhettek, meggátolva az olaj visszafolyását, ami ezáltal a hengerfalon marad és elég. A Toyota módosította a dugattyúkat, 8 olajvisszavezető furat van, ami lehetővé teszi az olaj gyorsabb visszafolyását
3. Gyenge minőségű vgy túl vastag olaj használata. Valószínűleg növelte a probléma kialakulásának esélyét. A Toyota előírta az 5W30as olajak elődleges használatát.
4. Hiányos dugattyúgyűrű tervezés. Súrlódáscsökkentési célból a dugattyűgyűrűknek kicsi a felfekvő felülete a hengerfalon. Az új gyűrűknek nagyobb a felfekvő felülete és nagyobb az előfeszítése, nagyob erővel és nagyobb felületen fekszenek fel a hengerfalra, javítva az olajlehúzást.
A Toyota az új, és a garanciális blokkokat módosított dugattyúkkal, dugattyúgyűrűkkel, alacsonyabb hömérsékletű termosztáttal(az alacsonyabb motorhőmérséklet miatt) és módosított olajnívópálcával(a nagyobb olajmennyiség miatt) szerelte.