Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 496725 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2025 Dátum: 2014.01.03 14:46:01 »
Köszönöm szépen Kleingy! Még nem értem a végére, de nagyon sok hasznosat olvastam! Most már tudom mi az ok. Ezek alapján a szelepszár szimmeringek cseréje nem old meg semmit.

A régi dilemma helyett újak vannak:

1. Jó ez így ahogy van, nem nyúlok a motorba.
   1. a) olajcsere előtt motoröblítő adalék (javasoljátok? milyet?)
   1. b) nincs adalék, csak olajcsere (5W30/10W30?)

2. Nekiállok egy motormegbontás-dugattyúcsere-gyűrűcsere őrületnek.

 :?:

Üdv!

Talán még javít valamit az első lehetőség is, mert 3 litert eszik 10.000-en.
Egy próbát megér, hátha.

Én sokat szenvedtem gyűrűprobléma miatt, kipróbáltam mindenfélét, ezekre elment kb. 50.000 forintom (feleslegesen!!), meg pár hajszálam.
De ott már liter fölött evett 1000-en. Aztán gyűrűcsere lett, azóta nem eszi az olajat hála Istennek.
A dugattyúkat persze ki kellett pucolnom, de nekem nem ez a motorom van, nálam több lyuk van a dugón, mint ezeken.

Azért ahogy szerintem írták, én bepróbálkoznék (a takarításon kívül) egy-két lyuk fúrásával a dugóra, hacsak nem lehet kapni elfogadható áron megfelelő dugókat (ebay, stb.).
Persze egy kisebb hengerfej felújítás is jól jöhet neki (szelepszárszimmeringek, szelepek pucolása, becsiszolása,  szelephézag-beállítás, tudtommal ezek a motorok sem hidrotőkések). Meg ha szétvan a motor, akkor vezérléscsere és vízpumpacsere.
Ezeket azért mondom, mert ha hosszú ideig lesz a kocsi nálad (>100.000 km), akkor nagyon megéri ezeket megcsinálni, és akkor nem kell később bajlódnod vele, mert most úgyis le kell bontani ezek körül a körítést, hozzá lehet férni, vagyis olcsóbban jöhet ki.

Meg saját tapasztalatom is, hogy ez a célravezető. Csak a vízpumpa cseréjét  hagytam ki gyűrűzés után, erre most másfél év után adta meg magát.

Alkatrészes topic-ban lehet kedvezményt szerezni a vásárláshoz.

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2026 Dátum: 2014.01.03 21:01:38 »
Egyébként ezzel a 3l/10000km fogyással már benne vagyok a típushibás szériában? Nem 1l/1000km felett tartja soknak a gyár? Vagyis biztos ez a baj? Kezdjek vele foglalkozni? Mármint az időben végzett és jó motorolajjal történő cserén kívül.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.03 21:14:11 írta hoattis »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2027 Dátum: 2014.01.03 21:21:51 »
Attól függ, Téged mindez mennyire zavar a hétköznapokban...

Ha tervezed az autócserét, jó, ha tudod, hogy a most esetleg ráköltött összeget nem fogod visszakapni.

Nekem az a véleményem, hogy egy gyári gyűrűszettet megérdemel az autó és a meglévő dugókat alaposan letisztítani, furatokat könnyen járhatóvá tenni is érdemes. Én hasonló helyzetben ennél többet nem tennék, elismert szakember szerint általában nem is kell többet tenni. Azt is hozzá tette, hogy minden konkrétum akkor derül csak ki teljesen, amikor szétszedi a motort, így biztosat látatlanban nem lehet mondani (ezért emeltem ki, hogy általában).

Én adnék még egy sor új tömítést, ahova kell, de mást nem bolygatnék, ha az működik. Ne felejtsük el, hogy vd autója közel 20 éves, ez a szóban forgó, pedig kis hijján a fele. Nem szabad másnap baja legyen. Vezérlés csere, ugye, vvt-i motoron eleve kilőve, nem kell vele számolni, csak 105.000km-ként a hosszbordásszíj cserével.

És ezek után a legfontosabb: minőségi 5W30-as olajat használnék legalább a gyári olajszűrővel, vagy a MANN-nal. Ennyi. Más hibája ezeknek a motoroknak nincs.

Még ez a művelet is biztosan túllépi a 100.000 ft-ot. Egyszer érdemes kiszámolni, hogy olajtöltögetés helyett EZ a megoldás mikor hozza vissza a bekerülési költségét.
Jelen helyzetben én is számolok az autómban olajfogyással, ami kb 5-6000km/1 liter. Nem zavar. Sem bűz, sem füst (semmilyen helyzetben!), szépen jár, jól megy, jól fogyaszt. Miért is kéne hozzányúlni?
Amit teszek: LM Top Tec 5W-30 olaj, MANN W68/3 olajszűrő és 10.000km-kénti olajcsere, alapvetően kíméletes használat (szokásos szempontok: hidegen 2500 fölé nem forgatom, melegen sem igen lépem át a 3500-at; városban igyekszem keveset járatni rövid távokon hidegen; nem sportosan, de lendületesen vezetek.) Pont.
És természetesen figyelem az olajfogyást kb 2 tankolásonként, ha kell, pótlom.
Majd látom, meddig marad meg az autó és ennek fényében döntök a további esetleges beavatkozásokról.

Ezeket csak azért írtam le, hogy lásd, én a saját értékrendem szerint hogyan vélekedek erről. Ha van a műveletre már most pénzed és sokat autózol/zavar/utálsz utántöltögetni/150%-os maximalista vagy, stb..., akkor csináltasd meg. ;)
Az biztos, hogy eladásnál nem fogod tudni érvényesíteni a beavatkozás árát.

vd1234 példája is jól mutatja: hosszú távon gondolkozik és tervez még a Carinával, teljesen ésszerű, hogy megcsinálta. Jól döntött. A helyében én is hasonlóan tettem volna.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2028 Dátum: 2014.01.03 23:27:50 »
Ezek szerint a VVTi láncos, azért ellenőrizni azt sem árt, ki tudja, miben futott szegény...Hunoil meg többi teszkós olajos megoldások esetleg  :wacko:
De az olajfogyás miatt már csak megnézném a hengerfejen, amit írtam, lehet rajta némi koksz  :otlet:
A plusz lyukak fúrását is egy itteni fórumos leírásból javasoltam, teljesen logikus dolog. Az enyémen eleve fúróval lehetett a lyukakat kipucolni.

Amúgy nagyon jó a hangja a 4A-FE-nek, hála Istennek, itt egy motorhang üzemmelegen, a vízpumpa cseréje után.
Érdemes az elején figyelni, nyitott ajtónál mennyire hallatszik be a motor. Én is utólag figyeltem fel rá  :) Az injektorok kelepelése hallatszik  ::)  HD videó egyébként.


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2029 Dátum: 2014.01.04 18:41:14 »
Egyébként ezzel a 3l/10000km fogyással már benne vagyok a típushibás szériában? Nem 1l/1000km felett tartja soknak a gyár? Vagyis biztos ez a baj? Kezdjek vele foglalkozni? Mármint az időben végzett és jó motorolajjal történő cserén kívül.

Attól függ, milyen időtávban tervezel az autóval, és mennyit mész vele. Ha évekig meg akarod tartani, és mondjuk 15-20e felett mész évente, sztem érdemes megcsináltatni. NEkem is kb ennyit eszik egyébként, de mivel 10e alat megyek, és nem nagyon pályázok(évente talán 200km), ezért én egyelőre nem bontom meg a motort. Városban meg alig eszi, nyilván nagyobb fordulaton eszi jobban.

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2030 Dátum: 2014.01.13 10:02:09 »
Mindenkinek köszönöm a segítséget. Eldöntöttem, szerviz, gyűrűzés. Hova érdemes vinnem az autót? Egy régi hozzászólásban olvastam, hogy Mobil Autó Kft. és Charlie Bt., még mindig őket ajánljátok? Esetleg tudtok Szolnok közelében megbízható Toyotást?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2031 Dátum: 2014.01.13 10:43:55 »
Szolnoktól tudtommal, nincs messze a Charlie Bt., én a helyedben oda vinném, mert több fórumtársnak is pozitív volt felőlük a visszajelzése. Állítólag nem egyszerű elérni a mestert, de kiatrtóan kell hívogatni, amíg egyszer sikerülni fog és tudsz vele beszélni.
Úgy gondolom, hogy ebben a témában érdemes a bevált helyeket választani a beavatkozásra.

Arra figyelj, hogy gyűrűszettből csakis gyárit vegyél bele. Ezt nekem is mondták itt, felénk a márkaszervizben, ahová sokáig hordtam az autómat. Tömítésekből lehet jó minőségű utángyártottat is venni, de gyűrűszettből kizárólag a gyári az ajánlott.

És, persze, várjuk a beszámolódat az eredményről.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

krisz978

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2032 Dátum: 2014.01.13 20:57:14 »
Először is sziasztok!
Kis segítségetek kérném!Nemrégiben vásároltam egy t22-es ráncfelvarrott D4D Ave-t.Kaptam hozzá télikerék garnitúrát,amin nem enyhén tarajos kopásnyomok találhatók,valszeg a hátsó kerekeken futottak,de nem biztos.Borzasztóan zajos.Mi okozza ezt a tarajos kopást,hol kezdjem a hibakeresést?Nyárikerékkel teljesen hangtalan a futómű,az útfekvéssel sincs gond.Valamint irjatok pár dolgot,mire kell ezeknél a tipusoknál ügyelni,figyelni,pláne hogy 290000 van benne.
Előre is köszönöm:Krisztián

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2033 Dátum: 2014.01.13 21:39:11 »
Szolnoktól tudtommal, nincs messze a Charlie Bt., én a helyedben oda vinném, mert több fórumtársnak is pozitív volt felőlük a visszajelzése. Állítólag nem egyszerű elérni a mestert, de kiatrtóan kell hívogatni, amíg egyszer sikerülni fog és tudsz vele beszélni.
Úgy gondolom, hogy ebben a témában érdemes a bevált helyeket választani a beavatkozásra.

Arra figyelj, hogy gyűrűszettből csakis gyárit vegyél bele. Ezt nekem is mondták itt, felénk a márkaszervizben, ahová sokáig hordtam az autómat. Tömítésekből lehet jó minőségű utángyártottat is venni, de gyűrűszettből kizárólag a gyári az ajánlott.

És, persze, várjuk a beszámolódat az eredményről.  :yes:
Üdv!

Nem szólok a gyári ellen, csak a tapasztalatomat, meg némi infót írok.
Nekem ACL (Mahle) gyűrűszettet sikerül szerezni a vaterán 11000 Ft-ért. A gyári szett ára az enyémhez a toyodiy szerint 150 euró körül lehet, tehát 40-50.000 Ft. Emlékeim szerint valahogy így is mondta anno a márkaszerviz. Szakálmetálnál van többféle, kedvezménnyel valamivel 20.000 alatt lehet szettet kapni.
Most már majdnem 7000 km van benne, és hála Istennek hibátlan. Májusi olajcsere óta 3-4000 km van benne, olajat nem kellett tölteni utána (a szelepfedélen történt eresztés ellenére sem).

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2034 Dátum: 2014.01.13 22:28:17 »
Nemrégiben vásároltam egy ...
Szia!
Gartulálok!

kerék garnitúrát,amin nem enyhén tarajos kopásnyomok találhatók,
Mit értesz tarajos kopáson? A fűrészfogas kopást?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.13 22:29:57 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2035 Dátum: 2014.01.13 22:33:15 »

Üdv!

Nem szólok a gyári ellen, csak a tapasztalatomat, meg némi infót írok.
Nekem ACL (Mahle) gyűrűszettet sikerül szerezni a vaterán 11000 Ft-ért. A gyári szett ára az enyémhez a toyodiy szerint 150 euró körül lehet, tehát 40-50.000 Ft. Emlékeim szerint valahogy így is mondta anno a márkaszerviz. Szakálmetálnál van többféle, kedvezménnyel valamivel 20.000 alatt lehet szettet kapni.
Most már majdnem 7000 km van benne, és hála Istennek hibátlan. Májusi olajcsere óta 3-4000 km van benne, olajat nem kellett tölteni utána (a szelepfedélen történt eresztés ellenére sem).
A Te autód motorjának van olajhűtője?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2036 Dátum: 2014.01.13 22:38:52 »
A Te autód motorjának van olajhűtője?
Van. Meg hozzá 3 liter olaj a motorban  :)
Ennyi olaj hűtés nélkül egy 1.6 motorban   :1eye:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2037 Dátum: 2014.01.13 22:39:08 »
Áháá... :)) Szóval neked sincs. Ez az egyetlen igen komoly probléma a vvti motorokkal is. Viszonylag kevés olaj olajhűtő nélkül...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2038 Dátum: 2014.01.13 22:59:31 »
Áháá... :)) Szóval neked sincs. Ez az egyetlen igen komoly probléma a vvti motorokkal is. Viszonylag kevés olaj olajhűtő nélkül...
Bocs, nem értelek. Mondom, hogy van!
Beugratós kérdés?  :?:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2039 Dátum: 2014.01.13 23:02:46 »
Bocs, nem értelek. Mondom, hogy van!
En vagyok hülye. :)) félre olvastam...
Na, neked emiatt jobb a helyzeted és talán kevésbé érzékeny a gyűrű minőségére így az olajhűtővel.
A vvtiből kihagyták a hűtőt, ezért fel tud forrósodik az olaj és ezáltal a gyűrű.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i