Attól függ, Téged mindez mennyire zavar a hétköznapokban...
Ha tervezed az autócserét, jó, ha tudod, hogy a most esetleg ráköltött összeget nem fogod visszakapni.
Nekem az a véleményem, hogy egy gyári gyűrűszettet megérdemel az autó és a meglévő dugókat alaposan letisztítani, furatokat könnyen járhatóvá tenni is érdemes. Én hasonló helyzetben ennél többet nem tennék, elismert szakember szerint
általában nem is kell többet tenni. Azt is hozzá tette, hogy minden konkrétum akkor derül csak ki teljesen, amikor szétszedi a motort, így biztosat látatlanban nem lehet mondani (ezért emeltem ki, hogy
általában).
Én adnék még egy sor új tömítést, ahova kell, de mást nem bolygatnék, ha az működik. Ne felejtsük el, hogy vd autója közel 20 éves, ez a szóban forgó, pedig kis hijján a fele. Nem szabad másnap baja legyen. Vezérlés csere, ugye, vvt-i motoron eleve kilőve, nem kell vele számolni, csak 105.000km-ként a hosszbordásszíj cserével.
És ezek után a legfontosabb: minőségi 5W30-as olajat használnék legalább a gyári olajszűrővel, vagy a MANN-nal. Ennyi. Más hibája ezeknek a motoroknak nincs.
Még ez a művelet is biztosan túllépi a 100.000 ft-ot. Egyszer érdemes kiszámolni, hogy olajtöltögetés helyett EZ a megoldás mikor hozza vissza a bekerülési költségét.
Jelen helyzetben én is számolok az autómban olajfogyással, ami kb 5-6000km/1 liter. Nem zavar. Sem bűz, sem füst (semmilyen helyzetben!), szépen jár, jól megy, jól fogyaszt. Miért is kéne hozzányúlni?
Amit teszek: LM Top Tec 5W-30 olaj, MANN W68/3 olajszűrő és 10.000km-kénti olajcsere, alapvetően kíméletes használat (szokásos szempontok: hidegen 2500 fölé nem forgatom, melegen sem igen lépem át a 3500-at; városban igyekszem keveset járatni rövid távokon hidegen; nem sportosan, de lendületesen vezetek.) Pont.
És természetesen figyelem az olajfogyást kb 2 tankolásonként, ha kell, pótlom.
Majd látom, meddig marad meg az autó és ennek fényében döntök a további esetleges beavatkozásokról.
Ezeket csak azért írtam le, hogy lásd, én a saját értékrendem szerint hogyan vélekedek erről. Ha van a műveletre már most pénzed és sokat autózol/zavar/utálsz utántöltögetni/150%-os maximalista vagy, stb..., akkor csináltasd meg.
Az biztos, hogy eladásnál nem fogod tudni érvényesíteni a beavatkozás árát.
vd1234 példája is jól mutatja: hosszú távon gondolkozik és tervez még a Carinával, teljesen ésszerű, hogy megcsinálta. Jól döntött. A helyében én is hasonlóan tettem volna.