Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499849 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

fgabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2010 Dátum: 2013.11.18 20:37:23 »
A tavalyi hóban, csapadékban gazdag tél után (autó végig szabad ég alatt), a tavaszi kerékcserekor ért a meglepetés, hogy a pótkeréktartályban és a két oldalsó rekeszben állt a víz (kb. 5 cm magasan). Ennek hatására a csomagtér vastag szivacs alapú szőnyegének alsó fele is teljesen nyirkos volt, eltartott egy darabig míg kiszáradt. Korábban is előfordult, hogy a rekeszek alján osszefolyt kevés víz, de közel sem ekkora mennyiség.
Toyota Avensis 1.6 Vvt-i Liftback 2002

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2011 Dátum: 2013.11.18 23:26:11 »
Ilyen nálam is volt - remélem csak volt. Nekem a hátul az oldalsó kis ablaknál nem szigetelt rendesen, és befolyt a víz - nedves volt a biztonsági üv is. Látni nem láttam semmit.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2012 Dátum: 2013.11.19 10:29:52 »
A tavalyi hóban, csapadékban gazdag tél után (autó végig szabad ég alatt), a tavaszi kerékcserekor ért a meglepetés, hogy a pótkeréktartályban és a két oldalsó rekeszben állt a víz (kb. 5 cm magasan). Ennek hatására a csomagtér vastag szivacs alapú szőnyegének alsó fele is teljesen nyirkos volt, eltartott egy darabig míg kiszáradt. Korábban is előfordult, hogy a rekeszek alján osszefolyt kevés víz, de közel sem ekkora mennyiség.
Megvannak-e még vajon a hátsó lökhárítók mögötti kabinnyomás kiegyenlítő rést borító gumilapok?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2013 Dátum: 2013.11.19 11:04:36 »
Megvannak-e még vajon a hátsó lökhárítók mögötti kabinnyomás kiegyenlítő rést borító gumilapok?

Így van! A kabinnyomás kiegyenlítő szelepek gumilapjai hajlamosak megadni magukat. 4 kis fülecske tartja, és nekem 1 teljesen, 1 pedig részlegesen elengedett. A tócsa meg állt az autóemelő teknőjében. Egyszer kitöröltem és hagytam teljesen kiszáradni, majd kívülről slaggal verettem rá a vizet, de nem csak a lökhárító külső oldala felől, hanem a kerékjárati ív felől is, ahonnan a kerék maga is felveri. Ekkor kiderült, hogy nem is csak a gumilap és műanyag ház között érkezik be víz, hanem a műanyag ház és a karosszéria között is. Ekkor vettem egy bontott, de jó állapotú szelepet (kb. 1.000 - 1.500 Ft), minimális tömítőanyagot kentem körbe a gumiszigetelésre és úgy tettem fel a helyére. Azóta nem állt a víz, de egy ideje nem is néztem, majd ránézek. Érdekes, de a másik oldal tökéletes, ott porszáraz az üreg.

fgabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2014 Dátum: 2013.11.19 21:40:25 »
Köszönöm a tippet, ellenőrizni fogom!
Toyota Avensis 1.6 Vvt-i Liftback 2002

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2015 Dátum: 2013.11.19 22:09:11 »
Ez a beázás nekem is sok bosszúságot okozott. Gyanakodtam én is a nyomáskiegyenlítőre, aztán a hátsó lámpákra is. Le kellett bontanom a hátsó kárpitot, hogy megtaláljam a forrást: a c-oszlop és a tető találkozásánál hajlamos kicsit elengedni a hegesztés (vagy csak az azt takaró karosszéria tömítő) az esőelvezető csatorna végénél. Nem gondoltam volna, hogy azon a hajszálvékony résen ennyi víz be tud folyni. Mióta betömtem szilikonnal nem gyűlik a víz az oldalsó rekeszben.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2016 Dátum: 2013.11.19 22:31:43 »

Ez a beázás nekem is sok bosszúságot okozott. Gyanakodtam én is a nyomáskiegyenlítőre, aztán a hátsó lámpákra is. Le kellett bontanom a hátsó kárpitot, hogy megtaláljam a forrást: a c-oszlop és a tető találkozásánál hajlamos kicsit elengedni a hegesztés (vagy csak az azt takaró karosszéria tömítő) az esőelvezető csatorna végénél. Nem gondoltam volna, hogy azon a hajszálvékony résen ennyi víz be tud folyni. Mióta betömtem szilikonnal nem gyűlik a víz az oldalsó rekeszben.
koszi az ötletet, be tesszük ezt is a lehetséges hibák közé.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2017 Dátum: 2013.11.20 14:36:58 »
Ez a beázás nekem is sok bosszúságot okozott. Gyanakodtam én is a nyomáskiegyenlítőre, aztán a hátsó lámpákra is. Le kellett bontanom a hátsó kárpitot, hogy megtaláljam a forrást: a c-oszlop és a tető találkozásánál hajlamos kicsit elengedni a hegesztés (vagy csak az azt takaró karosszéria tömítő) az esőelvezető csatorna végénél. Nem gondoltam volna, hogy azon a hajszálvékony résen ennyi víz be tud folyni. Mióta betömtem szilikonnal nem gyűlik a víz az oldalsó rekeszben.
Tényleg, ez nekem is volt, de azt hittem a korábbi hátsó puff miatt.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2018 Dátum: 2013.11.20 17:09:33 »
Tényleg, ez nekem is volt, de azt hittem a korábbi hátsó puff miatt.
Csatlakozom,nálam ugyanez volt a szitu.
Nem érdemes elhanyagolni,nekem elkezdett púposodni a kerékívem :banging:

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2019 Dátum: 2014.01.03 10:16:14 »
Mivel ez a vvti motoros széria, ezért a komoly típushibák a motort érintik: olajfogyasztás, és a szívócső belsejének széthullása. Más sztem nincs.

Sziasztok!

Örülök, hogy rátaláltam erre a korábbi hozzászólásra, mert pont olajfogyasztás gondom/kérdésem van. 2002-es 1.6-os Avensisem van, 3 l/10000 km olajfogyasztással, sok füsttel, büdös kipufogógázzal. Mindennek ellenére jó a CO, jó a kompresszió és jó a veszteség is. Egy keveset biztosan el is szór, mert olajsaras a teknő alja, de nem csöppen.
Kezdjek bele a motorbütykölésbe, cseréljek szelepszárszimeringet, netán gyűrűszettet, vagy nyugodjak bele, szívjam a büdös füstöt, és töltögessem bele az olajat?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2020 Dátum: 2014.01.03 10:37:57 »
Első szériás vvt-i típushiba (anno gyárilag 7 évig vagy 180 ezer km-ig ingyen cserélték a blokkot, ha a gazdi visszavitte). A lehúzógyűrű az alap gond, leragad.

Olajfogyi összeszedve: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg405408#msg405408
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg487468#msg487468

vvt-i dugószett
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg395962#msg395962
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg396006#msg396006
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg396190#msg396190
 
olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...

olajfogyi szeke 10W60: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596

vvti olajevés by Kisfiatal:
Vvti olajfogyasztás

Az 1zz(1.8), 3zz(1.6) és 4zz(1.4) motorok túlzott olajfogyasztását több probléma kombinációja okozta, ezért a Toyota több ponton módosította a motorokat 2005ben.

1. Megnövel olajmennyiség. 2005 előtti motorokban csak 3.7 liter olaj volt, emiatt az olaj nagyon magas hőmérsékletű maradt, csökkent a dugattyúk hűtése. A folyamatosan magas olajhőmérséklet miatt az olaj lebomlik, és olajiszap képződik. A Toyota fél literrel megnövelte az olajkapacitást(4.2 liter), ezáltal az olaj kevésbé melegszik fel.

2. Hiányos dugattyútervezés. A korábbi dugattyúkon 4 szűkebb olajvisszavezető furat volt,  és ezek az olajkokszosodás miatt részben vagy egészben eltömődhettek, meggátolva az olaj visszafolyását, ami ezáltal a hengerfalon marad és elég. A Toyota módosította a dugattyúkat, 8 olajvisszavezető furat van, ami lehetővé teszi az olaj gyorsabb visszafolyását

3. Gyenge minőségű vgy túl vastag olaj használata. Valószínűleg növelte a probléma kialakulásának esélyét. A Toyota előírta az 5W30as olajak elődleges használatát.

4. Hiányos dugattyúgyűrű tervezés. Súrlódáscsökkentési célból a dugattyűgyűrűknek kicsi a felfekvő felülete a hengerfalon. Az új gyűrűknek nagyobb a felfekvő felülete és nagyobb az előfeszítése, nagyob erővel és nagyobb felületen fekszenek fel a hengerfalra, javítva az olajlehúzást.

A Toyota az új, és a garanciális blokkokat módosított dugattyúkkal, dugattyúgyűrűkkel, alacsonyabb hömérsékletű termosztáttal(az alacsonyabb motorhőmérséklet miatt) és módosított olajnívópálcával(a nagyobb olajmennyiség miatt) szerelte.
         

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2021 Dátum: 2014.01.03 10:43:10 »
kleingy!

Ez igen! Köszönjük szépen.
Ez akár kikerülhetne vmi gyors vagy könnyű elérésű főoldalra is, sokunknak rengeteg hasznos információ van benne.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2022 Dátum: 2014.01.03 11:23:40 »
Ezt nem is értem, bár biztos akadna rá logikus(nak tűnő) magyarázat.
Olyan hibákat követtek el, ami régebbi (Toyota) motoroknál már nem nagyon fordult elő.
Carinánál is megjátszották már.
Hihetetlen... :wacko:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2023 Dátum: 2014.01.03 11:25:35 »
kleingy!

Ez igen! Köszönjük szépen.
Ez akár kikerülhetne vmi gyors vagy könnyű elérésű főoldalra is, sokunknak rengeteg hasznos információ van benne.
A Mindenféle - Csináld magad! fórumrészben (egy raklap okossággal együtt) ezek is fenn vannak sztem. (Ha nem is így).
szerk: jééé nincs. Akkor felrakom.
         

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2024 Dátum: 2014.01.03 14:10:05 »
Köszönöm szépen Kleingy! Még nem értem a végére, de nagyon sok hasznosat olvastam! Most már tudom mi az ok. Ezek alapján a szelepszár szimmeringek cseréje nem old meg semmit.

A régi dilemma helyett újak vannak:

1. Jó ez így ahogy van, nem nyúlok a motorba.
   1. a) olajcsere előtt motoröblítő adalék (javasoljátok? milyet?)
   1. b) nincs adalék, csak olajcsere (5W30/10W30?)

2. Nekiállok egy motormegbontás-dugattyúcsere-gyűrűcsere őrületnek.

 :?: