Azért a lambda szonda diagnosztikája nem ilyen egyszerû, hogy rámérsz és aztmondod hogy rossz. Oszcilloszkóp legalább jólenne hozzá, vagy a Toyotás teszter. Bár ha jól emléxem, akkor a P0138 valóban a második szenzor hibájára utal. Viszont a ennek a szenzornak lehetnek rossz értékei kataizátor hiba miatt is.
Amúgy mind1 mi a hiba, lehet vele menni.
valóban, bár gyári könyv szerint mértem, és autószerelõ se vagyok, én csak az elektronikához értek. Hát ha a katalizátor lenne roszz, akkor nem mérne ennyire állandó magas értéket. Ez viszont se hidegen se melegen meg se mozdul Aztán meg ha a fûtés és a jel vezeték közt minimum 10 Kohm-nak kell lennie, akkor kevesebb nem lehet. Csak sikerült odabujnom, hát ez kevesebb. az már csak logika, hogyha katalizátorméreg került volna szegénybe ólom, foszforvegyület olajból, szilikát hûtõvízbõl, akkor az elsõ szonda is betojt volna katalizátorral együtt. Bár lehet hogy csak idõ kérdése.... Meg ilyenkor fuel_system1: OL-FAULT van ahogy néztem az OBD scannerrel. Open-loop. Ilyenkor meg a szabályzó szonda jele se érdekli. A diagnosztikai szonda meg 1.085 V. Aztán szkóppal is tudnék mérni de annyit nem ér.
ECM oldalon nem nézelõdtem. Na az lenne betojás, az egy vagyon lehet. Akkor inkább adják oda zacskóba, bármilyen nyákot megépítek, nem szakavatott nem mondja meg melyik a gyári meg melyik nem
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Na mindegy, az autószerelésnek meg a autótípusoknak is megvannak a maga ördöngösségei, úgyhogy akár könnyen tévedhetek is.
De akkor már inkább a lambda szonda tojjon be mint a katalizátor. Az olcsóbb. Elõbb-utóbb úgyis el kell vinnem doktorhoz ha akarnám se tudnám cserélni, nincs akna.