Nalunk 7 ev/180e km volt a hatara a motorcserenek. A csere futasa a markaszerviz hozza allasatol fugg elsosorban, hiszen ha a mszerviz akadekoskodik, az megnehezit mindent. Ha igazoltan olyan alvazszamu kocsit viszel a Toyota fele, amit erintett az olajfogyasztasos problema, az a TMH azonnal elfogadja. A kerdes az, hogy az adott mszervizben mi az allaspont, hogy hulyere vesznek-e vagy tovabbitjak a kerelmedet, amit megad siman a TMH Kft.
En probalkoztam tobb helyen, a legtobb helyen az volt a valasz, hogy a 10W-40-es olaj majd megoldja a problemat...
Ez felhaborito, latszik, hogy hulyenek neznek es tajekozatlanok is, vagy csak annak tettetik magukat. A kaposvari KOTO volt az egyetlen olyan ceg, aki tudott a hibarol es akik hajlandoak voltak europai szinten kezelni a kerdest. A tobbi mszerviz bunkon viselkedett es haritott. A pecsiek voltak meg kooperaciora keszek, azonban oket a KOTO ugymond beelozte, mert ok elobb jeleztek vissza, hogy menni fog a csere.
Nem ertem amugy, hogy a tobbi kereskedesnek miert nem volt erdeke a csere, hiszen a garancialis javitasert hatalmas munkadijat szamolhatnak fel, amit a TMH garantaltan ki is fizet, ha mar akceptalta a javitasi kerelmet. talan ezert is van az, hogy a KOTO meg viragzik, mig a pecsi bezart a francba. Bunkon, tajekozatlanul, ugyfel-taszitoan nem lehet a XXI. szazadban uzletelni, csak erre meg nem jottek ra egyesek.
Kulfoldon, Europaban jobb azert a helyzet, ott tudtommal siman csereltek a motorokat, nem volt gond, legalabbis az angol es a nemet forumon is ezt olvastam.
Az USA-ban nem volt ez a motor, hiszen ott csak az 1,8-as valtozat volt kaphato, azonban ez a hiba csak az 1,4-es es az 1,6-os motorokat erintette. Az USA-ban olajiszaposodasi (black sludge) problema volt a nagyobb motorokkal, de nem ez a hiba. Szoval egyfelol ez nem mervado, masreszt azert sem, mert onnan nem hoznak ide bontasra kocsikat, csak Europabol, fokent Angliabol.
Az en motoromat 62e km-nel csereltek, uj fuzott blokkot kaptam. Ez azt jelenti, hogy a generator, meg a vezermutengely es a szelepfedel, meg a kerter maradt a regi, viszont a motor teljesen uj a szelepekkel, a hajtokarokkal es a csapagyakkal egyutt. A motorblokk maga nem uj, hanem a hibas, korabban bevett motorokat a gyarban ujra furjak es javitjak, de a minosege ugyan a, mintha elotte mas sosem hasznalta volna ezeket, hiszen uj lukak lettek furva a gyari gepekkel a blokkba. A kopo reszek termeszetesen ujak, ahogyan a dugok is, csak az alap ontveny hasznalt (de minosegre az ujjal egyenerteku).
Az uj motornak nincsen motorszama, mert azt kiuteottek belole, a forgalmiban is csak annyi van, hogy a motor tipusa 4ZZ.
A motorom eedig 55e km-t futott, tokeletesen uzemel eddig szerencsere. Merheto olajfogyasztas nincsen, meg a leghigabb 0w-20-as olajjal sem. A hangja es a fogyasztasa is tokeletes a motornak, teljesen meg vagyok eddig elegedve vele. Kaptam uj katalizatort is, mondvan, hogy a regi eltomodott az elegett olaj miatti korommal, a forgalmit is ok inteztek. Le a kalappal elottuk, 120 %-os munkat vegeztek, teljesen ingyen.
Ezzel nem csak a Toyotaba vetett bizalmamat allitottak helyre, hanem a javitast vegzo mszerviz is kiemelt szerepet kap reszemrol, most is hozzajuk viszem az E12-est muszakiztatni.
Sajnos a Te kocsid mar nem garancias, igy a javitasokat nem tudod elvegztetni veluk. Tekintettel azonban az ugyfelkozpontu gondolkodasukra, erdemes lehet hozzajuk fordulni, hiszen lehet, hogy nemi kedvezmenyt tudnak meg ma is nyujtani az alkatreszekre es a javitasra.
Termeszetesen neked nem jatszik a fuzott blokk, mert az 450e Ft plusz munkadijba kerul, viszont az alkatreszeket lehet, hogy kedvezmenyesen meg tudod vasarolni. En a helyedben beszelnek veluk, mert lehetseges, hogy tudnak tippeket adni, meg tudjak mondani, hogy kell-e dugokat is cserelni, illetve kerhetsz toluk arajanlatot is.
Tobbet nem tudok mar mondani, lassan a beszedet a tetteknek kell felvaltania. Sok sikert a javitashoz!
A fejlemenyekrol varok azert nemi tajekoztatast!