Anyagismeret, anyagszerkezettan... A kemény anyag rideg (pl.: üveg), a rugalmas viszont puha (pl.: gumi) Az acél is változó tulajdonságokkal bír, függően az ötvözőktől, hőkezeléstől, akár egy darabon belül is.
Korábban is írtam, gyártunk hasonló hajtáselemeket a munkahelyemen. Ezek kivétel nélkül egy lágyabb, rugalmasabb acélból készülnek (változó nyomaték, rezgés, stb. elviselésére) de e mellet át kell vigye azt a nyomatékot a váltótól a kerékig... így a kérgét, külső felületét hőkezelés alá vetik, amitől jóval keményebb, ellenállóbb, erősebb lesz, de egyben ridegebb is. Viszont a célnak megfelel: gondoljatok bele csövek, kör keresztmetszetű tartályok.... A baj ott kezdődik, amikor az a pár tized, max 1-2 mm feledzett kéreg kap egy repedést vagy a korrózió áteszi magát rajta. A teljes keresztmetszet nagyja az edzettlen alapacél, ami a szélsőségesebb körülményt, mint az induláskori csavarónyomaték-csúcsokat nem viseli sokáig.
Erőteljes minőség-ellenőrzés van nálunk is, hisz autóipar, de a selejtek nagy része itt képződik, ahol átmérőváltozás, váll is van benne az külön feszültséggyűjtő. A saját törött darabomat is láttam, azon is jól észrevehető, hogy ránézésre is más a szerkezete a közepén, mint a felszíntől 1 mm-en belül.