Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3743024 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13635 Dátum: 2017.08.08 06:19:50 »
Persze-persze... :devil:
Hát, a szén egy elem, míg a bronz inkább vegyület, tipikusan valamilyen rézötvözet. Más az atomtömeg, rendszám, miegymás... :whistling:  :devil:

Nem, ez való bele. Beszereléshez az önindítót szét kell szerelni, de maga a kefe szépen össze van rakva, lényegében plug&play.

Nagyon belejöttél.. :)

A szénkefét mechanikus kialakítása szerint értettem, kopó rész, rugó, érintkező, ezek a bronzkefén is megvannak, nem pont az elemi mivolta érdekelt, hanem hogy hogy keressek rá ebay-en..
Enyém dizel, abba is ez való amit linkeltél?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13636 Dátum: 2017.08.08 09:09:49 »
A Toyota kétfajta kategóriában forgalmaz alkatrészeket:
- eredeti Toyota alkatrészek a gyári elsőszerelttel megeggyező alkatrészek, általában ezekkel történik a garanciális javítás,
- Toyota Optifit alkatrészeket a garancia időn kívüli javitások gazdaságos megoldására fejlesztették ki a leggyakoribb kopó - fogyó alkatrész csoportokhoz.

Magyarán a márkaszervízben vehetsz eredeti alkatrészt vagy bizonyos alkatrészekből ( fékbetétek, kipufogók, kuplungok, akkumulátorok, féltengely gumiharangok, ablaktörlők, generátorok és indítómotorok) olyan utángyártottat amihez a Toyota a nevét adja és olcsóbb mint az eredeti ( Optifit).

Ezen kívül még lehet javítani / karbantartani az autót olyan utángyártott alkatrészekkel amelyek utángyártottak, de nem a Toyota által jóváhagyottak ( nem vettek részt a Toyota minőségellenőrzésén, ettől függetlenül persze lehetnek gyári vagy akár azt meghaladó minőségűek is). Utángyártott alkatrész készülhet gyári beszállítónál ill. egyéb helyen.

Durván leegyszerűsítve :
1. Eredeti Toyota,
2. Optifit Toyota,
3. Utángyártott gyári beszállítótól,
4. Utángyártott.

Gumiabroncs, pollenszűrő, ablaktörlő, akkumulátor besszerzése márkaszervizben kényelmes, de általában gazdaságtalan. Ezeknél az alkatrészeknél valamint a folyadékoknál, segédanyagoknál azonos vagy jobb műszaki tartalmat könnyen lehet olcsóbban vásárolni.
Kösz, így már értem.


Enyém dizel, abba is ez való amit linkeltél?
Szerintem dízelbe is ez megy, de ha toyodiy-n megnézed a kétféle motorral az alkatrész cikkszámokat, akkor fogod látni, hogy van-e különbség.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13637 Dátum: 2017.08.08 10:22:51 »
az önindító szénkefe cserét lehet házilag kivitelezni? hol lehet kapni? link? vagy ezt is írjam meg a szerelőnek?
hamarosan egy nagyobb project kezdődik nálam: kettős-tömegű (már úton van) +kuplung szettet, illetve vezérműlánc szettet is cseréltetnék, meg hátsó tárcsák, betétek, a féltengelyt megkérdezem, csak a bal tud vacakolni?

juteszembe: van valakinek kedvezménye bárdinál? :)
Szerintem érdemes ezt is olyan szakemberre bízni, aki akkor is tud reagálni, ha az önindítót összefogó csavarok be vannak rágódva. Az alu házba az acél csavar könnyen bele rohadhat.
Nekem számlástól 15ezer volt a javítás, s csak annyi volt a dolgom, hogy elvigyem autót hozzá. Elég komoly szervíz révén, a polcon volt nekik hozzá kefe.

Szóval ha csak pár ezer forint múlik rajta, akkor javaslom a szakembert :)

Tapatalkkal küldve az én Mi 4i eszközömről


farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13638 Dátum: 2017.08.08 10:27:37 »
Sziasztok!

Pár hónapon belül másodszor felejtette el a kocsim a távirányítót. Egyik napról a másikra nem működött. A jelet kiadja, a kocsi nem nyílik. Ismét betanította egy környékbeli szaki, de most elkértem tőle a leírást. Mellékeltem, hátha a későbbiekben szüksége lesz rá valakinek.

Fontos, hogy a művelet előtt le kell húzni az akku sarut egy agymosásra néhány percre, különben nem fog sikerülni.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13639 Dátum: 2017.08.08 13:18:09 »
Nagyon belejöttél.. :)

A szénkefét mechanikus kialakítása szerint értettem, kopó rész, rugó, érintkező, ezek a bronzkefén is megvannak, nem pont az elemi mivolta érdekelt, hanem hogy hogy keressek rá ebay-en..
Enyém dizel, abba is ez való amit linkeltél?

A legbiztosabb, ha megnézed az önindító címkéjét. Amúgy is le kell szedni a kefe cseréhez, legalább ismerkedsz a hozzáférhetőséggel ha megnézed. Azért célszerű megnézni, mert pl a leírásokkal ellentétben az enyémben is már más önindító volt. Nem azt jelenti, hogy cserélték, de a gyártás valszeg már egy módosított verziót alkalmazott benne, pedig ez sima 1.8 benzin. Mivel megnéztem, így annak megfelelő bronzkefét rendeltem.
Amennyire emlékszem a dízeleknél lehet, hogy forrasztani is kell. Nem mindegyik önindítóhoz létezik olyan plug&play megoldás, amivel csak csavarozva cserélhető a komplett panel, van ahol csak a kefét lehet benne cserélni. Ezt az önindítón lévő címkén található típusszám után lehet megmondani.

Féltengelyből eddig csak a balost írta itt mindenki szinte. Annak is a szára szokott repedni a középső gumiborítás alatt. Én szárat fogok benne vmikor cseréltetni, amolyan megelőzésképp, addig meg reménykedem, hogy nem pattan szét valahol. Bár ez is lutri, volt aki 500e km alatt nem tapasztalta ezt..de gyakori hiba az itt leírtak szerint, akárcsak ez az önindító kefe elkopás..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Pales

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13640 Dátum: 2017.08.09 14:23:47 »
Kedves Kollégák!

Egy 2003-as Avensisem van (2.4 aut) és kb két hónapja, elindulás után, hidegen, néha kihagy a gézpedál, jobban mondva a gázadás, mert tempomatnál is előfordul. Nyomom, egyszer csak elfogy, az erő, visszamegy alapjáratra, hiába nyomom a gázpedált, majd hosszabb-rövidebb időn belül, egyszercsak visszatér az élet a pedálba, és újból megy a kocsi. Ez, amíg hideg a motor többször is előjön, míg melegen rendesen teszi a dolgát. Emelkedőn hamarabb és durvábban jelentkezik a probléma. Ettetek már ilyet, mert minden szerelő tanácstalan, és a computer se ad érdemleges tanácsot. Jellemző, ha elviszem szerelőhöz, ott kell hagynom a kocsit, hiszen mire odaérek, már hibátlan minden.

Üdv: Pales

Stingray

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13641 Dátum: 2017.08.09 18:38:08 »
Üdv Márkatársak

Régóta nem jelentkeztem, de ennek is mint mindennek oka van/volt és lesz.
Olajfogyasztásos-gyűrűzéses sztorim volt nekem is,amit meg is csináltattam és kapott még egy új katalizátort is előre,meg egy új szondát.
Olajfogyasztás megszünt, motorikusan szinte minden rendben...Szinte..
Gyűrűzés előtt is és azóta is előfordul minden nap üzem meleg motor állapotban piros lámpánál alapjáraton meg-meg akad,lecsúszik az alapjárat.
Felkapcsolt helyzetjelzővel a hiba szinte teljesen elmúlik, de tompítottal, klímával ismét előjön akár csak lekapcsolt helyzetjelzővel...
Hibajelzés semmi, mintha kimaradna egy ütem, hintázik a fordulatszám 1000-600 között 3 impulzusnyit,majd egy 15 sec-ig minden ok, utána kezdi előlről.
Márka szervíz szerint injektorhiba/gyűrűzés/lambdaszoda és még egy jó pár dolog, ami frissen lett cserélve, ergo ki van csukva, hogy az lenne a baj, csak nem tudnak vele mit kezdeni és az ügyfélnek mondani kell valamit,mert hát mégiscsak egy márka szervíz vagyunk...   Részemről ennyi volt a márka szervízbe járás.(Toyota Super)
Másik szakinál is volt, méregetett rajta itt-ott de megoldást ő sem talált.
mivel ahogy ő mondta a Toyotának nincsen feltölthető/frissíthető szoftvere motorvezérléshez ezért ő sem tudott mit csinálni vele.
Másnál is olvastam hasonló hibáról de megoldást nem igazán láttam.
Létezik már bevált gyógymód erre?

Más..
1200-1600 fordulatszám között gázadásnál nem csörgő, inkább rezonáló hang jön, amióta csak nálam van az autó, de már nagyon unom és megoldást sem mondtak rá még.  Valaki esetleg valmamilyen ötlettel elő tud állni mi okozhatja ezt a hangot?

Múlt héten a klímakompresszor kuplungja és a csapágya adta meg magát...

Kicsit kezd tele lenni a hócipőm a japán csodával...   :censored:

Amennyire akartam egyet,most visszasírom a G Astrámat, mert 10év együttlét alatt sem jártam annyiszor szerelőnél mint ezzel a bő egy évem alatt..

Uff én beszéltem, bár egy kicsit hosszúra sikeredett, elnézést érte...
Stingray
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.09 19:01:46 írta Stingray »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13642 Dátum: 2017.08.09 21:18:01 »
Üdv Márkatársak

Régóta nem jelentkeztem, de ennek is mint mindennek oka van/volt és lesz.
Olajfogyasztásos-gyűrűzéses sztorim volt nekem is,amit meg is csináltattam és kapott még egy új katalizátort is előre,meg egy új szondát.
Olajfogyasztás megszünt, motorikusan szinte minden rendben...Szinte..
Gyűrűzés előtt is és azóta is előfordul minden nap üzem meleg motor állapotban piros lámpánál alapjáraton meg-meg akad,lecsúszik az alapjárat.
Felkapcsolt helyzetjelzővel a hiba szinte teljesen elmúlik, de tompítottal, klímával ismét előjön akár csak lekapcsolt helyzetjelzővel...
Hibajelzés semmi, mintha kimaradna egy ütem, hintázik a fordulatszám 1000-600 között 3 impulzusnyit,majd egy 15 sec-ig minden ok, utána kezdi előlről.
Márka szervíz szerint injektorhiba/gyűrűzés/lambdaszoda és még egy jó pár dolog, ami frissen lett cserélve, ergo ki van csukva, hogy az lenne a baj, csak nem tudnak vele mit kezdeni és az ügyfélnek mondani kell valamit,mert hát mégiscsak egy márka szervíz vagyunk...   Részemről ennyi volt a márka szervízbe járás.(Toyota Super)
Másik szakinál is volt, méregetett rajta itt-ott de megoldást ő sem talált.
mivel ahogy ő mondta a Toyotának nincsen feltölthető/frissíthető szoftvere motorvezérléshez ezért ő sem tudott mit csinálni vele.
Másnál is olvastam hasonló hibáról de megoldást nem igazán láttam.
Létezik már bevált gyógymód erre?

Más..
1200-1600 fordulatszám között gázadásnál nem csörgő, inkább rezonáló hang jön, amióta csak nálam van az autó, de már nagyon unom és megoldást sem mondtak rá még.  Valaki esetleg valmamilyen ötlettel elő tud állni mi okozhatja ezt a hangot?

Múlt héten a klímakompresszor kuplungja és a csapágya adta meg magát...

Kicsit kezd tele lenni a hócipőm a japán csodával...   :censored:

Amennyire akartam egyet,most visszasírom a G Astrámat, mert 10év együttlét alatt sem jártam annyiszor szerelőnél mint ezzel a bő egy évem alatt..

Uff én beszéltem, bár egy kicsit hosszúra sikeredett, elnézést érte...
Stingray

Az 1200-1600 közti rezonálásra írom: érdemes cserélni a lapos szíjfeszítő kart a feszítő patronnal. A karral együtt lehet venni, a legjobb az INA, de egy SKF sem rossz. Ugyanilyen gondom volt, hideg időben méginkább csinálta. Olyan műanyagos fémesvrezonálás, és csak ezen fordulat tartományban. Én csak patront vettem (skf), ez 15k volt, de ez csak részben oldotta meg a dolgot. A feszítő kar tengelye is ki kopik, és minimális kottyanás is ilyen hangot ad. Ha a szíj már régi, akkor nyúlhatott, az is cserés lehet. Van egy rövidebb típus is picivel, néhány embertől már ezt is hallottam átmeneti megoldásként. A szíj a  gates, contitech 5-6 körül, a gyári 10 k.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Stingray

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13643 Dátum: 2017.08.09 21:24:39 »
Az 1200-1600 közti rezonálásra írom: érdemes cserélni a lapos szíjfeszítő kart a feszítő patronnal. A karral együtt lehet venni, a legjobb az INA, de egy SKF sem rossz. Ugyanilyen gondom volt, hideg időben méginkább csinálta. Olyan műanyagos fémesvrezonálás, és csak ezen fordulat tartományban. Én csak patront vettem (skf), ez 15k volt, de ez csak részben oldotta meg a dolgot. A feszítő kar tengelye is ki kopik, és minimális kottyanás is ilyen hangot ad. Ha a szíj már régi, akkor nyúlhatott, az is cserés lehet. Van egy rövidebb típus is picivel, néhány embertől már ezt is hallottam átmeneti megoldásként. A szíj a  gates, contitech 5-6 körül, a gyári 10 k.

Köszi a tippet, ránézek.    :clap:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13644 Dátum: 2017.08.09 23:37:48 »
Az 1200-1600 közti rezonálásra írom: érdemes cserélni a lapos szíjfeszítő kart a feszítő patronnal. A karral együtt lehet venni, a legjobb az INA, de egy SKF sem rossz. Ugyanilyen gondom volt, hideg időben méginkább csinálta. Olyan műanyagos fémesvrezonálás, és csak ezen fordulat tartományban. Én csak patront vettem (skf), ez 15k volt, de ez csak részben oldotta meg a dolgot. A feszítő kar tengelye is ki kopik, és minimális kottyanás is ilyen hangot ad. Ha a szíj már régi, akkor nyúlhatott, az is cserés lehet. Van egy rövidebb típus is picivel, néhány embertől már ezt is hallottam átmeneti megoldásként. A szíj a  gates, contitech 5-6 körül, a gyári 10 k.
Szerintem meg 1200-1600 között nem nyomkodunk gázpedált az 1.8-nál. :nono: Azt a kiváltságot meghagyjuk a gázolaj-masinásoknak... :yes:

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13645 Dátum: 2017.08.09 23:54:55 »
Szerintem meg 1200-1600 között nem nyomkodunk gázpedált az 1.8-nál. :nono: Azt a kiváltságot meghagyjuk a gázolaj-masinásoknak... :yes:

Hidd el, ott még az enyém sem reagál... :/

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13646 Dátum: 2017.08.10 08:17:54 »
Szerintem meg 1200-1600 között nem nyomkodunk gázpedált az 1.8-nál. :nono: Azt a kiváltságot meghagyjuk a gázolaj-masinásoknak... :yes:
Hát ott egy mai dízel semmit sem csinál  :lol:
Amíg a csiga munkálkodni nem kezd hervatagok.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13647 Dátum: 2017.08.10 09:39:44 »
Köszi a tippet, ránézek.    :clap:

Azért nem mondom, hogy biztosan a szíjfeszítő zörög, mert látatlanban, és úgy hogy nem hallom inkább csak tipp. A leírt fordulat tartományban viszont ez jellegz7etes zörgés. Én is itt olvastam vissza, és rátaláltam. Előtte olyan szívósor zörgésre tippeltem, de nem az. Aztán a Myer-nél is néztük, mentünk egy kört, és ott is a feszítőt tippelték. Szíjat cseréltünk gyárira, de az csak eltolta a zörgést más fordulat tartományra kicsit. Aztán otthon kicseréltem a patront (skf külön 15k volt, ha karral együtt veszed, akkor olyan 30k), de kellett volna a kart is cserélni. Így már csak igen ritkán zördül meg, nagyon kicsit, de ez már csak akkor hallható, ha nagyon fülelsz. Amit láttam, hogy a kar minimálisan kottyan a tengelyen, a kivett feszítő még egész tűrhető volt, szóval lehet kart is elég lett volna szerezni. Bontott nem biztos, hogy jó, ráadásul a gyengébb utángyártottak sem biztos, hogy hosszú életűek.

Az alapjárat nem a vízhűtő ventillátor be-ki kapcsolásától himbálózik be 15 másodpercenként? Nálam néha az is tud ilyet okozni. Sajnos az 1.8-nak nem túl stabil az alapjárata, elég sokan panaszkodnak itt is. Én már csináltam fojtószelep tisztítást, meg minden egyebet, de nem túlzottan oldotta meg. Ha még nagyon zavarna, esetleg légtömegmérőt cserélnék, meg vettem egy másik bontott fojtószelepet is ebay-en, ami igen jó állapotú, ha egyszer nagyon játszós hangulatom lesz, lehet beleteszem, aztán meglátjuk. Lehet annak az elektronikájában kopik el valami, vagy más oka van, de ez a hullámzás jellemző az 1.8-ra. Ha nem volt még meg (bár gondolom felújításkor megcsinálták), akkor légtömegmérő tisztítás (mondjuk mastercare féktisztítóval, vagy CRC légtömegmérő tisztító spray), utána a fojtószelep tisztítása, amihez én szintén a mastercare-es féktisztítót használtam. Ha nagyon elegánsan akarod csinálni, akkor leveszed a fojtószelepet, és úgy tisztítod ki, egyéb esetben nem szabad telefújni a szívósort a spray-vel. Nem baj ha kevés belemegy, mert elpárolog, de sokat ne!
Természetesen a fenti eljárás akkor ok, ha elektronikus fojtószeleped van már az autón, ezt most nem néztem meg, de a manuálisnál más a szitu, ott ha jól rémlik lehet alapjáratot állítani, stb.

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13648 Dátum: 2017.08.10 09:52:12 »
Sziasztok!

..csak egy gyors kérdés: 2.2es T25öse itt kiknek van? Mert a hozzászólások zöménél inkább az 1.8, vagy a 2.0 a jellemző, ahogy látom..

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13649 Dátum: 2017.08.10 10:35:04 »
Sziasztok!

..csak egy gyors kérdés: 2.2es T25öse itt kiknek van? Mert a hozzászólások zöménél inkább az 1.8, vagy a 2.0 a jellemző, ahogy látom..
Az 1.8-as és 2 literes benzinesek, ha ezt a sort folytatod, akkor 2.4-es jön, 2.2-es nincs. Ha dízel 2.2-es a kérdés, akkor Avensis alatti dízel topic az esélyesebb.