Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742936 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13650 Dátum: 2017.08.10 10:59:28 »
Az 1.8-as és 2 literes benzinesek, ha ezt a sort folytatod, akkor 2.4-es jön, 2.2-es nincs. Ha dízel 2.2-es a kérdés, akkor Avensis alatti dízel topic az esélyesebb.

A 2 literes D-4Dkre gondoltam, mindazonáltal, köszönöm! :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13651 Dátum: 2017.08.10 12:14:35 »
Benzines sokkal problémamentesebb, ezért van több ilyen user. A dízelesek gondolom csendben zokognak otthon a párnájukba. :D

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13652 Dátum: 2017.08.10 13:02:33 »
Benzines sokkal problémamentesebb, ezért van több ilyen user. A dízelesek gondolom csendben zokognak otthon a párnájukba. :D

Vagy azért kell nagyon keresni minket, mert alig van probléma a gázolajos szekerekkel! Leginkább a 2.2 D-CAT motorral szerelteket alig találom itt = azokkal szinte semmi baj nem történik.. 😁

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13653 Dátum: 2017.08.10 17:10:08 »
Benzines sokkal problémamentesebb, ezért van több ilyen user. A dízelesek gondolom csendben zokognak otthon a párnájukba. :D
Nem zokogunk, csak tudomásul kell venni, hogy a dieselezés drágább kopó cuccokból van megoldva..
A 2.2-esnek rossz a híre ezért nem veszik őket szerintem..
Ráadásul minden kocsival lehet/lesz gond, ehhez képest a toyok jó autók még 10-15+évesen is, más korszerű autókról ez nehezen mondható el..

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13654 Dátum: 2017.08.10 18:46:28 »
Nem zokogunk, csak tudomásul kell venni, hogy a dieselezés drágább kopó cuccokból van megoldva..
A 2.2-esnek rossz a híre ezért nem veszik őket szerintem..
Hát, láttam én már zokogást a dízeltopicban. :D Dízelnél csak az a biztos, hogy lesz költség. Ami nem baj, ha elfogadjuk ezt a tényt. Ahhoz, hogy a költséges javítás rentábilis legyen, sokat kell menni, különben a kevesebb üzemenyagon nem térül meg.
Remélem Toyota meg a Mazda nem áll át a szívóbenzinről a modernebb megoldásokra (magasnyomás, részecskeszűrő, kettőstömegű) a közeljövőben.

Ráadásul minden kocsival lehet/lesz gond, ehhez képest a toyok jó autók még 10-15+évesen is, más korszerű autókról ez nehezen mondható el..
Mikor a Winkler TC-től 4x4-es Toyotát keresett, sehogyse kapott. Szerelője mondta neki, hogy alapvetően az az ok, hogy ezek a kocsik el vannak könyvelve, hogy jóautó, ami gyakran azt jelenti, hogy rommá használják, nem kap olajcserét, stb. Ez normál Toyotákra ugyanúgy igaz. Ha nem kapja meg a törődést akkor 10 év ridegtartás után hiába kap gondos gazdát, már késő. Dízelekre ez fokozottan igaz.

Stingray

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13655 Dátum: 2017.08.10 19:03:10 »
Köszi a tippet mh197
A szerelőmmel gurultunk ma egyet, ő azt mondja más lehet az ok, de hogy mi azt nem tudja... a kompresszor javításnál hozzá kellett nyúlniuk a feszítőhöz és elég bika azt mondja.
Meg nem arról az oldalról hallja a zörgést ahol van a szíj, hanem a másik oldalról....ott meg a váltó van... A hang amúgy terheléskor jön meg, terheletlenül- kinyomott kuplunggal nem idézhető elő.

Szóval marad a tovább keresés..

Dízeles kollégáknak meg igaza van, nem kell 1200-körül benzinest használni, csak elindulásnál és kanyarodásnál, de gondolom más kanyarban és elindulásnál is 3-4000 körül nyomja neki, főleg városban és inkább csak a 2-es fokozatot használja, feljebb nem is vált mert akkor alacsony a fordulatszám és azt meg nem lehet...   :rohog:

;-)


helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13656 Dátum: 2017.08.11 05:32:05 »
Hát, láttam én már zokogást a dízeltopicban. :D Dízelnél csak az a biztos, hogy lesz költség. Ami nem baj, ha elfogadjuk ezt a tényt. Ahhoz, hogy a költséges javítás rentábilis legyen, sokat kell menni, különben a kevesebb üzemenyagon nem térül meg.
Remélem Toyota meg a Mazda nem áll át a szívóbenzinről a modernebb megoldásokra (magasnyomás, részecskeszűrő, kettőstömegű) a közeljövőben.
Mikor a Winkler TC-től 4x4-es Toyotát keresett, sehogyse kapott. Szerelője mondta neki, hogy alapvetően az az ok, hogy ezek a kocsik el vannak könyvelve, hogy jóautó, ami gyakran azt jelenti, hogy rommá használják, nem kap olajcserét, stb. Ez normál Toyotákra ugyanúgy igaz. Ha nem kapja meg a törődést akkor 10 év ridegtartás után hiába kap gondos gazdát, már késő. Dízelekre ez fokozottan igaz.

Aki egy kicsit is szeretne időt spórolni magának, vagy nem akar főni a buszon, vagy másokkal együtt utazni, és vesz egy autót annak már tudnia kell, hogy ez biza többe fog kerülni, mint egy bérlet, illetve sok adó súlytja az autósokat..
Aztán jön a technika kérdése, ha tudsz újat venni, akkor talán nem sok gondod lesz, de annak a rendszeres karbantartása is pénzbe kerül, sőt..
Ha túl régit veszel mert olcsó, akkor valszeg sok gond lesz, jigy megint busz+sok költség marad..
A kettő között meg meg kell tanulni, amit az elején is írtam, hogy pl ezek a verdák 6-8millák voltak anno, az alkatrészek is ennek megfelelően vannak árképezve, de ha jól vannak méretezve a kopó cuccok, akkor ennyi, meg kell venni, ki kell cseréltetni és go..

Ismerősi körből is hányan hányféle problémával szívnak folyamatosan az autóikkal, pl alulméretezett váltó miatt, vagy elektromos problémákkal, vagy indítási gondok, ok per pill ez nálam sem tökély, de tudom hogy azzá lehet tenni.. :)
Ezekhez képest egy toyo szvsz maga a nyugalom szigete..

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13657 Dátum: 2017.08.11 09:37:44 »
Köszi a tippet mh197
A szerelőmmel gurultunk ma egyet, ő azt mondja más lehet az ok, de hogy mi azt nem tudja... a kompresszor javításnál hozzá kellett nyúlniuk a feszítőhöz és elég bika azt mondja.
Meg nem arról az oldalról hallja a zörgést ahol van a szíj, hanem a másik oldalról....ott meg a váltó van... A hang amúgy terheléskor jön meg, terheletlenül- kinyomott kuplunggal nem idézhető elő.

Szóval marad a tovább keresés..

Dízeles kollégáknak meg igaza van, nem kell 1200-körül benzinest használni, csak elindulásnál és kanyarodásnál, de gondolom más kanyarban és elindulásnál is 3-4000 körül nyomja neki, főleg városban és inkább csak a 2-es fokozatot használja, feljebb nem is vált mert akkor alacsony a fordulatszám és azt meg nem lehet...   :rohog:

;-)

Ezért is írtam, hogy látatlanban, hallatlanban nehéz pontosat mondani. A leírtak alapján viszont kísértetiesen hasonlít erre a hibára. Az, hogy a feszítő patron erős, az nem jelenti, hogy jó a kar sajnos. Amit én kivettem, abban is erős a rugó, semmi olajfolyás rajta, semmi sérülés, szépen egyben van. A kar tengelye is kikopik az idők során és az a pici lógás is hangot ad. Elvileg ezekben belül vagy gáz vagy olaj (márkafüggő) is van, ami csillapít a rugó mellett. Kicsit olyan mint egy mini futómű (rugó plusz csillapító). A feszítő kar tengelyére merőleges kottyanása pedig csak terheletlen állapotban vizsgálható, le kell venni a szíjat, és a feszítőt, és úgy megnézni a lógást.
Ja, és alapjáraton üresben én sem tudtam sehogy előcsalni a hangot, csak úgy ha 1-2 -es fokozatban az említett fordulat tartományban nyomtam a gáz, vagyis terheltem a motort. Szóval ezen a téren is ugyanez volt a tapasztalatom.

Mindenesetre ha más lesz akkor jó ha meglesz a hiba, de mivel én is sokat kerestem ezt a zörgő hangot, gondoltam leírom, hogy ne szívjatok vele, ha ilyen gond lenne.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13658 Dátum: 2017.08.12 08:13:01 »
Benzines sokkal problémamentesebb, ezért van több ilyen user. A dízelesek gondolom csendben zokognak otthon a párnájukba. :D
Ezt a probléma mentesebb megállapítást nem kellene annyira erőltetni.
Az autó (márkától, típustól függetlenül) minden alkatrésze meghibásodhat, hogy melyik és mikor az egyszer csak kiderül és igen lehet típus hiba is. Ez van.
Azt viszont nem értem, hogy itt márka társak miért fröcsögnek benzin vs diesel ügyben?!
Elhiszem, hogy pl. Te nagyon értesz mindkét konstrukcióhoz, azon belül itt a Toyotához, de feleslegesnek tartom a cinizmust, még, ha viccparádéba van is csomagolva.
Hozzáteszem a saját viszonyulásomat a benzin, diesel témához: volt mindkét kategóriában kis és nagy köbcentis, szívó és turbó változattal némi tapasztalatom. Ettől még dönthetek az aktuális igényem illetve a nekem szimpatikus modell mellet ugye?
Jelenleg erre van szükségem és igen bele kalkulálom a várható esetleges költségeket. Ettől még nem fogok párnába zokogni.
Nem is értem az ilyen rendszeresen előforduló megjegyzéseket, ettől nem leszünk előrébb.
-
Amit most írtam nem revans, nem vita generálás, nem személyeskedés, egyszerűen csak eljött az ideje, hogy az előforduló hasonló írásokra most én reagáljak. Kérlek így tekints mostani írásomra.  :flowers: ;)
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13659 Dátum: 2017.08.12 09:08:02 »
Ezt a probléma mentesebb megállapítást nem kellene annyira erőltetni.
Az autó (márkától, típustól függetlenül) minden alkatrésze meghibásodhat, hogy melyik és mikor az egyszer csak kiderül és igen lehet típus hiba is. Ez van.
Azt viszont nem értem, hogy itt márka társak miért fröcsögnek benzin vs diesel ügyben?!
Elhiszem, hogy pl. Te nagyon értesz mindkét konstrukcióhoz, azon belül itt a Toyotához, de feleslegesnek tartom a cinizmust, még, ha viccparádéba van is csomagolva.
Hozzáteszem a saját viszonyulásomat a benzin, diesel témához: volt mindkét kategóriában kis és nagy köbcentis, szívó és turbó változattal némi tapasztalatom. Ettől még dönthetek az aktuális igényem illetve a nekem szimpatikus modell mellet ugye?
Jelenleg erre van szükségem és igen bele kalkulálom a várható esetleges költségeket. Ettől még nem fogok párnába zokogni.
Nem is értem az ilyen rendszeresen előforduló megjegyzéseket, ettől nem leszünk előrébb.
-
Amit most írtam nem revans, nem vita generálás, nem személyeskedés, egyszerűen csak eljött az ideje, hogy az előforduló hasonló írásokra most én reagáljak. Kérlek így tekints mostani írásomra.  :flowers: ;)
Teljesen egyetértek veled. Föcsögni pro és kontra nem illendő egy márkafórumon, elvégre, eppén a márka, ami itt összeköt minket.
Azonban, még mindig iszonyú sok - már bocsánat, de - hülye van, akik kizárólag az alacsonyabb fogyasztás miatt vesznek dízelt és NEM számolnak annak fenntartási, szervizelési költségeivel. Silent minden bizonnyal ezek felé szánta általánosságban a cinikus megjegyzését. Tény, hogy a benzines is el tud romolni, de egyrészt annak javítása tényleg töredéke a dízelének, másrészt, sokkal "elnézőbb" technika a dízellel szemben a rideg tartásra (városi és/vagy sűrű hidegjárat, rövid utak).
Én azt
Átom, hogy az emberek a álmaiknak vesznek autót és nem a valós igényeiknek, itt a hiba. Nem mindenkire igaz ez, persze, de még mindig túl sokra igen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13660 Dátum: 2017.08.13 12:04:17 »
Sziasztok hogyan lehetne megtudni hogy t22 avensisbe jó-e a t25 féltengely?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13661 Dátum: 2017.08.13 22:36:42 »
Sziasztok hogyan lehetne megtudni hogy t22 avensisbe jó-e a t25 féltengely?
Ki kell próbálni! :lol:
Szvsz nem lesz jó. :no:
Anno eléggé érdekelt voltam a töréses esetem idején az olcsó megoldásban, és a t22=t25 lehetőség nem merült fel sehol. A corolláéval hitegettek. Kipróbáltuk, nem volt jó. Majdnem jó volt, de csak majdnem. :whistling:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13662 Dátum: 2017.08.13 22:40:40 »
Benzines sokkal problémamentesebb, ezért van több ilyen user. A dízelesek gondolom csendben zokognak otthon a párnájukba. :D
Bocsánat! Ne általánosítsunk! :nono:
Én anno pl hangosan zokogtam világgá a fájdalmamat. :cry:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13663 Dátum: 2017.08.14 10:29:08 »
Azt viszont nem értem, hogy itt márka társak miért fröcsögnek benzin vs diesel ügyben?!
Elhiszem, hogy pl. Te nagyon értesz mindkét konstrukcióhoz, azon belül itt a Toyotához, de feleslegesnek tartom a cinizmust, még, ha viccparádéba van is csomagolva.
Nem kívántam lenézően viszonyulni, elnézést ha megsértettelek. Bővebben nagyjából ugyanazt mondanám amit Bepi leírt. A szarkazmus semmiképpen nem a technológiának szólt, hanem azoknak akik megveszik az alacsony fogyasztás miatt, de a fenntartási költségeket figyelmen kívül hagyják. Ha ez vígaszt nyújt, akkor ugyanezt gondolom azokról akik a benzines járgányukat nem tartják karban.  :hug:

Bocsánat! Ne általánosítsunk! :nono:
Én anno pl hangosan zokogtam világgá a fájdalmamat. :cry:
Hja, emlékszem. Hogy muzsikál az utód?

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13664 Dátum: 2017.08.14 13:14:46 »
Sziasztok!

A bal oldali féltengely törésnek van valami előszele?
Szervizben azt mondták meg nincs baja, tehát meg nem rohad. Csak felkészülnék rá, ne kelljen majd elvitetni ha reccsen... Ha már kezd haldoklani, akkor már cserélném..