Hát, láttam én már zokogást a dízeltopicban. Dízelnél csak az a biztos, hogy lesz költség. Ami nem baj, ha elfogadjuk ezt a tényt. Ahhoz, hogy a költséges javítás rentábilis legyen, sokat kell menni, különben a kevesebb üzemenyagon nem térül meg.
Remélem Toyota meg a Mazda nem áll át a szívóbenzinről a modernebb megoldásokra (magasnyomás, részecskeszűrő, kettőstömegű) a közeljövőben.
Mikor a Winkler TC-től 4x4-es Toyotát keresett, sehogyse kapott. Szerelője mondta neki, hogy alapvetően az az ok, hogy ezek a kocsik el vannak könyvelve, hogy jóautó, ami gyakran azt jelenti, hogy rommá használják, nem kap olajcserét, stb. Ez normál Toyotákra ugyanúgy igaz. Ha nem kapja meg a törődést akkor 10 év ridegtartás után hiába kap gondos gazdát, már késő. Dízelekre ez fokozottan igaz.
Aki egy kicsit is szeretne időt spórolni magának, vagy nem akar főni a buszon, vagy másokkal együtt utazni, és vesz egy autót annak már tudnia kell, hogy ez biza többe fog kerülni, mint egy bérlet, illetve sok adó súlytja az autósokat..
Aztán jön a technika kérdése, ha tudsz újat venni, akkor talán nem sok gondod lesz, de annak a rendszeres karbantartása is pénzbe kerül, sőt..
Ha túl régit veszel mert olcsó, akkor valszeg sok gond lesz, jigy megint busz+sok költség marad..
A kettő között meg meg kell tanulni, amit az elején is írtam, hogy pl ezek a verdák 6-8millák voltak anno, az alkatrészek is ennek megfelelően vannak árképezve, de ha jól vannak méretezve a kopó cuccok, akkor ennyi, meg kell venni, ki kell cseréltetni és go..
Ismerősi körből is hányan hányféle problémával szívnak folyamatosan az autóikkal, pl alulméretezett váltó miatt, vagy elektromos problémákkal, vagy indítási gondok, ok per pill ez nálam sem tökély, de tudom hogy azzá lehet tenni..
Ezekhez képest egy toyo szvsz maga a nyugalom szigete..