Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3786507 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12735 Dátum: 2017.01.25 16:34:36 »
vd!!!
válasz: t25 1,8 kombi ave...lehetöleg fl.
nincs 1normális sem a hahun.
Ja. Biztos véletlen ;)
Egyébként a COV felé hajlanék, ha szükséges lenne.

TtkRN2

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12736 Dátum: 2017.01.25 17:23:26 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12737 Dátum: 2017.01.25 18:55:58 »
Az 1.8 vvti is tud azért meglepő lenni. Minap zártam le a kocsi tavalyi  számait. A kocsi másfél év alatt benyelt 400.000 körüli pénzt szervizre. Feszültségszabályzó, meg a hazavágott akku 50k, váltócsapágycsere 150k, első O2 szenzor 70k, 180-as nagyszervíz 125k. Ez utóbbi lehetett volna a fele is, de mivel új autó, szerettem volna ha minél több kopó-fogyó dolognak ismert az előélete. Szóval költeni mindenre kell.
A kokszosodáson kívül más rosszat nem olvastam a két literesről, de nálam is a sok rövidtáv zárná ki.
Apropó: azt nem tudja valaki, hogy a gyári 1.8 vvti-hez a katalizátor mennyit kostál? Nagyon szemérmesen sehol nincs árazva, kizárólag ha bontott.
400k. Az ut. Bosal 350k. A leömlőben lévő kiskatalizátor "csak" 170k gyáriba.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12738 Dátum: 2017.01.25 19:03:45 »

Erre rájöttem. De ez sem közvetlen befecskendezésű ugyebár?? Csak eljutottál oda, ahová már jó ideje eljutottam.  Ezt a szemellenzősséget pedig kikérem magamnak. Azért, mert a használati módtól kezdve a lehetőségeimen át kb. semmi sem indokolja, hogy egy bonyolult, sok hibalehetőséget tartalmazó konstrukciót válasszak. Tőlem nyugodtan veheti bárki, nem érdekel, nem szólok bele. Azt írtam, hogy ne válassza senki? Azt írtam, hogy én nem választom. Ez pedig közel sem szemellenzősség.

TtkRN2
Azért neveztem annak, mert Te Cari a-világban élsz és ahogy írtad is, neked ez a fajta egyszerűség és megbízhatóság kell. Azonban, ha lecseréled a Carinát, akkor el kell, hogy engedd a megbízhatóságát, mert jelenleg nem létezik még egy olyan szinten tartós autó. Ja, de, a PriusII...
Az Avensis megbízhatóságra közrl ugyan olyan fényévnyivel vezet ma a kategóriájában, mint anno a CarinaE, ezért felesleges annyira félned tőle.

Biztonság: Naná, a Carina ebben a kérdésben sehol sincs egy T25-höz képest.

Úgy tudnám még jobban érthetően megfogalmazni a dolgot, hogy ha most átülnél egy T25 wagonba és használhatnád 1 hónapot, utána csalódás lenne számodra visszaülni a Carinába. Minden szempontból.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12739 Dátum: 2017.01.25 19:11:29 »
A várható hibák valószínűségének nagy növekedése a baj. Nem lesz ilyenem és pont. Lehet amúgy akármilyen jó tőlem.
Ez évi tízezer km alatti futásnál anyagilag öngyilkosság.

TtkRN2
Ehhez a futásmennyiséghez tényleg nem érdemes drága autót tartani, csak ha van rá fölösleges pénz.
A probléma gyökere az, hogy a használt autók elsöprő többsége visszatekert órájú. Még akkor is, ha égre-földre esküdöznek, meg számlákat mutogatnak. A t25 olyan jó minőségű anyagokból készült, hogy én még 200e kilométeres korában újnak is eladhattam volna. Emiatt van az, hogy sokallod a hibák számát, hisz 150-200ezer kilométeres autók produkálnak olyan hibákat, amelyek 300-500ezernél ildomosak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12740 Dátum: 2017.01.25 19:22:03 »
bepi81:
Biztos sarkos leszek.
Kizárt dolog. Nem érdekelnek azokon túl, mint amit leírtam. Ugyanaz, mint a múltkor a fényképezőkről beszéltünk. Azoktól sem esne le az állam, meg ezektől sem, mert nem érdekel. Másképp gondolkodunk, de jól van ez így. Más a fontossági sorrend. Legyen minél megbízhatóbb, egyszerűbb. Carinával is el tudok jutni A-ból B-be. Erre való a kocsi nekem, nincs más célja. Nem akarom rákölteni a gatyámat, ahogy írtam. Herótom van az összes BMW Audi Mercedes stb-től. Megkérdezték többször, hogy azért biztos kellene egy BMW... Nem, nem kéne. Az ára, maximum az kéne :) Az Amazon vezetője (CEO??) ez a Jeff Bezos jól nyomja, egyetértek vele. 1996-os Hondával jár, pedig vehetne jobbat is. De minek???
Amúgy meg örülnék, hogy végre visszaülhetnék a Carinába, nekem találták ki :yes:
Na majd ha tényleg annyira odalesz szegény meg én is, akkor a felsorolt feltételeknek megfelelő, magasabb felépítésű kocsi kell, mondjuk a sima 1.8 vvti COV. Ha lesz rá lehetőség majd :) Avensis Verso nem, arra  váltott Carináról egy fórumtárs, tökjó hsz-t írt: "csalódás a Carina után". Ennyi. Lehet a COV is, kiderül. Még nem aktuális a váltás hála Istennek, műszaki is megvolt decemberben.

TtkRN2

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12741 Dátum: 2017.01.25 19:29:22 »
Ehhez a futásmennyiséghez tényleg nem érdemes drága autót tartani, csak ha van rá fölösleges pénz.
A probléma gyökere az, hogy a használt autók elsöprő többsége visszatekert órájú. Még akkor is, ha égre-földre esküdöznek, meg számlákat mutogatnak. A t25 olyan jó minőségű anyagokból készült, hogy én még 200e kilométeres korában újnak is eladhattam volna. Emiatt van az, hogy sokallod a hibák számát, hisz 150-200ezer kilométeres autók produkálnak olyan hibákat, amelyek 300-500ezernél ildomosak.
Igen részben ettől is félek. Az enyémben 308.000 volt, mikor vettem. Most 344.000.  Gondoltam csak nem ennyire tekerték vissza, de még az is lehet, hogy igen...nem fog már kiderülni, régen nem fényképezték műszakin :(
Tudod ezt már ismerem úgy-ahogy, most veszek egy másikat, azt megint lehet gatyába rázni...nem hiányzik. Lassan öreg leszek én már ehhez. Most is több kockalada meg Wartburg 353 megy az utakon. Na akkor egy Carina is mehet, nem? :) Skodán, Wartburgon, Ladán nőttem föl, volt Marutim...ezekhez képest luxus a Carina! Jobb meg mindig van/lesz, erről szól a fogyasztói társadalom.


TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.25 19:31:33 írta vd1234 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12742 Dátum: 2017.01.25 20:30:59 »
400k. Az ut. Bosal 350k. A leömlőben lévő kiskatalizátor "csak" 170k gyáriba.
Köszi, jó tudni. Combos árak.


Ja. Biztos véletlen ;)
Egyébként a COV felé hajlanék, ha szükséges lenne.
Mi is azokat kezdtük el nézegetni. Bár erősen a német kínálatot nézegetem. Itthon csak fapad van kis vagy nagymotorral, drágábban mint kint.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12743 Dátum: 2017.01.25 21:28:08 »
bepi81:
Még valami.
Összekeversz dolgokat. Én nem a Carina világban élek. Van viszonyítás másokhoz. Ültem jópár autóban, legutóbb kollégám új Nissan Qashqai-ában. Automata, 18 collos felnik, vagy 19, nemtom. Tiszta halk 1.2 benzines turbós, középen bazinagy képernyő, start-stop, stb. Egyszerűen nem fog meg, nem tud érdekelni. Ő örül, azt nem akarom elrontani. Majd meglátom, mennyi lesz neki a szerviz, mikor majd megtudja...nem hiányzik ez. A téligumi garnitúrája felnikkel érzékelőkkel majdnem veri a kocsim árát. És? Az én szükségleteimnek elég az enyém. Nincs fedcomp, nem zavar, hogy iért mutatja, amit. Keréknyomásérzékelő nem merül le, mert nincs is. Sorolhatnám. Nem a szükségletekkel, hanem az igényekkel szokott a baj lenni. Előbbiek kielégíthetőek, utóbbiak sokszor nem.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.25 21:32:58 írta vd1234 »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12744 Dátum: 2017.01.25 22:48:12 »
Köszi, jó tudni. Combos árak.

Mi is azokat kezdtük el nézegetni. Bár erősen a német kínálatot nézegetem. Itthon csak fapad van kis vagy nagymotorral, drágábban mint kint.

Ha tudod a bosal cikkszámát ami kell, arra rákeresve érdemes szétnézni ebay-en is.. :) Csak egy tipp. Nekem 118 volt itthon a legolcsóbb ajánlat, míg ebay -ről németből 96-ért már szállítással együtt megkaptam volna ugyanazt..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12745 Dátum: 2017.01.26 09:58:06 »
bepi81:
Még valami.
Összekeversz dolgokat. Én nem a Carina világban élek. Van viszonyítás másokhoz. Ültem jópár autóban, legutóbb kollégám új Nissan Qashqai-ában. Automata, 18 collos felnik, vagy 19, nemtom. Tiszta halk 1.2 benzines turbós, középen bazinagy képernyő, start-stop, stb. Egyszerűen nem fog meg, nem tud érdekelni. Ő örül, azt nem akarom elrontani. Majd meglátom, mennyi lesz neki a szerviz, mikor majd megtudja...nem hiányzik ez. A téligumi garnitúrája felnikkel érzékelőkkel majdnem veri a kocsim árát. És? Az én szükségleteimnek elég az enyém. Nincs fedcomp, nem zavar, hogy iért mutatja, amit. Keréknyomásérzékelő nem merül le, mert nincs is. Sorolhatnám. Nem a szükségletekkel, hanem az igényekkel szokott a baj lenni. Előbbiek kielégíthetőek, utóbbiak sokszor nem.

TtkRN2
Ezzel mélyen egyetértek. :yes: Életvezetésünk fejben dől el.
Használati tárgyaink jó része egy csomó olyan funkciót is tud, amire nincs szükségünk, de az árat megemeli. És általában nincs is alternatíva, nem tudsz egyszerűt venni. Autónál is, az eszem szerint vettem volna olcsóbbat, ha tudom, hogy megbízható, és el lehetek benne 5-6 évig a magam 80-100ezer kilométeres éves futásával. De nem gyártanak olyat, hogy tartós, olcsó és nekem méretben megfelelő. Én legalábbis nem bízom az ennél olcsóbb márkákban. :no:
Továbbá nagyon kevesen számolják ki, hogy az éves futáshoz mennyi költség társul az üzemanyagon kívül. Az amortizációt szinte mindenki kihagyja. :nono: Egy ismerősöm 4 éves 68ezer kilométeres bmw-je 4 milliót veszített az értékéből. Annak az amortizációja 59 Ft/km!!! Összességében neki több, mint 100 forintba került 1 km.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12746 Dátum: 2017.01.26 10:01:50 »
Az 1.8 vvti is tud azért meglepő lenni. Minap zártam le a kocsi tavalyi  számait. A kocsi másfél év alatt benyelt 400.000 körüli pénzt szervizre. Feszültségszabályzó, meg a hazavágott akku 50k, váltócsapágycsere 150k, első O2 szenzor 70k, 180-as nagyszervíz 125k. Ez utóbbi lehetett volna a fele is, de mivel új autó, szerettem volna ha minél több kopó-fogyó dolognak ismert az előélete. Szóval költeni mindenre kell.
A kokszosodáson kívül más rosszat nem olvastam a két literesről, de nálam is a sok rövidtáv zárná ki.
Apropó: azt nem tudja valaki, hogy a gyári 1.8 vvti-hez a katalizátor mennyit kostál? Nagyon szemérmesen sehol nincs árazva, kizárólag ha bontott.

Két éve kérdeztem Kecskeméten az M+F-nél,akkor 240e forintot mondtak a katalizátorra.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12747 Dátum: 2017.01.26 10:05:22 »
Talán szintén két éve mondta itt a fórumon Pincér felhasználó,hogy Kecskeméten 40-50e forint körül megcsinálják a katalizátort. Nem gyári,nem csere,hanem mivel az 1.8-nál a leömlőben van a katalizátor,kinyitják és a betétet cserélik ki. Azt mondják hogy tökéletes én nem hallottam tapasztalatokról még,de gyanítom se itthon,se külföldön nem veszi meg az emberek nagy többsége a gyári katalizátort.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12748 Dátum: 2017.01.26 10:24:18 »
Továbbá nagyon kevesen számolják ki, hogy az éves futáshoz mennyi költség társul az üzemanyagon kívül. Az amortizációt szinte mindenki kihagyja. :nono: Egy ismerősöm 4 éves 68ezer kilométeres bmw-je 4 milliót veszített az értékéből. Annak az amortizációja 59 Ft/km!!! Összességében neki több, mint 100 forintba került 1 km.

És itt még csak az amortizációval számoltál!
Ezen kívül aztán tényleg az emberek 99,9 %-a elfelejt kalkulálni a forrásköltséggel. Mert még ha kp-ban fizette is ki valaki az autóját, akkor is illene számolni azzal, hogy ha azt a pénzt nem autóra költi, akkor mondjuk be is fektethette volna. A Te ismerősödnél a biztosan 10 millió Ft feletti vételárnál már az elmaradt reálhozamok is szép összegre rúgnak... Ha még hitel is társul a vásárláshoz, akkor pedig a forrásköltség önmagában is az egyik legnagyobb költségelem lehet a birtoklás idejére.
Szóval, az autózás tiszta költsége elég összetett, privát használatra vásárolt és munkára használt autónál is így kellene kalkulálni a tisztánlátáshoz, de ki teszi ezt meg...
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.26 10:25:56 írta keeper83 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12749 Dátum: 2017.01.26 10:27:07 »
Két éve kérdeztem Kecskeméten az M+F-nél,akkor 240e forintot mondtak a katalizátorra.
Nekem is ilyesmi ajánlatom volt.
Azt gondolom, hogy ha valaki hosszabb távon meg akarja tartani az autóját, érdemes rá összegyűjteni a pénzt. 50ezer km + 5 Ft/km. Nem egy egetverő összeg. Egy kis spórolós vezetéssel vissza lehet keresni az árát. :yes: