Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741333 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12705 Dátum: 2017.01.24 08:46:36 »
Próbálj ki egy tanknyi mennyiségben OMV Maxxmotion dízelt. Le fog esni az állad, nem fogod elhinni, mekkora különbség van az eddig használt gázolajhoz képest.

Csak OMV-nél tankolok, szinte csak normál dízelt. Évente 2-3-szor szoktam MAxxMotion is tankolni. A hiba lehet, hogy bennem van, de én nem vettem észre különbséget sem fogyasztásban, sem pedig teljesítményben. Pedig nagyon figyelem!
A korábban említett üa. megoldásokhoz képest persze jóval nagyobb lehet a különbség, mint a normál OMV dízelhez képest.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.24 09:00:41 írta keeper83 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12706 Dátum: 2017.01.24 10:22:54 »
Csak OMV-nél tankolok, szinte csak normál dízelt. Évente 2-3-szor szoktam MAxxMotion is tankolni. A hiba lehet, hogy bennem van, de én nem vettem észre különbséget sem fogyasztásban, sem pedig teljesítményben. Pedig nagyon figyelem!
A korábban említett üa. megoldásokhoz képest persze jóval nagyobb lehet a különbség, mint a normál OMV dízelhez képest.
Már hogyaviharbanevóna különbség a normál és a maxxxxx között!  :nono: Nézd meg a pénztárcád! :yes: Na, ott van a különbség! ;)
(Csak tudnám, hogy miért 2 x a MAxxMotion! :hmmmm: Matematikai, vagy nyelvi rejtvény? Gondolom, hogy az x, mint változó... Valaki márket inges segíthetne! :cry:)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12707 Dátum: 2017.01.24 10:53:56 »
Nézd meg a pénztárcád! :yes: Na, ott van a különbség! ;)

 :)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12708 Dátum: 2017.01.24 19:24:48 »
Végigmentem az összes hozzászóláson a az általam beírt P0430 óta. Lehet én sem úszom meg ezt a hack-et? :)

Plusz fejleményként jött be nálam, hogy valószínűleg a hátsó hangtompító dobom valahol belül összeszakadt, mert egyrészt fekete kondenzvizes dzsuva jön belőle, másrészt pedig a hangja is megváltozott, mintha "gluggyogna" benne valami. :) Nem tudom szebben leírni.

Az létezhet, hogy a megváltozott fojtás miatt írta ki a P0430-as hibakódot nálam az ECU?  :hmmmm:
Ennyi számíthat neki?

Először is minden olyan dolgon érdemes végigmenni, ami okozhatja a hibát.
Levegő szűrő csere, légtömegmégrő tisztítás, fojtószelep tisztítás, tömítettség ellenőrzés szívó és a kipuff oldalon, katalizátor fizikai vizsgálata, kipuff tömítések ellenőrzése, gyújtógyertya csere, majd ha mindezek rendben, hibakód törlés, majd ha megint visszajön, akkor lambda szonda jelek kimérése. Ha két szondás a rendszered, akkor a 2. szenzor jele a meghatározó. Ha az kb ugyanúgy gyorsan ugrál mint az első, akkor segíthet a kondi ellenállás kombó.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Mewryck

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12709 Dátum: 2017.01.24 22:19:12 »
Biztosíték táblán van 100,60,40 amperes biztosíték,ezeket hogy lehet kicserélni? A megfogom és kihúzom módszer nem járható,meg sem moccannak,csak a műanyag ház reped és törik.

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12710 Dátum: 2017.01.24 22:36:31 »
Először is minden olyan dolgon érdemes végigmenni, ami okozhatja a hibát.
Levegő szűrő csere, légtömegmégrő tisztítás, fojtószelep tisztítás, tömítettség ellenőrzés szívó és a kipuff oldalon, katalizátor fizikai vizsgálata, kipuff tömítések ellenőrzése, gyújtógyertya csere, majd ha mindezek rendben, hibakód törlés, majd ha megint visszajön, akkor lambda szonda jelek kimérése. Ha két szondás a rendszered, akkor a 2. szenzor jele a meghatározó. Ha az kb ugyanúgy gyorsan ugrál mint az első, akkor segíthet a kondi ellenállás kombó.

4 szondás a motor. KB 9 hónapja volt tisztítva a fojtószelep és a MAF szenzor. Levegőszűrő 1 hónapja. Katalizátor szemre oks. Gyertyákban 30k km van.
Lehet megpróbálok egy protec oxicat-et, hátha segít. Kipuff dob majd tavasszal csere, ebben a dzsuvás időben nem akarok foglalkozni ezzel.
Majd kérek ajánlatot TTG-éktól is meg szervízből is. És akkor étnézetem az egészet.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12711 Dátum: 2017.01.25 07:41:53 »
Először is minden olyan dolgon érdemes végigmenni, ami okozhatja a hibát.
Levegő szűrő csere, légtömegmégrő tisztítás, fojtószelep tisztítás, tömítettség ellenőrzés szívó és a kipuff oldalon, katalizátor fizikai vizsgálata, kipuff tömítések ellenőrzése, gyújtógyertya csere, majd ha mindezek rendben, hibakód törlés, majd ha megint visszajön, akkor lambda szonda jelek kimérése. Ha két szondás a rendszered, akkor a 2. szenzor jele a meghatározó. Ha az kb ugyanúgy gyorsan ugrál mint az első, akkor segíthet a kondi ellenállás kombó.

Ez egy közvetlen befecskendezéses 2.0 VVT-i motor, már kicsit más kávéház, mint a sima (1,4 -)1,6 - 1,8 VVT-i motorok. Az 1-4 és a 2-3 hengerpárok külön-külön kaptak 1-1 katalizátort leömlőbe szerelve 1-1 szabályzó és 1-1 diagnosztikai szondával, így a két hengerpárhoz tartozó lambda szabályzás és katalizátor hatásfok ellenőrzés egymástól többé-kevésbé függetlenül működik. Gyertyák irídiumosak, nem 2.5000 Ft a 4 gyertya cseréje és teljesen szükségtelen is idő előtt cserélgetni őket.
A típus híres arról a tulajdonságáról, hogy elkezd vacakolni az egyik szonda, majd cseréje után átmenetileg minden rendben. Kis idő elteltével a többi 3 szonda is követi az elsőt. Többen is végigjárták ezt a kanosszát már itt fórumon is, vissza lehet keresgélni.
A Toyota hibakód értelmezése is elég sok lehetséges problémát leír, ráadásul többé-kevésbé azt is elmondja, hogy az adott szabályzási és ellenőrzési körön lévő szondák jeleinek az egymáshoz viszonyított mozgását vizsgálja. Akkor dobja a hibát, ha ez nem frankó. Ez így lehet első szonda, második szonda vagy katalizátor is. Szerintem spec. műszerrel egyenként letesztelve a szondákat kiszűrhető, hogy melyik működik másképpen a kelleténél. Ha ez a teszt nem hoz eredményt, akkor érdemes továbblépni.
Ettől függetlenül egy hátsó szonda hiba esetében valószínűleg itt is működne az integráló kör csatira forrasztása.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12712 Dátum: 2017.01.25 09:47:32 »
P0430 hibakód előjöhet a rendkívüli hideg miatt is. Egyszerűen az ECU több benzint adagol, ami elérheti, esetleg meghaladhatja a szondák üzemi intervallumát, amin kívül már nem tudnak korrigálni eléggé. Ki kell ütni a hibakódot és használni tovább. Ha jönnek a plusz fokok és visszatér a hibakód, akkor érdemes vele foglalkozni.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12713 Dátum: 2017.01.25 11:12:55 »
4 szondás a motor. KB 9 hónapja volt tisztítva a fojtószelep és a MAF szenzor. Levegőszűrő 1 hónapja. Katalizátor szemre oks. Gyertyákban 30k km van.
Lehet megpróbálok egy protec oxicat-et, hátha segít. Kipuff dob majd tavasszal csere, ebben a dzsuvás időben nem akarok foglalkozni ezzel.
Majd kérek ajánlatot TTG-éktól is meg szervízből is. És akkor étnézetem az egészet.

Az előttem szólók leírták kb. ugyanezt. Annyival azért kiegészíteném, hogy a szonda hibáját nem tudja orvosolni az integráló áramkör..
Először törölni kell a hibát, és ha visszajön akkor lehet gondolkodni.
Megjegyzem én ebayen vettem maxiscan diagot néhány ezresért, az szépen jelezni tudja grafikusan a lambda feszültségeket, és nagyon sok youtube videó is van a 4 szondás jelviszonyokról hogy mikor jó mikor nem.
Én azt olvastam, hogy ha a kat fizikailag rendben, és a diag szonda jelei is 0,1 és 0,8  közt gyorsan ingadoznak, akkor ér vmit a komdi ellenállás módosítás. Persze lehet szonda cserével is próbálkozni, az picit költségesebb játék.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12714 Dátum: 2017.01.25 12:44:19 »
Az előttem szólók leírták kb. ugyanezt. Annyival azért kiegészíteném, hogy a szonda hibáját nem tudja orvosolni az integráló áramkör..
Először törölni kell a hibát, és ha visszajön akkor lehet gondolkodni.
...ebayen vettem maxiscan diagot néhány ezresért, az szépen jelezni tudja grafikusan a lambda feszültségeket...
MS 509?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12715 Dátum: 2017.01.25 14:17:06 »
Üdv!
keeper83:
Köszönöm, még egy-két ok, hogy messzire elkerüljem a konstrukciót, ha aktuális lenne valamikor is csere :)

TtkRN2


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12716 Dátum: 2017.01.25 14:29:36 »
Khm... Azért nem eszik szerencsére ennyire forrón a kását.
Mint konstrukció egyáltalán nem rossz a 2.0 D4 vvt-i motor. Az igaz, hogy a közvetlen befecskendezés hajlamos bizonyos használati körülmények között bekokszolódni, de ez, illetve, az ebből fakadó kellemetlenségek megelőző karbantartással elkerülhetők.
A lambdaszonda bajok a T22-es Avensisre (2.0 D4) voltak jellemzők, jómagam a T25-ös tulajoktól nem igazán hallottam sem itt, a fórumon, sem az ismeretségi körömben ilyen jellegű hibáról. A márkaszervizben sem emelték ki ezt a motort, mint bajos konstrukció, sőt, igazából a szívó benzineseket ajánlották bármelyik dízellel szemben hosszú távra. Sem visszahívás nincs rá, se nem találkoztak olyan számban hibával ezzel a motorral kapcsolatban, hogy konstrukciós hibáról kelljen beszélni.

Ha rendeltetésszerűen használták az előéletében az autót és megadták neki az előírt rendszerességű és minőségű karbantartásokat, akkor semmivel sem problémásabb, mint az 1,6-1,8 vvt-i. Jó motor, kifejezetten autópályán kényelmes hosszabb utakon.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12717 Dátum: 2017.01.25 14:35:34 »
Mint konstrukció egyáltalán nem rossz a 2.0 D4 vvt-i motor. Az igaz, hogy a közvetlen befecskendezés hajlamos bizonyos használati körülmények között bekokszolódni, de ez, illetve, az ebből fakadó kellemetlenségek megelőző karbantartással elkerülhetők.

Milyen megelőző karbantartásra gondolsz, amivel elkerülhető a kokszosodás?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12718 Dátum: 2017.01.25 14:46:15 »
bepi81:
De, én igen. Az autók "átlagos" tulajdonosai nem a megfelelő karbantartásról meg használatról híresek. Ja de, amikor el akarja adni, akkor olyanná válik. Ún. költségmentes, valóban jó autót azonban ritkán akarnak eladni. Carinánál bekaptam az olajevős szériát, oké, de utána az nem egy finnyás autó. 4 lambdaszonda 2 katalizátor és még mi nem? Ez nem hiányzik.
Szívótorokba fecskendezés kell, 1 katalizátor 2 lambdaszonda, kész. Olajevősség megoldható, annál nagyobb szivatás nem cél. Nem keresem feleslegesen a bajt.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.25 14:53:26 írta vd1234 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12719 Dátum: 2017.01.25 14:58:54 »
Milyen megelőző karbantartásra gondolsz, amivel elkerülhető a kokszosodás?

Azon kívül, hogy a rövidtávú használat arányát a lehetőségeidhez mérten csökkented, szerintem nem nagyon tudsz vele mit csinálni.

Egy pár hónapja kiveséztük ezt az 1AZ-FE vs. 1AZ-FSE témát, itt lehet róla egy jó kis bemutatást és összegzést is olvasni.

Bár a Magyarországon elérhető verziók nem tartalmaznak EGR-t, a közvetlen befecskendezésük révén a forgattyúsház szívóoldali kiszellőztetésének következtében jelentős mennyiségű koromképződésre hajlamos anyagot juttatnak vissza a motor szívóoldalára. A linken is említik a szívóoldal időközönkénti mechanikai és kémiai tisztításának szükségességét. De aki akarja, majd elolvassa.

Mindezeken túl, akinek ilyen motorral szerelt autója van/volt, csupa elismerő dolgot szokott mondani a motor kulturáltságáról, kényelméről, rugalmasságáról, stb. Szóval, tuti nem egy betegágy egyébként. Gondolom, Te is szereted a sajátodat. :)

Üdv:
BF