Na akkor sorban:
Xanyi
Csak autópályán szoktam ennyire hajtani, amúgy elég öregurasan megyek általában. (Országúton 80-110)
Olajfogyasztás nem mérhető. Éppen ma néztem meg 16.000 van az olajban és ugyanúgy a max jel felett van 1 mm-el mint amikor cseréltem. Az olaj egyébként valvoline 0w-30 as és ennek ellenére semmi.
Új korához képest semmi változás nincs. Hiába most lett bejáratva
Vendéglátással foglalkozom, és messze van az étterem Soprontól, így jön össze a napi 2-300 km.
Klaco
Nem kell az összehasonlításhoz olyan yarist vezetni amiben nincsen klíma (amúgy volt olyan is 99-es harmony abban nem volt), elég ha kikapcsolom a klímát, akkor nem fog semmit.
A toyotákban azért nem érezni a klímát annyira, mert a yarisban és a corollában is nem úgy működik mint sok más autóban, hogy padlógázra kikapcsol a klíma, utána meg vissza, hanem nálunk nem csak egyszerűen ki-be kapcsolja magát, hanem fokozatmentesen ( 2-100 % között ) tudja kapcsolgatni a kompresszor teljesítményét. Emiatt ha egy kicsit nagyobb gázt adunk, akkor néhány százalékkal levesz a kompr. teljesítményéből, ha nem nyomjuk annyira akkor meg ráengedi, de akkor is csak szép lassan fokozatossan éppen azért, hogy ne lehessen észrevenni a működését. Természetesen közben figyelembe veszi a az utastérbe belépő levegő hőmérsékletét is, mert ugyebár elsődleges szempont a hideg levegő biztosítása, meg a jó kompromisszum megtalálása, az elegendő hűtés és a motor teljesítményvesztésének elkerülése között.
Ezért van az, hogy sok autónál jobban megérezni a klímát mint nálunk. 93-as 325i BMW, illetve 95 passat B5 1.9 TDI-ben én sokkal jobban éreztem a klímát mint a yarisban, pedig azok ugye nem a nyomatékszegénységükről híresek. A bömös padlóra ki sem kapcsolta, a passat legalább ezt megtette, viszont mikor az ember visszaengedte a gázt úgy kapcsolta vissza mintha leállt volna egy henger. (mind2 gép saját volt és több évig nálam voltak, innen a tapasztalat.)
Ha benyomom a klímát nekem is megemeli az alapjáratot 900-ra.
(műszaki forrás: yaris 1sz-fe szervízes javítás és hibakeresési könyv német nyelvű kiadás. Anno egy osztrák szervízből kaptam kölcsön 2 napig csak azt olvasgattam, abból ragadt rám valami. Persze lehet, hogy valamit nem jól értettem.)
Még valami ami érdekes. Igaz, hogy a teljesítményvesztés elkerülésére a kompresszort szabályozza 2-100% ig, viszont ha mondjuk túl hideg van már az utastérben és rátekerjük egy kicsit a fűtéskapcsolót, akkor nem a kompr. teljesítményét veszi vissza (pedig elvile tudná), hanem ugyanúgy meleg (fűtés) levegőt kever hozzá, mint bármilyen autó hagyományos manuális légkondija. Mondjuk szerintem ennek is meg van az értelmes magyarázata de eddig még nem sikerült kideríteni. Talán a párátlanítás miatt lehet, de ez csak tipp nem tudom.