Szerző Téma: Yaris 1.0 Sol  (Megtekintve 98496 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

BKrisz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
    • http://startadsl.hu/lexus/
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #270 Dátum: 2005.04.06 15:37:46 »
Idézetet írta: "SzzS"
Azért van a kocsi hogy fogyasszon...:)
Ez az egész fogyasztásos dolog talpfüggő...ha sietsz sokat eszik ha meg nagypapásan autózol akkor meg nem!

Már egy pászor leírtam példának erre a ki hogy autózik és mennyit fogyaszt dologra,hogy amikor elmentünk az egyik cimborámmal Egerszalókra Pécsről (350 km) végig padlógázzal 3 és fél óra alatt,úgy hogy megálltunk Pakson inni egy kávét, akkor 35-37 literes fogyasztásom volt, ami nem kevés de legalább nem 5 órát utaztam és untam el az életemet a 90 km/h-s sebességgel 74 fok melegben, hanem élveztem a vezetést!
Igaz 160 alatt nem sokat autóztunk...


van versenymotorod? ismered az érzést? próbáltad már? azzal 8s alatt lennél 200-on, az említett Egerszalók-Pécs meg meglenne 2 órán belül, adrenalinbőségben  :shock:
color=#249700]BKrisz[/color] /'07 Corolla Verso 2.2D-CAT /
'05 Lexus GS /
102.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #271 Dátum: 2005.04.06 16:14:03 »
Idézetet írta: "Szilvi"
Idézetet írta: "XPA"
A tied 1.0-es? Nyáron, klímával 100% város esetében mennyi lehet a max?

Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "XPA"
kicsit régi a hozzászólás, de én csak most olvastam :D
szoval 1.0-ás yaris 7,9 átlag???  :shock: nem sok ez egy kicsit (nagyon) ?
:)


Ha ismernéd a stílusát, még kevesellnéd is  :D  :wink:

Ez tényleg nem sok. 7 liter nekünk is simán megvan télen 5 km-es utakon :D


Helló!

Nekem 1.0-es, klímás Yarisom van és kizárólag csak városban használom. Nyáron, amikor a klíma folyamatosan megy, olyan 7 liter körül alakul a fogyasztás.

Az azért elég sok :D méghogy nem fogyaszt sokat klímával, sztem 6,5 ből simán elmegyek vele városban nem nagymami tempóban természetesen nincs klíma :D
Laco 73 :D

Zsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
bejáratás
« Válasz #272 Dátum: 2006.01.27 11:53:44 »
2002 évvégi vagyok, 1.0
Mikor vettem azt mondták 5000 fölött ne nyomjam. Szerintem 3500 fölé sem menten, de néha meghajtottam a pályán.
Én is úgy használom, mint te és nagyon bevált. (város+pálya, ahol meghajtom)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re: bejáratás
« Válasz #273 Dátum: 2006.01.27 12:05:04 »
Idézetet írta: "Zsolt"
2002 évvégi vagyok, 1.0
Mikor vettem azt mondták 5000 fölött ne nyomjam. Szerintem 3500 fölé sem menten, de néha meghajtottam a pályán.
Én is úgy használom, mint te és nagyon bevált. (város+pálya, ahol meghajtom)

Az jó, akkor te is az autókímélők népes táborába tartozol. Sajnos nekem pálya ritkán adatik meg, ezért a főutakat használom pálya módjára, mikor kijutok, akkor nyomom neki rendesen, hogy a káros letapadt anyagok, amik a városi közlekedés miatt keletkeznek, elégjenek. 5500 fölé nem pörgettem még soha, ezt is meg tudom számolni 1 kezemen, hogy hányszor.
Amúgy tök jó, hogy a leghozzáillőbb topicba írtad a hozzászólást. Grat.
Laco 73 :D

leszilaci

  • Vendég
Re: bejáratás
« Válasz #274 Dátum: 2006.01.27 12:39:35 »
Idézetet írta: "KLaco"
Sajnos nekem pálya ritkán adatik meg, ezért a főutakat használom pálya módjára, mikor kijutok, akkor nyomom neki rendesen, hogy a káros letapadt anyagok, amik a városi közlekedés miatt keletkeznek, elégjenek. 5500 fölé nem pörgettem még soha, ezt is meg tudom számolni 1 kezemen, hogy hányszor.

már megint a "lerakódott" anyagok :turelmetlen:  :nagymosoly:
nekem csak a hasamra szokott lerakódni...a sok evés következtében  :kacag:

ha egyszer "véletlenül" elkergeted leszabályzásig, mondjuk 1-ben, akkor érezni fogod,h az elektronika nagyon durván nyúl be....a gyorsulástól "belepréselődsz" az ülésbe, majd szinte "előrebukik a fejed  :hipnozis:

pl. a 1,4pdtdi motoroknál sem annyir "látványos", mint a vvti-nél, mert ott csak elfogy az erő....vvti meg még nagyon menne :vezetes:

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: bejáratás
« Válasz #275 Dátum: 2006.01.27 12:41:55 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Zsolt"
2002 évvégi vagyok, 1.0
Mikor vettem azt mondták 5000 fölött ne nyomjam. Szerintem 3500 fölé sem menten, de néha meghajtottam a pályán.
Én is úgy használom, mint te és nagyon bevált. (város+pálya, ahol meghajtom)

Amúgy tök jó, hogy a leghozzáillőbb topicba írtad a hozzászólást. Grat.

Én meg csak lestem, honnan sikerült előbányászni ezt a topicot :)
Nem is tudtam hogy van ilyen a Yarison belül  :nagymosoly:
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re: bejáratás
« Válasz #276 Dátum: 2006.01.27 12:59:42 »
Idézetet írta: "leszilaci"

már megint a "lerakódott" anyagok :turelmetlen:  :nagymosoly:

Igen is létezik, csak hagytam, hog meggyőzzetek, asszem Trotter írta le asszem az általános/hibaelhárításban talán, majd beteszem ide is, ha megtaláltam.
Laco 73 :D

Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Re: bejáratás
« Válasz #277 Dátum: 2006.01.27 13:40:53 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "leszilaci"

már megint a "lerakódott" anyagok :turelmetlen:  :nagymosoly:

Igen is létezik, csak hagytam, hog meggyőzzetek, asszem Trotter írta le asszem az általános/hibaelhárításban talán, majd beteszem ide is, ha megtaláltam.


Jelentem alássan, tegnap apám Skodáján kötelező 60000-nél tapasztaltam, hogy van....
Méghozzá a fojtószelepnél ölég durván, a szemem előtt pucolták ki fogkefével.
Tehát ott van az biztos, hogy máshol van-e azt nemtom, viszont nem állja meg a helyét,
hogy nagy sebességnél kipucolódik, mert az öregem szokott menni rendesen :vezetes:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #278 Dátum: 2006.01.27 14:44:09 »
Hívtak hát megjelentem.

Szóval igen is lerakódhatnak a káros anyagok a hengerfejen, a dugattyúk tetején, és másutt is, példának okáért a katalizátorban, avagy a hátsó dobban. ( dacára annak, hogy az üza tartalmaz bizonyos lerakódásmentesítő adalékot is)

Nem akarok részletes fejtegetésekbe bocsátozni, hogy hol és mi rakódhat le, de ugye mindenki látott indítás után a kipufogóból kicsapó kondenzvizet ugye? Van tönkremenni katalizátort a túl sok és benzindús kipufogógáz miatt?

Még a korszerű autókban is kialakulhatnak ilyen lerakódások, különösen akkor, ha sokszor és kis távokra használjuk az autót, vagy sokat állunk a városi dugóban.
Ilyenkor nem tud kellőképen kitisztulni a rendszer, mert egyszerűen nincsen ideje regenerálódni. Nőhet a fogyasztás, lustulhat az autó. Tessék nekem megmondani, hogy ki az, aki 3000rpm fölé forgatja rendszeresen Pesten a kocsiját? Nincs is helye erre, hacsak nam úgy, hogy egyesben, meg kettesbe "vágtat".

Ezért vallom azt, hogy igen is, ha van rá lehetőség ki kell vinni a kocsit az autópályára és 50-100 km-t örömautózni vele. Nem azt mondom, hogy szét kell forgatni, de igeins meg kellneki mutatni, hogy négyezer föltött is van tartmány. Nem véletlenül van a fordulatszámmérőben az a bizonyos piros sáv. Tévedés, hogy károsodik a motor, ha időnként ki van forgatva a maximum fordulatszám. Mellesleg a leszabályozás is azért van bene, hogy megóvják a motort az ólomlábúaktól. A leszabályozási fordulatszám úgy va beállítva, hogy ott még semmi baja ne lesz a kocsinak. Persze ezt nem arra kell érteni, hogy a leszabályozási fordulatszám alatt kel állandóan váltani.

Ekkor szépen hosszabb időre felveszi a katalizátor az üzemi hőmérsékletet, a hátsó kipufogódobban összegyűlt kondenz a magasabb hőmérséklet hatására elpárolog (hosszabb élettartamú lesz a kipuff.rendszer is), a váló is magasabb hőmérsékletben dolgozik, az itt lévő olaj is szépen leoldja a lerakódásokat - ha vanak -, magyarán elkezdi jól érezni magát a kocsi.

A magam részéről 4-5500 rpm ig is el szoktam menni, bár rendszerint 2500-3000 környékén váltok felfelé. De én nem vagyok összehasonlítási alap, egyrészt a márkaidegenség miatt, másrészt a kétliteres 150 LE-s motor eltérő nyomatéka miatt.

Ki kell próbálni, és amikor visszaérsz a városba, a kocsi megtáltosodik: jobban veszi a fordulatszámot, szinte szárnyalni kezd, aki nem hiszi próbálja ki!

Még egy tipp: Indulj telitankkal és mielőt tankolnál tegyél bele lerakódáscsökkentő adalékot, pl Wynn's, vagy STP, a hipermarkecokba lehet kapni, kb 6-800.- HUF összegbe kerül. Így aztán tényleg megkapja a motor, amire vágyik, a tisztaságot.

Hozzáteszem, hogy nem azért írtam le gondolataimat, hogy bárkit is meggyőzzek, vagy véleményét megváltoztassam. Csupán azért, mert a 27 éves tapasztalatom alapján  erre a következtetésre jutottam.
Remélem nem zavartam meg társaságotokat, Viva Yaris!



-
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #279 Dátum: 2006.01.27 14:56:49 »
Köszi, hogy leírtad.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #280 Dátum: 2006.01.27 19:01:58 »
Idézetet írta: "SzzS"
Azért van a kocsi hogy fogyasszon...:)
Ez az egész fogyasztásos dolog talpfüggő...ha sietsz sokat eszik ha meg nagypapásan autózol akkor meg nem!

Már egy pászor leírtam példának erre a ki hogy autózik és mennyit fogyaszt dologra,hogy amikor elmentünk az egyik cimborámmal Egerszalókra Pécsről (350 km) végig padlógázzal 3 és fél óra alatt,úgy hogy megálltunk Pakson inni egy kávét, akkor 35-37 literes fogyasztásom volt, ami nem kevés de legalább nem 5 órát utaztam és untam el az életemet a 90 km/h-s sebességgel 74 fok melegben, hanem élveztem a vezetést!
Igaz 160 alatt nem sokat autóztunk...


Ez mind stimmel , de azért van élvezhető középút is a 90-el tötymörgés és a 160 feletti szervdonor-üzemmód között  :wink: ... én legalábbis 130-140 körül már úgy szoktam érezni a magyar országutakon , hogy ez most nem tötymörgés , sőt élvezni is szoktam  :nagymosoly:

Te persze tisztában vagyok vele , hogy ezt valószínűleg nem pont neked kellene magyaráznom  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: bejáratás
« Válasz #281 Dátum: 2006.01.27 19:13:17 »
Idézetet írta: "Zsolt"
2002 évvégi vagyok, 1.0
Mikor vettem azt mondták 5000 fölött ne nyomjam. Szerintem 3500 fölé sem menten, de néha meghajtottam a pályán.
Én is úgy használom, mint te és nagyon bevált. (város+pálya, ahol meghajtom)


Ezt így jól is teszed . Az autó számára hosszú távon a legkímélőbb használat az , ha amikor ez lehetséges , igyekszel minél korábban váltani (ez típusonként eltérő lehet , de a legtöbb autónál olyan 2500 körül már bőven lehet följebb kapcsolni , nagyobb motorosoknál előbb is) , és lehetőleg olyankor sem zavarod 3500-4000 fölé , amikor sietsz (ilyen váltási fordulatszámokkal azért már elég jól megy a gép , lehet vele rohanni) . Emellett pedig időnként országúton , pályán célszerű egy darabig küldeni neki tartósan 3000-4000 között .

Az 5000 nem kell merev határ legyen amúgy , nem ezt kell figyelni , hanem hogy ne lépjen a piros tartományba a fordulatszám . Mert az a tartomány nem véletlenül piros . De az ezt megközelítő fordulatszámok is legfeljebb egyes kivételes esetekben használandók , ha fontos a fogyasztás és a motor élettartama .

Ennyi elég is , a technikai okokat Herr Ritter Trotter nagyon profin és részletesen leírta  :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 591
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #282 Dátum: 2006.01.28 10:48:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "SzzS"
Azért van a kocsi hogy fogyasszon...:)
Ez az egész fogyasztásos dolog talpfüggő...ha sietsz sokat eszik ha meg nagypapásan autózol akkor meg nem!

Már egy pászor leírtam példának erre a ki hogy autózik és mennyit fogyaszt dologra,hogy amikor elmentünk az egyik cimborámmal Egerszalókra Pécsről (350 km) végig padlógázzal 3 és fél óra alatt,úgy hogy megálltunk Pakson inni egy kávét, akkor 35-37 literes fogyasztásom volt, ami nem kevés de legalább nem 5 órát utaztam és untam el az életemet a 90 km/h-s sebességgel 74 fok melegben, hanem élveztem a vezetést!
Igaz 160 alatt nem sokat autóztunk...


Ez mind stimmel , de azért van élvezhető középút is a 90-el tötymörgés és a 160 feletti szervdonor-üzemmód között  :wink: ... én legalábbis 130-140 körül már úgy szoktam érezni a magyar országutakon , hogy ez most nem tötymörgés , sőt élvezni is szoktam  :nagymosoly:

Te persze tisztában vagyok vele , hogy ezt valószínűleg nem pont neked kellene magyaráznom  :wink:


Persze minden az autó méretén múlik ugye, mert a méret a lényeg :vezetes: , a Yarisban nálam 140 körül van az, hogy érzem, hogy ez itt mán sebesség, akkor már úgy rohannak a fák rendesen :nagymosoly: , de hát mindegyikőtök ült már nagy autóban és tudjátok, hogy ezekben a bálnákban a 140-es sebesség olyan, mintha állna az autó. :vag2:

Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #283 Dátum: 2006.01.28 11:57:53 »
Idézetet írta: "andzsin"


Persze minden az autó méretén múlik ugye, mert a méret a lényeg :vezetes: , a Yarisban nálam 140 körül van az, hogy érzem, hogy ez itt mán sebesség, akkor már úgy rohannak a fák rendesen :nagymosoly: , de hát mindegyikőtök ült már nagy autóban és tudjátok, hogy ezekben a bálnákban a 140-es sebesség olyan, mintha állna az autó. :vag2:


Nemtom, havonta átlag egyszer jutok pályára, olyankor 160 alatt szédülök. Nem mondhatnám, hogy annyira érződik a 160-170, jó van egy kis hangja, de nem vészes. Szerintem a mai autóknál inkább motor és út függő a sebességérzet. Nálad a kis motor vadul pörög és azért érzed úgy hogy megy, mint állat.
No meg nem mindegy, hogy síma autópályán, vagy hepehupás kanyargós mellékúton mész ezerrel, ott már sokat számít a szerkezet, meg az elektronika.

Zsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
fogyasztás
« Válasz #284 Dátum: 2006.01.28 14:53:18 »
Palaczknak! Szerintem én még soha nem pörgettem 5000-ig sem a motort, mert nem éreztem hogy jól esne neki. De elég is ez nekem.
Üdv.