"Fékre nem lépünk, mert kopik"...
Klíma: miért ne lenne ez normális ? Én is megfigyeltem, hogy erősebb vele a motorfék. Úgyhogy tényleg jól lehet erre (is) használni ... pláne, hogy így többlet üzemanyagba sem kerül a használata.
A legutóbbi időben éppenséggel rá is álltam arra, hogy hosszabb/meredekebb emelkedőkön kikapcsolom a klímát. Utána is hűt még egy darabig úgyis... És így azért valamivel kisebb lesz a fogyasztás.
Egyik ismerősöm volt azon megbotránkozva, mikor az anyósülésen ült mellett, hogy sokat kapcsolgatok.
pl.:
gurulok lefelé egy meredek lejtőn, ami tövébe körforgalom van.
- visszakapcsolok alacsonyabb sebességi fokozatba, (megérkezik a nagyobb motorfék)
- bekapcsolom a ventillátort 3. fokozatba,
- bekapcsolom a klímát, (még nagyobb motorfék)
megfelelő sebességet elérve: (mondjuk a körforgalomba beérve, vagy akár abból kihajtva...szituáció függő)
- üresbe teszem az autót(vagy csak kinyomod a kuplungot),
- kikapcsolom a klímát,
- lekapcsolom a ventillátort (opcionálisan 1-en hagyom)
- 2 állású billenőkapcsolóval leállítom a motort, majd a billenőkapcsolót visszanyomom (kb fél-1 másodpercet szoktam várni)
ekkor az autó leállított motorral gurul...
autót beindítani helyzettől függően:
- sebességi fokozatban kuplungot ráengedve "beugrasztani", vagy indítózni.
- ha a ventillátort kikapcsoltam, akkor bekapcsolom, hogy a klíma által keletkezett kondenzvíz elpárologjon.
és ezek mellé, ha elfelejtettem az utólag beszerelt rablásgátlót indulás előtt kikapcsolni, akkor azt az indiántáncot is végig kell nyomkodnom
ismerek "olyat", aki ez mellé még a generátort is szokta kézzel kapcsolgatni.