"Fékre nem lépünk, mert kopik"... ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Klíma: miért ne lenne ez normális
? Én is megfigyeltem, hogy erősebb vele a motorfék. Úgyhogy tényleg jól lehet erre (is) használni
... pláne, hogy így többlet üzemanyagba sem kerül a használata.
A legutóbbi időben éppenséggel rá is álltam arra, hogy hosszabb/meredekebb emelkedőkön kikapcsolom a klímát. Utána is hűt még egy darabig úgyis... És így azért valamivel kisebb lesz a fogyasztás.
Egyik ismerősöm volt azon megbotránkozva, mikor az anyósülésen ült mellett, hogy sokat kapcsolgatok.
pl.:
gurulok lefelé egy meredek lejtőn, ami tövébe körforgalom van.
- visszakapcsolok alacsonyabb sebességi fokozatba, (megérkezik a nagyobb motorfék)
- bekapcsolom a ventillátort 3. fokozatba,
- bekapcsolom a klímát, (még nagyobb motorfék)
megfelelő sebességet elérve: (mondjuk a körforgalomba beérve, vagy akár abból kihajtva...szituáció függő)
- üresbe teszem az autót(vagy csak kinyomod a kuplungot),
- kikapcsolom a klímát,
- lekapcsolom a ventillátort (opcionálisan 1-en hagyom)
- 2 állású billenőkapcsolóval leállítom a motort, majd a billenőkapcsolót visszanyomom (kb fél-1 másodpercet szoktam várni)
ekkor az autó leállított motorral gurul...
autót beindítani helyzettől függően:
- sebességi fokozatban kuplungot ráengedve "beugrasztani", vagy indítózni.
- ha a ventillátort kikapcsoltam, akkor bekapcsolom, hogy a klíma által keletkezett kondenzvíz elpárologjon.
és ezek mellé, ha elfelejtettem az utólag beszerelt rablásgátlót indulás előtt kikapcsolni, akkor azt az indiántáncot is végig kell nyomkodnom
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
ismerek "olyat", aki ez mellé még a generátort is szokta kézzel kapcsolgatni.