Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 515547 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2565 Dátum: 2013.10.17 23:48:11 »
És ha már Lexus, pl az RX nem merült fel, mint alternatíva - vagy csak Sedan jöhet szóba?
Mert az RX-ben hibridként is bőven elegendő a rendelkezésre álló utas és csomagtér, és magasabban ülsz, átlátod a forgalmat, szóval az is egy biztonsági faktor.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2566 Dátum: 2013.10.18 00:40:51 »
Uhh, belebambultam itt a fórumba, elkezdtem az elejéről, 33 oldalt átrágtam - kiesik a szemem...
Érdekes olvasgatni a nyolc évvel ezelőtti eszmecseréket...  ::)

Felmerülni felmerült, szép nagy autó, tetszik is, mindig megnézzük, ha látjuk az úton, de valahogy nem vagyok SUV párti. Igaz amit írsz, sőt, a hátsó kerekek elektromos hajtása miatt kvázi egyfajta négykerék hajtásról is szó van (néha), ami külön jól jöhet téli úton (ez a tél egy külön téma nálam, a hátsókerék hajtás miatt...). A csomagtér kétségkívül komoly érv.
Mindemellett ez nekem már túl nagy, talán túl kirívó (ez teljesen szubjektív). Amennyire tudom, többet fogyaszt, és ahogy láttam a HAHU -n, idősebb példányra lenne esélyem, mint ha ugyanannyiért GS -t néznék.
Azért teljesen kizárva ez sincs, de nem ez a forma az elsődleges irány.
A múltkoriban beültem a Volvo XC60 -asába, az is tetszik, csak úgy, mint az RX, de elsőre nem dobogtatott meg. A kiszállás meg különösen furcsa volt, a magas küszöb miatt azt külön kell tanulni. Szóval ott is inkább az S80.
De ahogy ezt a GS hibridet nézegetem, inkább a Lexus. Hajh, magam is kíváncsi vagyok, mi lesz ebből  ::)

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2567 Dátum: 2013.10.18 01:27:26 »
A GS450h kapcsán mindig előjön a csomagtér, a múltkor egy másik fórumon is felraktam azokat a talált képeket, amit egy német srác készített. Németül ugyan nem tudok, de némi rásegítéssel (google) annyit kisilabizáltam, hogy szerinte is szűk a csomagtér, de azért megfelelő pakolással messze nem olyan vészes. Ehhez meg is adta a csomag méreteket (azt hiszem részben a gyár által is preferált Samsonite készletet használta, de a méretrek alapján összeválogatható egy megfelelő szett (a gyári ára kissé húzós...)). Azt azért tudni kell, hogy ez a ráncfelvarrott, 320 literes csomagterűre érvényes (a csomagok össztérfogata (340l -re jönne ki) Elvileg a kisebbhez is van Samsonite szet, de arról még csak egyhelyen láttam képeket.
Valahogy így (a magyarázatok a képek alapján érthetők):
1x neszeszer 23 x 31 x 13 (Bal oldali bemélyedés)
1x neszeszer (Lexus Samsonite) 32 x 34 x 24 (Jobb oldali bemélyedés)
1x nagy gurulós (valami olcsó márka) 73 x 44 x 30 (álló balra hátul)
1x közepes gurulós (Lexus Samsonite) 65 x 43 x 30 (elöl balra álló)
1x táska(Lexus Samsonite) 41 x 57 x 13 (a nagy gurulós mögött)
1x kicsi kocsi (Lexus Samsonite) 58 x 37 x 22 (sima, hosszában, jobbra) (ez és a következő a repülőgépre vihető méretű kis bőrönd)
1x kicsi kocsi (Lexus Samsonite) 58 x 37 x 22 (sima, hosszirányban a másik kicsin)
Ezzel be van lakva a csomagtartó - de ez azért nem kevés. Nekünk hármunknak talán még elég is lenne. Persze ha a lányom megnő, tartok tőle, egyedül képes lesz ennyit összerakni, de hátha addigra sikerülne egy 2012 -es GS -re cserélni...  :innocent:
Ha ennél több kell, akkor tényleg jöhet a tetőbox (a Thule pl kínál tetősínt ehhez a modellhez, amire mehet a box, bár biztosan elég bután néz ki...)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.18 01:47:09 írta Oximoron »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2568 Dátum: 2013.10.18 10:54:27 »
Valóban más kategória az Rx, de 8-9L-es fogyasztással azok is simán eljárnak (kérdezd csak meg Mickey-t vagy Richkan-t, nekik is ilyen van). Az elektromos csomagtérajtó is megkönnyíti az életet, illetve nem koszolod be a kezeidet, és a hölgyek is vígan elboldogulnak vele.  ;)

Valóban azt kell mérlegelni mire is kell majd az autó, tervben van-e esetleg a család gyarapodása meg ilyenek.
Toyota/Lexus Hibridre is van még bőven alternatíva, ott van pl a nálunk sajnos sosem forgalmazott HS250h (az Avensisre alapul)


, vagy akár a Camry Hibrid változata (picivel nagyobb csomagtérrel, de persze nem olyan izgalmas formával, mint egy GS).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2569 Dátum: 2013.10.18 14:13:54 »
Valóban más kategória az Rx, de 8-9L-es fogyasztással azok is simán eljárnak (kérdezd csak meg Mickey-t vagy Richkan-t, nekik is ilyen van). Az elektromos csomagtérajtó is megkönnyíti az életet, illetve nem koszolod be a kezeidet, és a hölgyek is vígan elboldogulnak vele.  ;)



8-9liter városban az eddigi tapasztalatok alapján simán hozható még rövid távokon is. Sőt alá is lehet menni ha figyel az ember. Az RX autópályán büntet a nagy teste miatt, de ott sem annyira vészes.

Én GS-t nem vezettem és még soha nem is ültem benne. A második generációs IS-hez képest az RX sokkal, de sokkal könnyebben, kényelmesebben vezethető autó, jobban átlátható. Az RX-et nálunk az asszony is sokkal szívesebben vezeti, hiába nagyobb.

Mindemellett ez nekem már túl nagy, talán túl kirívó (ez teljesen szubjektív).

Ez nyilván nagyon szubjektív, de szerintem az RX egyáltalán nem kirívó, sőt. A mérete miatt nyilván észrevehetőbb, mint egy 15 éves Suzuki, de nem gondolnám feltűnő autónak egyáltalán. Össze sem lehet hasonlítani egy agresszív BMW vagy Audi SUV-val. A Volvo XC60-asa is ilyesmi, bár az szerintem szebb autó mint az RX, de ez is nyilván szubjektív.

Az RX mellett talán még az szól, hogy nagyobb a merítés, mert több autó van belőle a használtpiacon.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2570 Dátum: 2013.10.18 14:20:23 »
Egyet értek, az XC60 az egyik legszebb SUV a kategóriában, csak hát újonnan brutál drága. És ugye egy mérettel kisebb az RX-nél.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2571 Dátum: 2013.10.18 14:26:16 »
Egyet értek, az XC60 az egyik legszebb SUV a kategóriában, csak hát újonnan brutál drága. És ugye egy mérettel kisebb az RX-nél.

Igen, szerintem is az a legszebb SUV! A hátsó fele nagyon el van találva! Gyönyörűek a hátsó lámpák!!! :yes:

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2572 Dátum: 2013.10.18 15:24:08 »
Kétségkívül szép az XC60. A belső anyaghasználatával szemben viszont vannak fenntartásaim, nem győzött meg, amikor beleültem. (újonnan gyönyörű, de kétszázezer futás után nagyon csúnya dolgokat láttam benne). Nagy, masszív, biztonságos autó ez is, az biztos. Viszont nem csak újonnan drága, a dízelek használtan is azok, a benzineseknek pedig a fogyasztása már nem olyan baráti. Ebben ugye még nincs hibrid - egyelőre.
Xtrem: jópofa ez a HS, tényleg Avensis forma :-) Gondolom nálunk max szürkeimporttal van/lesz ilyen, mint a Camry.
Richkan: Sajnos én többet vagyok országúton, autóúton, mint városban, tartok tőle, hogy a "büntetés" hamar utolérne. :-) A vezethetőségről viszont én is csupa jót olvastam.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2573 Dátum: 2013.10.19 01:50:07 »
A korábbi, szervizzel kapcsolatos kérdésemre esetleg van tapasztalat?
"... ha már szóba kerültek a szervizköltségek, azt megkérdezném, hogy a 450h és a 300 szervizköltségei hogy viszonyulnak egymáshoz? Azt már néztem, hogy a Volvo alkatrészárakkal forma forma, talán kicsit drágább, de nem szignifikánsan (no és nem is mindenben). Egyáltalán, mit kell egy ilyen autón kicseréltetnem automatikusan, ha megveszem (Gondolom vezérlés, szűrők, egyebek). A GS450h hibridsége kíván valami extra karbantartást? (az akkupakkot gyakran emlegetik, de nem tudom, nem valami urban legend -e, én igen nagyra tartom a Toyota munkásságát, nem nagyon akarom elhinni a 200 ezer kilométernként cserélendő akkupakkot)"
A szerviz úgy általában is fontos (gyakoriság, kis és nagyszerviz árak), de vásárlás után kritikusan - szeretném belőni ennek a költségét is (ez is egy változó az egyenletben)
Mik azok a szervizmunkák, amit egy Toyota márkakereskedő is megcsinálhat? (Nekem viszonylag messze van Budapest, apróságokkal nem biztos, hogy Budára szeretnék szaladgálni, viszont Toyota nálunk is van.)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2574 Dátum: 2013.10.19 10:44:28 »
Sajnos szerviz és alkatrész árakról nem tudok nyilatkozni Lexus/Gs esetében, ezt passzolom.
Eléggé urban legend az akksis félelem, az első Prius már elmúlt 17 éves, és nem hallottam még ilyen gondokról. Sok Hibrid futott már 500e km-et is, szintén nincs gond az akksival.

Szerviz tekintetében pedig szerintem bármelyik Toyota márkaszerviz is a rendelkezésedre tud állni, illetve egy 6-7 éves autón meg talán már nagyon garancia sincsen.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2575 Dátum: 2013.10.19 15:30:14 »
Mivel én is használt autót vettem, sokat olvastam akksi ügyben, ami nekem is félelmem volt. A netes fórumok, cikkek alapján ettől nem kell félni, elég üzembiztos a rendszer és rendkívül kevés a meghibásodás.


Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2576 Dátum: 2013.10.19 16:33:50 »
Ez némiképp megnyugtató.
Az éves szervizköltség kb hogy alakul egy ilyen autónál? Feltételezem, nincsenek egetverő különbségek egy GS és az RX között.
Nekem a Volvo úgy 100 - 200 között szokott kérni évente, az idén kicsit többet, igaz, most vizsgázott is. De ha csak a szűrők és az olaj cseréje van, akkor megáll 100 alatt (ezekben persze nincsenek benne a gumik)

Egyébként pont most került fel egy GS450h a HAHU -ra "elfáradt" akkucsomaggal - kíváncsi lennék, mi van a hátterében (gondolom nem önmagában a háromszázegynéhányezer kilométer).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2577 Dátum: 2013.10.19 17:03:36 »
Ez némiképp megnyugtató.
Az éves szervizköltség kb hogy alakul egy ilyen autónál? Feltételezem, nincsenek egetverő különbségek egy GS és az RX között.
Nekem a Volvo úgy 100 - 200 között szokott kérni évente, az idén kicsit többet, igaz, most vizsgázott is. De ha csak a szűrők és az olaj cseréje van, akkor megáll 100 alatt (ezekben persze nincsenek benne a gumik)

Egyébként pont most került fel egy GS450h a HAHU -ra "elfáradt" akkucsomaggal - kíváncsi lennék, mi van a hátterében (gondolom nem önmagában a háromszázegynéhányezer kilométer).
Talán nem írok nagy butaságot, ha azt mondom, a hibrid 6 hengerese irrídiumos gyertyát kér, aminek kb 4000 ft darabja. Olajból nem extra, ha jól rémlik, 5w 30 kell bele, 4.5-5 liter. Még, ha LiquiMoly is az, abból 6 liter kerül kedvezménnyel 12000 ft-ba.
Egyéb dolgokat, futómű, fék árakat bármely webkatalógusban találhatsz. Itt a fórumon még kedvezményt is tudnak intézni a Bárdi és Szakálmetál boltokban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2578 Dátum: 2013.10.19 18:45:00 »
Én azt olvastam, hogy Ignition megy bele, az cira kétszer ennyibe kerül. De inkább az az érdekesebb, hogy mennyi a csereperiódusa?
Nekem pl a 160 ezer kilométer alatt nem kellett izzítógyertyát cserélni - előtte nem tudom volt -e, és ha igen, mikor.
Olaj nekem 6 liter kell, az alkatrészek pedig kb ugyanott vannak, van ami itt olcsóbb, van ami ott, forma - forma a webshop -os árak alapján.
A Lexusoknak 15 ezer kilométerenként van a szervizperiódusa, jól tudom?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2579 Dátum: 2013.10.19 18:58:25 »
Az iridiumos gyertya 100e körül bír.
A köztes szerviz (15, 45, 75...) csak olaj és szűrőcsere. A teljes szervizek alkalmával (30, 60, 90...) lehetnek egyéb beavatkozások.