Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 510218 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2595 Dátum: 2013.10.21 06:34:25 »
Egy ilyen akkucsere konkrét költségéről kitől lehet érdeklődi?
Cellánként cserélhető. Külföldi fórumokon, ebay-en érdemes nézelődni.
A márkaszerviznek a komplett csere az 1xűbb.
Ez nem hiszem, hogy Lexus, inkább NI-MH akku sajátosság lehet  ::) Emellett a Lexus biztosan mindent megtett, hogy megfeleő szabályozással óvja az akkukat, de bármennyire is otthon van a Toyota a poka yoke megoldásokban, teljesen bolondbiztos rendszert nem tudom, lehet -e építeni...
NiMH tényleg kacifántos, teljesítmény és élettartam viszonylatában is csoda amit kihoznak belőle. Mivel Priusból széthajtott akkuról nem hallani, jellemzően baleset vagy természeti csapásnak esnek áldozatul, ezért azt kell mondanom, hogy meg lehet csinálni bolondbiztosra a rendszert. (Van olyan amerikai tévétársaság ahol 1 millió km-nél kellett PII-ben akkupakkot cserélni.) Azonban a Priusnál az emberek elfogadják a korlátozott teljesítményt. A Lexusnál az eladhatóságához szükség van a nagyobb teljesítményre. Mint utólag kiderült néhány modelljüknél kevésbé sikerült bolondbiztosra a szabályozás.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.21 06:37:14 írta Agyarka »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk...
« Válasz #2596 Dátum: 2013.10.21 10:33:09 »
Egyébként azt vettem észre, hogy nagyon hibridsíkra terelődtünk. Én sajnos minél többet nézegetem ezt az autót, annál jobban tetszik. Nem lesz jó érzés, ha esetleg mégsem mellette fogunk dönteni.

Leírtuk a Hibridség pozitívumait illetve az akkuk helyigénye miatti negatívumokat is, és nekem is az jött le az írásodból, hogy inkább Hibridet szeretnél.  ;)
Ott van még a GS300-as V6-os benzinessel is, értékelhető csomagtérrel és picivel nagyobb étvággyal.

De pl a II. generációs GS nem jön be formailag? Igaz a legfiatalabb példányok is már lassan 9 évesek és nincs belőle Hibrid, de ugyanúgy hordozza mindazokat az értékeket, amiért az ember szereti a Lexust.  :yes:


A belseje is rendben van, szerintem.  :wub:


És ha nem ragaszkodunk a Lexushoz, akkor szintén ott a táncparkett méretű utas és csomagtérrel (578L) rendelkező Camry is (ez a 2002-től gyártott generáció):
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2597 Dátum: 2013.10.21 14:11:19 »
Nem panasznak szántam  ::) És jól látod - írtam is - hogy valóban a hibrid az, amire leginkább fáj a fogam. Csak ugye a gyermeteg énemet (aki vágyik rá, mint egy nagy játékra) azért néha kontrollálnia kell a felelős családapának is  ::) Mindenesetre sok infót kaptam, ezt nagyon köszönöm mindenkinek! Most már tényleg el kell menni és bele kell ülni. Aztán sikerüljön egy jó példányt kifogni - az már külön műsorszám lesz...
Láttam, hogy régebben itt a fórumon is volt némi információáramlás, ha egy-egy konkrét autóról kellett megtudni valamit, van még kihez fordulni ilyen esetben, vagy marad a márkakereskedő?
A második generációval főleg a kora a problémám, 12 éves autót nem szívesen cserélnék 9 vagy 10 évesre - inkább feleznék. Az a műszerfal azért ütős...

Azonban a Priusnál az emberek elfogadják a korlátozott teljesítményt. A Lexusnál az eladhatóságához szükség van a nagyobb teljesítményre. Mint utólag kiderült néhány modelljüknél kevésbé sikerült bolondbiztosra a szabályozás.
Nem tudom pontosan, mekkora a GS450h akku kapacitása (egyes forrássok ugyanannyit írnak, mint a Priusnál (1,3kWh)) A vilanymotorja viszont két és félszer olyan erős - ha kb ugyanakkora pakkból kell gazdálkodnia, nem csoda, ha gyorsabban csökkenti az élettartamát. De valóban, nem ugyanaz a célközönség, a tipikus Lexus vásárlót nem a két- háromszázezer kilométer után várható megbízhatóság fogja érdekelni   ::)

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2598 Dátum: 2013.10.22 00:24:22 »
A második generációval főleg a kora a problémám, 12 éves autót nem szívesen cserélnék 9 vagy 10 évesre - inkább feleznék.
3 évig hajtottam napi rendszerességgel egy ilyen 2. generációs GS 300-t. 200eKm-el vettem, 270eKM-el adtam el. 3 évet volt nálam. Azóta is visszasírom, de hát vannak nagyobb prioritások... család ugyebár :)
Nálam 10-12 között evett (vegyesen autópálya és város), de nem voltam egy gyorshajtó, csak követtem a forgalom ritmusát. A nyugalma nem az állatot hozza ki belőled :)
Hébe-hóba volt alkalmam 3. generációs GS-t is hajtani, az még jobb (halkabb, finomabb, kellemesebb automata váltó). A hibridek kevesebbet fogyasztanak, de csodákra nem számíts. A 3. generációs hibrid GS még nem vetekszik a dízelek fogyasztásával (ezt a 4. generációra tartogatták :) )
Az észrevehetetlen automata váltó sokat számít az autózási komfortban. Ezt különösen fogod értékelni, ha már kinőtted a raccsingos korodat :) Főleg kézi váltós dízel után...

Egy ilyen autónál igenis azzal kell számolni, hogy előfordulnak költségek és ha gyári alkatrészekkel szervízelsz, akkor az prémium árban lesz, de meghálálja. Időnként így is meg fogsz lepődni, hogy a (nem) prémium versenytársakhoz képest olcsó szervízelni és keveset kell szervízelni.

Sok sikert a választáshoz!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk...
« Válasz #2599 Dátum: 2013.10.23 09:50:15 »
Az LF-NX koncepció.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2600 Dátum: 2013.10.23 10:10:31 »
Ebbe írják a Toyota/Lexus első modern turbo-s benzinmotorját 2,0 liter lökettérfogattal. De alapvetően itt is a hibridet "hajtják" majd jobban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2601 Dátum: 2013.10.23 11:54:48 »

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2602 Dátum: 2013.10.24 00:29:17 »
http://www.lexus-tech.eu
No, ez ment is a kedvencek közé...
Rögtön meg is lett válaszolva egy korábbi kérdés, a GS450h téli gumiméretei között van 225/50R17. Nem tudom, hóban van e bármi különbség a 225 vagy a 245 között - nekem néha a 205 -ös is széles (csúszik), pedig jófajta Michelin.
Az LF-NX koncepció.
Mostanában elég merész formaterveket hoz koncepcióként a Lexus. Néha már az az érzésem, hogy a Toyota néha túl nyugodt vonalvezetéseit akarják kompenzálni  :devil: Arra azért kíváncsi vagyok mit fognak átemelni a gyártásba. Gondolom űrtechnika lesz beleépítve.. ::)

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2603 Dátum: 2013.10.24 01:23:43 »
3 évig hajtottam napi rendszerességgel egy ilyen 2. generációs GS 300-t. 200eKm-el vettem, 270eKM-el adtam el. 3 évet volt nálam. Azóta is visszasírom, de hát vannak nagyobb prioritások... család ugyebár :)
Nálam 10-12 között evett (vegyesen autópálya és város), de nem voltam egy gyorshajtó, csak követtem a forgalom ritmusát. A nyugalma nem az állatot hozza ki belőled :)
Hébe-hóba volt alkalmam 3. generációs GS-t is hajtani, az még jobb (halkabb, finomabb, kellemesebb automata váltó). A hibridek kevesebbet fogyasztanak, de csodákra nem számíts. A 3. generációs hibrid GS még nem vetekszik a dízelek fogyasztásával (ezt a 4. generációra tartogatták :) )
Az észrevehetetlen automata váltó sokat számít az autózási komfortban. Ezt különösen fogod értékelni, ha már kinőtted a raccsingos korodat :) Főleg kézi váltós dízel után...
Egy ilyen autónál igenis azzal kell számolni, hogy előfordulnak költségek és ha gyári alkatrészekkel szervízelsz, akkor az prémium árban lesz, de meghálálja. Időnként így is meg fogsz lepődni, hogy a (nem) prémium versenytársakhoz képest olcsó szervízelni és keveset kell szervízelni.
Sok sikert a választáshoz!

Köszönöm, remélem lesz  :yes:
Olvastam a GS topicot, a GS történeted ott - részben - dokumentálva van  :)
Ránézésre sem egy vadulós autó. Nem tudom, mi lehet a "Kombi traktor", de elhiszem, hogy ezt sajnálod (én csak a képeket látom, de pl az a műszerfal nagyon ott van...). Remélhetőleg összejön újra az élmény.
Ami engem illet, csodát nem várok - megbízható, kiszámítható költségű autót keresek, nem baj, ha többet fogyaszt, mint a mostani, csak mértékkel tegye és adjon érte cserébe valamit. Ezt szerintem még a "sima" benzines is tudná hozni.  :yes:  Sosem volt automata váltós hátsókerekes autóm, külön-külön sem, nemhogy együtt. De szerintem kedvelnénk egymást. Szeretek vezetni, és ezt a tapasztalatot nagyon hiányolom. Versenyezni nem szoktam (no jó, néha talán  :whistling:), ámbár mivel az átlag forgalomnál többnyire valamivel gyorsabban vezetek, gyakran előzök. De úgy tudom, ezek az automaták nagyon jók (a GS300 -ét is sok helyen dícsérték) Ami meg az alkatrészeket illetei, azt a mostaniba sem gombokért adják - mondjuk ezt akkor is tudtam, mikor megvettem. Sajnos egyre több kell, lassan bérletem lesz a márkaszervizben itt nálunk...

Jelentem, a GS, RX és Általános topikokon sikerült átrágnom magam, monstre volt (főleg ez utóbbi), de megérte, nagyon hasznos dolgokat olvastam (és sokakat megismertem - a fórum adta lehetőségek között persze.) Remélem, egyszer aktív tagként  - tulajként is becsatlakozhatok ebbe a jó kis pörgős, segítőkész közösségbe.
Abba egyébként most gondoltam bele, hogy én jól kinéztem a mitszeretnéket, de van még kb fél év a cseréig - még ha életem párját meg is győzöm, akkor is kilevelezek a várakozásban (no persze, tavasz lesz  :) )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk...
« Válasz #2604 Dátum: 2013.11.05 09:36:17 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2605 Dátum: 2013.11.05 09:40:45 »
Egyszerűen brutál gyönyörű, iszonyú menő forma...  :wub: :wub: :wub:  :yes: :clap:

Hol van ehhez képest designban a német trió bármelyik(!) tagja...? Sehol...  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2606 Dátum: 2013.11.05 12:34:56 »
Lámpák elöl kicsit furák, ott még csiszolhatnának rajta.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2607 Dátum: 2013.11.06 00:14:03 »
Tudod Bepi, szerintem azért ez sem csúnya ;)





Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2608 Dátum: 2013.11.06 07:05:42 »
Tudod Bepi, szerintem azért ez sem csúnya ;)






Nem csúnya valóban, főleg a piros, de a csapból is ez folyik. Tényleg úgy gondolom, hogy ha a Lexus megtartja ezt a kinézetet az RC-vel, akkor designban hatalmas pofont ad a német triónak. Ha melléjük rakom a Lexust, egyszerűen unalmassá válnak a német trió vonalai.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk...
« Válasz #2609 Dátum: 2013.11.06 10:14:04 »
Nagyobb méretű kép nem akadt?  :devil: :D
A kinézet pedig ízlés kérdése. Lehet dögös egy 1-es BMW is, igaz ehhez még be kell ikszelni pár millió Forintnyi extrát hozzá (optika, M-es felnik, stb, stb).  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61