Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 508683 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2655 Dátum: 2013.12.12 16:46:47 »
A jövő hét már biztosan nem jó nekünk, ezért szeretnénk még ezen a héten feljutni, utána már max január, február. Ebből a szempontból jó neked, 20 km azért nem 200 :-) A talit meglátjuk, én örülök, ha ismerem azokat, akikkel társalgok  :yes:, rád írok este priviben. (gépről jobb :-). ) Azt tudom, hogy a páromnak nem az autók lesznek az elsők, ő babázni igyekszik majd :-)
 Ez a 200 km sajna kicsit sok a mikrotalikhoz is. A nyárit viszont - ha lesz - meg fogom fontolni, csak nem tudom, mit csináltok a kóbor Volvósokkal (már ha addig nem tudnám cserélni)  :D Tetszik ez a "klubélet", ami itt van  :yes: (tiszta Rejtő...  :D )

Igen, ezeket a 2008 -as darabokat nézegetem, ez a konkrét még épp beleférne, de tartok tőle, hogy ez a korosztály javarészt már meghaladja a keretet, amit rászánok. A párom csak az autó árával kalkulál, és már így is furán néz rám, de én számolom az átírás és az első szerviz költségeit is, ezzel együtt is bele kell férni a keretbe. Hitelt nem veszek a nyakamba, az biztos. Misi írta kb egy éve az 5 milliós határra, hogy bizonytalan állapotúak vannak annyiért, gondolom, most kb ugyanez áll a mostani 5-6 évesekre, főleg, hogy nekem ez már nagyon a teteje.
A hibridhez nem ragaszkodom, nagyon jó lenne, nagyon tudnám szeretni, de vérző szívvel is be kell látnom, nem ez a legpraktikusabb - nekünk.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2656 Dátum: 2013.12.12 23:57:48 »
Én is örülnék, ha összejönne a szombati tali, valóban más egy hús-vér alakot társítani egy nick-hez a fórumról.  ;)
A találkozóknak valóban megvan a varázsuk, de talán pont a nyári az, amelyik kevésbé "családias", azaz a lényeg elsősorban az autókon van, akadályversenyek, stb, stb. Elvégre jobb egy zárt pályán kiökörködni magát az embernek.  ;)
Így is van persze egy rakat program, de pl teljesen más egy ottalvós, esti közös vacsival és beszélgetéssel összekötött tali. És szerintem ha lenne jelentkező, aki leszervezné a szállást/éttermet, programokat, akkor a tavaszi/őszi tali nyugodtan lehetne akár a Te lakhelyedhez közel is.  ;)
Most ősszel Egerbe készültünk, csak sajnos nem volt helyi fórumos emberke, aki leszervezte volna a programokat.
Voltunk már ottalvósan Pécsen, Szegeden, Sopron, Tokaj környékén, és még lehetne sorolni 1-2 helyet.

De visszatérve a szombatra, ha összejön, akkor összejön, ha most nem, akkor majd valamikor máskor.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2657 Dátum: 2013.12.13 01:08:06 »
Küldtem privit  :yes:
Jók lehetnek ezek a talik. Meglátjuk, mit hoz a jövő autóügyileg, ha eljutunk odáig, akár még erre is sor kerülhet. Eger pedig szép hely, mi is át szoktunk ruccanni, nincs messze. Imádok átmenni a hegyen, régebben a jó kis kanyarok és szerpentinek miatt, manapság a hihetetlen nyugalom miatt (jó esetben nem találkozol autóval sok kilométeren át, csak a hegyek és a fák vannak - mesés  :yes: )

Érdekes, amit írsz a GS belmagasságáról, ezt több helyen olvastam. Remélem azért elférek (185), illetve elférnek mögöttem is (bár ott ritkán ülnek). Pedig nagy autó, majd fél méterrel hosszabb az enyémnél, a magassága cirka ugyanaz.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2658 Dátum: 2013.12.13 09:57:33 »
Bizony jók azok a talik, a "találkozók" fórumon belül van egy kiemelt topic "régebbi találkozók képei" - itt lehet böngészni a képek között és nagyjából lehet látni mik szoktak történni 1-1 talin.  ;)

Egy időben én is sokat jártam Egerbe, illetve unokatestvéremnek is ott sikerült egy jó állapotú Avensist találni, vannak szép szakaszok arrafelé.  :yes:

Az ülés/fejtér dolog majd kiderül, sok függ a vezetési pozíciótól is, de sajnos ez igaz szinte az összes Toyotára, hogy nem lehet eléggé leengedni a vezetőülést. Egy napfénytető pedig amúgy is értékes centiket vesz el a fejtérből - ami mondjuk egy Previa buszban nem tűnik fel.
Holnap kiderül ez-az az autóról. De ha mindenképpen Hibrid kell, akkor lehet az RX lesz a befutó.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2659 Dátum: 2013.12.14 17:48:36 »
Megvolt a találkozó Oximoronnal, szemügyre vettük a használt GS és RX kínálatot.
Sajnos a GS esetében mindegyiknél le volt merülve az akksi, így nem lehetett beindítani sem őket (a másikat még kinyitni sem, annyira nem volt benne már "erő" - állítólag a beleszerelt Pajzs védelmi rendszer szívja le így).
A csomagtartó a GS Hibrid esetében valóban csak nagyon erős komrpomisszummal vállalható (Oximoron lemérte a csomagtartót hány centi a mélysége, de én már nem emlékszem rá). A hátasó üléstámlák se dönthetők le semennyire, ezt a Camry Hibridnél valahogy meg tudták oldani, igaz ettől még az sem lesz furgon.  ;)
A beltere rendben volt, elől és még hátul is el lehetett férni (persze ha az első ülésen helyet foglalók terpeszkedni akarnak, akkor már itt is kompromisszumos lesz a lábtér mérete). A fejtér elől nem hagyott sok teret a tetőkárpit és a fejbúb között (az ülés koppra a legalsó állásba volt állítva)- és ebben még napfénytető sem volt. A kidolgozás minősége páratlan, ahogy nyílnak a tárolórekeszek, a pohártartó, valóban egy más kategória. De ez a "pirosas" fabetét valóban nem igazán szép látvány ebben az autóban.
Tulajfüggő dolog lehet, de mindkét GS-en erősen le voltak padkázva a felnik, ez sokat rontott az összképen - dehát ugyebár használt autóról beszélünk.
Az RX minőségérzetre is lemarad a GS-től, viszont sokkal bőkezűbb a fej, láb és csomagtér méret. Az elektromos csomagtérajtó is jó móka, de gondolom az amerikaiak miatt van benne az az állandó idegesító csipogás, amikor nyílik/záródik.
Sajnos próbakörre nem volt lehetőség, ahhoz időpont egyeztetés kell, hogy fel tudják készíteni az autókat (vagy inkább az akksikat?  :hmmmm: ).
Mindenesetre nem éppen megnyugtató tudat, hogy 2-3 hét nem használat után már teljesen le tud merülni az akksi, bár mondjuk aki Hibridet vesz, azért teszi, mert sokat használja.  ;)
És szerencsére egyik autóról sincs rossz véleménye a többi autósnak, a bőrdzsekis kopaszok szerencsére nem kedvelik annyira ezt a márkát.  :clap: Így persze nem is fordulnak meg utána annyian (na jó, egy GS után talán igen  :) ), de én pont ezt szeretem benne.  :wub:
Ha én keresnék autót, akkor a Lexus kínálatából az RX mellett tenném le a voksot, a GS Hibrid inkább üzletember-autó, vagy gyermektelen családosoknak való, ahol nincs sok holmi, és csak egy jó vastag hitelkertyára van szükség.  :D
A GS300-as már más tészta lehet, de olyat sajnos nem találtunk a telepen.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2660 Dátum: 2013.12.14 18:37:50 »
Az RX-en bent meglátszik az, hogy ez egy 2003-as konstrukció (vagy 2002-es?). Inkább egy "frankó corolla" belülről, mint egy gyönyörű Lexus. A 2005-től gyártott IS és az akkori GS párja bentről szerintem sokkal szebb.

Cserébe az RX400h persze nagyon-nagyon sokat nyújt, végre kényelmesen elférek 190cm-rel is egy autóban úgy, hogy mögöttem még a 180-200cm-es barátok is bőven elvannak.

A mostani RX persze már bentről is frankó, csak azt meg győzze kifizetni az ember  :eek:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2661 Dátum: 2013.12.14 18:51:31 »
Mindenesetre nem éppen megnyugtató tudat, hogy 2-3 hét nem használat után már teljesen le tud merülni az akksi, bár mondjuk aki Hibridet vesz, azért teszi, mert sokat használja.
A fedélzeti akku mind1ikben erősen alulméretezett. Reptéri parkolás, váratlan betegség simán haza tudja vágni. de a gyáriak strapabíróak, elszulfátosodva, csökkent kapacitással is sokáig húzzák (az indítózás hiánya miatt), csak előtte fel kell tölteni.
Tervezett leállításnál túlfeszültség védett tápról automata töltőre kell tenni (nálam így károsodás nélkül van napokig). Illetve ahol nem megoldható, a csomagtartóba kell tenni a leállítás idejére 1 kiegészítő nagyobb akkut.
Utólagos elektronikáknál különösen bosszantó tud lenni.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2662 Dátum: 2013.12.15 02:36:15 »
Nem kicsit viszontagságos hazaút után végre itthon...
Ahogy Xtrem is írta, megvolt a gépvizsgálattal egybekötött találkozó. Remélhetőleg legközelebb jobban ráérek, és többet tudunk beszélgetni, mondjuk egy jó kévé mellett   ;)
Sikerült végre kívül  - belül megnézni az autókat, sok infót is kaptam az értékesítő kollégátől (nagyon pozitívan ált hozzánk) és persze Xtrem -től.
Mindkét autó szép, nagyon tetszettek. Megerősödött viszont bennem az, amiről korábban beszéltünk, a mi használati igényeinkhez inkább az RX praktikuma, mint a GS dinamizmusa passzol.
A GS -ben éreztem egy méretbeli kettősséget, miközben egy impozáns, nagy autó, belül mintha egy mérettel kisebb lenne - meg kell jegyeznem, nekem emellett is pont jó méretűnek tűnt, elöl-hátul több a hely benne, mint a mostaniban. (jah, a csomitartó 57 mély és 48 (néhol csak 45) cm magas, ha már szóba került  :D ) Az RX akkora belül, mint ami kívülről látszik.
Azt sajnáltam, hogy nem lehetett beindítani a GS -eket - a helyére mozduló kormánykerék jópofa feature :-) No meg a hangját szívesen meghallgattam volna, már ha kicsiholható belőle álltó helyében. Mindenesetre ha már komolyodik a vételi szándék és lesz potenciális jelölt az LB berkeiben, akkor leegyeztetek egy próbautat.
A jövő héten, ha minden jól megy, megnézem a GS 300 -at.

A mostani RX persze már bentről is frankó, csak azt meg győzze kifizetni az ember  :eek:
Jah, GS -ből is egy 4 gen lene a jó, de hasonló indokok állnak fenn...  :innocent:




« Utoljára szerkesztve: 2013.12.15 02:37:59 írta Oximoron »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2663 Dátum: 2013.12.15 10:14:40 »
Azt sajnáltam, hogy nem lehetett beindítani a GS -eket  - a helyére mozduló kormánykerék jópofa feature :-)

Ezt tudja az RX is, illetve szerintem már a kezdetek kezdetétől tudta ezt az összes RX és GS is.  :yes:
Valamiért a youtube-on nincs fenn olyan videó, ami mutatná a működésüket.  :cry:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2664 Dátum: 2013.12.16 01:22:13 »
Ezt tudja az RX is, illetve szerintem már a kezdetek kezdetétől tudta ezt az összes RX és GS is.  :yes:
Valamiért a youtube-on nincs fenn olyan videó, ami mutatná a működésüket.  :cry:

Az autókat bemutató videókon néha látszik, de pl ennél az ISF kormánycserénél jól tetten érhető (az elején és a végén).

Tulajfüggő dolog lehet, de mindkét GS-en erősen le voltak padkázva a felnik, ez sokat rontott az összképen - dehát ugyebár használt autóról beszélünk.
Tegnap hazafelé az alsó rakparton tisztes dugóba sikerült keveredni, és jobbra húzódva elkerülendő egy autóstárs barátságos közeledését (mondhatnám pofátlanul rám húzva a kormányt tolakodott be elém) hasonló sérüléseket sikerült szerezni. Szerencsére már a lemezfelni - dísztárcsa kombó van fenn, így csak a dísztárcsa lett karcos, de egy 18 as, /45 -ös gumival szerelt GS felnin valószínűleg a látottakhoz hasonló harci sérülésekt okozott volna (igaz, ott a bal oldalon láttam sérülést).


richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2665 Dátum: 2013.12.16 09:25:00 »

Tegnap hazafelé az alsó rakparton tisztes dugóba sikerült keveredni, és jobbra húzódva elkerülendő egy autóstárs barátságos közeledését (mondhatnám pofátlanul rám húzva a kormányt tolakodott be elém) hasonló sérüléseket sikerült szerezni.

Jön a karácsony, a béke ünnepe, ami miatt mindenki teljesen stresszben van és sokan ökör módjára közlekednek. Be kéne tiltani a karácsonyt :)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2666 Dátum: 2013.12.16 09:54:44 »
Én inkább azt mondanám, hogy ez is csak egy olyan "esemény", aminek kapcsán az emberek bizonyos része adósságba veri magát, erejükön felül vállalnak.
Autós oldalról nézve pedig kb mint a Nov 1. - azaz azok is autóba ülnek, akik egész évben nem vezetnek - csak most nagyobb valószínűséggel csúsznak is az utak, illetve akár a hó is megjelenhet - amire egyáltalán nincsenek felkészűlve (a mind a mai napig látható nyári gumival közlekedők csak hab a tortán).

Szóval csak (még) óvatosa(bba)n!  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2667 Dátum: 2013.12.16 10:02:42 »
Az autókat bemutató videókon néha látszik,

Illetve most jutott eszembe a Totalcaros videó-teszt a ráncfelvarrt LS430-asról, ahol Karotta bemutatta, ahogy "megérkezik a kormány". Na azt az autót is szívesen elfogadnám.  :wub:

Az utakon pedig sajnos mindenhol vannak ilyen trollok, de szerintem egy RX-el már ők se mernének kekeckedni/leszórítósdit játszani.  :innocent: :D

A minap nekem is volt valami hasonló szitum, egy kis Ibiza a buszsávból erőlködött és közben húzta rám a kormányt - és szerinte ezzel már el is volt intézve a sávváltás. Okos enged alapon lassítottam, hogy beférjen, de kapott egy folyamatos dudakíséretet mellé, és még neki állt feljebb...  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2668 Dátum: 2013.12.16 10:46:57 »
ha elém beerőszakoskodnak akkor fel szoktam kapcsolni a reflektort és kísérni egy darabig úgy. akkor is vakít, ha az ember nem figyeli, feltéve, hogy rendesen be vannak állítva a tükrök. sajnos elég gyorsan elkezd olyankor zavarni, hogy a szembejövőket is molesztálom ezzel, úgyhogy gyorsabban véget szoktam vetni neki, mint szeretném...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Beszélgessünk...
« Válasz #2669 Dátum: 2013.12.16 11:25:51 »
Én a refit nem szeretem, mert valóban zavarhatja a szembejövőt. Illetve a Xenon lámpák miatt ugye a refit felnyomva azonnal világít a Xenon is, az meg szerintem nem tenne jót neki (mondjuk ahogy az ember 3x-i refi felvillantással jelzi, ha trafit lát - akkor az Avensis meg 3x kapcsolná fel/le közben a Xenont - nem éppen a hosszú élet titka, szerintem).

És a vicc az, hogy pont az ilyen kis "fapados" autók szoktak trollkodni, mintha a kis autó vagy cm3 miatt kisebbségi komplexusa lenne, és a városban "alázna" mindenkit.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61