Így télen előjönnek azok az apróságok, amik nagyon meg tudják könnyíteni, vagy keseríteni az atós életét. Nekem pl lassan melegszik be az autó, viszont elég hatékonyan párátlanít. Gondolom ez a benzinmotor miatt a hibridben (is) gyorsabb folyamat. A GS ülésfűtéséről (a szellőztetésesről) pedig egy cikkben azt olvastam, hogy nagyon lassú. Az tényleg levegősen melegít, nem fűtőszállal?
Az IS nekem is dízel volt, én azt hiszem köszönöm szépen, többé nem kérek dízelt. (Soha nem mondom hogy soha, ha pályán kellene utaznom napi 200km-t akkor persze lehet elgondolkodnék rajta, de nem szívesen.)
Az IS-ben nem volt semmilyen kiegészítő fűtés, télen ha kint állt nem volt kellemes vele elindulni, mert kis túlzással kb átértem vele a fővároson, mire elkezdett fűteni. (Én még vacogtam, de a mellettem álló Lada Samara már öntötte a meleget.
)Ott lett volna egy kis segítségnek az ülésfűtés, na de az olyan lassan indult, hogy addigra lefagyott a bőrülésben az ember hátsója. Visszasírtam az 1000Ft-os tescos ülésfütésrendszert, ami azonnal meleg volt és irigyeltem a kollégám Mazda 6-osában az ülésfűtést, ami tényleg másodpercek alatt érezhetően meleggé varázsolta/varázsolja az ülést.
Mivel egyébként is utálom mind a hideg, mind a fűtött meleg ülőlapot, én azt csináltam, hogy ha télen kint állt az autó akkor két párnát tartottam az előszobában (nem röhög
) és mikor fel voltunk öltözve, fogtam a két párnát és bedobtam a két utasülésre úgy indultunk el. Ez így nekem kellemes volt, ülésfűtést nem is használtam soha, a feleségem szereti akár egy hosszabb úton is végig használni. (Én azt szeretném igazából, ha lehetne külön állítani a derékrészt és az ülőlapot, a derékrészen még talán használnám is. Azt hiszem ezt néhány komolyabb autó ma már tudja.)
Az RX ülésfűtése lényegesen hamarabb indul szerencsére, ezzel már elégedett vagyok. De megszokásból két párna télre még bent van az autóban és marad is szerintem, mert úgy nem olyan kellemetlen a jéghideg bőrre ráülni.