Te jó ég, ennyi infót több hét alatt nem kaptam ezekről a típusokról. Igazán köszönöm a hozzászólásokat!
Xtrem (#2552):
A GS450h is a 18 colos felniket kapta alapból, 245/40 R18 gumikkal. Nyáron nem is gond ez, de télen pont ezek miatt a nyomvályúk miatt tartok tőle. Ámbár fogalmam sincs, hogy egy 17 -es jobb lenne -e rá egyáltalán ilyen szempontból. De legalább valami ballonosabb kellene télre, tavaly az acélfelnit is szétütötte, a könnyűfémet is hengereltetni kellett - minőségi útjaink vannak :-(
Alapból azt gondolnám, hogy a GS450h -ra is felmegy a 17 es is, mivel ugyanaz a kaszni, mint a 300 -as, hacsak a fékrendszere nem teljesen más, és emiatt nem mehet rá kisebb. Ez a kérdés még nyitva marad.
Kgabe (#2553):
Nincs elvetve a GS300 -as, főleg, ha esetleg jobb áron sikerülne megfogni - az akár több hónapnyi fogyasztás különbséget is fedezhet :-)
A hibrid adója nem hiszem, hogy több lenne, ugyan nagyobb a teljesítmény, de ha jól tudom, a hibridsége miatt kedvezményt kap (50%) itt is, nem csak a regadóban.
Ami a dilemmát illeti, egyelőre ez nálam sem az, az majd tavasszal lesz, amikor el kell dönteni, hogy mire ruházunk be. Csak remélni merem, hogy hamar megtaláljuk a közös nevezőt a párommal, nem is az ára miatt, mert azt kb tudjuk, mit szánunk rá, de a típus, na az igazán szép menet lesz. A feleségemnek igazán tetszik a Lexus, de pl a középkonzol rózsafa betétje lecsapta nála a biztosítékot - milyen apróságokon múlnak néha dolgok :-) No meg a csomagtartó, na az lesz még a központi vitatéma :-) Mindegy, meglátjuk.
No, mennem kell a Manóért, köszönöm az eddigieket, remélem este még vissza tudok térni okulni.
Addig is, ha már szóba kerültek a szervizköltségek, azt megkérdezném, hogy a 450h és a 300 szervizköltségei hogy viszonyulnak egymáshoz? Azt már néztem, hogy a Volvo alkatrészárakkal forma forma, talán kicsit drágább, de nem szignifikánsan (no és nem is mindenben). Egyáltalán, mit kell egy ilyen autón kicseréltetnem automatikusan, ha megveszem (Gondolom vezérlés, szűrők, egyebek). A GS450h hibridsége kíván valami extra karbantartást? (az akkupakkot gyakran emlegetik, de nem tudom, nem valami urban legend -e, én igen nagyra tartom a Toyota munkásságát, nem nagyon akarom elhinni a 200 ezer kilométernként cserélendő akkupakkot)