Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 515571 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2550 Dátum: 2013.10.16 14:49:27 »
Kgabe (#2548): 
Hárman vagyunk :-) A napi közlekedésben is folyton velünk van a csöpp lányom, igaz, csak hat lesz, de elég veszélyes amortizációs rizikófaktor egy autóban, számolni kell vele.
A márka még nem dőlt el száz százalékban, az S80 D5 még komoly versenyző - bár a Lexus jobban bejön. No és persze még meg kell győzzem a párom, mert bár 99% -ban én vezetek, és ennek megfelelően a saját stílusomhoz keresek autót, de azért a család biztonsága és kényelme az elsődleges, minden más utána jön. Az sem elhanyagolható, hogy a családi kassza kétkulcsos, mint az atomrakéták indítópultja a filmekben, és csak a két kulcs egyidejű elfordításával nyílik :-) Szóval kell az egyetértés.
Az IS sincs kizárva, ahogy Xtrem is írta, még látnom kell élőben. De valóban kicsi az esélye, a jelenleginél kisebbre biztosan nem akarok váltani.

bepi81 (#2549):
Értem. Ez fontos, jó tudni ezeket. Fogyasztásban olyan 10 literig nagyon kompromisszumkész vagyok, utána már meggondolandó az én futásteljesítményemmel (kb évi harmincezer).
Persze ha csak ezt nézném, Prius -t kellene vennem és mellé valami jó kis dögös V8 -ast :-)
A hibrid ezért is csábító, biztos vagyok benne, hogy  tudnám nagyon takarékosan is hajtani, de ugyanakkor bármikor ott van benne az erő, ha szükséges. Számomra ideális kombinációnak tűnik, de teljesen ismeretlen - pont ezért akarom alaposan körbejárni. De ha GS300 10 liter körüli átlagon tartható, az is megmarad lehetőségnek - motorikusan talán egyszerűbb, kisebb a hibalehetőség.
A bevizsgálás miatt egyébként a vidéki autók sajnos ki is esnek, mivel egy hibridet csak a Lexus Budához fogok tudni bevinni (márpedig vétel előtt muszáj lesz átnézetni, ekkorát nem akarok rizikózni. A mostani autót a korábbi szerelőnk szervizelte éveken át a Volvo -nál, az ő ajánlásával bátran vettem meg, nem is csalódtam benne, de idegen autónál kell a vizsgálat). Szóval sajnos ez is szűkíti az amúgy sem népes választékot. De azért ez még arrébb van, ahogy írtam, a csere tavaszra van időzítve (nemigen szeretnék hóban ismerkedni egy hátsókerekes autóval...), most még az adatgyűjtési fázisban vagyok :-)
Ha már adatgyűjtés: Mennyire komfortosak a 18 -as kerekek ezeken az autókon? A 300 -ast szerelik 17 -el és 18 -al is, a 450h -t nem láttam, csak 18 -assal (lehet rá sem megy a 17 -es?). Az enyémen 16 colos kerekek vannak, és több helyen olvastam, hogy a méret növekedésével egyre jobban tudnak rázni rosszabb utakon - olyan pedig sajnos van mifelénk.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2551 Dátum: 2013.10.16 15:49:10 »
A kerékmérethez nem tudok érdemben hozzászólni.  :surrender:
A hibrid-benzines összehasonlításban azt se felejtsd el, hogy az automata váltó (benzines) bizony igényelhet karbantartást, és így költséget, ellenben a hibrid CVT-jével, ami egyszerűbb, kevesebb alkatrészből áll.
Tévedés azt hinni, hogy a hibrid a kockázatosabb költség szinten.  :)

A vezetési stílusod leírása alapján a hibrid lehet nektek a mindenes, párod, pedig rajongani fog a csendért és az erőtartalékokért.  :yes: Mondom, csak egyszer próbálja ki!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2552 Dátum: 2013.10.16 16:14:40 »
A GS300-ast 17-es felnikkel szerelték alapáron, de bizonyos felszereltségi szintnél már tudtommal az is 18-ast kapott. A hibridben nem vagyok biztos, de a GS430-as 18-as felniket kapott szériában.

Az Avensisen 215/45/17-es gumik vannak, az itthoni utakra szerintem már ez is túl sok. Nem azt mondom, hogy ugrál az autó, a nyomvályú sem vezeti meg, de azért valamivel komfortosabb az utazás, amikor a téli gumik kerülnek fel (16-os felniken - persze ebben elsősorban a /45-ről /55-re való váltás is közrejátszik benne) :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2553 Dátum: 2013.10.16 16:16:02 »
Kár azt gondolni, hogy vegyesben 7-8 literrel elmegy, az inkább 9-13 liter. A hibrid ennél nagyságrenddel dinamikusabb és simán hozható a 8 literes átlag. Alattam és az én autóhasználatomat figyelembe véve, még a gyári értéket is simán hoznám (asszem az 6,2).  :)
Te Bepi, gondolod a sok hülye német szándékosan meghamisítja a Spritmonitoros adatait, csak azért, hogy a lüke magyar vásárlójelöltet jól megkavarja? ;)

Én nem vetném el csípőből a 300ast. Persze sokmindent figyelembe kell venni. Valóban, a hibrid: sok szempontból egyszerűbb, dinamikusabb, többnyire kevesebbet fogyaszt és ami nagyon fontos, bőségesebb belőle a kínálat. (ezt most fejből mondom, nem néztem utána.)
A 300as: valószínűleg kisebb futásteljesítmény, alacsonyabb teljesítményalapú adó, nagyobb csomagtartó, talán komfortosabb futómű (kisebb súly-kerékméret)

Én azt mondom, bár ilyen dilemmám lenne :)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2554 Dátum: 2013.10.16 16:26:36 »
Gabe, én sem, csak hát ott a hibrid...  :whistling:
Egyébiránt, meg ott a 9-13 liter között a 10, írtam és mutatja is a Sprit. Ezen autók átlaga a 10 liter, nem azt jelenti, hogy nem tud 8-at enni, vagy éppen 13-at...  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.16 16:28:10 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2555 Dátum: 2013.10.16 17:15:18 »
Te jó ég, ennyi infót  több hét alatt nem kaptam ezekről a típusokról. Igazán köszönöm a hozzászólásokat!
Xtrem (#2552): 
A GS450h is a 18 colos felniket kapta alapból, 245/40 R18 gumikkal. Nyáron nem is gond ez, de télen pont ezek miatt a nyomvályúk miatt tartok tőle. Ámbár fogalmam sincs, hogy egy 17 -es jobb lenne -e rá egyáltalán ilyen szempontból. De legalább valami ballonosabb kellene télre, tavaly az acélfelnit is szétütötte, a könnyűfémet is hengereltetni kellett - minőségi útjaink vannak :-(
Alapból azt gondolnám, hogy a GS450h -ra is felmegy a 17 es is, mivel ugyanaz a kaszni, mint a 300 -as, hacsak a fékrendszere nem teljesen más, és emiatt nem mehet rá kisebb. Ez a kérdés még nyitva marad.
Kgabe (#2553): 
Nincs elvetve a GS300 -as, főleg, ha esetleg jobb áron sikerülne megfogni - az akár több hónapnyi fogyasztás különbséget is fedezhet :-)
A hibrid adója nem hiszem, hogy több lenne, ugyan nagyobb a teljesítmény, de ha jól tudom, a hibridsége miatt kedvezményt kap (50%) itt is, nem csak a regadóban.
Ami a dilemmát illeti, egyelőre ez nálam sem az, az majd tavasszal lesz, amikor el kell dönteni, hogy mire ruházunk be. Csak remélni merem, hogy hamar megtaláljuk a közös nevezőt a párommal, nem is az ára miatt, mert azt kb tudjuk, mit szánunk rá, de a típus, na az igazán szép menet lesz. A feleségemnek igazán tetszik a Lexus, de pl a középkonzol rózsafa betétje lecsapta nála a biztosítékot - milyen apróságokon múlnak néha dolgok :-) No meg a csomagtartó, na az lesz még a központi vitatéma :-) Mindegy, meglátjuk. 

No, mennem kell a Manóért, köszönöm az eddigieket, remélem este még vissza tudok térni okulni.
Addig is, ha már szóba kerültek a szervizköltségek, azt megkérdezném, hogy a 450h és a 300 szervizköltségei hogy viszonyulnak egymáshoz? Azt már néztem, hogy a Volvo alkatrészárakkal forma forma, talán kicsit drágább, de nem szignifikánsan (no és nem is mindenben). Egyáltalán, mit kell egy ilyen autón kicseréltetnem automatikusan, ha megveszem (Gondolom vezérlés, szűrők, egyebek). A GS450h hibridsége kíván valami extra karbantartást? (az akkupakkot gyakran emlegetik, de nem tudom, nem valami urban legend -e, én igen nagyra tartom a Toyota munkásságát, nem nagyon akarom elhinni a 200 ezer kilométernként cserélendő akkupakkot)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2556 Dátum: 2013.10.17 00:13:25 »
A GS450h is a 18 colos felniket kapta alapból, 245/40 R18 gumikkal. Nyáron nem is gond ez, de télen pont ezek miatt a nyomvályúk miatt tartok tőle. Ámbár fogalmam sincs, hogy egy 17 -es jobb lenne -e rá egyáltalán ilyen szempontból.

Nem akarok nagy hülyeséget írni, de szerintem nem megy fel rá a 17-es felni, a Hibrid rendszer fékezéskor energiát táplál vissza, szóval itt gondolom több "technika" van a féktárcsán kívűl is.
Mindenesetre a /40-es gumik már eléggé az a kategória, hogy a kényelem rovására mehet az utazás, főleg a mi útjainkon. Az új árak is az egekben vannak ilyen méretben, én a /45-ös gumikat is 3 évente kell, hogy cseréljem, pedig nem tartom magam mazsolának, egyszerűen ezek a gumik már csak ennyit bírnak az ilyen "jó" minőségű aszfalton?.  :innocent:

A feleségemnek igazán tetszik a Lexus, de pl a középkonzol rózsafa betétje lecsapta nála a biztosítékot -

3 féle fabetét is létezett a GS-hez, ahogy bőrbelsőből is 3 féle szín (bézs, fekete és szürke - és ugye "hagyományos" ülés vagy szellőztetett is van belőlük), bár tudom ízlések és pofonok, de nekem pl a bézs belső és a világosabb fabetét nagyon bejött a GS-ben (de persze használt autó esetén elég nehéz lehet összehozni, hogy a kívánt belsővel és persze kifogástalan állapotban is legyen az autó műszakilag :whistling: ). Nem tudom a feleséged melyiket látta, szerintem érdemes lenne átböngészni a netet a különböző belsős képekért (USA esetében óriási népszerűség övezi a márkát - próbáld meg pl a clublexus.com oldalt).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2557 Dátum: 2013.10.17 00:37:43 »
És természetesen az sem mindegy, mennyit szánsz az autóra, beleférnek-e pl a ráncfelvarrás utáni modellek (2008-).
GS300-aból most kemény 6 db-ot találtam ebből a generációból a HAHU-n, nem éppen a bőség zavara.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2558 Dátum: 2013.10.17 01:46:02 »
Igen én is ilyesmire gondoltam, de azt persze nem tudom, hogy a fékezési energia visszatáplálás ténylegesen a fékek környékéről, vagy bárhonnan a tengelyről, esetleg a hajtáslánc más részéről történik. Utóbbi esetben akár lehetne ugyanaz a fékrendszer kialakítása.
Gumis ismerősömmel beszéltem nemrég, akkor szóba kerültek a 18 -as kerekek (nem erről a típusról beszéltünk), szerinte kb 30 ezer kilométer van bennük úgy, hogy biztonságosak maradjanak. Ez durván évente egy szet gumit jelentene (egyik éven egy télit, másikon egy nyárit). Az árak tényleg elég húzósak már ebben a kategóriában - ezt is bele fogom kalkulálni a döntési mátrixba  ::)
Fabetétből láttam nagyon szép szürkét, de csak 2008 utáni modellekben (most is van ilyen a használtautón, igaz, HD képek nélkül.). A magam részéről sokkal inkább sötét párti vagyok, a bézst kényesebbnek vélem - persze működnek a gyerekes apuka reflexek :-)
De nem gondolom, hogy a fabetét színe lesz a döntő, a műszaki állapot sokkal fontosabb. Emellett a párom inkább arról kell majd meggyőznöm, hogy tegye félre az előítéleteit a prémium autókkal szemben, és koncentráljon a belső értékekre, amit szerintem ez a márka a leginkább képvisel  ::) A kivagyi autókat én sem szeretrem, ezért néhány márka szóba sem jöhetett, de a Lexus szerintem messze nem ilyen - teljesen más a filozófiája.

(#2557): Kérdés, hogy hol lesznek tavasszal az árak. Nem akarok tovább nyújtózni, mint a takaróm ér, és most úgy látom, hogy a 2008 -as széria nem biztos, hogy bele fog férni. Persze most is van fent 2009 -es, ami még épp határeset lehet (pont a szürke betéttel), de ezek az évjáratok jellemzően még magasabb áron kelletik magukat, a túl olcsókál pedig gyanakvó vagyok.
Egyébként tényleg nincs nagy tolongás, azt mondtam is a feleségemnek, hogy lassan el kell kezdeni nézelődni, ne gondolja, hogy tavasszal kimegyünk a piacra és hazajövünk egy autóval :-)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2559 Dátum: 2013.10.17 02:17:54 »
a fékezési energia visszatáplálás ténylegesen a fékek környékéről, vagy bárhonnan a tengelyről, esetleg a hajtáslánc más részéről történik
Nincs túlbonyolítva. A hajtáslánc oda -vissza ua., az elektromotor visszatápláláskor generátor üzemben dolgozik.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2560 Dátum: 2013.10.17 10:01:31 »
Idézetet írta: Agyarka link=tic=199.msg557280#msg557280 date=1381969074
Nincs túlbonyolítva. A hajtáslánc oda -vissza ua., az elektromotor visszatápláláskor generátor üzemben dolgozik.

Logikus. Ez esetben akár ugyanaz is lehet a fékrendszer mechanikája, a szabályozókör nyilván más, számolnia kell a generátor aktuális fékező hatásával is. Ezért lehet tartósabb a fék (tárcsa + betétek) a hibridekben.
Összerakták ezt, kérem... A műszaki agyamat veszett módon izgatja ez az autó...  ::)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Beszélgessünk...
« Válasz #2561 Dátum: 2013.10.17 10:03:59 »
Valóban nem egy magamutogató márka a Lexus, szerencsére.  :yes: És nem azok a "letollak az útról" típusú emberek vezetik őket, illetve elég ritkán látok ilyet (mondjuk Lexust úgy magában is az utakon, de szerintem ez sem baj, sőt  ;) ).

Valóban nem lesz egyszerű már egy próbakört se összehozni egy GS-el, ehhez majd valószínűleg tényleg fel kell majd jönni Bp-re, és talán pont a Reálszisztémához, így talán több színben és felszereltségben is lesz lehetőség kipróbálni őket.

Viszont mivel ilyen szerény a kínálat, és körbenéznék külföldön is. Illetve ha netán a V6-os benzines lenne a kiválasztott, akkor lehet még az amerikai piacon is szét lehetne nézni - bár mondjuk ott nem 3.0 V6-os motorral, hanem 3.5 literessel árulták őket / akár összkerékhajtással is (a regadó szerencsére már "emészthető" árra esett vissza, illetve a motorja is EU IV-es, szóval nem lehet gond a behozatallal sem).

A ráncfelvarrás sem hozott annyira egetverő változásokat a felszereltségek tekintetében, a külső tükrök (tükörindex), és a lámpák változtak, a belsejében meg másmilyen lett a kormány és néhány kapcsoló (ha még valami változott, akkor majd kijavít valaki  ;) ) .
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2562 Dátum: 2013.10.17 10:33:13 »
Talán 40 literrel nőtt a csomagtartó.
A külföldin gondolkodtam én is, de arra jutottam, hogy sem időm, sem hozzáértésem nincs külföldi autóvadászathoz, a netről pedig.... Hááát, ilyen értéknél szeretném látni, mit veszek. De végső soron van ismerősöm, aki autókat hoz be, vagy megbízhatok erre szakosodott kereskedőt is, de egyelőre ebben nem gondolkozom.
Ez a kipróbálás tényleg érdekes lesz. Muszáj lesz beleülni (ebbe, és a többi lehetséges verzióba egyaránt), kipróbálni, de nem akarok kellemetlenséget abból, hogy ha már próbálgattam, vegyem is meg :-) Ugyanakkor azt sem szeretném, hogy valami tesztpilótának nézzenek, mert az nem vagyok, ellenben potenciális vevő az igen, a várható kiadásnak megfelelő igényekkel, amibe a kipróbálás is bele tartozik (szerintem). Első körben az is elég lesz, ha látom élőben, bele tudok ülni, szagolni, uram bocsá a tulaj vagy a kereskedő elvisz egy rövid körre. A márkakereskedőben bízom én is, ott gyakran van eladó autó, arra is gondoltam, hogy rajtuk keresztül veszem meg, biztos drágább, mint tulajdonostól, de remélhetően bevizsgálva árulják. Bár nem tudom, mennyire alkukészek adott esetbenn :-)
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.17 10:35:18 írta Oximoron »

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2563 Dátum: 2013.10.17 10:44:34 »
Emellett a párom inkább arról kell majd meggyőznöm, hogy tegye félre az előítéleteit a prémium autókkal szemben, és koncentráljon a belső értékekre, amit szerintem ez a márka a leginkább képvisel  ::)

Én azt gondolom, hogy a Volvo is prémium autó és tök hasonló értékeket képvisel mint a Lexus és hasonló típusú emberek veszik. Gondolom nincs ilyen statisztika de úgy vélem hogy pl sokkal nagyobb az átjárás a Lexus-Volvo vásárlók között, mint mondjuk a BMW-Lexus vagy BMW-Volvo vásárlók között.

Az IS-t az S60 után kicsinek fogod tartani. S60-ban nagyon régen ültem és úgy emlékszem az is szűkös, de talán picit tágasabb, mint az IS. Az IS hátulról szűkös.

A hibridet próbáld ki, utána jó eséllyel el is dől hogy azt fogod venni.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2564 Dátum: 2013.10.17 11:01:59 »
Érdekes ez, mert a Volvo -t sokan nem tartják prémiumnak.Engem ez nem nagyon izgat, nem azért vettem Volvo -t anno, mert prémium, hanem mert megszületett a kislányunk, és masszív, biztonságos autót akartam. Ezt tudja.
Az viszont tény, hogy ha lehet, még a Lexusnál is kevésbé feltűnő, és/vagy sokkal inkább a nyugalom fogalma kapcsolódik hozzá.
Méretre érdekesen van pozícionálva, kicsit nagyobb, mint egy hármas BMW, pedig azzal van egy osztályban. Svédcsavar :-)