Hát sokat osztjuk, a végén megutálsz minket, de hidd el, nem ez a cél
A vezérlést nem tudom, nekem azt hiszem 105.000 km a csere. Jelen ütemben az nálam 14 év. Ahogy olvastam, a szíj olyan 5-6-7-8 év után kezd el merevedni, repedezni, én 7-8 évre tervezem a cserét. A munkahelyemen egy 96-os Mazda E2200-ban 18 évre lett cserélve vezérlés, ezt azért nem kockáztatnám meg. Pedig a 4AFE-ben nem törik semmi szíjszakadáskor. A 3SFE-ben tudtommal sajnos igen. Oké, nem törik semmi, de ha a pályán szakad, akkor pár vezérlés árát ráköltöm, mire hazaér a kocsi, és akkor a balesetveszélyt nem említettem.
Szeretem a tervezhetőséget, a múltkor írta azt hiszem Xtrem, hogy a Carinával vége van a "csak tankolok a kocsiba" kornak, az újabbakat többet kell hordani szervizbe...jó, itt sem csak az van, de azért fantasztikus, mennyire ott van a beletett technika, kis odafigyelés mellett tényleg nagyon megbízható. Aztán 8 évet elvileg kibír egy jól beállított motornál egy jól beállított vezérlés.
A hagyományos gyertya előírása a cserére 30.000 km vagy 2 (két) év. Meghúzásra is van nyomaték előírás, azt kell betartani, akkor a menetnek semmi baja nem lesz a hengerfejben. Én sima kulccsal húzom, érzem, hogy mikor lapul az alátét, mikor keményedik meg, és kész, annyira húzom. Olajevős korában kismilliószor vettem ki a gyertyákat, semmi baja a menetnek hála Istennek. Apósom ezres háromajtós Corsája (amit devizahitelre vett, másfél misi lett, mire visszapengette), már a harmadik motorral jár, és sehol sincs a Carinához, de ő még az "Opel sosem kop el" korban szocializálódott ugye...na azt én már rég felgyújtottam volna. Abban volt menetszakadás is (természetesen...).
Én sima Denso-val járok, 2 évente cserélem, ami nálam kb. 15.000 km. Olajat is félévente cserélek, ami ugye majdnem 4.000 km, de ez a sok rövidtáv miatt indokolt, nehéz üzem.