Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608052 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34155 Dátum: 2017.01.21 20:57:25 »
Sziasztok!

2011.januárban cseréltem vezérlést, az ~70-71E km.
Többször levettem azóta a szelepfedelet, jónak tűnt a szíj, semmi nyoma öregedésnek.
Túl vannak tervezve ezek a szíjak, sokat kibírnak, gondoltak a gyártók arra, hogy nagyon kevesen cserélik 5 év után...
Én sem szeretném, de szivárog a vezértengely szimeringje, meg a szelepfedélnél a gyertya O gyűrű, ezért is lesz idén.
Légszűrőt eleinte pucolgattam, porszívóztam, stb, most már olajcserekor automatikusan kap egy nem drágát.
Ez kb. 3-4 havonta van, mivel munkábajárós lett a kicsim.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34156 Dátum: 2017.01.22 07:06:44 »
Üdv!

Igen, pl. egy Mann többször annyiba kerül, mint egy Blue Print, biztos jobb is, de azt sem használnám két évig  :no:
A vezérműtengely szimmeringet összerakás előtt meg kell zsírozni, úgy emlékszem.
De a vezérműszíj bírja az olajat is  :1eye:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34157 Dátum: 2017.01.22 11:11:17 »
Sziasztok!
Úgy látom, a vezérléscsere a téma  ::) Épp most vagyok túl rajta éves szervizzel egyetemben. A szitu kamikazéhoz hasonló volt:70 E~ futás, szivárgó vezérmű szimering, gyertya O gyűrűk, + ismeretlen korú, gyártmányú vízpumpa (sajnos nem találtam meg időben Dani hsz-át- megerősítem, az Aisin WPT-018 lapátjai tényleg túl hosszúak).
Ezen kívül mostanában előjött egy zörgés 2000 alatti fordulaton. Ez utóbbi eltűnt a cserével, sőt, érezhetően nyomatékosabb is lett a gép. Fura, ilyen élményem nem volt még vez. cserekor (bár videót láttam róla).
A már évek óta kísérő, csak  bizonyos fordulatszámon jelentkező rezgés viszont maradt, úgyhogy a vezérlés része kizárva, mint okozó.
Kértem, hogy nézzenek rá a szelephézagokra is, állítólag azok rendben vannak, nem nyúltak hozzá.
Légszűrőt olajcserekor váltom, addigra ráfér, elosztót meg gyertyákkal együtt, mert a Facet szegmensei igencsak oxidáltak eddigre.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
szmog
« Válasz #34158 Dátum: 2017.01.22 20:09:28 »
Sziasztok,
szmogriadó miatt holnap nem tudok a Carina-val dolgozni menni...elég furcsa érzés.
Nálatok?

üdv:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Carina
« Válasz #34159 Dátum: 2017.01.23 19:51:56 »
Hali!
Nyilván milliószor kitárgyalt téma, de úgy látom nem lehet keresni a topicokban, úgyhogy újra felhoznám: Milyen olajat használtok, és főleg milyen gyártmányt ajánlotok? Én 10w40-et néztem (láttam, hogy sokan 5w40-et használtok inkább), A3/B4-re gondoltam, legalább SL. Ha nincs valami konkrétabb ajánlás, szerintem Castrol lesz, de szívesen fogadnék véleményeket. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34160 Dátum: 2017.01.23 20:28:10 »
Üdv!
Szerintem lehet keresni...
Igen, leginkább 5w40. De jó lehet egy 0w40 is, csak nem próbáltam még. Hidegindításnál sokkal jobb az 5w40 a 10w40-nél, melegoldalin meg kb. ugyanaz. +10 fokig mehet bele 5w30 A3/B4 is, vájtfülűeknek :)
Nekem volt benne Q8 formula Excel 5w40, Eneos PH 5w40, Elf Excellium NF 5w40, Liqui Moly TopTec 5w40, Eneos PH 5w30 A3/B4. Most megint a Q8 van benne. Talán az Eneos 5w40 fogja ebből vissza legjobban a motort melegen. Ezek már mind legalább SM-et tudnak, ahogy emlékszem. Castrolt tudtommal nem sokan használnak itt, de tévedhetek persze. Abból váltóolajat használok, Syntrans Multivehicle 75w90


TtkRN2

zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #34161 Dátum: 2017.01.24 16:49:11 »
Üdv.
És melyik fogta vissza legkevésbé, vagy melyiket javaslod leginkább?
Meglepett, hogy pont az Eneos fogja vissza legjobban...
Idáig 10W40-et használtam, kipróbálom az 5W40-et, hátha jobb lesz. :)
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34162 Dátum: 2017.01.24 17:21:08 »
Üdv!
10w40-et nem tettem bele még, arról nem tudok semmit mondani. De Marutiba igen, és télen óriási különbség volt abban, mikor 5w40-et kapott. Előbbinél volt, hogy át sem fordult indításkor reggel a motor. 5w40-el meg egész jól tekert. 5w30 persze a legkevésbé fogja vissza, de az most kiesik.
Ha megnézed az adatlapokat, a 100 fokos viszkozitásérték nekem visszajött abban, hogy mennyire fogja vissza a motort az olaj. Legkisebb a fentieknél a Q8-é (erre írják is, hogy könnyűfutású), a legnagyobb az Eneos 5w40-é. A többi emlékeim szerint közte van. LM TopTec járatáskor volt benne, az jó olaj, de elég drága. Az Elf is jó volt, de legkönnyebb futású nálam a Q8, most is az van benne ugye.
Ha sorrend kellene, akkor tehát Q8 Formula Excel, LM TopTec 4100, Elf Excellium NF, Eneos Premium Hyper(mind 5w40).

De mire gondolsz, hogy jobb lesz??

Aztán remélem mások is mondanak valamit...

TtkRN2

zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #34163 Dátum: 2017.01.24 17:29:49 »
Üdv.
Remélem jobb lesz, mivel hidegen gyenge, gondolom jobban visszafogja a 10W40.
Köszi a sorrendet, amint melegebb lesz kicsit, ki is cserélem Q8-ra.
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34164 Dátum: 2017.01.24 17:36:01 »
Értem. Ha lehet, az olaj legyen meleg, hogy jól kifolyjon, de ne forró. Q8 jó lesz szerintem. Már ha ez a gondja.
Most pontosan milyen van benne?

TtkRN2

zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #34165 Dátum: 2017.01.24 17:41:36 »
Nem tudom, nemrég vettem, azt mondták 10w40, de már kicsit feketés, csereérett.
Vannak más bajai is, attól is gyenge, és fogyaszt, de szemet szúrt  az 5W40 szám.
Az előző Carinámba is mindig 10w40-et raktam, bár az már azt is ette...
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34166 Dátum: 2017.01.24 18:42:26 »
Hát nem tudom, azért annyit nem gyengít ám rajta az olaj. Máshol keresgélném az okokat: szűrők, gyújtás pl.
Persze 5w40 sokkal jobb neki, mint a 10w40, de ha már azt is ette, akkor 50 vagy 60 melegoldali kellett volna (melegoldal számít ebben jobban...), de inkább gyűrűzés. A réginek mi baja volt? Tört?
5w40 olajnál sokkal hamarabb felépül az olajnyomás.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.24 18:44:38 írta vd1234 »

zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #34167 Dátum: 2017.01.24 20:34:58 »
Üdv.
A régi ette az olajat, eladtam, mert már nagyon rohadt, de ereje volt.

A mostani egy Wagon, (Lean Burn) ez gyenge és 11-et eszik, de kapásból nem működik a Lean Mixture sensor, és azért megnézném a sokat futott katalizátorát is. Gyertyát szűrőt cseréltem, azzal kezdtem, a gyújtásszöget a hétvégén nézem meg. Gondoltam hátha az olaj is lényegesen vissza tudja fogni, de ezek szerint nem. 90e-el ezelőtt volt egy motorgenerálja, ki tudja hogyan sikerült az is...
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34168 Dátum: 2017.01.24 21:05:32 »
Hát a szegénykeverékest örülök, hogy megúsztam, hála Istennek. Szegénykeverékes eleve gyengébb, bonyolultabb, drága hozzá mindenféle, volt itt már ilyen, nagy sz*vás tud lenni. Platina gyertya, lambdaszonda horror áron, stb. Magas fogyasztás is, hát remélem megtalálod a baját!
Amit az eladó mondott,  nem vennék rá mérget. Eladja a generálozott nem rohadó gépet. Én el nem adnám az enyémet.
Lehet jobban jársz, ha a régit kilakatolod.
 Bocs, csak kijött belőlem, ne legyen igazam..!

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.24 21:26:04 írta vd1234 »

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Carina
« Válasz #34169 Dátum: 2017.01.24 21:22:49 »
Köszi a választ vd1234! A válaszod (meg google alapján még sok beszélgetés ebben a fórumban) elgondolkoztatott, az Eneos PH 5w40 és Eneos Sustina 5w40 között gondolkoztam, sikerült meggyőznöm magam (még nem vettem) a Sustinára, lévén kiderült, pont Eneosokra van kedvezményem.. A kettő közül a Sustina melegen kevésbé viszkózus, sűrű, ugye? Mintha ezt írtad volna valamikor. :) A Q8-cal kapcsolatban vakon vagyok..
Vettem Denso Iridium TT-ket, azok remélhetőleg beválnak.