Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608578 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Carina
« Válasz #34185 Dátum: 2017.02.09 14:51:46 »
Köszi! Természetesen én is így gondoltam, ezért is az elektromos-tükörállítós vonal.
Néztem elektromos tükörállítós interiorokat google-ben, de azokban sem volt +2 hangszóró, csak vakdugós háromszög. A háromszöghöz is találtál esetleg cikkszámot, vagy csak hangszóróhoz? Na, mindegy, délután megnézem én is az említett honlapon, köszi!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34186 Dátum: 2017.02.09 15:32:26 »
Sziasztok,
Buta kérdéssel jönnék (ismét): volt Carinából 6 hangszórós, A oszlop alján csipogós kivitel?  ::)
Mondom, miért: Található a neten egy röntgenrajz, ami még cikkszámot is ír a gyári csipogóhoz, viszont egyetlen másik oldalon sem találok semmilyen más írásos emléket, sem egy képet olyan beltérről, amiben van, még cikkszámra keresve is, szinte semmi. Ebayen sem, google képtalálatok sem, sem hangszórót, sem a takaróját. Persze a béna keresés jogát fenntartom.
Amennyiben a válasz igen, netán valamelyikőtöknek ilyen is van, azoknak a kiviteleknek van +2 hangszórója, amelyik elektromos tükörállítós, jól sejtem?
Ebből adódik a következő kérdés, amennyiben eddig minden csupa igen: Mennyire macerás utólag az elektromos tükör bekötése? Van neki előkészítés? Motoros tükrök és kapcsoló beszerzésén kívül kell valami kábelezés?
Az a kérdések apropója, hogy szeretnék szépen szóló, de kompromisszummentes zenét az autóba. Zöld háttérvilágítású fejjel, műanyag vágás nélküli legnagyobb hangszóróval, valami kisebb aktív méllyel és amennyiben lehet, gyári helyre csipogóval... ha ez nem járható út, akkor inkább koax az ajtóba.
Köszi! :)
Szia!

Tükör átszereléséről ajánlom a leírásoknál g.peter hsz-át.

A hifihez: tök mindegy a gyári rendszer,16.5-ös komponens szettet nyugodtan beszerelhetsz az első ajtókba. Nálam is az A oszlop tövében vannak a csipogók kétoldalú ragasztóval felrakva. A koaxiális szettet maximum a hátsó ajtókba érdemes tenni, ott a 13.5-ös elfér.
Ennél fontosabb az ajtók szigetelése (+ benne merevítő bordákkal, ez finomít igazán a hangzáson, ha arra is igény van).

Segítségnek

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Carina
« Válasz #34187 Dátum: 2017.02.09 21:00:52 »
Köszönöm a sok segítséget, pm-et is kaptam. :)
Remek a leírás, nem tudtam, hogy van fűtött tükör is, de jogos, ha már van ilyen opció, és fejlesztek, akkor legyen motoros és fűtött...
Hifihez: sajnos esztétikai okokból szeretném elkerülni a felragasztott csipogókat, ez úgy tűnik, háklim, egyértelmű, hogy jobban szólna, mint a koax. :) Aztán simán lehet, hogy meggyőzöm magam, nyilván nem nagy dolog.
Arra fel voltam arra készülve, hogy kelleni fog az ajtóüregek szigetelése, másik (,most már második) autóm csomagtartója miatt van tapasztalatom ezzel. Azon még gondolkozom, hátulra kell-e egyáltalán bármilyen hangszóró. A hangzásnak elméletben csak rosszat tesz, hátul úgyis ritkán ülnek, és akkor is elég ha elölről szól, amúgy meg csak felesleges kiadás.
Még egyszer köszi! Esetleg gyári csipogó-rácsról valakinek valami? :)
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.09 21:03:19 írta Csari »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34188 Dátum: 2017.02.09 21:22:29 »
Sziasztok,
Buta kérdéssel jönnék (ismét): volt Carinából 6 hangszórós, A oszlop alján csipogós kivitel?  ::)
Mondom, miért: Található a neten egy röntgenrajz, ami még cikkszámot is ír a gyári csipogóhoz, viszont egyetlen másik oldalon sem találok semmilyen más írásos emléket, sem egy képet olyan beltérről, amiben van, még cikkszámra keresve is, szinte semmi. Ebayen sem, google képtalálatok sem, sem hangszórót, sem a takaróját. Persze a béna keresés jogát fenntartom.
Amennyiben a válasz igen, netán valamelyikőtöknek ilyen is van, azoknak a kiviteleknek van +2 hangszórója, amelyik elektromos tükörállítós, jól sejtem?
Ebből adódik a következő kérdés, amennyiben eddig minden csupa igen: Mennyire macerás utólag az elektromos tükör bekötése? Van neki előkészítés? Motoros tükrök és kapcsoló beszerzésén kívül kell valami kábelezés?
Az a kérdések apropója, hogy szeretnék szépen szóló, de kompromisszummentes zenét az autóba. Zöld háttérvilágítású fejjel, műanyag vágás nélküli legnagyobb hangszóróval, valami kisebb aktív méllyel és amennyiben lehet, gyári helyre csipogóval... ha ez nem járható út, akkor inkább koax az ajtóba.
Köszi! :)
Szia!
Vannak érdekes nálunk sosem látott gyári megoldások a Carinához (Caldina), néha csak pislogok miket találtak ki hozzá, mint pl. a 3. féklámpával egybeszerelt hátsó (középső) hangszóró:


Vagy a gyári 3 utas hangszóró:


Elektromos tükrök (vibráló modullal???):


ST191 Sound System gyári csipogóval! ha már azt kerestél:

« Utoljára szerkesztve: 2017.02.09 21:29:21 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34189 Dátum: 2017.02.10 07:10:37 »
...Azon még gondolkozom, hátulra kell-e egyáltalán bármilyen hangszóró. A hangzásnak elméletben csak rosszat tesz, hátul úgyis ritkán ülnek, és akkor is elég ha elölről szól, amúgy meg csak felesleges kiadás.
...
A csipogók műszerfal tövébe helyezése akusztikailag nem kényszermegoldás, hanem optimalizálás. Persze megértem, ha a gyári kinézetet fontosnak tartod, de akkor ez a kompromisszum. A hátsó ajtókban lévő hangszórókra sem a hátul ülők miatt van szükség.  :D  Igen, valamikor én is olvastam, hogy elméletben ront a hangzáson.  :yawn: Aki ezt írta az vagy sose próbálta, vagy nagyon elrontott valamit, vagy nagyon más jellegű a kasznija. A gyáriak kikísérletezték ezt rég. Lásd FUBA  linkelt képét. (+ csak egy példa: Mark Levinson LS460)



Maradjunk annyiban, hogy a gyakorlatban bármikor kikapcsolhatm őket...  ;)

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Carina
« Válasz #34190 Dátum: 2017.02.10 10:27:49 »
Egy kis kiegészítés - gyakorlati oldalról:
a magassugárzó kábelezése eddig az összes ajtó kábelkötegben benne volt, amit láttam (elég nagy a minta...).
Viszont a gyári csipogót én eddig csak 2 autóban láttam; egy '97-es, jobbkormányos, angliai"CDX" csúcs-felszereltségű,
gyárilag 2 DIN-es (CD lejátszóval ellátott) Hi-Fi -vel szerelt Cairnan.
Amely csipogók azóta egy '94-es, balkormányos kombiban teljesítenek szolgálatot! :-)
Nagyon sokat dobott a hangzáson; "megnyílt" a tér, nem csak alulról jön valami hang...

Képet sajnos nem tudok küldeni, de úgy van, ahogy írtátok: a kis háromszög van kivágva gyárilag (bár ez szinte nem is látszik, mert esztétikus textil háló van rajta);
de maga a csipogó az ajtó fém testéhez van csavarozva.

Ja, a másik Carina, amiben láttam - emlékeim szerint - Kery félig angol/félig japán autójában volt.
Bár talán abba is utólag került bele...


Cikkszamok es nemi kutatas alapjan: igen, voltak ilyen Carinak. A pontossag kedveert a csipogok az ajton vannak, a visszapillanto tukor belso, kis haromszogalaku boritasban, azaz ahol a kezi tukorallito kar lenne. Viszont kizarolag csak a japan osszeszedelesu autok kozott talalni.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34191 Dátum: 2017.02.10 14:24:49 »
Nekem elég egy "elcseszett" audio rendszerem van most a Carinában, mert én hátulra tettem a csipogókat a C oszlopra... :D
Két 16 cm-es középhangszóró van a kalaptartóban és két 16 cm-es koax az első ajtókban, a csomagtartóban meg dupla 30 cm-es mélynyomó.
Nekem bejön ez az elől is meg hátul is hangszóró, én szeretek a "színpad" közepén ülni, a hifisták meg a nézőtéren tudom.
Rengeteget játszottam a beállításokkal (erősítő beállítások, mélyláda hogy szól a legjobban, fader hogy a legjobb stb.) nem rég találtam egy olyat ami eddig a legjobb és ebből a rendszerből nem fogok jobbat kihozni már szerintem. Nagy hangerő mellett persze rezonál minden, de nem fogom bitumen lapokkal kitömni a kocsit, hiszen a Hungaroringen is mennie kell és a súly ugye ellenség (persze olyankor a több mint 60 kg-os mélyláda otthon marad, aznap nem kell edzeni  [rohog]) .
Mióta nem használom a munkábajárásra az autót eszméletlen hiányzik a zene a Carinából. Mikor már nem bírom tovább, pár napot mégis csak a Carinával megyek dogozni.  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #34192 Dátum: 2017.02.10 23:26:30 »
Sziasztok
Van egy (lehet buta) kérdésem
Carinámban tud-e esetleg a klíma fűteni?
Mármint úgy értem,hogy hideg motornál,maximálisra állított hőfokszabályzóval ha bekapcsolom a klímát hamarabb kellene-e?melegebb lavegőt befújnia az utastérbe mint ahogyan a hűtővíz felmelegszik?
Hiába néztem végig a gyári kezelésiét sehol nem látok benne ilyet,hogy erre képes lenne  :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34193 Dátum: 2017.02.11 06:13:25 »
Szia!
Nem, csak hűteni tud a klímánk :) De mínuszokban, hideg utastérrel el se indul. Van egy termisztor a konzolban, ami csak akkor engedi egyáltalán bekapcsolni, ha fagypont fölé emelkedik a hőmérséklet.
De télen nemcsak párátlanítás miatt érdemes járatni, hanem mert a víz is érezhetően hamarabb éri el az üzemi hőfokot. Ugyanis a klímahűtő mögött van a hűtő, és így működtetésekor már meleg levegőt kap.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34194 Dátum: 2017.02.11 06:47:55 »
Nekem bejön ez az elől is meg hátul is hangszóró, én szeretek a "színpad" közepén ülni
:yes: Igen, ez a lényeg

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34196 Dátum: 2017.02.12 10:32:59 »
Sziasztok!

Rakoncátlankodott a kislány, mégpedig az volt a jelenség, hogy érezhetően jobban kellet a gázt nyomni, hogy menjen és egyben hörgősen lassabban gyorsított, valamint időnként az alapjárat leesett 500 körülire. A fogyasztása is magas volt nem egyszer 8,5L -re emelkedett. Hibakód nem volt.
Az előgyújtásra gyanakodtam ami igazolta is a gyanúmat miszerint a lambdaszonda fűtésén nem lehetett ellenállást mérni. Resistance (Cold): 5.1 – 6.3 k at 20°C (68°F) (FI–239)
Nem volt választásom kénytelen voltam venni egy új lambdaszondát mivel nem olcsó nagyon bíztam benne, hogy nem tévedek. És végül igazam lett alig kell a gázhoz érnem és alacsonyabb fordulatszámon is szépen húz, nem hörög és a fogyasztásom is visszaesett 7.5L -re. Emellett még az alapjárati gondom is megszűnt.  És még csak 3. napja van benne. Én bízom a 3.5L -ben de lehet, hogy nem fogom vele elérni.

Lean Burn
Lambdaszonda: Denso DOX-0251 made in Japán

« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 10:55:00 írta Okoska1 »
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34197 Dátum: 2017.02.12 13:27:56 »
Sziasztok! SOS kérdésem lenne. A hibajelenség: menet közben ráz/remeg az autó. Kiderült, hogy a féltengely miatt. Ami ki is lett szedve, holnap viszi is a futár felújíttatni. Viszont a probléma: a féltengely belső tengelye, ami a differenciálműbe csusszan bele, és aminek a végén egy rugós biztosító gyűrű is van, hosszanti irányban lötyög. Kb 3-4 mm-t. Ez normális? Vagy kikopott a differenciálműben valami? Vagy csak a rugós gyűrűt kellene lecserélnem? Mindkettő ugyanannyira lötyög. Szóval a poharat ki-be lehet "huzogatni" a differenciálműből, hogy velős legyek. Előre is köszönöm a segítséget.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34198 Dátum: 2017.02.12 14:09:22 »
Üdv!
Toyotán még nem vettem ki hála Istennek, de Marutin igen, ott nem volt ilyen játék, az biztos.
Aminek játéka kell legyen, az  a belső csukló, mivel az egyenlíti ki a hosszúság változásokat menet közben, az üzemszerűen csúszkál, a külső része a belsőn.
De a váltóban a féltengely vége szerintem nem csúszkálhat, mert mi lenne akkor a szimmeringgel? Elfolyna a váltóolaj. Szerintem nem lett rendesen visszatéve, ez nem engedhet ekkorát.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34199 Dátum: 2017.02.12 14:12:01 »
Jut eszembe, van fogyasztási adatom december vége és február eleje között, 470 km tiszta város.
A leghidegebb időszakban, 8,98 literre jött ki.
Ez a fékhibás 8,8-hoz képest egyáltalán nem sok :)