Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608630 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Carina
« Válasz #34215 Dátum: 2017.02.14 19:35:52 »
Tudomásom szerint a Carina, Carina II és E, majd az Avensisek a középkategóriába voltak sorolva.

Nálam a "klasszik" 5 kategória:
- kicsik: Starlet, Yaris, Vw Polo, Opel Corsa, Renault Clio,...
- kompakt: Corolla, Auris, Vw Golf, Opel Kadett-Astra, Nissan Almera,...
- közép: Carina-Avensis, Lexus IS, Ford Mondeo, Opel Vectra-Insignia, BMW 3, Mercedes C, Audi A4, Volvo S60...
- felső: Camry, Lexus GS, BMW 5, Mercedes E, Audi A6, Volvo S80...
- luxus: Lexus LS, BMW 7, Mercedes S, Audi A8...

Aztán jöttek a minikék, a még minibbek, kategóriák közé: pl kicsi Fabia és kompakt Octavia közé a Rapid Skodáéknál... Crossoverek, SUV-ok, valódi és áll terepesek, egyterűek több méretben... ma már nehéz skatulyázni :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34216 Dátum: 2017.02.14 20:15:13 »
Középkategóriát mondunk mi is, csak annak a felső része :)

TtkRN2


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34217 Dátum: 2017.02.14 20:23:51 »
Az szerintem a  korban inkább a Camry volt. De annyit nőttek azóta a kocsik, hogy az E15-ös Corolla mérete már eléri a Carina E-ét. A 2016-os nagyobb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34218 Dátum: 2017.02.14 21:05:25 »
Ebben a Camry-ben nagyon nem vagyok biztos, láttam hasonló kiadásút. Szerintem kisebb is volt a Carinánál. De ha Deka írását nézem, akkor meg az a felső kategória...
Szóval alsó középkategóriát nem mondanék rá a korabeli méret/felszereltség miatt, ezért inkább felső középkategória. Kevés középkategóriás volt akkor ilyen méretű szerintem, és 16 szelepes, központi záras, esetleg klímás vagy napfénytetős...vagy nem tudom.
TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.14 21:10:56 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34219 Dátum: 2017.02.15 20:46:04 »
Az szerintem a  korban inkább a Camry volt. De annyit nőttek azóta a kocsik, hogy az E15-ös Corolla mérete már eléri a Carina E-ét. A 2016-os nagyobb.
Külső mérete lehet, de a belül nem biztos, hogy több a hely, mondjuk pont ilyen Corollában még nem ültem...
Pl. Insigniában nem férek el, míg a Carinában kényelmesen. Nézzétek mekkora bazi nagy(mély) műszerfalakat lehet találni a mai autókban, én reggeliző asztalnak szoktam hívni azokat, 20-30 centikkel többet is elvehetnek a beltérből a Carinával összehasonlítva. Nézek majd egy ilyen Corollát, kipróbálom már, hogy kényelmes lenne-e nekem. Általában a középkonzol van még nagyon rossz helyen nekem, ami folyamatosan kényelmetlenül nyomja a gázpedálon tartott lábam. Arról ne is beszéljünk, hogy mögöttem hogyan férnek el amikor nekem kényelmes, ha egyáltalán tud valamelyik kocsi nekem kényelmes lenni elöl. Még a Lexus GS300-ban is nyom a középkonzol, akármennyire is hátratolom az ülést...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34220 Dátum: 2017.02.15 21:12:41 »
Szia Zoli!
Köszi a plusz infókat, majd tanulmányozom..!
Több éve csináltam egy WaterGas rendszert a verdába. Az elsődleges cél /az üzemanyag fogyasztás csökkentése/ nem hozott látványos sikert, de a kormot köpködte akkoriban, igaz , olykor "telibe" E85-öt is tankolgattam mellé. Valószínűleg takarított a belsőn, mert azóta tolerábilis az olajfogyi', talán ragadt gyűrű is volt. Viszont a hátsó dob korrodálódott, kilyukadt a katalizátor felőli csőnél hegeszteni kellett. Lehet, amúgy is így járt volna, de azóta nem tettem vissza a HHO rendszert.
Hiszem, hogy tisztító hatása van a" vizes módszernek", így, rövidebb távon talán kevesebb korroziót és kopást is okoz.
A kerozin jó salaktalanító, a tisztító csodaszerek is tartalmazzák, lehet az a másik 50%?
Szia!
Még egy dolog, a módszerről. Egy ideje már nem a fojtószelepet használom a víz bejuttatására, hanem a szívókamra közepén a csövecskét, ami a szelepfedélen a PCV szeleppel (nálam már az olajlecsapatóval) van összekötve. Erre kötök rá egy vákuumcsövet, és a nyílást az ujjammal befogva tudom szabályozni a fordulatot, mellette bejuttatva a vizet. Hasonlóan, mint ezen a friss videón:
www.youtube.com/watch?v=GEEbb4kfFzY
(és kitámasztom a gázkart:)
Az volt a feltételezésem, hogy a vízpermet így egyenletesebben tud eljutni minden egyes hengerhez, mint a légszűrőház felől bejuttatva, ahol a szűk résen vagy eljut az 1-es, 2-es hengerekhez, vagy sem...(az eredetileg linkelt videó felvételein láthatóan tisztább lett a 4-es henger, mint az első kettő)

10 km menet utána elég a rendszerben maradt vízpára eltávolítására. Nem hiszem, hogy komolyabb korróziót okozna a módszer.

"decarb juice" -ezt értem ki a szövegéből, de nem tudom, mit takar. Akármi is az, de szerintem az alkoholszármazékok a tisztább égésük miatt szerintem jobbak pucolásra, mint a kőolajpárlatok. Nem véletlenül használják a keveréküket.
Mindenesetre a gőz magában is elég hatékony.  :excl:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34221 Dátum: 2017.02.15 21:18:23 »
Külső mérete lehet, de a belül nem biztos, hogy több a hely, mondjuk pont ilyen Corollában még nem ültem...
Pl. Insigniában nem férek el, míg a Carinában kényelmesen. Nézzétek mekkora bazi nagy(mély) műszerfalakat lehet találni a mai autókban, én reggeliző asztalnak szoktam hívni azokat, 20-30 centikkel többet is elvehetnek a beltérből a Carinával összehasonlítva. Nézek majd egy ilyen Corollát, kipróbálom már, hogy kényelmes lenne-e nekem. Általában a középkonzol van még nagyon rossz helyen nekem, ami folyamatosan kényelmetlenül nyomja a gázpedálon tartott lábam. Arról ne is beszéljünk, hogy mögöttem hogyan férnek el amikor nekem kényelmes, ha egyáltalán tud valamelyik kocsi nekem kényelmes lenni elöl. Még a Lexus GS300-ban is nyom a középkonzol, akármennyire is hátratolom az ülést...
Igen, gondolkodtam, hogy válaszolok (addig jutottam, hogy a Camry külső méretét értem, és nem a belsőjét), de szerintem felesleges túlragozni.  :hug: Szeretem azt a térkialakítást, ami nálunk van, az, hogy a Kappa ülései simán beférnek, mindent elmond.  :D
Hossz:         4450 vs 4565 mm               
Szélesség:   1695 vs 1825 (!) mm         
Magasság:   1400 vs 1430 mm

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34222 Dátum: 2017.02.15 21:23:52 »
Igen, gondolkodtam, hogy válaszolok (addig jutottam, hogy a Camry külső méretét értem, és nem a belsőjét), de szerintem felesleges túlragozni. Szeretem azt a térkialakítást, ami nálunk van, az, hogy a Kappa ülései simán beférnek, mindent elmond.  :D
Így van.
Számomra sajnálatos, hogy hiába nőnek az az újabb autók külső méretei, ha a belső nem követi, sőt kényelmetlenebb...
Írtam is már itt talán, hogy azért nem vettem Honda Accord-ot mert vállalhatatlanul picit volt nekem belül, röhej, de a Clio II-ben jobban elférek elöl mint abban!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34223 Dátum: 2017.02.16 15:25:21 »
Köszönöm a válaszotokat.
Tény, hogy kényelmes mint állat, de ha cserélni is kell valamire majd egyszer, nem tudnám most megmondani hogy mire. Egyet tudok biztosan, hogy japán kocsi.
Szerelő szerint hibátlan, és higgyem el, hogy az újak se jobbak és az alkatrész is drágább.

Morthond

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Carina
« Válasz #34224 Dátum: 2017.02.16 16:15:30 »
2+1 kérdés, 1.8 benzines Carináról:

1. Az olajleeresztő csavar alatt van egy tömítőgyűrű. Miből van? Műanyag? Alu? Réz? Random autósbolban kérjek egyet?

2. Ha indexelek, az indexszel egy ritmusban elhalványul a múszerfai világítása. Főleg a szent kvarcórán látszik. Lehet testelési probléma? Hol kap testet a műszerfal? A műszerfalban az izzók szinte mind LED, nem tudom, lehet-e ennek valami köze hozzá.

3. Előbbihez kapcsolódóan: szokták mondani, hogy az ember ellenőrizze végig a testelési pontokat. Tudja valaki, hol vannak a Carinán?

Köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34225 Dátum: 2017.02.16 18:38:35 »
Nem tudom, miből van, 6 éve még nem cseréltem, de a réz szerintem jó lehet, csavarboltban szokott lenni.
A műszerfal ledesítéssel komoly gond szokott lenni, kamikaze tud erről beszámolni...

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.16 18:40:06 írta vd1234 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Carina
« Válasz #34226 Dátum: 2017.02.16 19:17:35 »
Hi!

Szerintem inkább alu. az olaj leeresztő tömítés. Én Bárdiban vettem. :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34227 Dátum: 2017.02.16 19:23:37 »
Testelési pontokat, vezetékeket errefelé kereshetsz.
Múltkor egyet az ablakmosó tartály mögött találtam.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34228 Dátum: 2017.02.16 20:08:40 »
üdv Morthond!

1. 14 mm belső átmérőjű réz alátét a legjobb!

2.  A műszerfalban csak a háttér T10-es izzóit szabad LED-ezni, a visszajelzőket nem! Ha nem így van nálad, helyesbítsd!

3. Van egy pár helyen testelés a Carinában, felsorolni lehetetlen.. Épp az adott probléma határozza meg melyiket ellenőrizd! Jelen esetben a műszerfal izzóit cseréld vissza, majd utána lehet továbbmenni! Jah, a kvarcórát is tönkreteheti a LED!!  :nono:


A múltkor valaki írta, hogy valamilyen emeltfényű izzót tett az autóba, de sajnos most nem találom azt a hozzászólást.

Tehát a kérdésem: milyen izzót ajánlotok, hogy jobban lássak a sötétben?

Hali!
Nekem volt sima Tungsram 60/55W, NightBreaker +90%, aztán mikor ezek kiégtek, visszatettem a simákat és at bánom, hogy nem egyből növelt fényerejűt vettem!
Igazán már akkor látni a különbséget, ha próbára (ránézésre) egyik fényszóróban kicseréled, a másikban hagyod a simát! Azonnal fogod a fejed, miért kínlódtál eddig a simával...  :D
1-2 hete vettem GE Megalight +120% (GE /General Electrik) -> Tungsram volt régen) H4 izzókat és meg vagyok elégedve eddig!
Olvastam teszteket az izzókról, annyi a tudnivaló, hogy a növelt, plusz fényerőnek valamilyen szinten az élettartam lesz a hátulütője, de addig legalább látsz vele, ami nagyon fontos!
3500 Ft volt a GE +120-as, míg az Osram +90-es négyezer felett mozog. Nem tudom miért a "nagy" különbség, majd kiderül, hogy a márkanevet fizetjük meg vagy más esetleg...

Fontos!!
Nekem angol mattulós fényszóró foncsorom van, amit lehet azzal orvosolni, hogy az izzó felett, a foncsorra ragasztani kell egy kis darab hőtükör fóliát (öntapadós) sokat javul ezzel is a fényérzet!

Korábban írtam a tompított fény erősítéséről, ami azóta is üzemel szépen!
A menetfényem sikerült tönkretenni, beázott önhibámból, ezért valami kellett a helyére, mivel sokat járok sötétben, a ködlámpa helyére kapott Wesem szúrófényeket (2x55W) a kicsike, ami a reflektorra együtt működik, hozzáteszem szabályosan!
Reflektorra kapcsolva tehát működik a tompított GE +120% 2x60W + ugyanennek a H4-esnek a reflektora 2x55 W és kiegészül egyidőben a Wesem 2x55 Wattjával.
Minden megfelelő vezetékkel, kontaktozva a csatlakozások, relék.
Mi tagadás így már azért látni este  :cool2:  :clap:.
Létezik a Wesen H3-mas lámpába 55W helyett 70W-os Osram is, na azokra leszek kíváncsi, ha kapok majd valahol! :D

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Carina
« Válasz #34229 Dátum: 2017.02.18 21:28:27 »
Egy jobaratom napi ingazasra hasznalt Carinaja, jovo honapban megy 600ezres szervizre:
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.18 21:30:07 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10