Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6769882 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11175 Dátum: 2007.12.21 12:45:15 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Akkor el is mondtad, hogy a carina-nak ...jól el van találva a rásegítése, ahogy Taby is reklámozta.
Ha csak azt veszed, hogy minél nagyobb a rásegítés annál nagyobb energiát vesz le, szerintem a legjobb kompromisszum. Kb érzed az utat, de mégsem szakadsz meg parkoláskor sem. Ezt kell tennie egy akkori technológiát képviselõ szervonak.


Igen, a Carina rásegítése teljesen OK! (Leszámítva a fölkeményedést, dehát az ember általában ugye nem szokott szlalomversenyeken részt venni :) )

Errõl van szó, bár szerintem versenyzés közben sem árt érezni az utat.


Próbáltad már azt, amirõl írok? Tapasztaltad már? Hirtelen olyan mértékben fölkeményedik a kormány, mintha teljesen megszûnne a rásegítés. Brutál :shock: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11176 Dátum: 2007.12.21 12:47:12 »
Idézetet írta: "kalo1"
Ha már kormányszervónál tartunk: nekem párás idõben, közvetlenül hidegindítás után egy rövid ideig valami csúszik és hangot ad amikor tekerem a kormányt. Közben a lámpák fényereje is visszaesik. Lehet, hogy a generátor ékszíja csúszik meg, mert túl nagy terhet jelent hidegen a szervó? Szerencsére ahogy melegszik egy kicsit, azaz kb. 1 percen belül mindig abbamarad.

Szerintetek érdemes vele foglalkozni?


Csúsznak az ékszíjak (többes számban, mert a szervópumpának és a generátornak külön szíja van, ha jól emlékszem). Egy idõ után természetes dolog, ahogy b.c. Mester is írja, elöregszik a szíj, megkeményedik az anyaga. Ki kell cserélni õket, nem nagy érvágás, pár ezer pénz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11177 Dátum: 2007.12.21 12:53:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Akkor el is mondtad, hogy a carina-nak ...jól el van találva a rásegítése, ahogy Taby is reklámozta.
Ha csak azt veszed, hogy minél nagyobb a rásegítés annál nagyobb energiát vesz le, szerintem a legjobb kompromisszum. Kb érzed az utat, de mégsem szakadsz meg parkoláskor sem. Ezt kell tennie egy akkori technológiát képviselõ szervonak.


Igen, a Carina rásegítése teljesen OK! (Leszámítva a fölkeményedést, dehát az ember általában ugye nem szokott szlalomversenyeken részt venni :) )

Errõl van szó, bár szerintem versenyzés közben sem árt érezni az utat.


Próbáltad már azt, amirõl írok? Tapasztaltad már? Hirtelen olyan mértékben fölkeményedik a kormány, mintha teljesen megszûnne a rásegítés. Brutál :shock: !

Nem szoktam ütni a vasat, mivel a dolgok jelenlegi állása szerint még sok km-t fogunk együtt megtenni és nem szeretném közben a gatyámat is rákölteni.
Ép ezért lhiszem neked, hogy így mûködik, de mint ahogy azt te is írtad ez igen extrém használat mellett következik csak be.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11178 Dátum: 2007.12.21 12:58:32 »
Idézetet írta: "b.c."

Nem szoktam ütni a vasat, mivel a dolgok jelenlegi állása szerint még sok km-t fogunk együtt megtenni és nem szeretném közben a gatyámat is rákölteni.
Ép ezért lhiszem neked, hogy így mûködik, de mint ahogy azt te is írtad ez igen extrém használat mellett következik csak be.


Igen. Kis sebességû extrém szlalomozás közben, ami a talikon szokott elõfordulni :) ... Én sem szoktam ütni a vasat, de attól mondjuk még nem lesz semmi baja, hogy az ember egy évben egyszer 40 mp-t szlalomozik vele - illetve mégis lesz, de csak a gumiknak... Azok nem néztek ki szépen utána :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Carina
« Válasz #11179 Dátum: 2007.12.21 18:24:50 »
Ezekszerint az összes "olajos" szervó ilyen. A Yarisszal is azért nem megy a szlalomozás, mert a kb. a ötödik terelõkúpnál felkeményedik a kormány. Mindez csak akkor igaz, ha 2-esben megyek, hiszen olyankor viszonylag alacsony a fordulat, a kormányt meg ugye gyorsan tekergetném ide oda. Ha egyesbe megyek nagy fordulaton, akkor nem keményedik fel, viszont úgy meg nem tudtam normális idõket menni.
Ez nem hiba, nem erre vannak kitalálva ezek a szerkezetek. Ez abból is látszik, hogy közúti közlekedésnél ez még egyszersem jött elõ, csak szlalomnál a talikon.
Amúgy a francia Yarisosoknak már nincs ilyen problémája, hiszen abba villanyos szervó van  :nagymosoly:
Xanyi

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Carina
« Válasz #11180 Dátum: 2007.12.21 21:35:00 »
Nekem a Corin nincs szervó, és nem keményedik fel  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11181 Dátum: 2007.12.22 01:02:35 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Ezekszerint az összes "olajos" szervó ilyen. A Yarisszal is azért nem megy a szlalomozás, mert a kb. a ötödik terelõkúpnál felkeményedik a kormány. Mindez csak akkor igaz, ha 2-esben megyek, hiszen olyankor viszonylag alacsony a fordulat, a kormányt meg ugye gyorsan tekergetném ide oda. Ha egyesbe megyek nagy fordulaton, akkor nem keményedik fel, viszont úgy meg nem tudtam normális idõket menni.
Ez nem hiba, nem erre vannak kitalálva ezek a szerkezetek. Ez abból is látszik, hogy közúti közlekedésnél ez még egyszersem jött elõ, csak szlalomnál a talikon.
Amúgy a francia Yarisosoknak már nincs ilyen problémája, hiszen abba villanyos szervó van  :nagymosoly:


Nem az összes hidraulikus szervó ilyen! Tesztekben direkt ki szokták emelni (hibaként), ha egy adott típus szervója szlalom közben fölkeményedik :nana:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Carina
« Válasz #11182 Dátum: 2007.12.22 12:13:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Ezekszerint az összes "olajos" szervó ilyen. A Yarisszal is azért nem megy a szlalomozás, mert a kb. a ötödik terelõkúpnál felkeményedik a kormány. Mindez csak akkor igaz, ha 2-esben megyek, hiszen olyankor viszonylag alacsony a fordulat, a kormányt meg ugye gyorsan tekergetném ide oda. Ha egyesbe megyek nagy fordulaton, akkor nem keményedik fel, viszont úgy meg nem tudtam normális idõket menni.
Ez nem hiba, nem erre vannak kitalálva ezek a szerkezetek. Ez abból is látszik, hogy közúti közlekedésnél ez még egyszersem jött elõ, csak szlalomnál a talikon.
Amúgy a francia Yarisosoknak már nincs ilyen problémája, hiszen abba villanyos szervó van  :nagymosoly:


Nem az összes hidraulikus szervó ilyen! Tesztekben direkt ki szokták emelni (hibaként), ha egy adott típus szervója szlalom közben fölkeményedik :nana:


Hmm. Akkor valami a Yarisnál és a Carinánál is "alul van méretezve". De én továbbra is úgy gondolom, hogy ez nem hiba, hiszen a szlalom már abszolút nem rendeltetésszerû használat...
Xanyi

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
meddig még?
« Válasz #11183 Dátum: 2007.12.22 21:35:58 »
Sziasztok,

Végre odajutottam, hogy a kocsira rakatnék fóliát tuti, és most talán lesz idõm a hátsó hangszórókra is.
Így a projektek elõtt viszont elgondolkodtam - vajon meddig lesz még meg az autó? Érdemes-e?

Jelenleg pont 11 éves, óra szerint 160e km (hihetõnek tûnik), semmi probléma. De elõbb-utóbb tuti lerohad ez is. S mivel családfõ lévén nem nagyon szeretném hogy mindez gyerekkel együtt, éjszaka, télen elõforduljon, amint ennek esélye (j?) felmerül, könnyes búcsút fogunk venni...

De vajon ez mikor jön el? 3 év? 8 év? 20?

Tudom, mindenki a saját paripáját dicséri - de tényleg, szerintetek
    -Mikor válik megbízhatatlanná a gép
    -Mikor nem éri már meg fenntartani
    -Az elkövetkezendõkben milyen nagyobb (rendszeres szervízen kívüli) költségek várhatóak
?

Hûvös véleményeket várok,  nem márkahûeket :-)

Egy dolog az hogy mit szeretnék, és másik a realitás..

Egyébként az együtt töltött bõ 1 év alatt megszerettem annyira az autót, hogy csak azért mert újabbat akarnék, nem fogom lecserélni.

Kösz!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Carina
« Válasz #11184 Dátum: 2007.12.22 21:55:00 »
Ha olvastad a totalcar 2 legújabb cikkét a kocsik lerohadásáról, akkor 2 dolog jöhetett le.
1. japán kocsi kevésbé hajlamos lerohadni általános vélemény szerint is. Szóval sztem még pár évig biztos "elzötyög".
2. Ezekre a kocsikra azért még nem kell költeni viszonylag nagy összeget. A Totalcar-os cikkekben súlyos százezrekrõl van szó, néha fél millákról. A te kocsidat annyi pénzbõl szinte teljesen ki lehet cserélni, szóval hacsak nincs kidobni való pénzed kamatokra, sztem tartsd meg, amig nem kerül sokba a fenntartás. Mit értek ez alatt. Amikor már havi szinten 30-40ezer forint a fenntartás, akkor már el kell adni.
Laco 73 :D

bandita1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Carina
« Válasz #11185 Dátum: 2007.12.23 09:30:30 »
Szerintem a rendszeres szervízel és a drótózás  elkerülése mellett,
soha nem hagy ott az út szélén.
Ha az autó meg kapja ami jár neki, idõnként hozzá értõ emberek felfedik a kezdõdõ hibákat kicserélik a lógó lötyögõ kopott alkatrészeket, szinte  addig megy még a kaszni szét nem rohad és õsszeszakad.
Ha valaki el hanyagolja az autóját mondjuk az eggyik ismerõsöm spórol a vezérmû szíj cserén mert drága, annak bebizonyitja az autó hogy meg áll az út közepén és a hengerfej csak drágább.
Én kb. 500 ezret hajtottam különbözõ Haicéket eddig csak akkor húztak ha el akadtam. :nagymosoly:
Pedig a mostani vasba 632 ezer van!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: meddig még?
« Válasz #11186 Dátum: 2007.12.23 11:33:28 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Sziasztok,

Végre odajutottam, hogy a kocsira rakatnék fóliát tuti, és most talán lesz idõm a hátsó hangszórókra is.
Így a projektek elõtt viszont elgondolkodtam - vajon meddig lesz még meg az autó? Érdemes-e?

Jelenleg pont 11 éves, óra szerint 160e km (hihetõnek tûnik), semmi probléma. De elõbb-utóbb tuti lerohad ez is. S mivel családfõ lévén nem nagyon szeretném hogy mindez gyerekkel együtt, éjszaka, télen elõforduljon, amint ennek esélye (j?) felmerül, könnyes búcsút fogunk venni...

De vajon ez mikor jön el? 3 év? 8 év? 20?

Tudom, mindenki a saját paripáját dicséri - de tényleg, szerintetek
    -Mikor válik megbízhatatlanná a gép
    -Mikor nem éri már meg fenntartani
    -Az elkövetkezendõkben milyen nagyobb (rendszeres szervízen kívüli) költségek várhatóak
?

Hûvös véleményeket várok,  nem márkahûeket :-)

Egy dolog az hogy mit szeretnék, és másik a realitás..

Egyébként az együtt töltött bõ 1 év alatt megszerettem annyira az autót, hogy csak azért mert újabbat akarnék, nem fogom lecserélni.

Kösz!


Akkor egy nem márkahû történet:

Cégünkhöz rendszeresen járnak "házalók" különbözõ a akisgépek karbantartására használható eszközökkel, anyagokkal, stb.
Az egyik egy corollával jött, persze rögtön nekiestem, hogy mizu a géppel.
Ja, az egy béka corolla volt. Elmondta, hogy cég autó szegény, sajnos ez látszott is rajta, hogy nem igazán kímélték, egyszerû kopottas belseje volt, a motorháztetõn rengeteg kõfelverõdés. AMikor megjegyeztem ezeket, elmondta a fickó, hogy az semmi egyszer teljesen lezúzták a komplett elejét, onnan lett visszaépítve.

Mivel kezdetektõl fogva azé a cégévolt az autó nagy bizalommal néztem meg a km órát, hogy na most végre megtutdjuk mi a valóság.
Akkor le is fényképeztem, mert 380 ekm-t mutatott!!!
Egybõl jeleztem, hogy hejha, nem semmi km van benne.
A fickó azt mondta, hogy hát igen a szám valóban sok, de hallagassam meg a hangját. hibátlan volt. Azt mondta a dinamizmusa, és a fogyasztása még mindíg zseniális, olajfoyasztás nem jelentõs, két olajcsere közt utántölteni nem kell, és ha eladná a cég akkor õ még ezt megvenné 380.000 ide vagy oda.

Elmondta azt is, hogy a corollák elõtt carina-k voltak a cégnek (és most kell figyelni) 500.000 km-rel adták el õket és még megvették!!! Benzines carinát!!!
Szal ez kell ahhoz, hogy a többször visszatekert km órás gépek is elkeljenek.

Szal ezért nem aggódunk mi, akiknek valszeg 250-300 e valós km lehet az autójában és még a kipufogóvég is õzbarna színû városi használat ellenére!!!

Ennek a gépnek csak a megfelelõ szerviz kell, úgy ahogy elõírták és örök élet!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11187 Dátum: 2007.12.23 12:47:37 »
Nem egyedi b.c. Mester álta leírt mondatok. Én 192E Km-el vettem meg az akkor alig 4 éves 96-os angol gyártású XLI egyhatos Carina E-met.
232E-el adtam el, illetve számították be. Az eltöltött idõszak alatt a kötelezõ szíj és folyadékcseréken kívül, csak a benzint toltam bele.
Egy hiba jeletkezett, de az meg az immobiliser kontakthibájából eredt, nem is számolnám a kocsi meghibásodásai közé.
Nyáron klímával együtt 4 személlyel 5,3 l/100km fogyasztést értem el szigorú 90 km/h sebesség mellett klímával.  Olajat a magas kilóméter ellenére sem fogyasztott, utántöltésre az olajcsere periódusok alatt nem kerültsor. Igyekeztem megadni Neki mindent, amíg nálunk volt. Könnyes szemmel hagytam a kereskedésben.  Pedig volt egyhéhány autóm, mióta nyûvöm az utakat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Carina
« Válasz #11188 Dátum: 2007.12.24 08:48:56 »
Az én Carinám (elõtte apámé volt) most 15 éves, '92 októberében vettük, tehát eléggé az elsõ között. 309.000 km van most benne! Kicsit eszegeti az olajat, de nem vészes szerintem és azt mondtátok szerintetek sem, mivel minden apró észrevételemmel hozzátok szaladok és tõletek kérek tanácsot, amióta megtaláltam ezt a fórumot.

15 év hibalistája, illetve nem is biztos, hogy hiba, hanem amire költenem kellett:
- szûrõk
- szíjjak
- fékbetét (2x)
- féltengely (mivel nem cseréltem idõben gumiharangot, ha belegondolok, azóta is a fejem verem a falba  :banging: )
- pár izzó a mûszerfalban
- termosztát (2 hete)
- olaj
- benzin
- akksi (fél év állás eredménye)

Asszem ennyi! Ezek után bennem fel sem merül a csere és szerintem még te is elnapolhatod a témát a fele annyit futott autóddal!  :nagymosoly:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11189 Dátum: 2007.12.24 09:39:40 »
Én Carinám hibalistája az elmúlt 217E km folyamán:

-1 indítómotor javítás
-1 ablaktörlõ mechanika csere
-1 klímatöltés
-1 fékbetétcsere
-1 vezérmûscsere 200E kmnél
-1 gömbtámasz
-2 kormányöszekötõ csere. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16