Kopogott a moci a csapágy miatt, vagy hogy döntötted el, hogy cserés?Berágódás látszott a csészén?
Ja, milyen motorkódú gép volt?
Illetve cserénél ki vetted az egész fõtengelyt köszörülés annál az egynél és újjal vissza, vagy csak egyszerûen betetted az új csapágyat oszt csókolom?
(asszem ideje lesz visszafogni magam, szegény Jency ha megjelenik mindíg rávetem magam. Én kis hamis!!!
)
Hupsz, ezek szerint sikerült beletrafálnom a kíváncsiságodba. :nagymosoly:
A motor 4E-FE 1332 cm3-es XLI. A motorjavítás elõtt zörejektõl teljesen mentes, és egyenletes járású volt.
Mivel a gyûrûzésnél mindig ellenõrizni szoktam a hajtókar csapágyakat, amit a legtöbb esetben akár vizuálisan is lehet (na, most jól leírtam magam, még hogy ránézésre... :rohog: ), ami a csészék kopásán lehet látni. Ebben az esetben a csapágyfém jelentõsen elvékonyodott és idegen anyag okozta berágódást is találtam a felületén. Megmondom õszintén az elsõ gondolatom a fõtengelyköszörûs jutott eszembe, de meglepõdve tapasztaltam, hogy semmi hibát nem találtam a felületén, és mérete is megfelelõ volt (nem lett óvál sem). Tehát vettem egy méret azonos csapágyat, a fõtengelyt nagyon finom polir papírral finoman megcsiszoltam, utána egy alapos tisztítás, és be az új. Tudtad, hogy a gyári alapméretû csapágynak is vannak különbözõ méretei?