Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6782240 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: _
« Válasz #11235 Dátum: 2007.12.31 11:48:37 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "b.c."

Kicsit más, de hamár így felbukantál megkérdezem, hogy ilyen gyûrûleragadásos problémánál csak a csere segít, vagy ha kiszabadítja az ember a gyûrût, kitakarítja a furatokat, akkor még a  arégivel is elmegy?
Ha enm akkor azért, mert aesetleg ferdén kophat, ha megszorul, vagy scak azért cserélik, mert ha már egyszer szét van szedve....

Véleményem szerint ha már lerakódik annyi a gyûrû mellett, hogy letapadjon, akkor már közel áll a cseréhez, mert akkor már vagy megnövekedett a gyûrûhézag, vagy elveszítette a rugalmasságát.
Letapadt gyûrûnél nem egyenletes a  kopás, és megnövekszik a hõterhelés, amitõl egy idõ után a gyûrû rugalmasságát is elveszítheti. Az én esetemnél a gyûrût meg lehetett hajlítani maradandóan törés nélkül, tehát csak a kitakarítás nem használt volna hosszútávon.
Nagyon fontos még, hogy az olaj átvezetõ furatok tiszták legyenek, és ellennõrizni kell a hajtókar csapágyakat is (nekem egyet ki kellett cserélni, a többi jó volt).

Kopogott a moci a csapágy miatt, vagy hogy döntötted el, hogy cserés?Berágódás látszott a csészén?
Ja, milyen motorkódú gép volt?
Illetve cserénél ki vetted az egész fõtengelyt köszörülés annál az egynél és újjal vissza, vagy csak egyszerûen betetted az új csapágyat oszt csókolom?

(asszem ideje lesz visszafogni magam, szegény Jency ha megjelenik mindíg rávetem magam. Én kis hamis!!!  :oops: )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: _
« Válasz #11236 Dátum: 2007.12.31 12:32:37 »
Idézetet írta: "b.c."
..kker, engem ténleg átemeltek!

Titeket emeltek máá át??

Hát nem jó érzés mondhatom. :sir:  :sir:  :sir:

Moss meg máá ott is vok, meg itt is, de ténleg..

Ez háború!

Niccs mese,niccs, niccs, sztrájk van helyette!!!!!!!!!!!   :nemnem:


Most mit hisztizel bíszí? :kacsint:
Miért ez a nagymértékû tiltakozás? Te is trendi akarsz lenni a sztrájkkal??? :nagymosoly:
Azé' van ez a fórum, hogy ismeretek terjedjenek határok nélkül....
Peace :partyman:  :prayer:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: _
« Válasz #11237 Dátum: 2007.12.31 15:26:28 »
Idézetet írta: "b.c."

Kopogott a moci a csapágy miatt, vagy hogy döntötted el, hogy cserés?Berágódás látszott a csészén?
Ja, milyen motorkódú gép volt?
Illetve cserénél ki vetted az egész fõtengelyt köszörülés annál az egynél és újjal vissza, vagy csak egyszerûen betetted az új csapágyat oszt csókolom?

(asszem ideje lesz visszafogni magam, szegény Jency ha megjelenik mindíg rávetem magam. Én kis hamis!!!  :oops: )

Hupsz, ezek szerint sikerült beletrafálnom a kíváncsiságodba. :nagymosoly:
A motor 4E-FE 1332 cm3-es XLI. A motorjavítás elõtt zörejektõl teljesen mentes, és egyenletes járású volt.
Mivel a gyûrûzésnél mindig ellenõrizni szoktam a hajtókar csapágyakat, amit a legtöbb esetben akár vizuálisan is lehet (na, most jól leírtam magam, még hogy ránézésre... :rohog: ), ami a csészék kopásán lehet látni. Ebben az esetben a csapágyfém jelentõsen elvékonyodott és idegen anyag okozta berágódást is találtam a felületén. Megmondom õszintén az elsõ gondolatom a fõtengelyköszörûs jutott eszembe, de meglepõdve tapasztaltam, hogy semmi hibát nem találtam a felületén, és mérete is megfelelõ volt (nem lett óvál sem). Tehát vettem egy méret azonos csapágyat, a fõtengelyt nagyon finom polir papírral finoman megcsiszoltam, utána egy alapos tisztítás, és be az új. Tudtad, hogy a gyári alapméretû csapágynak is vannak különbözõ méretei?

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11238 Dátum: 2008.01.01 16:09:31 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "ferke"
bakker, beragadt a biztonsági övem, pont a vezetõ felõli.. hirtelen akartam magam bekötni aztan blokkolt és ugyis van már 3 napja. ez most akkor kinyúlt végleg? nehéz szétkapni? jajj, hogy mindig van vmi :(

Nekem, ha ilyet csinál a következõ kanyarnál kattan egyet és újra jó.(eddig 2 alkalommal)

Jelentem nekem is eljátssza ezt néhanapján, de pár kanyargás után megjavul.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11239 Dátum: 2008.01.01 17:58:47 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "ferke"
bakker, beragadt a biztonsági övem, pont a vezetõ felõli.. hirtelen akartam magam bekötni aztan blokkolt és ugyis van már 3 napja. ez most akkor kinyúlt végleg? nehéz szétkapni? jajj, hogy mindig van vmi :(

Nekem, ha ilyet csinál a következõ kanyarnál kattan egyet és újra jó.(eddig 2 alkalommal)

Jelentem nekem is eljátssza ezt néhanapján, de pár kanyargás után megjavul.

Gondolom a mikor beregadt, akkor az autó ferdén állt. Az automata biztonsági övnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem csak a hirtelen rántásra állítja meg a biztonsági övet, hanem amikor borul az autó, ilyenkor ha az autó elér egy bizonyos szöget akkor automatikusan megállítja és ezzel biztosítja az utas biztonságos rögzítését. Ha beragad, akkor vizszintes autónál 1 pár rántás (nem kitépni) az övön, és visszaáll az automatika.

Joe Kawasaki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Carina
« Válasz #11240 Dátum: 2008.01.01 20:47:12 »
Kedves márkatársak, elõször is Boldog újévet mindenkinek! Aztán... asszem a bal hátsó stabilizátorszilentem beszart. A jelenség: idõnként! nem mindig, olyan hangja lesz a szerkezetnek kissebb döccenõkön is mintha ki akarna esni a bal hátsó kerék! Aztán elmúlik! Van hogy olyat üt a kasznira, hogy berezegnek az ablakok is, nagyon xar hangja van! H.Ferike (Vásárhelyen nagy koponya) telefonos segítség alapján asszonnya hogy stabilizátor szilent, SZERINTETEK????
oe

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11241 Dátum: 2008.01.02 08:46:47 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "ferke"
bakker, beragadt a biztonsági övem, pont a vezetõ felõli.. hirtelen akartam magam bekötni aztan blokkolt és ugyis van már 3 napja. ez most akkor kinyúlt végleg? nehéz szétkapni? jajj, hogy mindig van vmi :(

Nekem, ha ilyet csinál a következõ kanyarnál kattan egyet és újra jó.(eddig 2 alkalommal)

Jelentem nekem is eljátssza ezt néhanapján, de pár kanyargás után megjavul.

Gondolom a mikor beregadt, akkor az autó ferdén állt. Az automata biztonsági övnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem csak a hirtelen rántásra állítja meg a biztonsági övet, hanem amikor borul az autó, ilyenkor ha az autó elér egy bizonyos szöget akkor automatikusan megállítja és ezzel biztosítja az utas biztonságos rögzítését. Ha beragad, akkor vizszintes autónál 1 pár rántás (nem kitépni) az övön, és visszaáll az automatika.


Ha hasonló az öv mint az Avéba akkor a benne lévõ csapágyhoz hasonló golyó szabályozza az egész mechanikát.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: _
« Válasz #11242 Dátum: 2008.01.02 14:33:05 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "b.c."

Kopogott a moci a csapágy miatt, vagy hogy döntötted el, hogy cserés?Berágódás látszott a csészén?
Ja, milyen motorkódú gép volt?
Illetve cserénél ki vetted az egész fõtengelyt köszörülés annál az egynél és újjal vissza, vagy csak egyszerûen betetted az új csapágyat oszt csókolom?

(asszem ideje lesz visszafogni magam, szegény Jency ha megjelenik mindíg rávetem magam. Én kis hamis!!!  :oops: )

Hupsz, ezek szerint sikerült beletrafálnom a kíváncsiságodba. :nagymosoly:
A motor 4E-FE 1332 cm3-es XLI. A motorjavítás elõtt zörejektõl teljesen mentes, és egyenletes járású volt.
Mivel a gyûrûzésnél mindig ellenõrizni szoktam a hajtókar csapágyakat, amit a legtöbb esetben akár vizuálisan is lehet (na, most jól leírtam magam, még hogy ránézésre... :rohog: ), ami a csészék kopásán lehet látni. Ebben az esetben a csapágyfém jelentõsen elvékonyodott és idegen anyag okozta berágódást is találtam a felületén. Megmondom õszintén az elsõ gondolatom a fõtengelyköszörûs jutott eszembe, de meglepõdve tapasztaltam, hogy semmi hibát nem találtam a felületén, és mérete is megfelelõ volt (nem lett óvál sem). Tehát vettem egy méret azonos csapágyat, a fõtengelyt nagyon finom polir papírral finoman megcsiszoltam, utána egy alapos tisztítás, és be az új. Tudtad, hogy a gyári alapméretû csapágynak is vannak különbözõ méretei?

Igen valami dereng hogy van olyan alkatrész amibõl három méretosztály van, de most nem esküdtem volna, hogy a csapágycsésze is ilyen, pedig belegondolva nagyonis valószerû a dolog.
Látszik rajta valahol ez egyébként, fõleg, hogy szétkopott az egész? Valami jelölés az oldalán stb?
Vagy leméred a csapátmérõt és ahhoz rendeled a legközelebbi csapágyat?

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Carina
« Válasz #11243 Dátum: 2008.01.02 15:27:37 »
Idézetet írta: "Jency"

Gondolom a mikor beregadt, akkor az autó ferdén állt. Az automata biztonsági övnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem csak a hirtelen rántásra állítja meg a biztonsági övet, hanem amikor borul az autó, ilyenkor ha az autó elér egy bizonyos szöget akkor automatikusan megállítja és ezzel biztosítja az utas biztonságos rögzítését. Ha beragad, akkor vizszintes autónál 1 pár rántás (nem kitépni) az övön, és visszaáll az automatika.


azért a borulásról szó sincs, max 5-10%os emelkedõn szokott állni a kocsi éjjel ahol parkolok, de semmi borulás. még csak az kéne:(
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Carina
« Válasz #11244 Dátum: 2008.01.02 22:07:15 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Kedves márkatársak, elõször is Boldog újévet mindenkinek! Aztán... asszem a bal hátsó stabilizátorszilentem beszart. A jelenség: idõnként! nem mindig, olyan hangja lesz a szerkezetnek kissebb döccenõkön is mintha ki akarna esni a bal hátsó kerék! Aztán elmúlik! Van hogy olyat üt a kasznira, hogy berezegnek az ablakok is, nagyon xar hangja van! H.Ferike (Vásárhelyen nagy koponya) telefonos segítség alapján asszonnya hogy stabilizátor szilent, SZERINTETEK????


A leírtakhoz hasonló jelenséget produkált az egyik hátsó telóm. Olaj nem volt benne semmi, csillapítás 0, emiatt többször felütõdött elég keményen.
A gyanús helyen aláfekszel, a szilentet látod hogy néz ki, esetleg merángatod a kereket, lenyomogatod a sárvédõnél
hogy csillapít-e a teló.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11245 Dátum: 2008.01.02 23:05:21 »
Idézetet írta: "dgh"
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Kedves márkatársak, elõször is Boldog újévet mindenkinek! Aztán... asszem a bal hátsó stabilizátorszilentem beszart. A jelenség: idõnként! nem mindig, olyan hangja lesz a szerkezetnek kissebb döccenõkön is mintha ki akarna esni a bal hátsó kerék! Aztán elmúlik! Van hogy olyat üt a kasznira, hogy berezegnek az ablakok is, nagyon xar hangja van! H.Ferike (Vásárhelyen nagy koponya) telefonos segítség alapján asszonnya hogy stabilizátor szilent, SZERINTETEK????


A leírtakhoz hasonló jelenséget produkált az egyik hátsó telóm. Olaj nem volt benne semmi, csillapítás 0, emiatt többször felütõdött elég keményen.
A gyanús helyen aláfekszel, a szilentet látod hogy néz ki, esetleg merángatod a kereket, lenyomogatod a sárvédõnél
hogy csillapít-e a teló.

Ha alámegy és ránéz a hátsó lengéscsillapítóra és kívül nem száraz hanem olajos, akkor nem kell továbbkeresgetni. Hibás lengéscsillapító uttartás hibát, iletve kopogó hangokat is produkál. Ha a lengéscsillapító a ludas, akkor ezt érdemes párban cserélni.
Esetleg még okozhat hasonló hibát a rugótörés is.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11246 Dátum: 2008.01.02 23:21:03 »
Idézetet írta: "ferke"
Idézetet írta: "Jency"

Gondolom a mikor beregadt, akkor az autó ferdén állt. Az automata biztonsági övnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem csak a hirtelen rántásra állítja meg a biztonsági övet, hanem amikor borul az autó, ilyenkor ha az autó elér egy bizonyos szöget akkor automatikusan megállítja és ezzel biztosítja az utas biztonságos rögzítését. Ha beragad, akkor vizszintes autónál 1 pár rántás (nem kitépni) az övön, és visszaáll az automatika.


azért a borulásról szó sincs, max 5-10%os emelkedõn szokott állni a kocsi éjjel ahol parkolok, de semmi borulás. még csak az kéne:(

Én az oldalirányú dölést és borulásra akartam utalni ami ezekszerint nem sikerült, de a hirtelen oldalirányú elmozdulás is megakadályozza az öv kihúzását.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: _
« Válasz #11247 Dátum: 2008.01.02 23:25:55 »
Idézetet írta: "b.c."

Igen valami dereng hogy van olyan alkatrész amibõl három méretosztály van, de most nem esküdtem volna, hogy a csapágycsésze is ilyen, pedig belegondolva nagyonis valószerû a dolog.
Látszik rajta valahol ez egyébként, fõleg, hogy szétkopott az egész? Valami jelölés az oldalán stb?
Vagy leméred a csapátmérõt és ahhoz rendeled a legközelebbi csapágyat?

b.c. Mester!
Na ne, hogy épp te kérdezted. :kacsint: Már majdnem elhittem, hogy te ilyet kérdezel, amikor szerintem ezt te nagyon is jól tudod. :mivan:  :hmm:  :kacag:

Joe Kawasaki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Carina
« Válasz #11248 Dátum: 2008.01.03 06:28:28 »
Nos, tegnap Ferike megnézte a szerkezetet, megállapította, hogy a stabilizátorok épek, a szilenteknek semmi baja, viszont a bal hátsó lengéscsillapítóm gatya! A jobb is határeset. Amikor vettem átvizsgáltattam, akkor a vizsgabázison azt mondták hogy közepes, mûszakin még átmenne, de elég ramaty. Megnéztük és láttuk ,hogy nincs a két hátsó lengéscsillapítón porvédõ gumi, uhogy vagy lerohadt vagy spóroltak vele. Ferike mondta, hogy ha veszek újat, ahhoz se adják a porvédõt. Õ aztr mondta, hogy szinte mindegy milyet veszek hozzá,mer szinte mindre adnak 1 év garanciát, annyi idõ alatt meg úgy is ki jön ha szar! Ti milyen lengéscsillapítót ajánlotok!????
oe

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Carina
« Válasz #11249 Dátum: 2008.01.03 11:14:01 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Nos, tegnap Ferike megnézte a szerkezetet, megállapította, hogy a stabilizátorok épek, a szilenteknek semmi baja, viszont a bal hátsó lengéscsillapítóm gatya! A jobb is határeset. Amikor vettem átvizsgáltattam, akkor a vizsgabázison azt mondták hogy közepes, mûszakin még átmenne, de elég ramaty. Megnéztük és láttuk ,hogy nincs a két hátsó lengéscsillapítón porvédõ gumi, uhogy vagy lerohadt vagy spóroltak vele. Ferike mondta, hogy ha veszek újat, ahhoz se adják a porvédõt. Õ aztr mondta, hogy szinte mindegy milyet veszek hozzá,mer szinte mindre adnak 1 év garanciát, annyi idõ alatt meg úgy is ki jön ha szar! Ti milyen lengéscsillapítót ajánlotok!????


Ha gondolod az Unixnál megkérdezhetem a telókat (ismerõs)!
2 éve vettem náluk 1 pár hátsó gázos Kayabát 40-ért+povédõk. Azt hiszem 2 év garit adtak rájuk.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D