Külön fejezetet érdemel a jobblelkû carinásoknak a következõ történet.
Nemrég volt szerencsém egy kis carina javításhoz.(természetesen nem a saját, Õ köszöni jól van)
Kicsit fájt a szívem, mert még mindíg jobban tetszik a ráncfelvarrás elõtti GLi felszereltségû, szegénykeverékes LB kasznis gép, hát ez olyan volt!
Elméletileg 300 ekm körüli a gép. Mûködik és a váltója, és a kormányzása simán veri a késõbbi évjáratot, de még a kuplungja is!!!!
Én bohó kihúztam a nívópálcát, megtöröltem visszatettem és láss csodát a pálca vége sem érte az olajat! Értitek ezt, ugyan olyan szárazon húztam ki a pálcát, ahogy betettem.
Elõször azt hittem én vagyok a h...e, mondom "á biztos rossz helyen áll", átmegyek máshova, ahol tuti vízszintesen áll majd.
Átálltam, vártam, ahogy illik, a helyzet változatlan volt.
A motorhang borzasztó, amit a lyukas kipufogórendszer próbált elnyomni, néha bekopogott, amolyan fõtengely, vagy hajtókarcsapágy hang szerûen, és az olajnyomásjelzõ lámpát mindez nem érdekelte.
Szal legutóbb volt kérdés, hogy mennyit bírhat ez a gép?
Ezek után mit mondjak még, szerintem ha ezt igen, akkor mindent....
Ja, és hogy 10W, vagy 15W-s olaj kell-e???
TEGYÜNK BELE OLAJAT EGYÁLTALÁN! Bármilyet, csak legyen benne!
Valahogy én is ugyanezt tapasztaltam, amikor javítottam a Corollát. A nívópálca természetesen rövid volt. A motorban volt talán 1/2 liter olaj, és még nem lehetett hallani semmi rendellenességet. Az olajnyomás visszajelzõ köszöni, jól van. Az autó menetteljesítménye és fogyasztása megfelelõ volt.
Ezek után egy motor szétszedés, és gyûrû csere.
Cserénél meglepõdve tapasztaltam, hogy a nem megfelelõ csereintervallum és a gondolom minõségi tacskó olaj miatt, az összes gyûrû le volt tapadva, és az olajlehúzó-áteresztõ gyûrû alatt az összes furat teljesen el volt tömõdve. Ennek hatására már megértettem, az autó olajfogyasztását. Sajnos ez a kétütemûre emlékeztetõ keverékképzés miatt, a katalizátor csereérett lett.
A gyûrûcsere óta az autó 2 hónap alatt olajfogyasztást nem produkált, pedig csak rövid városi használatban volt az autó, viszont a nyomaték jelentõsen megnövekedett.
A lényeg, érdemes minõségi olajjal és megfelelõ csereintervallum betartásával cserélni mindig, és néha nem bedõlni a minõségi tacskós olajra írt adatnak. Igaz többe kerül a minõségi olaj, de a felújítás még többe kerül.