Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6772707 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: _
« Válasz #11220 Dátum: 2007.12.30 11:15:39 »
Idézetet írta: "b.c."
Illetve még egy gondolat, amivel kicsit vitázni fogok Palaczkkal, hogy a jobb minõségû olajat elég 15000 km-enként cserélni.
Az olajcsereperiódus nagyon nem csak olajfüggõ, igencsak benne van a motorkonstrukció is. Nem azt mondom, hogy isten ellenes vétség 10 helyett 15-nél cserélni, valszeg érezhetõ hatása nem lesz, csak aki látott már 200 ekm futásteljesítmény feletti motor olaját 10 ekm után, mert pl. maga végzi a cserét és egyebeket, mint én is akkor azt fogja mondani, hogy okosabb a ritkább prémium minõségû olajcsere helyett a kicsit sûrûbben végrehajtott jó minõségû olajjal elvégzett csere.


Történetesen pont annak alapján mondtam hogy elég 15 ezrenként cserélni, hogy láttam, hogy néz ki az olaj, amit 15 ezer km után leengedtünk a 200 ezret futott motorunkból. Még a szerelõ is meglepõdött rajta, hogy milyen szép tiszta. Mondjuk ez full-szint 5 W 40-es Liqui Moly volt (amilyennel az utóbbi négy intervallumban használtuk a kocsit). Ezt az olajat 10 ezernél kidobni fölösleges pazarlás lett volna.

Persze az igaz, hogy érvényes az általad írt egy éves limit is. Egy év után ki kell cserélni az olajat, akármilyen kevés km van benne (szélsõséges eseteket leszámítva).

Az embernek van esze, használja. Ha sokat megy városban rövid utakon, hideg motorral, akkor cserélje ki az olajat 10 ezer után, sõt akár még hamarabb. Ha ellenben több az országúti, autópályás út aránya, kevés a hidegindítás, akkor lehet nyújtani az intervallumot, nem lesz baj a 15 ezer. És a kettõ között nyilván van egy széles skála. Mérlegelni kell, nem mereven ragaszkodni ehhez vagy ahhoz. Viszont az olaj mindig legyen a lehetõ legjobb, amit a motor állapota ésszerûen megenged.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: _
« Válasz #11221 Dátum: 2007.12.30 13:33:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Illetve még egy gondolat, amivel kicsit vitázni fogok Palaczkkal, hogy a jobb minõségû olajat elég 15000 km-enként cserélni.
Az olajcsereperiódus nagyon nem csak olajfüggõ, igencsak benne van a motorkonstrukció is. Nem azt mondom, hogy isten ellenes vétség 10 helyett 15-nél cserélni, valszeg érezhetõ hatása nem lesz, csak aki látott már 200 ekm futásteljesítmény feletti motor olaját 10 ekm után, mert pl. maga végzi a cserét és egyebeket, mint én is akkor azt fogja mondani, hogy okosabb a ritkább prémium minõségû olajcsere helyett a kicsit sûrûbben végrehajtott jó minõségû olajjal elvégzett csere.


Történetesen pont annak alapján mondtam hogy elég 15 ezrenként cserélni, hogy láttam, hogy néz ki az olaj, amit 15 ezer km után leengedtünk a 200 ezret futott motorunkból. Még a szerelõ is meglepõdött rajta, hogy milyen szép tiszta. Mondjuk ez full-szint 5 W 40-es Liqui Moly volt (amilyennel az utóbbi négy intervallumban használtuk a kocsit). Ezt az olajat 10 ezernél kidobni fölösleges pazarlás lett volna.

Persze az igaz, hogy érvényes az általad írt egy éves limit is. Egy év után ki kell cserélni az olajat, akármilyen kevés km van benne (szélsõséges eseteket leszámítva).

Az embernek van esze, használja. Ha sokat megy városban rövid utakon, hideg motorral, akkor cserélje ki az olajat 10 ezer után, sõt akár még hamarabb. Ha ellenben több az országúti, autópályás út aránya, kevés a hidegindítás, akkor lehet nyújtani az intervallumot, nem lesz baj a 15 ezer. És a kettõ között nyilván van egy széles skála. Mérlegelni kell, nem mereven ragaszkodni ehhez vagy ahhoz. Viszont az olaj mindig legyen a lehetõ legjobb, amit a motor állapota ésszerûen megenged.


Igen-igen a használat az egy jelentõs tényezõ.
Azt hiszem e két hozzászólásból mindenki értheti, akinek szüksége van infóra a témában, hogy hogyan és miként cselekedjen!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11222 Dátum: 2007.12.30 14:09:13 »
Ez annyira összefoglaló két HSZ volt, hogy engedelmetekkel átemelném az olajos topicba is!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: _
« Válasz #11223 Dátum: 2007.12.30 18:32:11 »
Idézetet írta: "b.c."
Külön fejezetet érdemel a jobblelkû carinásoknak a következõ történet.

Nemrég volt szerencsém egy kis carina javításhoz.(természetesen nem a saját, Õ köszöni jól van)
Kicsit fájt a szívem, mert még mindíg jobban tetszik a ráncfelvarrás elõtti GLi felszereltségû, szegénykeverékes LB kasznis gép, hát ez olyan volt!
Elméletileg 300 ekm körüli a gép. Mûködik és a váltója, és a kormányzása simán veri a késõbbi évjáratot, de még a kuplungja is!!!!
Én bohó kihúztam a nívópálcát, megtöröltem visszatettem és láss csodát a pálca vége sem érte az olajat! Értitek ezt, ugyan olyan szárazon húztam ki a pálcát, ahogy betettem.

Elõször azt hittem én vagyok a h...e, mondom "á biztos rossz helyen áll", átmegyek máshova, ahol tuti vízszintesen áll majd.
Átálltam, vártam, ahogy illik, a helyzet változatlan volt.

A motorhang borzasztó, amit a lyukas kipufogórendszer próbált elnyomni, néha bekopogott, amolyan fõtengely, vagy hajtókarcsapágy hang szerûen, és az olajnyomásjelzõ lámpát mindez nem érdekelte.

Szal legutóbb volt kérdés, hogy mennyit bírhat ez a gép?
Ezek után mit mondjak még, szerintem ha ezt igen, akkor mindent....


Ja, és hogy 10W, vagy 15W-s olaj kell-e???

TEGYÜNK BELE OLAJAT EGYÁLTALÁN! Bármilyet, csak legyen benne!

Valahogy én is ugyanezt tapasztaltam, amikor javítottam a Corollát. A nívópálca természetesen rövid volt. A motorban volt talán 1/2 liter olaj, és még nem lehetett hallani semmi rendellenességet. Az olajnyomás visszajelzõ köszöni, jól van. Az autó menetteljesítménye és fogyasztása megfelelõ volt.
Ezek után egy motor szétszedés, és gyûrû csere.
Cserénél meglepõdve tapasztaltam, hogy a nem megfelelõ csereintervallum és a gondolom minõségi tacskó olaj miatt, az összes gyûrû le volt tapadva, és az olajlehúzó-áteresztõ gyûrû alatt az összes furat teljesen el volt tömõdve. Ennek hatására már megértettem, az autó olajfogyasztását. Sajnos ez a kétütemûre emlékeztetõ keverékképzés miatt, a katalizátor csereérett lett.
A gyûrûcsere óta az autó 2 hónap alatt olajfogyasztást nem produkált, pedig csak rövid városi használatban volt az autó, viszont a nyomaték jelentõsen megnövekedett.
A lényeg, érdemes minõségi olajjal és megfelelõ csereintervallum betartásával cserélni mindig, és néha nem bedõlni a minõségi tacskós olajra írt adatnak. Igaz többe kerül a minõségi olaj, de a felújítás még többe kerül.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: _
« Válasz #11224 Dátum: 2007.12.30 18:49:36 »
Idézetet írta: "b.c."
Nemrég volt szerencsém egy kis carina javításhoz.(természetesen nem a saját, Õ köszöni jól van)
Kicsit fájt a szívem, mert még mindíg jobban tetszik a ráncfelvarrás elõtti GLi felszereltségû, szegénykeverékes LB kasznis gép, hát ez olyan volt!
Elméletileg 300 ekm körüli a gép. Mûködik és a váltója, és a kormányzása simán veri a késõbbi évjáratot, de még a kuplungja is!!!!
Én bohó kihúztam a nívópálcát, megtöröltem visszatettem és láss csodát a pálca vége sem érte az olajat! Értitek ezt, ugyan olyan szárazon húztam ki a pálcát, ahogy betettem.

Elõször azt hittem én vagyok a h...e, mondom "á biztos rossz helyen áll", átmegyek máshova, ahol tuti vízszintesen áll majd.
Átálltam, vártam, ahogy illik, a helyzet változatlan volt.

A motorhang borzasztó, amit a lyukas kipufogórendszer próbált elnyomni, néha bekopogott, amolyan fõtengely, vagy hajtókarcsapágy hang szerûen, és az olajnyomásjelzõ lámpát mindez nem érdekelte.

Szal legutóbb volt kérdés, hogy mennyit bírhat ez a gép?
Ezek után mit mondjak még, szerintem ha ezt igen, akkor mindent....


Horror sztorik olajjal:

Unokatesóm rendszeresen elfelejtette nézni az 1.8-as benzines Audi 100-asa olajszintjét. Többször is úgy találtam az autót, hogy a pálca nem ért bele az olajba. Volt, hogy a 3.5 literes kapacitású karterbe 2.0 litert töltve csak félig ment föl a nívó :nana: ... magyarul kábé 1 liter lehetett még benne. A jutalom: bõven 100 ezer km alatt már 1.5 liter/1000 km olajfogyi, városban (!).

Jóbarátomék Nissan Micrájából (1.0) egy ízben 0.7 liter (hét deci) olajat engedett le a szervíz cserekor (vmi 3 liter helyett). Ezen kívül is többször elõfordult, hogy a pálca nem ért bele az olajba. Ez kb. 13 éve történt, de az autó ma is fut (igaz, közben átesett egy motorgenerálon).

Jóapám 1988 és 1992 között elfelejett olajat cserélni a Coronában, közben belement 50 ezer km. Akkor 120 ezer volt benne, most 210 ezer van, és most is mûködik.

A másik véglet: nagybátyámék Citroen XM TD-jébõl a szervíz olajcserekor elfelejtette leereszteni a régi olajat. A friss olajat rátöltötték a régire. A motor néhány km után szétdurrant (pontosabb diagnózist nem tudok) és kigyulladt, szerencsére a tûz nem terjedt át a kocsira, eloltották. A szervíz belerakott egy cseremotort ingyen, az autót ezután eladták.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: _
« Válasz #11225 Dátum: 2007.12.30 18:58:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A másik véglet: nagybátyámék Citroen XM TD-jébõl a szervíz olajcserekor elfelejtette leereszteni a régi olajat. A friss olajat rátöltötték a régire. A motor néhány km után szétdurrant (pontosabb diagnózist nem tudok) és kigyulladt, szerencsére a tûz nem terjedt át a kocsira, eloltották. A szervíz belerakott egy cseremotort ingyen, az autót ezután eladták.


Ezt úgy érted, hogy a szervíz tudta, hogy mondjuk abba az autó 3 L olaj kell, beleöntötte, a nívó megse nézték, aztán vissza a tulajnak ?????  :mivan:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: _
« Válasz #11226 Dátum: 2007.12.30 19:10:38 »
Idézetet írta: "cujethu"
Idézetet írta: "Palaczk"

A másik véglet: nagybátyámék Citroen XM TD-jébõl a szervíz olajcserekor elfelejtette leereszteni a régi olajat. A friss olajat rátöltötték a régire. A motor néhány km után szétdurrant (pontosabb diagnózist nem tudok) és kigyulladt, szerencsére a tûz nem terjedt át a kocsira, eloltották. A szervíz belerakott egy cseremotort ingyen, az autót ezután eladták.


Ezt úgy érted, hogy a szervíz tudta, hogy mondjuk abba az autó 3 L olaj kell, beleöntötte, a nívó megse nézték, aztán vissza a tulajnak ?????  :mivan:


Így, így. Mindez Franciaországban történt egyébként.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11227 Dátum: 2007.12.30 19:42:21 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Ez annyira összefoglaló két HSZ volt, hogy engedelmetekkel átemelném az olajos topicba is!

NEM!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: _
« Válasz #11228 Dátum: 2007.12.30 19:52:25 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "b.c."
Külön fejezetet érdemel a jobblelkû carinásoknak a következõ történet.

Nemrég volt szerencsém egy kis carina javításhoz.(természetesen nem a saját, Õ köszöni jól van)
Kicsit fájt a szívem, mert még mindíg jobban tetszik a ráncfelvarrás elõtti GLi felszereltségû, szegénykeverékes LB kasznis gép, hát ez olyan volt!
Elméletileg 300 ekm körüli a gép. Mûködik és a váltója, és a kormányzása simán veri a késõbbi évjáratot, de még a kuplungja is!!!!
Én bohó kihúztam a nívópálcát, megtöröltem visszatettem és láss csodát a pálca vége sem érte az olajat! Értitek ezt, ugyan olyan szárazon húztam ki a pálcát, ahogy betettem.

Elõször azt hittem én vagyok a h...e, mondom "á biztos rossz helyen áll", átmegyek máshova, ahol tuti vízszintesen áll majd.
Átálltam, vártam, ahogy illik, a helyzet változatlan volt.

A motorhang borzasztó, amit a lyukas kipufogórendszer próbált elnyomni, néha bekopogott, amolyan fõtengely, vagy hajtókarcsapágy hang szerûen, és az olajnyomásjelzõ lámpát mindez nem érdekelte.

Szal legutóbb volt kérdés, hogy mennyit bírhat ez a gép?
Ezek után mit mondjak még, szerintem ha ezt igen, akkor mindent....


Ja, és hogy 10W, vagy 15W-s olaj kell-e???

TEGYÜNK BELE OLAJAT EGYÁLTALÁN! Bármilyet, csak legyen benne!

Valahogy én is ugyanezt tapasztaltam, amikor javítottam a Corollát. A nívópálca természetesen rövid volt. A motorban volt talán 1/2 liter olaj, és még nem lehetett hallani semmi rendellenességet. Az olajnyomás visszajelzõ köszöni, jól van. Az autó menetteljesítménye és fogyasztása megfelelõ volt.
Ezek után egy motor szétszedés, és gyûrû csere.
Cserénél meglepõdve tapasztaltam, hogy a nem megfelelõ csereintervallum és a gondolom minõségi tacskó olaj miatt, az összes gyûrû le volt tapadva, és az olajlehúzó-áteresztõ gyûrû alatt az összes furat teljesen el volt tömõdve. Ennek hatására már megértettem, az autó olajfogyasztását. Sajnos ez a kétütemûre emlékeztetõ keverékképzés miatt, a katalizátor csereérett lett.
A gyûrûcsere óta az autó 2 hónap alatt olajfogyasztást nem produkált, pedig csak rövid városi használatban volt az autó, viszont a nyomaték jelentõsen megnövekedett.
A lényeg, érdemes minõségi olajjal és megfelelõ csereintervallum betartásával cserélni mindig, és néha nem bedõlni a minõségi tacskós olajra írt adatnak. Igaz többe kerül a minõségi olaj, de a felújítás még többe kerül.

Kicsit más, de hamár így felbukantál megkérdezem, hogy ilyen gyûrûleragadásos problémánál csak a csere segít, vagy ha kiszabadítja az ember a gyûrût, kitakarítja a furatokat, akkor még a  arégivel is elmegy?
Ha enm akkor azért, mert aesetleg ferdén kophat, ha megszorul, vagy scak azért cserélik, mert ha már egyszer szét van szedve....

Illetve az aktuális témához, hogy: én azért megkülönböztetem  a jó minõségû olajat ill. a prémiumminõséget, aminek valszeg ezeknél a motoroknál kisebb a jó hatása, mint a normális csereintervellum betartásának, viszont 2-3 olajcsere után már egy ingyen van  prémcsishez képest.
Személy szerint  errõl gyõzködöm az embereket, szó nincs a tacskós témáról. és minõségrõl.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11229 Dátum: 2007.12.30 20:07:19 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Trotter66"
Ez annyira összefoglaló két HSZ volt, hogy engedelmetekkel átemelném az olajos topicba is!

NEM!


Akko most át vok emelve? :szomoru:

De honnnan, hová és egyébkéntis, azonnal tegyéé le, sikítok, meg minden!!!

Segítség, huligán!

Nemméc,  izé, hess....

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #11230 Dátum: 2007.12.30 20:17:57 »
..kker, engem ténleg átemeltek!

Titeket emeltek máá át??

Hát nem jó érzés mondhatom. :sir:  :sir:  :sir:

Moss meg máá ott is vok, meg itt is, de ténleg..

Ez háború!

Niccs mese,niccs, niccs, sztrájk van helyette!!!!!!!!!!!   :nemnem:

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: _
« Válasz #11231 Dátum: 2007.12.30 20:23:37 »
Idézetet írta: "b.c."
..kker, engem ténleg átemeltek!

Titeket emeltek máá át??

Hát nem jó érzés mondhatom. :sir:  :sir:  :sir:

Moss meg máá ott is vok, meg itt is, de ténleg..

Ez háború!

Niccs mese,niccs, niccs, sztrájk van helyette!!!!!!!!!!!   :nemnem:

Úgy teszel mint a kisebbségi mikor elüti a vonat:
Dikk má Gazsi egyik lábam itt a másik meg ott...

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: _
« Válasz #11232 Dátum: 2007.12.30 20:30:59 »
Idézetet írta: "b.c."

Kicsit más, de hamár így felbukantál megkérdezem, hogy ilyen gyûrûleragadásos problémánál csak a csere segít, vagy ha kiszabadítja az ember a gyûrût, kitakarítja a furatokat, akkor még a  arégivel is elmegy?
Ha enm akkor azért, mert aesetleg ferdén kophat, ha megszorul, vagy scak azért cserélik, mert ha már egyszer szét van szedve....

Véleményem szerint ha már lerakódik annyi a gyûrû mellett, hogy letapadjon, akkor már közel áll a cseréhez, mert akkor már vagy megnövekedett a gyûrûhézag, vagy elveszítette a rugalmasságát.
Letapadt gyûrûnél nem egyenletes a  kopás, és megnövekszik a hõterhelés, amitõl egy idõ után a gyûrû rugalmasságát is elveszítheti. Az én esetemnél a gyûrût meg lehetett hajlítani maradandóan törés nélkül, tehát csak a kitakarítás nem használt volna hosszútávon.
Nagyon fontos még, hogy az olaj átvezetõ furatok tiszták legyenek, és ellennõrizni kell a hajtókar csapágyakat is (nekem egyet ki kellett cserélni, a többi jó volt).

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Carina
« Válasz #11233 Dátum: 2007.12.31 00:46:19 »
bakker, beragadt a biztonsági övem, pont a vezetõ felõli.. hirtelen akartam magam bekötni aztan blokkolt és ugyis van már 3 napja. ez most akkor kinyúlt végleg? nehéz szétkapni? jajj, hogy mindig van vmi :(
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11234 Dátum: 2007.12.31 11:46:02 »
Idézetet írta: "ferke"
bakker, beragadt a biztonsági övem, pont a vezetõ felõli.. hirtelen akartam magam bekötni aztan blokkolt és ugyis van már 3 napja. ez most akkor kinyúlt végleg? nehéz szétkapni? jajj, hogy mindig van vmi :(

Nekem, ha ilyet csinál a következõ kanyarnál kattan egyet és újra jó.(eddig 2 alkalommal)
Szeintem várj egy kicsit még, van az országban elég rossz út ahhoz, hogy kirázza, nem kell keresni! :pofa: