Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6745822 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11130 Dátum: 2007.12.10 13:19:43 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Trotter! A termosztát csréje mennyi munka? kb mennyibe kerül? A kawasakimon cseréltem vizet, nagyon nehezen lehetett légteleniteni a vízrendszert! A tojcsinál kell ilyennel vergõdni?


Fogalmam sincsen, hogy a Carinánál menyi idõ alatt lehet abszolválni, de mindennel együtt olyan 1 óra alatt azért csak-csak össze lehet hozni szvsz. A Nissanon cseréltem, nem volt gond. Csavar ki, bélés ki, új bele paszta, csavar vissza oszt jóvan. A folyadékból leengedtem egy adagot, ami kb. a termosztát magasságán felül van, és annyi. Visszatöltöttem, megjárattam a motort, az elején a felsõ gumicsövet megnyomkodtam, a rendszer elvileg és gyakorlatilag kilégtelenítni magát, persze a hûtõradcsit ki kell nyitni ehhez, magyarán full fûtéssel kell menni. Úgy vélem a Carina is hasonlóan mûködik, de majd jönnek a Carina specifikusok, azt jól megmondják, ha nem így lenne.
Szóval megoldja a gép, de persze figyelni kell egy-két napig, hogy hol áll a kiegyenlítõtartályban a folyadékszint. Azt biztosan állíthatom, hogy után kell majd tölteni pár decit.

Azt biztos, hogy egy motornál kicsit macerásabb, márcsak a méretbeli különbségek miatt is. Szereltük a sógor Cagiváját, hááát elég trükkös a hûtõfolyadék-természtát csere ott is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11131 Dátum: 2007.12.10 17:12:43 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Hali.
Olvasgatom az írásaitokat a termosztátról és elgondolkodtam :hmm: Az enyém most teljesen jól mûködik, de azér mer (elég romános, de kívülrõl nem látszik) a hûtõ elé raktam egy karton dobozból aõplikált hûtõtakarót. Így teljesen jó. Amig nevolt elõtte városban nem volt gáz, de városon kívül feküdt a vízhõfokmutató. Aztán félig letakaírtam a hûtõt, akkor már megmozdult, de nem voltam elégedett, majd "teljesen" letakartam a hûtõt, így korrektül felmegy a vízhõfok mutató. Lehet hogy nem jó a termosztátom, nem is kéne "hivatalosan" elé a takarás???? :hmm:


Ha a hûtõtakaró nélkül városon kívül lehûl a motorod, akkor biztosan rossz a termosztát. Csere! Nemtom pontosan hol van, de ha megnézegeted a motort, valszeg rájössz. Általában nem egy ördöngõs mûvelet, bár néha azért eléggé el van dugva, pl. az 1.4-es Corsa B-n le kell venni hozzá a vezérmûszíjat :hipnozis: ... Szal nem akarom így látatlanban kijelenteni, hogy pikkpakk megoldható :szemforgat:

Magának a termosztátnak az ára 10 ezren belül van, itt kicsivel lejjebb megnézheted, pár hsz-al ezelõtt volt róla szó. A Gates vagy Jakoparts termosztát szvsz teljesen jó.

Szvsz a légtelenítés megoldódik magától, nem igényel semmi extra trükköt. Legalábbis amikor a mi Carinánkon (1.6-os) szerelõ ismerõsöm cserélte a hûtõfolyadékot, csak simán feltöltötte (nyitott fûtéssel, ahogy azt Trotter is írja), járatta egy darabig, aztán ellenõrizte a szintet, kicsit utánatöltött és szevasz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Carina
« Válasz #11132 Dátum: 2007.12.10 17:21:55 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Csavar ki, bélés ki, új bele paszta, csavar vissza oszt jóvan.

Milyen paszta???  :mivan:
Egy tömítésen kívül mi nem kaptunk semmit a termosztáthoz és nem is mondtak hozzá semmit!  :szomoru:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11133 Dátum: 2007.12.10 19:29:32 »
Idézetet írta: "cujethu"
Idézetet írta: "Trotter66"
Csavar ki, bélés ki, új bele paszta, csavar vissza oszt jóvan.

Milyen paszta???  :mivan:
Egy tömítésen kívül mi nem kaptunk semmit a termosztáthoz és nem is mondtak hozzá semmit!  :szomoru:
Ja, hogy tömítés van! Akkor nem kell "paszta".... Ha nincsen tömítés, akkor kell a hõálló sziló!  :mrgreen:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11134 Dátum: 2007.12.10 21:41:35 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Nem igazán az ár miatt izgulok, hanem hogy rendesen lel ehet e légteleníteni, vagy ezt "maga" oldja meg valahogy, mer tényleg sokat szoptam a motor légtelenítésénél. Az ár is érdekel ,de inkább fizetek érte többet, de legyen japó, vagy vmi hasonló... Bár kell jobboldali belsõ féltengejgumiharang és azt mondták a toyotánál!  11020 Ft azér az elég horror.


Uhh, az télleg brutális. Mi külsöt cseréltünk, nem a Toyotánál rendeltük, hanem katalógusból alkatrészboltban UGYANOLYAN méretüt (tehát semmi Nipparts meg ilyesmik), és egy éve 230 Sk-ba fájt, ami kb 1800 Ft-nak felelt meg + bilincsek + váltóolaj...
Azóta is köszöni szépen, gond nélkül müködik.
Nem hinném, hogy valami speckó, csak arra passzoló méretü gumiharang kéne belülre is, szerintem érdemes futni vele egy kört (alvázszám alapján katalógusból).
böszme pijos degusztátorkám...

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11135 Dátum: 2007.12.10 22:53:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Az olasz alkatrész pedig nem feltétlenül rossz, gondoljunk itt pl. a Brembora. Azért az olaszok leraktak sokmindent az autóipar asztalára, amivel bizonyítottak. Amúgy infóim szerint az európai gyártású Carinák motorja olasz gyártmány. Ezek nem eszik az olajat, míg a japán Carina motorok igen. Na jó, abbahagyom :wink: ...

Parancsolsz? ... japó és eszi az olajt... nana

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11136 Dátum: 2007.12.10 23:00:30 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"


Az olasz alkatrész pedig nem feltétlenül rossz, gondoljunk itt pl. a Brembora. Azért az olaszok leraktak sokmindent az autóipar asztalára, amivel bizonyítottak. Amúgy infóim szerint az európai gyártású Carinák motorja olasz gyártmány. Ezek nem eszik az olajat, míg a japán Carina motorok igen. Na jó, abbahagyom :wink: ...

Parancsolsz? ... japó és eszi az olajt... nana


Aha, igen, a japán Carinák szokták enni az olajat. Az 1.6-osok, fõleg a 93-94-esek. Most biztosan nem írtam újat, egyébként  :) ... Na persze nem azok eszik az olajat, amelyekben olyan kevés km van, mint a tiédben ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Joe Kawasaki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Carina
« Válasz #11137 Dátum: 2007.12.11 07:05:37 »
Sziasztok.
Lehet hogy kivétel erõsíti a szabájt, de az enyém 94-es japán,(igaz 2.0nem 1.6) LEKOPOGOM, de nem eszi az olajat!
Sõt elgondolkodtató hogy, amikor olajat cseréltünk 4 litert vettem bele, gondoltam majd veszek még hozzá, mer papír szerint 4,2 kell bele. A szerelõsrácok kicserélték, szóltak, hogy szerintük kell még bele. Azóta rendszeresen nézem és még mindig felsõ nívón van, a plusz literes flakont megvettem bár de még nem kellett felbontani! :hmm: Talán nyúlik a nívópálca? :rohog:
oe

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11138 Dátum: 2007.12.11 09:32:28 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Trotter! A termosztát csréje mennyi munka? kb mennyibe kerül? A kawasakimon cseréltem vizet, nagyon nehezen lehetett légteleniteni a vízrendszert! A tojcsinál kell ilyennel vergõdni?



A munka 15 perc. elõzõleg írtam, hogy arra kell figyelni, hogy a légtelenítõ lyukacska a termosztát szelep házán felülre kerüljön, a többit a gép megoldja.
Én egyszer, amikor rendszermosoás céljából megnéztem, kiszedtem,  egy sima O gumigyûrût találtam csak tömítés gyanánt, azzal raktam visza is, semmi baja sincs azóta sem. Van itt anyagminõség kérem ez nem opel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11139 Dátum: 2007.12.11 15:06:25 »
Idézetet írta: "Joe Kawasaki"
Sziasztok.
Lehet hogy kivétel erõsíti a szabájt, de az enyém 94-es japán,(igaz 2.0nem 1.6) LEKOPOGOM, de nem eszi az olajat!
Sõt elgondolkodtató hogy, amikor olajat cseréltünk 4 litert vettem bele, gondoltam majd veszek még hozzá, mer papír szerint 4,2 kell bele. A szerelõsrácok kicserélték, szóltak, hogy szerintük kell még bele. Azóta rendszeresen nézem és még mindig felsõ nívón van, a plusz literes flakont megvettem bár de még nem kellett felbontani! :hmm: Talán nyúlik a nívópálca? :rohog:


A kétliteresek nem szokták enni. Egyébként a 4 liter tényleg abszolút elég bele, azzal is fönt lesz a nívó. A megmaradt egy literhez legközelebb majd veszel még hármat, oszt jóvan :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Carina
« Válasz #11140 Dátum: 2007.12.11 20:39:13 »
sziasztok,

azt tapasztalom, hogy mióta olajat cseréltem és LM 10w40 MoS2vel járok, mintha finomabban járna a gép minden körülmény között. lehet csak bebeszélem magamnak, de nem hiszem..:) úgyhogy 10e km után megint ez megy majd bele:)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Carina
« Válasz #11141 Dátum: 2007.12.11 21:39:47 »
Idézetet írta: "ferke"
sziasztok,

azt tapasztalom, hogy mióta olajat cseréltem és LM 10w40 MoS2vel járok, mintha finomabban járna a gép minden körülmény között. lehet csak bebeszélem magamnak, de nem hiszem..:) úgyhogy 10e km után megint ez megy majd bele:)


Én ugyanezt tapasztalom, mióta Castrol 0W40-et tettem bele. Biztos paranormális jelenség, hiszen két különbözõ olajról van szó. :)

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Carina
« Válasz #11142 Dátum: 2007.12.11 22:04:25 »
Idézetet írta: "kalo1"
Én ugyanezt tapasztalom, mióta Castrol 0W40-et tettem bele. Biztos paranormális jelenség, hiszen két különbözõ olajról van szó. :)


mondjuk ha belegondolok, hogy az elõzõ tulaj a legolcsóbb kutakon tankolt kitudja milyen benzineket, akkor ilyen felfogással kitudja milyen legolcsobb olaj lehetett benne elõtte.. allitasa szerint az M+F-nél cseréltetett benne olajat mielõtt eladta, de az olajcsere matricát meglátva az M+F-es szervízes srác azt mondta, biztos hogy azt az olajat nem õk tették bele.. na mindegy, mostmár jó kezekben van..:)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11143 Dátum: 2007.12.12 18:08:35 »
Idézetet írta: "kalo1"
Idézetet írta: "ferke"
sziasztok,

azt tapasztalom, hogy mióta olajat cseréltem és LM 10w40 MoS2vel járok, mintha finomabban járna a gép minden körülmény között. lehet csak bebeszélem magamnak, de nem hiszem..:) úgyhogy 10e km után megint ez megy majd bele:)


Én ugyanezt tapasztalom, mióta Castrol 0W40-et tettem bele. Biztos paranormális jelenség, hiszen két különbözõ olajról van szó. :)


Más-más okból, de logikus, hogy mindkettõvel finoman jár a motor :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Joe Kawasaki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Carina
« Válasz #11144 Dátum: 2007.12.14 11:22:45 »
Sziasztok!
Mi van itt, mindenki dolgozik és nem ér rá írni semmit, vagy mindenki szabin van és azért nem ér rá írni? Na mindegy. Kérdés?! Még nem vagyok hivatalos klubtag(de ami késik nem múlik) Klubtagság nélkül kaphatok Toyotaklubbos matricát ,hogy kirakhassam a gépre???
oe