Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6713313 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #10995 Dátum: 2007.11.13 09:58:06 »
Hali!

Ma reggelre meglett a 200 000. Mindezt meghatódottság nélkül éltük meg, igaz, az utastéri höcserélö ventilátora elkezdett kerepelni, de oda se neki, forog az tovább.
Megérett az autó a kötelezö szervizre, csakhát nincs miböl. Innentöl a motor alkatrészek kvázi idözített bombaként élik tovább sorsukat. Ejj.
Természetesen már második hete téli kerekeken gurulunk, és ha lehetöségem lesz, a hétvégén legalább kitakarítom, ennyit minimum megérdemel.
böszme pijos degusztátorkám...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #10996 Dátum: 2007.11.13 10:24:33 »
Idézetet írta: "Jooci"
Nyírbátorba vittem.Az összes autónkat õ szervizeli,de naon ugy néz ki a toyotához nem ért.Fék,vezérmüszíj csere olajcseréket normálisan megcsinálta de most mintha nem tudná.Reggel azt mondta elugrott a vezérmüszij 1 fogat,aztán hogy fõtengely,legutolsó most a dugótörés.De szerintem annak lett volna valami elõzetes jele.Szerintem a hengerfejben lessz valami bibi.Ha mégsem akkor dugót lehet 1 db-ot venni vagy csak 4 et?


Mondok egy további lehetséges okot. Dugattyúgyûrû-repedés (törés). Szvsz ez sokkal inkább elképzelhetõ, mint hogy a komplett dugattyú eltörött. Mi a fenétõl tudna eltörni a dugattyú, pláne ha pár éve lett cserélve?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #10997 Dátum: 2007.11.13 10:44:26 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Hali!

Ma reggelre meglett a 200 000. Mindezt meghatódottság nélkül éltük meg, igaz, az utastéri höcserélö ventilátora elkezdett kerepelni, de oda se neki, forog az tovább.
Megérett az autó a kötelezö szervizre, csakhát nincs miböl. Innentöl a motor alkatrészek kvázi idözített bombaként élik tovább sorsukat. Ejj.
Természetesen már második hete téli kerekeken gurulunk, és ha lehetöségem lesz, a hétvégén legalább kitakarítom, ennyit minimum megérdemel.


Nem eshetett be véletlenül egy falevél vagy ágdarab a motorhoz?Az szok kerepelni.Javítása 1 csavarhúzóba kerül. :D
Mi az hogy motor alkatrészek idõzített bomba?Ne koda ez. :D

Enyém 215 felett van ösz hibája a szinkrongyûrû a 2-es fokozatban. :( Na meg a többirõl ne beszéljünk.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #10998 Dátum: 2007.11.13 12:21:50 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Hali!

Ma reggelre meglett a 200 000. Mindezt meghatódottság nélkül éltük meg, igaz, az utastéri höcserélö ventilátora elkezdett kerepelni, de oda se neki, forog az tovább.
Megérett az autó a kötelezö szervizre, csakhát nincs miböl. Innentöl a motor alkatrészek kvázi idözített bombaként élik tovább sorsukat. Ejj.
Természetesen már második hete téli kerekeken gurulunk, és ha lehetöségem lesz, a hétvégén legalább kitakarítom, ennyit minimum megérdemel.

Ha kiveszed a kesztyûtartót, ami 2 csavar, akkor további 3csavar tartja a házon a vetilátor motorját, azt kiveszed kitakarítod, beállítod, hogy ne érjen bele semmibe és kész!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #10999 Dátum: 2007.11.13 12:26:40 »
Idézetet írta: "Jooci"
Anynira nem egy általános dolog.
Kihez vitted?Nyíregyen vagy Naményba?


Nyírbátorba vittem.Az összes autónkat õ szervizeli,de naon ugy néz ki a toyotához nem ért.Fék,vezérmüszíj csere olajcseréket normálisan megcsinálta de most mintha nem tudná.Reggel azt mondta elugrott a vezérmüszij 1 fogat,aztán hogy fõtengely,legutolsó most a dugótörés.De szerintem annak lett volna valami elõzetes jele.Szerintem a hengerfejben lessz valami bibi.Ha mégsem akkor dugót lehet 1 db-ot venni vagy csak 4 et?

Én nem tettem volna bele MALLE dugót.
Valami japó nem volt?
Tudom a német utángyártott cuccok olcsóbbak, de.....
Miért kellett cserélni egyáltalán, ill. hogy lehet átugratni egy fogat a vezérlést?
Másikról nem is beszélve, mit csinált az olajnyomás????
Az nem szokott megszûnni, nekünk legalábbis.
Te jó ég mi történt azzal az autóval elõtted? :mivan:
Ja, meg ehhez a motorhoz nem érteni, hú apám egyik döbbenettbõl esek a  másikba ezzel a storival kapcsolatban.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11000 Dátum: 2007.11.13 12:27:49 »
Jaja, Dzsó bátyó, nehogy mán a tilátor puccatolás akasszon meg! Elég 1xû munka az egy faroson edzõdött jóvénájú mûszaki érzékkel rendelkezõ emberkének, ráadásul akit Dzsó bátyónak hívnak mifelénk...  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11001 Dátum: 2007.11.13 13:14:00 »
Nem gondoltam volna hogy ebben az autóban még a venti is elérhetö müszerezettségben van. Meg fogom sasolni a témát.
Sajna minekutána a makrancos kp zár motorjain sem tudtam segíteni, azóta picit tartok mindenféle megbontástól. Jobban tisztelem én ezt az autót, minthogy beléje nyúljak, de a ventire így most már fordítok idöt, úgyhogy köszönöm szépen a tippet.
A kp zár motorjai valszeg lassan bemondják az unalmast, olyan könnyen müködik a szerkezet, hogy az csak na, mégsem nyitódnak már kifelé, csak második - harmadik próbálkozsásra.
A farost meg kár emlegetni, menthetetlenül csapágyas lett a fickós motor, pedig az utóbbi két hétben kétszer borítottuk széjjel (jó móka a hatfokos garázsban, ajánlom mindenkinek), és próbáltuk meg a hiba elhárítását. Sajnos a kettes henger / hüvely mellett beszivárog a víz az olajtérbe, onnantól kezdve meg ugye nem kell említenem, mit csinál egy viszonylag nagyobb igénybevéteü technikánál a csökkent viszkozitás.
Hiába az aprólékos munka, az újra cserélt tömítések, hézagolások a könyv és a nyomatékkulcs, a blokknak valszeg kampec. Hétvégén ráadásul márka találkozsó, és verseny. Na most vagy kibírja ezt még, vagy igen...
Egy fötengelytörést (!) már átéltem, érik a második.
böszme pijos degusztátorkám...

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11002 Dátum: 2007.11.13 13:35:23 »
Idézetet írta: "Profy"

Nem eshetett be véletlenül egy falevél vagy ágdarab a motorhoz?Az szok kerepelni.Javítása 1 csavarhúzóba kerül. :D
Mi az hogy motor alkatrészek idõzített bomba?Ne koda ez. :D

Enyém 215 felett van ösz hibája a szinkrongyûrû a 2-es fokozatban. :( Na meg a többirõl ne beszéljünk.


Há néda, ennek a faleveles dolognak utána se jártam. Hopp, két oldalról lesz a zörejszürés megközelítve.
200 e km-nél ugye cserések lennének a szíjak, görgök spanolók, extrában még a motortartó bakok + apróságok (gyertya, fékolaj, léxürö - bár ezt tavaly cseréltem, ahogy a motorolaj is csak 5000 e km-s most). Nálam sajnos ezekröl jelen esetben a dolgok anyagi vonzata miatt szó sem lehet, tehát a jövöben bármi elöfordulhat mindenféle zoxó nélkül. Annyit tudok csupán csak a motor alkatrészek érdekében tenni, hogy óvatosan járok vele, legnagyobb körültekintéssel megspórolva mindenféle extra igénybevételt...
böszme pijos degusztátorkám...

gamble

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Carina
« Válasz #11003 Dátum: 2007.11.13 16:02:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Gyerekek, két kérdés.

1. Szerintetek jóbarátomnak mennyibe kerülne egy új slusszkulcs a 97-es Carinájához? Ez már az immós kulcs, és csak egy darabot kapott az autóhoz, szal nem ártana egy pótkulcs, mert ha ez elvész, akkor mi van :?: Persze azt tudjuk, hogy az immós kulcs nem olcsó. De mégis mennyi lehet?

2. Az elsõ oldalablakra szerelhetõ mûanyag légterelõ kb. mennyibe fájhat?

Pécsett a sportcsarnok mellett(BÉ-TI autósbolt mellett)van egy kulcsmásoló,van csipes nyerskulcsa toyotához,csak megírja a csip kódját,lemásolja a kulcsot és kész.Az árát sajnos nem tudom.

Jooci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Carina
« Válasz #11004 Dátum: 2007.11.13 18:19:05 »
Én nem tettem volna bele MALLE dugót.
Valami japó nem volt?
Tudom a német utángyártott cuccok olcsóbbak, de.....
Miért kellett cserélni egyáltalán, ill. hogy lehet átugratni egy fogat a vezérlést?
Másikról nem is beszélve, mit csinált az olajnyomás????
Az nem szokott megszûnni, nekünk legalábbis.
Te jó ég mi történt azzal az autóval elõtted? :mivan:
Ja, meg ehhez a motorhoz nem érteni, hú apám egyik döbbenettbõl esek a  másikba ezzel a storival kapcsolatban.

Az autót motorhibásan vettem anno,valami barbár lehetett a gazdája teljesen le volt hajtva, akkor volt fõtengely köszörülve,és kapott 4 dugót mivel el voltak kopva valósziüleg a rossz olaj miatt,furva nem volt normál méretü dugókat kapott.Azért MALLE dugót mert ez volt akkor középárba,annyire futotta,a motorgenerál igy is szép kis összeg volt.
Ma le lett véve a hengerfej 3 és 4 dugó közt átégett a hengerfejtömités.Szerelõ szerint ennyi a gond de akkor mi kopogott?Hengerfejtömitést,vezérmûszíjat,spanolót,hengerfejcsavar készletet ma megrendeltem.Kiváncsian várom mi lessz ha összerakja.

Toyotás Myki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Carina
« Válasz #11005 Dátum: 2007.11.13 19:25:30 »
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "Oláh Miklós"


Hát az nagy segítség lenne ha megvolna.
Az enyém 1.6-os,azt is nézd meg légszi hogy milyen áttétel számot ír a mûszerfalon,az enyém T 18. :toy:


Kicsit problémás lesz az áttéktel szám merthogy ez egy komplett moci váltóval de kocsin nincs hozzá. :(
A saját váltómhoz tartozó szám T22.Így a se jó.

Ezek szerint a tiéd még japó gyártmány.


Hát mindenesetre köszi,egyébként valóban japán a kicsike.
A múltkor találtam egy egyezõt a bontóban csak pont a váltója volt puffos és össze volt törve a jeladó. :banging:
Toyota a megbízhatóság szobra!!
-----------------------------------------
97 Carina GLi, 4 Runner 2.4TD

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Carina
« Válasz #11006 Dátum: 2007.11.13 21:02:24 »
Szeretném utántölteni a hûtõvizemet fagyállóval. De milyennel? Mit ajánlotok? Most cserélte a Supratrend, de min.-on hagyták. Ejnye.

Szóval mit tegyek bele? Egy kutas azt mondta, hogy a fagyállók közt nincs különbség, hisz mind ugyanabból a vmi vegyszerbõl.....(nem emlékszem)-ból van. Hm...
Õ 400Ft-ért ajánl (nem márkás) -70fokos lötyit. De az unixnál találtam LiquiMoly pirosat -70fokosból 1000Ft/liter, ha az 5literest veszem.

Vélemények? A piros LM jó? Most az enyém kékes beütésû, és persze nem izgat a szín, de akkor miért színes? Várom a tudáshalmot. Köszi.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11007 Dátum: 2007.11.13 21:11:02 »
Idézetet írta: "Balu"
Szeretném utántölteni a hûtõvizemet fagyállóval. De milyennel? Mit ajánlotok? Most cserélte a Supratrend, de min.-on hagyták. Ejnye.

Szóval mit tegyek bele? Egy kutas azt mondta, hogy a fagyállók közt nincs különbség, hisz mind ugyanabból a vmi vegyszerbõl.....(nem emlékszem)-ból van. Hm...
Õ 400Ft-ért ajánl (nem márkás) -70fokos lötyit. De az unixnál találtam LiquiMoly pirosat -70fokosból 1000Ft/liter, ha az 5literest veszem.

Vélemények? A piros LM jó? Most az enyém kékes beütésû, és persze nem izgat a szín, de akkor miért színes? Várom a tudáshalmot. Köszi.


Mikor van minimumon a szint? Hideg vagy meleg motornál? Ha hidegnél, akkor csak valami egészen minimális utántöltés szükséges. De ha melegen, akkor se sokkal több. Nézesd meg hogy most hány fokig jó a hûtõfolyadék, és ha van mínusz harminc-valahány, akkor szvsz bõven elég, ha desztvízzel töltöd utána. Az a saccperkábé maximum 3-4 deci nem fogja annyira felhígítani.

Ha mégis fagyállót akarsz: nem szerencsés keverni a különféle színûeket, ha a tiéd kék, akkor olyat keress. LM-bõl is van, univerzális, a mi Carinánkba is ilyen került anno.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Carina
« Válasz #11008 Dátum: 2007.11.13 21:20:37 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Mikor van minimumon a szint? Hideg vagy meleg motornál? Ha hidegnél, akkor csak valami egészen minimális utántöltés szükséges. De ha melegen, akkor se sokkal több. Nézesd meg hogy most hány fokig jó a hûtõfolyadék, és ha van mínusz harminc-valahány, akkor szvsz bõven elég, ha desztvízzel töltöd utána. Az a saccperkábé maximum 3-4 deci nem fogja annyira felhígítani.

Ha mégis fagyállót akarsz: nem szerencsés keverni a különféle színûeket, ha a tiéd kék, akkor olyat keress. LM-bõl is van, univerzális, a mi Carinánkba is ilyen került anno.

Gyors vagy.
Szóval kékhez kéket. OK. Akkor hogy érdemes utántölteni? Üzemmelegnél max-ra például. Vagy félúton csinálok egy jelölést és ott állítom be hidegen. Azért filózom, mert csere elõtt nem fogyasztotta az igen ronda barna nedüt, de most mintha eszegetné a szép halványkéket. Ezért akarom valamihez állítani.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11009 Dátum: 2007.11.13 23:48:36 »
Idézetet írta: "Balu"
Idézetet írta: "Palaczk"

Mikor van minimumon a szint? Hideg vagy meleg motornál? Ha hidegnél, akkor csak valami egészen minimális utántöltés szükséges. De ha melegen, akkor se sokkal több. Nézesd meg hogy most hány fokig jó a hûtõfolyadék, és ha van mínusz harminc-valahány, akkor szvsz bõven elég, ha desztvízzel töltöd utána. Az a saccperkábé maximum 3-4 deci nem fogja annyira felhígítani.

Ha mégis fagyállót akarsz: nem szerencsés keverni a különféle színûeket, ha a tiéd kék, akkor olyat keress. LM-bõl is van, univerzális, a mi Carinánkba is ilyen került anno.

Gyors vagy.
Szóval kékhez kéket. OK. Akkor hogy érdemes utántölteni? Üzemmelegnél max-ra például. Vagy félúton csinálok egy jelölést és ott állítom be hidegen. Azért filózom, mert csere elõtt nem fogyasztotta az igen ronda barna nedüt, de most mintha eszegetné a szép halványkéket. Ezért akarom valamihez állítani.


Üzemmelegen maxra, az teljesen jó megoldás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )