Ezért lehet biztatóbb talán a NIO rendszere, ahol ugye magát az aksit tudod lecserélni az arra alkalmas állomáson (amit nem mellesleg itt Biatorbágyon szerelnek össze).
Azaz begurulsz egy 10%-os töltöttségű aksival, és 5 percen belül már gurulsz is tovább egy 90%-os töltöttségűvel (és ugye nem is az van, hogy xy modellből éppen nincs bent megfelelő aksi, mivel az összes modelljükkel csereszabatos). És ugye az autódban nem ugyanaz az aksi ketyeg éveken keresztül, szóval remélhetőleg az élettartam is magasabb lesz ezáltal.
Nettó hülyeség.
Szerinted, ha nem tudnak rendes töltőhálózatot kiépíteni a nagy gyártók, áramszolgáltatók, stb évek óta , akkor majd a NIO minden 200km-en Magyarországon csinál egy nagy műhelyt, ahova begurulsz és cserélik az akksikat? És persze 3-4 éven belül
Ez egy majdnem benzinkút méretű valami, vagy még nagyobb. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy milyen körülmények között tárolják az akksikat, amik tűz és robbanásveszélyesek, főleg töltés közben. Mert hogy gondolom ott helyben töltik is.
Jól hangzik, de az infrastruktúra kiépítése sokkal nehezebb. Amúgy már vannak 10 éves Teslák. És nem hallani, hogy 100km lenne a hatótávja, meg minden hónapban akksit kéne cserélni. A telefonokra visszatérve, nettó hülyeség az is, hogy nem szabad töltőn hagyni, meg ez a 80-20%.
Nekem samsung telefonjaim voltak egymás után lítiumos akksis, az 1iket kinyírta egy vacak autós töltő, de azt leszámítva az akksi mindig tovább bírta, mint a telefon. Pedig minden este töltőn van. Sőt, ha kocsival megyek, akkor is töltöttem őket, most indukcióssal is töltöm kocsiban és nem hajlandó megdögleni. Miért? Mert nem engedem soha 20% alá. Ezt az egyet kell betartani a lítiumos akksiknál.
Ellenben kedves nőismerőseim, akik mindig 5%nál jönnek rá, hogy hol a töltő, érdekes módon akár fél év alatt is meghal, akár az Iphone, akár más.
Feleségem azért ügyel a 10%ra és már 2 éves az Iphone-ja és még mindig ugyanannyit tud az akksija, pedig napi 2x tölti.
Visszatérve az autótöltésre nem egy nagy találmány az AC gyorstöltés 11Kw, vagy 22Kw. Azzal érdemes tölteni a töltési veszteség miatt. Amelyik autó ezt nem tudja, az béna, olyat nem kell venni. Ilyen töltőket lehet venni bármikor bárhol, csak vigyenek hozzá drótot. Az új lakóparkokban már kötelező a mélygarázsban legalább előkészíteni, szóval már csak rá kell aggatni.
Ami miatt én még most nem cserélném le a Prius +t:
Nekem kellene vagy 700km hatótáv, töltsön fel 15-20 perc alatt, mert van hogy messzire kell menni. Legyen rendes töltőhálózat, ami "kártyafüggetlen". Begurulok és fizetek bankkártyával. Nem perc alapon, hanem villanyóra alapján. És legyen egy rendes 7 személyes villanyautó, ami nem teherautó formájú, de van csomagtere 5 személynél.
Szóval ha lenne sok elvesztegetni való pénzem, vennék 1 villanyautót, a legegyszerűbbet, 4 személyes, csomagtér se kell. Nem baj, ha csak 10A-el tölt, legyen 150km hatótáv. Városba rohangálni, jelenleg pesten még ingyen parkolás. Azzal sokat tudnék spórolni. Persze nem hozná vissza az árát