Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy ha egy 200ezret futott autónál letagadnak/elcsalnak 40ezer km-t, akkor mondjuk 5%ot buksz valós értékben. Ha egy ilyen kevés futásúnak mondott autóban van 14ezer helyett 54ezer, az ennél arányaiban jóval nagyobb értékcsökkenést jelent. És ilyen új kevs futás után nehéz megmondani, hogy 14 vagy 54 van benne.
Köszi, mostmár értem a logikát. Csak nem bírom számszerűsíteni a dolgot, hogy matekoltad ki hogy 200ezer - 40ezer = 5% értékcsökkenés? Érdekelne a képlet, mely szerint 54ezer - 14ezer = x% értékcsökkenés eredménye mennyi. Persze ezek mind vélt értékek, de azért a "számítási metódus" izgatna.
A belinkelt autó esetén helytálló amit írsz egyébként, ha úgy vesszük, hogy ugyanazt az autót 35ezres, 2009-es fapados felszereltséggel benzinesen 2,5M-ért árulják, miközben a 15ezres, 2010-es, sok extrás dízel csak 0,5M-val többét van kínálva. Pesze a km-ek nem valósak, de tegyük fel, hogy nagyjából arányosan lettek visszatekerve.
Mert ha követem a km-óra visszatekeréssel kapcsolatos logikátokat és példákat amit említettetek, akkor átlagosan felvel, vagy 60%-val tekerik vissza az órát. Így saccolhatom, hogy a 35ezres autóban valósan lehet egy 70-80ezer, miközben a 15ezresben lehet egy 30-40ezer km. Jól gondolom?