...velünk ellentétben (6db eddig!).
Mármint külföldről behozott nepper által árultat, vagy Ti hoztátok be? Mert nagyon nem mindegy
Nagy levegő...
Bátyám az első VW-ját maga hozta be No.-ból. A többi 5-öt ('95 Passat TDI, GAstra1,7dti, Sharan1,9pdtdi, Sharan 1,9pdtdiSSP, HAstra1,7cdti) magyar kereskedőktől vettük.
Ezek közül egyedül a TDI Passat volt olyan, hogy konkrétan egy okádék volt, nagyon koszos volt belül. Még tapasztalatlanok voltunk, de műszakilag semmi gondja nem volt. Elvittük egy alapos belső kozmetikára és a probléma megoldódott. Szervizkönyve nem volt. Az órájában 137.000km volt és mondták a kereskedésben, hogy az első itthoni tulaj kb 50.000-et ment vele 1 év alatt. Alvázszám alapján 135.000km-nél volt utoljára No-ban szervizben, tehát legalább 200-250.000km volt benne, mikor megvettük.
A GAstra1,7dti Car. német SIEMENS-es autó volt, öltönyös emberke vezette, vezetett szervizkönyves volt, valós 88.000km-rel (5db pontosan ugyanilyen autó volt még bent mellette, de ez volt a legszebb) nem egészen 3 évesen. 148.000-rel adtuk el, tökéletes állapotban.
Az első Sharan volt mind közül a legnagyobb "átverés", mert ugyan műszakilag jó volt szintén, de a mutatott 90.000km kb már akkor 290.000km körül lehetett, de ahhoz képest teljesen megkímélt állapotban, kutya meg nem mondta volna, hogy valójában mennyit futott... Pár év alatt 70-80.000km ment bele...(ezalatt az egyetlen fontos hibája a PD meghibásodása volt, bontottan No.-ból 20.000Ft/db áron ki lett cserélve a gyári 120.000Ft/db ár helyett)
A második Sharan (mostani) 88.000km-t mutatott, gyakorlatilag makulátlan, teljesen újszerű állapotú volt, amíg le nem csekkoltuk a csabai VW szervizben, hogy az utsó szervize 180.000-nél volt Hamburgban abban az évben tavasszal (nyár végén lett megvásárolva). A döbbenet az állapotának szólt, és annak, hogy egy megkímélve autópályán használt mai új autón 200.000km egyszerűen nem látszik meg! Manapság 280.000 valós km körül jár, 10.000km-ként kell a hátsó "kutyacsontokat" cserélni (2500Ft) és 15.000-ként Castrol Edge 5W-40 turdbodiesel olajat kap, ami a gyári ajánlás. Ezen kívül a bal hátsó ajtó zárja ment szét, azt bontóból 15.000-ért szerzett tesóm. Komolyan van használva, munkagép, a 3 éves nagy átlaga 5,9L/100km fed. comp szerint.
A HAstra1,7cdti Caravan holland import autó, 2,5 évesen 115.000km-rel lett behozva, mint utólag lecsekkoltuk, valós a 115.000km. Céges flottát adtak el, jöttek helyettük az újak. Most 150.000km van benne, munkakocsiként van használva, zöldárus rekeszek napi szinten többször vannak bele- és kipakolva. Ha kitakarítom, még mindig majdnem újszerű...
Akárki, akármit mond nekem, a külföldről behozott autók is - gondosan megválogatva - tudnak nagyon jó vételek lenni, még akkor is, ha kétszer annyi futás van bennük, mint egy itthoni újonnan vásárolt autóban. A magam részéről lehet, hogy inkább vennék egy olyan behozott autót, amiben van pl. 170.000 autópályás km, mint egy 80.000-et itthoni városban futottat. Az a 170.000km-es autó biztosabb céges volt, ergo, mindig időben szervizelt, hiszen munkához használták, annak mennie kellett. Az itthoni - sajnos még mindig jellemzően alacsonyabb színvonalú - szervizek sem jelentenek garanciát arra, hogy a keveset futott itthoni autó jobb állapotban van, mint a behozott társa.
Értem, hogy az import autók ellen vagytok, de teszitek ezt kb azért, mert jó pár olyan rossz üzlet köttetett import autóra, ami részben az eladó szemétségén, de részben a vevő figyelmetlenségén is alapult. Mindenhez 2 ember kell. Ezt nem szabad elfelejteni.
Mindazonáltal említettem legjobb barátom példáját a debreceni ex-E12-jével kapcsolatban: Újonnan vették 1,6-os, a rendelhető összes extrával, kivéve automata váltó és bőr kárpit, 85.000 valós km-rel adta el, folyamatosan a helyi Toyota szakszervizben szervizelve, mindent úgy, ahogy a "nagy" könyvben meg van írva, de ez a 85.000km a hajtásról szólt nagyon sokszor, holott, törve sem volt, tehát, kitakarítva valóban pöpecül nézett ki. ÉN AZT biztosan NEM vettem volna meg.
Tovább megyek: Ennek a barátomnak a bátyja egy szintén újonnan vásárolt COV 2,0 d4-d-t vett, szintén fullosat. Ugyanez a történet: hajtotta, nem kicsit, de végig a manualban előírt időszakonként, km-ként megkapta a szükséges (mindig gyári) alkatrészeket. 143.000 valós km-rel adta el. Ma ez az autó Bcsabán fut. Egyiket sem vettem volna meg. inkább vettem volna egy behozott, autópályán használt 200.000km-t futott COV-ot például, annak a futóműve, a motorja nagyságrendekkel kevesebbet kapott az élettől, mint az általam említett.
Értem én, hogy ez NEM MINDEN itthoni autóra vonatkozik, csupán azt szerettem volna szemléltetni, hogy nem szükséges mindenáron "az ördöggel való cimborálásra" gyanakodni a kintről behozott autókkal kapcsolatban.
Nem szabad sajnálni a pénzt a vásárlás előtti átvizsgálásra!
A másik "érv" a behozottakkal szemben, hogy "biztos, hogy TK-ból kilegózott-újraélesztett roncs".... Jaaa, biztos volt ilyen is.
De nézzétek meg a magyar használt autókat is: azok talán sérülésmentesek mind?! ... szerintem sem, ráadásul, itthon valószínűleg a kontár-javított autóból is több van a csóróság miatt (hogy minél olcsóbb legyen a javítás), mint külföldön (No.; Hollandia; Belgium...stb.). Ott sem minden javítás tökéletes, de arányaiban véve sokkal igényesebbek.
Igen, minden eddigi autónkon volt legalább egy újrafényezett elem... ÉS?! Na, bumm.
szerkezetileg sérült autónk még NEM VOLT.
Tegye fel a kezét itt a fórumon az, akinek az autója még sohasem volt sehol újrafényezve! Szerintem a két kezemen egyszerre meg tudnám számolni, hányan vannak így (tudok néhányról én is).
Ákos2004, abban egyet értek Veled, hogy az általam linkelt Zafirában valószínűleg közel kétszer annyi km van. És igenis, ENGEM ZAVAR, hogy vissza van esetleg forgatva a km-számláló. Én tökéletesen ellennék a valós 180.000-es értékkel is, ha a kocsinak egyébként semmi baja nincs, sőt, büszke is lennék rá, hogy ennyi km-rel gyakorlatilag újszerű az egész.... És ezt komolyan mondom!
Ha a tulaj visszatekeri az órát, akkor első sorban saját magát vágja át, szerintem...
Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az autóbehozatallal foglalkozó "nepperek" (jók és rosszak egyaránt) nem egyesével hozzák be az autókat, hanem kb. 5-6-7 autót egyszerre, lehetőleg egy helyről mindet, így hatalmas engedményt kapnak. A mobile-s árakból én nem vonnék le messzemenő következtetéseket, azok szerintem erősen alkutéma, gyakorlatilag mind. Teszem azt, van egy autó kitéve 11.000 EUR-ért. Hát, 500EUR-t helyből elengednek, ha pl. látok rajta 4 fullra kopott kereket, vagy vállas féktárcsákat, esetleg hiányzó szervizkönyvet, netán törés-javítás nyomait. Ha ezeket együtt mind észreveszem, akkor jóval többet enged. Ha már azt mondom, hogy EZ a 4db autó érdekel most, zsebemben a kp., akkor már jó tárgyaló partnerek, és kb 8000 EUR-ért el lehet hozni az autók db-ját! Ebben ugyan nincs tapasztalatom, de azt gondolom, kb így működhet...
Az egyértelműen szomorú, hogy a behozott autókkal borzasztóan lenyomják az itthon újként vásárolt autók használt piaci árát, de ez van, erre nem tudok gyógyírt...
Ja, és nagycitrom felvetésére, hogy "kint" magánember nem adja el 70-80.000km-rel az autóját... Na és? Nekem megfelel a lejárt lízinges céges is, 2/3-ad áron nem sokkal több km-rel (anyum HAstrája 115e km Hollandiából vezetett szervizkönyvvel)...
Bocs a regényért, de nem volt kedvem egyesével reagálni...