Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1760833 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #240 Dátum: 2011.09.11 21:53:29 »
Megnéztem, a 2008as 80-90ezret futott Zafira hasonló felszereltséggel az 1,7 125Le dízellel 12ezer és 16ezer Eur között mozog, ez = 3,3M+regadó és 4,4M+regadó...és +egyéb kltségek, kereskedő haszna bla bla.
Viszont.
3.998EUR-ért van 350ezret futott ugyan ilyen (2008évj, 1,7 125Le) Zafira.... ez kb 1,09M Ft.. aztán 4800EUR a 270ezret futott etc etc  ..... kicsit tessék a két számsort összenézni: 3900/5000Eur vs 12000/16000Eur.

Ja, hogy erről beszélek, Bepi által linkelt példány:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/zafira/opel_zafira_1.7_cdti_sport_125le-xenon-tempomat-vonohorog-5072792
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.11 21:55:55 írta Ákos2004 »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #241 Dátum: 2011.09.11 22:01:55 »
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=150661676&__lp=38&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=31&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1

Ez egy egész szép példány. Lealkudja az ember 7000EUR-ra, az kb 1,9M +regadó és ez az, szerintem olyan 2,5M-ből megáll. Ki is lehet tenni a hahu-ra 2,9M-ért 80ezer Km-el. És ha 180ezret is futott,
simán évekig semmi baja nem lehet egy 15-20ezret közlekedő magyar családnál...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #242 Dátum: 2011.09.11 22:51:58 »
Magánemberek 70-80e km-t futott 3 éves dízeleket nem nagyon adnak el Németo-ban sem. Lízinges céges autót esetleg  vagy ha összetörik.
Nem azt mondom, hogy ilyen nem létezik, csak hogy nagyon nem ez a jellemző.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #243 Dátum: 2011.09.12 08:36:07 »
Megpróbáljuk személyesen megnézni ezt az 1,6-os Xsara Picasso-t, addig minden egyéb keresés felfüggesztve.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #244 Dátum: 2011.09.12 09:07:34 »
...velünk ellentétben (6db eddig!).
Mármint külföldről behozott nepper által árultat, vagy Ti hoztátok be? Mert nagyon nem mindegy  ;)
:) Nagy levegő...  :1eye:

Bátyám az első VW-ját maga hozta be No.-ból. A többi 5-öt ('95 Passat TDI, GAstra1,7dti, Sharan1,9pdtdi, Sharan 1,9pdtdiSSP, HAstra1,7cdti) magyar kereskedőktől vettük.
Ezek közül egyedül a TDI Passat volt olyan, hogy konkrétan egy okádék volt, nagyon koszos volt belül. Még tapasztalatlanok voltunk, de műszakilag semmi gondja nem volt. Elvittük egy alapos belső kozmetikára és a probléma megoldódott. Szervizkönyve nem volt. Az órájában 137.000km volt és mondták a kereskedésben, hogy az első itthoni tulaj kb 50.000-et ment vele 1 év alatt. Alvázszám alapján 135.000km-nél volt utoljára No-ban szervizben, tehát legalább 200-250.000km volt benne, mikor megvettük.

A GAstra1,7dti Car. német SIEMENS-es autó volt, öltönyös emberke vezette, vezetett szervizkönyves volt, valós 88.000km-rel (5db pontosan ugyanilyen autó volt még bent mellette, de ez volt a legszebb) nem egészen 3 évesen. 148.000-rel adtuk el, tökéletes állapotban.

Az első Sharan volt mind közül a legnagyobb "átverés", mert ugyan műszakilag jó volt szintén, de a mutatott 90.000km kb már akkor 290.000km körül lehetett, de ahhoz képest teljesen megkímélt állapotban, kutya meg nem mondta volna, hogy valójában mennyit futott... Pár év alatt 70-80.000km ment bele...(ezalatt az egyetlen fontos hibája a PD meghibásodása volt, bontottan No.-ból 20.000Ft/db áron ki lett cserélve a gyári 120.000Ft/db ár helyett)

A második Sharan (mostani) 88.000km-t mutatott, gyakorlatilag makulátlan, teljesen újszerű állapotú volt, amíg le nem csekkoltuk a csabai VW szervizben, hogy az utsó szervize 180.000-nél volt Hamburgban abban az évben tavasszal (nyár végén lett megvásárolva). A döbbenet az állapotának szólt, és annak, hogy egy megkímélve autópályán használt mai új autón 200.000km egyszerűen nem látszik meg! Manapság 280.000 valós km körül jár, 10.000km-ként kell a hátsó "kutyacsontokat" cserélni (2500Ft) és 15.000-ként Castrol Edge 5W-40 turdbodiesel olajat kap, ami a gyári ajánlás. Ezen kívül a bal hátsó ajtó zárja ment szét, azt bontóból 15.000-ért szerzett tesóm. Komolyan van használva, munkagép, a 3 éves nagy átlaga 5,9L/100km fed. comp szerint.

A HAstra1,7cdti Caravan holland import autó, 2,5 évesen 115.000km-rel lett behozva, mint utólag lecsekkoltuk, valós a 115.000km. Céges flottát adtak el, jöttek helyettük az újak. Most 150.000km van benne, munkakocsiként van használva, zöldárus rekeszek napi szinten többször vannak bele- és kipakolva. Ha kitakarítom, még mindig majdnem újszerű...

Akárki, akármit mond nekem, a külföldről behozott autók is - gondosan megválogatva - tudnak nagyon jó vételek lenni, még akkor is, ha kétszer annyi futás van bennük, mint egy itthoni újonnan vásárolt autóban. A magam részéről lehet, hogy inkább vennék egy olyan behozott autót, amiben van pl. 170.000 autópályás km, mint egy 80.000-et itthoni városban futottat. Az a 170.000km-es autó biztosabb céges volt, ergo, mindig időben szervizelt, hiszen munkához használták, annak mennie kellett. Az itthoni - sajnos még mindig jellemzően alacsonyabb színvonalú - szervizek sem jelentenek garanciát arra, hogy a keveset futott itthoni autó jobb állapotban van, mint a behozott társa.
Értem, hogy az import autók ellen vagytok, de teszitek ezt kb azért, mert jó pár olyan rossz üzlet köttetett import autóra, ami részben az eladó szemétségén, de részben a vevő figyelmetlenségén is alapult. Mindenhez 2 ember kell. Ezt nem szabad elfelejteni.

Mindazonáltal említettem legjobb barátom példáját a debreceni ex-E12-jével kapcsolatban: Újonnan vették 1,6-os, a rendelhető összes extrával, kivéve automata váltó és bőr kárpit, 85.000 valós km-rel adta el, folyamatosan a helyi Toyota szakszervizben szervizelve, mindent úgy, ahogy a "nagy" könyvben meg van írva, de ez a 85.000km a hajtásról szólt nagyon sokszor, holott, törve sem volt, tehát, kitakarítva valóban pöpecül nézett ki. ÉN AZT biztosan NEM vettem volna meg.
Tovább megyek: Ennek a barátomnak a bátyja egy szintén újonnan vásárolt COV 2,0 d4-d-t vett, szintén fullosat. Ugyanez a történet: hajtotta, nem kicsit, de végig a manualban előírt időszakonként, km-ként megkapta a szükséges (mindig gyári) alkatrészeket. 143.000 valós km-rel adta el. Ma ez az autó Bcsabán fut. Egyiket sem vettem volna meg. inkább vettem volna egy behozott, autópályán használt 200.000km-t futott COV-ot például, annak a futóműve, a motorja nagyságrendekkel kevesebbet kapott az élettől, mint az általam említett.

Értem én, hogy ez NEM MINDEN itthoni autóra vonatkozik, csupán azt szerettem volna szemléltetni, hogy nem szükséges mindenáron "az ördöggel való cimborálásra" gyanakodni a kintről behozott autókkal kapcsolatban.
Nem szabad sajnálni a pénzt a vásárlás előtti átvizsgálásra!




A másik "érv" a behozottakkal szemben, hogy "biztos, hogy TK-ból kilegózott-újraélesztett roncs".... Jaaa, biztos volt ilyen is.  :yes: De nézzétek meg a magyar használt autókat is: azok talán sérülésmentesek mind?! ... szerintem sem, ráadásul, itthon valószínűleg a kontár-javított autóból is több van a csóróság miatt (hogy minél olcsóbb legyen a javítás), mint külföldön (No.; Hollandia; Belgium...stb.). Ott sem minden javítás tökéletes, de arányaiban véve sokkal igényesebbek.
Igen, minden eddigi autónkon volt legalább egy újrafényezett elem... ÉS?! Na, bumm.  :1eye: szerkezetileg sérült autónk még NEM VOLT.  :)

Tegye fel a kezét itt a fórumon az, akinek az autója még sohasem volt sehol újrafényezve! Szerintem a két kezemen egyszerre meg tudnám számolni, hányan vannak így (tudok néhányról én is).  :yes:



Ákos2004, abban egyet értek Veled, hogy az általam linkelt Zafirában valószínűleg közel kétszer annyi km van. És igenis, ENGEM ZAVAR, hogy vissza van esetleg forgatva a km-számláló. Én tökéletesen ellennék a valós 180.000-es értékkel is, ha a kocsinak egyébként semmi baja nincs, sőt, büszke is lennék rá, hogy ennyi km-rel gyakorlatilag újszerű az egész.... És ezt komolyan mondom!  :yes: Ha a tulaj visszatekeri az órát, akkor első sorban saját magát vágja át, szerintem...  :innocent:

Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az autóbehozatallal foglalkozó "nepperek" (jók és rosszak egyaránt) nem egyesével hozzák be az autókat, hanem kb. 5-6-7 autót egyszerre, lehetőleg egy helyről mindet, így hatalmas engedményt kapnak. A mobile-s árakból én nem vonnék le messzemenő következtetéseket, azok szerintem erősen alkutéma, gyakorlatilag mind. Teszem azt, van egy autó kitéve 11.000 EUR-ért. Hát, 500EUR-t helyből elengednek, ha pl. látok rajta 4 fullra kopott kereket, vagy vállas féktárcsákat, esetleg hiányzó szervizkönyvet, netán törés-javítás nyomait. Ha ezeket együtt mind észreveszem, akkor jóval többet enged. Ha már azt mondom, hogy EZ a 4db autó érdekel most, zsebemben a kp., akkor már jó tárgyaló partnerek, és kb 8000 EUR-ért el lehet hozni az autók db-ját! Ebben ugyan nincs tapasztalatom, de azt gondolom, kb így működhet...

Az egyértelműen szomorú, hogy a behozott autókkal borzasztóan lenyomják az itthon újként vásárolt autók használt piaci árát, de ez van, erre nem tudok gyógyírt...



Ja, és nagycitrom felvetésére, hogy "kint" magánember nem adja el 70-80.000km-rel az autóját... Na és? Nekem megfelel a lejárt lízinges céges is, 2/3-ad áron nem sokkal több km-rel (anyum HAstrája 115e km Hollandiából vezetett szervizkönyvvel)...  ;) :hug:

Bocs a regényért, de nem volt kedvem egyesével reagálni...  :innocent:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #245 Dátum: 2011.09.12 09:14:48 »
Ezek csak példák, de ÉN biztosan ezeket nézném Robi helyébe, mint a franciákat! Mindkét általam belinkelt kocsi behozott, de ezeknél ez nem gond, ilyen felszereltség mellett itthon nem sokat adtak el, ahhoz képest, viszont ezek jó árban vannak. Én főleg a másodikért csorgatom a nyálam. Mind motorikusan, mind műszakilag, mind variálhatóság-helykínűlat tekintetében kitűnő autók, masszívak. Szerintem össze sem lehet hasonlítani a franciákkal... Sokkal komolyabb autó a Zafira náluk!  :excl: (koknrétan a XP mellette kb papírhatású (hogy maradjak a védjegyemmé vált jelzőnél  :devil: ))

Én annó a Touran - Zafira - ScenicII triumvirátusból választottam, választottunk.  Szerencsénk volt, egyik kereskedésben volt éppen mindegyik modellből.  A végeredményt ismeritek. :yawn: :surrender: :whistling: :yes: :D

Nem állítom, hogy az Sc hibátlan, sőt vannak biztosan jobb autók is a palettán. De csak azért leírni, mert francia nem célszerű.

Amúgy a fentebb említett hármas környékén nézelődnék robi helyében.
:flowers: Ahogy előzőekben már többször is írtam, a Renault-nak nem vagyok ellene, főleg a MéganeII óta. Én a "fikázást" elsősorban a Citroen/Peugeot-ra értettem és tartom a véleményemet.
Bár, az igaz, hogy 4 éves kor felett valószínűleg SC-t sem vennék, de ez még a francia előítéletemből van. Újonnan simán vállalnám a Renault-ot 3-4 évig! Aztán, viszont inkább túladnék rajta, nem várnám meg, amíg egymás után jönnek az apró, zavaró hülyeségei elő, ami egy hasonló korú-futású japán autóból nagy valószínűség szerint még nem jönnek elő...  :) (a volt Céges Grandtour-omból indultam ki...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #246 Dátum: 2011.09.12 10:38:20 »
Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az autóbehozatallal foglalkozó "nepperek" (jók és rosszak egyaránt) nem egyesével hozzák be az autókat, hanem kb. 5-6-7 autót egyszerre, lehetőleg egy helyről mindet, így hatalmas engedményt kapnak. A mobile-s árakból én nem vonnék le messzemenő következtetéseket, azok szerintem erősen alkutéma, gyakorlatilag mind. Teszem azt, van egy autó kitéve 11.000 EUR-ért. Hát, 500EUR-t helyből elengednek, ha pl. látok rajta 4 fullra kopott kereket, vagy vállas féktárcsákat, esetleg hiányzó szervizkönyvet, netán törés-javítás nyomait. Ha ezeket együtt mind észreveszem, akkor jóval többet enged. Ha már azt mondom, hogy EZ a 4db autó érdekel most, zsebemben a kp., akkor már jó tárgyaló partnerek, és kb 8000 EUR-ért el lehet hozni az autók db-ját! Ebben ugyan nincs tapasztalatom, de azt gondolom, kb így működhet...
Csak erre az egy részre reagálva...
Nem indig így megy. Az ismerős, akivel voltunk kint Bréma mellett, elég sűrűn jár ki abba a bizonyos kereskedésbe ( www.autohus.de ) de az árból igen ritkán engednek. Pedig volt olyan hét, hogy 6 autót hoztak el tőlük, de havi szinten megvan a minimum 10-15. Ott nem engednek az árból. Cserébe amúgy is viszonylag jó áron, korrekt autókat adnak. Bár lehet, hogy ez azért van, mert ott amúgy is sorban áll az ember a pénztárnál? :hmmmm:
Gabe 254.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #247 Dátum: 2011.09.12 10:47:47 »
Az alku leginkább itt a balkánon (meg tőlünk délre és keletre) divat. :devil:
Meg eleve ha nagy a kereslet, akkor nem sok helye van az alkunak.


Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #249 Dátum: 2011.09.12 11:59:57 »
Bepi! Azok után, hogy lebutáztál, meg tapasztalat nélkülinek tituláltál, ugyan azt leírtad, amit én gondolok a témáról...  :flowers:
Ha van 5millám autóra, simán vennék 2,7M-ért egy behozott 250ezret futott dízelt olcsón.... ha bármi kijön rajta, kicsengetem. De ha 2,7M-em van kocsira, akkor
nem kockáztatnám ezt be. Inkább vennék egy ismert előéletű, keveset futott, vérszegényebb szívóbenzinest alacsonyabb felszereltséggel. Ennyi.
No de lépjünk tovább.  ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #250 Dátum: 2011.09.12 12:19:52 »
Bepi! Azok után, hogy lebutáztál, meg tapasztalat nélkülinek tituláltál, ugyan azt leírtad, amit én gondolok a témáról...  :flowers:
Ha van 5millám autóra, simán vennék 2,7M-ért egy behozott 250ezret futott dízelt olcsón.... ha bármi kijön rajta, kicsengetem. De ha 2,7M-em van kocsira, akkor
nem kockáztatnám ezt be. Inkább vennék egy ismert előéletű, keveset futott, vérszegényebb szívóbenzinest alacsonyabb felszereltséggel. Ennyi.
No de lépjünk tovább.  ::)

Nem Téged butáztalak le, hanem a hozzáállást, amit csípőből kilőttél reakcióként. Ez azért nem ugyanaz.  :flowers: ...és, ha ugyanezt gondolod Te is, akkor számomra nem volt teljesen érthető, amit előzőleg leírtál...  ;)

Egyéb iránt megértettem amit most írtál le a dologgal kapcsolatban.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.12 12:21:44 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #251 Dátum: 2011.09.12 12:33:34 »
Ha minden igaz holnap kapok egy festék-vastagság mérőt kölcsön a kollégámtól, innentől minden autót amit megnézek, azzal kezdem, hogy körbemérem. Bármi nemű további érdeklődés részemről csak akkor lesz, ha ezen a teszten túlesik a járgány.  ;)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #252 Dátum: 2011.09.12 13:39:10 »
Másik konkrét jelölt, ezt is köpködjétek meg:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara_picasso/citroen_xsara_picasso_1.6_hdi_collection_fa_14000km_2010-es_gyartas-5051879
Ha mindenképp Xsara, akkor talán ez. Mág garis lehet, tehát kisebb rizikó.
Mondjuk a másik linkelt meg benzines, de az elég vérszegény ehhez a mérethez és a fogyi is magasabb lesz.
Körbe kell járni, hogy vajh' miért adja el ilyen rövid együttlét után: financiális ok,  családi ok, törés vagy nem jött be neki (vagy egyszerűen sz.r és megunta a hibáit).
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #253 Dátum: 2011.09.12 13:51:45 »
A 2.0 HDI 90 lóerőval ajánlott motor. Nincs benne kéttömegű lendkerék, elég egyszerű és tartós szerkezet. És meglehetősen jól húz, a Xsarában az osztrák és olasz pályákon megpakolva (nyaralás) gond nélkül tudtam tartani a passátok tempóját, igen emelkedőn is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #254 Dátum: 2011.09.12 13:53:54 »
Mondjuk ha van 2,7M pénzem autóra, akkor azért nem 2,7-ért nézelődök, nem árt a biztonsági tartalék máskor sem - és most nem arról beszélek, hogy az átírási költségek, plusz az a 80-100 Ft, amit még az első szerviz esetleg elvisz (mert mondjuk féktárcsát kell cserélni, vagy vezérlést).
music