Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5031008 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14925 Dátum: 2012.09.27 13:42:48 »
Van egy punciemblémás traktora olajkályhája, és abban ennyi az előírás  :D .

ja,a rönó?:)
azigen,elég nagyvonalúak a franciák az olajcserével...a mi familiánkban is volt régebben 1.4 75lovas megane,97márc évjárat...eléggé belefeketedett az olaj már 6-8ezer km után...érdemes a gyári csereajánlást elosztani kettővel,hárommal,okosan csinálja trotter,h 15ezrenként kiveszi az olajat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14926 Dátum: 2012.09.27 13:50:03 »
ja,a rönó?:)
azigen,elég nagyvonalúak a franciák az olajcserével...a mi familiánkban is volt régebben 1.4 75lovas megane,97márc évjárat...eléggé belefeketedett az olaj már 6-8ezer km után...érdemes a gyári csereajánlást elosztani kettővel,hárommal,okosan csinálja trotter,h 15ezrenként kiveszi az olajat.
Lakóautós Ducatókban is 30 volt a periódus, utána leeresztettük mindegyikből, aztán az egyikét a másikba öntöttük és megvolt az olajcsere. Hol a gond?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14927 Dátum: 2012.09.27 14:11:47 »
Annyit azért mindenképpen meg kell említeni, hogy az itteni tapasztalatok alapján a csereintervallumot csökkenteni illik 10E km.-re, mert a végén elfáradnak ezek az olajok.

Eneossal nincs tapasztalat de nálunk a Total 0W-30 már másodszor ment a toyotába, lassan ebbe az olajba is benne a 15ezer km és nem fáradt el, ha az alatt azt érted hogy enné.. A szine is viszonylag normális, bár már megbarnult, mikor belekerült meg olyan világos volt, hogy alig lehetett látni a szintet, mintha vízbe lett volna a nívó...

No ezzel csak azt akarom mondani, ha van egy 0W olaj ami nagy valószínűséggel fullszintetikus, pont annál a jó olajnál felesleges előrébb hozni az olajcserét, mert azok többet kell(ene) hogy bírjanak. Én nem tapasztaltam vele gyengeséget. Aztán az Eneos lehet hogy más, nem tudom... De nálunk apám elég sokat használja városba a Toyotát, 70%-ban 3-4 km-es távokból jön össze, a többi országút, 30-100 km-es távokkal... 
Sőt, most meg fogtok kövezni, ugyanis 12ezer km van az olajban, és elérte az 1 évet az autó augusztusban. De mivel ez egy kiváló minőségű olaj, az autó meg általába nincs gyilkolva, apám meg baromira leszarja, sőt, meg is kérdezte, minek lecserélni az olajat 1 év után, én nem erősködök vele, mivel nem tartom akkora problémának, ha még pár hónapig benne van és belemegy a párezer km, hogy elérje a 15ezret..

De akik csak városba használják és szinte csak rövid távon az autót, esetleg gyengébb olajjal is, ott érthető az éves olajcsere, mindenkinél az lenne normális. Valamennyire nálunk is, csak mi külön eset vagyunk, főleg velem, az én rendbontó szabályaimmal :D :D

A hosszú csereperiódus megint más tészta, ott talán én se alkalmaznék olyan sok km-t, de szerintem annál is megadnak időbeli korlátot is, általába azzal befigyel egy olajcsere. Igazából ez teljesen használat függő, hiszen egy csak városba rövid távon használt autóba 1-2 ezer km után is lehet fáradtabb az olaj, mint más autóba ami hosszú távon ment kb. 10x ennyit...
Szóval megítélés kérdése. És ezért van a csere km-hez, vagy időhöz kötve, amelyik előbb bekövetkezik :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 14:14:53 írta G86 »
                                                                                                                                                   

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14928 Dátum: 2012.09.27 14:15:52 »
Eneossal nincs tapasztalat de nálunk a Total 0W-30 már másodszor ment a toyotába, lassan ebbe az olajba is benne a 15ezer km és nem fáradt el, ha az alatt azt érted hogy enné.. A szine is viszonylag normális, bár már megbarnult, mikor belekerült meg olyan világos volt, hogy alig lehetett látni a szintet, mintha vízbe lett volna a nívó...

No ezzel csak azt akarom mondani, ha van egy 0W olaj ami nagy valószínűséggel fullszintetikus, pont annál a jó olajnál felesleges előrébb hozni az olajcserét, mert azok többet kell(ene) hogy bírjanak. Én nem tapasztaltam vele gyengeséget. Aztán az Eneos lehet hogy más, nem tudom... De nálunk apám elég sokat használja városba a Toyotát, 70%-ban 3-4 km-es távokból jön össze, a többi országút, 30-100 km-es távokkal... 
Sőt, most meg fogtok kövezni, ugyanis 12ezer km van az olajban, és elérte az 1 évet az autó augusztusban. De mivel ez egy kiváló minőségű olaj, az autó meg általába nincs gyilkolva, apám meg baromira leszarja, sőt, meg is kérdezte, minek lecserélni az olajat 1 év után, én nem erősködök vele, mivel nem tartom akkora problémának, ha még pár hónapig benne van és belemegy a párezer km, hogy elérje a 15ezret..

De akik csak városba használják és szinte csak rövid távon az autót, esetleg gyengébb olajjal is, ott érthető az éves olajcsere, mindenkinél az lenne normális. Valamennyire nálunk is, csak mi külön eset vagyunk, főleg velem, az én rendbontó szabályaimmal :D :D

A hosszú csereperiódus megint más tészta, ott talán én se alkalmaznék olyan sok km-t, de szerintem annál is megadnak időbeli korlátot is, általába azzal befigyel egy olajcsere. Igazából ez teljesen használat függő, hiszen egy csak városba rövid távon használt autóba 1-2 ezer km után is lehet fáradtabb az olaj, mint más autóba ami hosszú távon ment kb. 10x ennyit...
Szóval megítélés kérdése. És ezért van a csere km-hez, vagy időhöz kötve, amelyik előbb bekövetkezik :)
"Az vesse rá az első követ, aki nem vétkezett" :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14929 Dátum: 2012.09.27 14:22:12 »
ezt fejből kented prego atya??:)))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14930 Dátum: 2012.09.27 17:40:55 »
ezt fejből kented prego atya??:)))
Épp Mikszáthtól olvasom a "Kövezési algoritmusok és debuggingolás C++-ban" c. könyvet :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14931 Dátum: 2012.09.27 19:38:19 »
A hosszú csereperiódus megint más tészta, ott talán én se alkalmaznék olyan sok km-t, de szerintem annál is megadnak időbeli korlátot is, általába azzal befigyel egy olajcsere. Igazából ez teljesen használat függő, hiszen egy csak városba rövid távon használt autóba 1-2 ezer km után is lehet fáradtabb az olaj, mint más autóba ami hosszú távon ment kb. 10x ennyit...
Szóval megítélés kérdése. És ezért van a csere km-hez, vagy időhöz kötve, amelyik előbb bekövetkezik :)

A gépkönyvem szerint 30E, vagy 2 év, de ez nem egyedi a 2011-es kiadású VW Golf 1,4 TSI-ben is ugyanez játszik....  :?:
Csak a flottásnál be is tartják.  Na 38E km-nél már hidegindításnál csattog, mintha diesel lenne.   Ennyit a long life olajokról...


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14932 Dátum: 2012.09.27 19:40:15 »
hm,erősen megfontolandó,amit most irtál,fel is jegyeztem a kisokosomba.
miben kellene neked hivatalosan 30ezrenként olajat cserélni?

mondi már beírta, de más márkánál is dívik.  Én azonban nem csak 100E-ig akarom használni a motorját.  :D

Egyébként látszik az aláírásomban is, mobilon nem jön át?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14933 Dátum: 2012.09.27 19:47:06 »
mobilon nem látszik soha semmi,csak amit irunk...de most nem mobilrol voltam...csak nem tudtam,h melyik autorol beszéltél,m van ott neked egy mazda is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14934 Dátum: 2012.09.27 20:21:25 »
Lassan itt az olajcsere ideje (közeledik az 1 év), és mostanában, túllépve a 10 ezret azt tapasztalom, mintha néhány decivel többet fogyasztana az autó, pedig a körülmények (hőmérséklet, tempó) hasonló, mint korábban. Ti tapasztaltatok már ilyet? Mobil1 ESP 5W-30-at használok. Lehetséges, hogy elfáradt az olaj? Kevés rövid városi út volt, és pályán se használtam, tehát általában 90, max. 110-zel. Mérhető olajfogyasztás nincs.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14935 Dátum: 2012.09.27 21:16:35 »
Az Eneosnál a tapasztalatok alapján csínján kell bánni, mert a japánoknál még mindig nem 15E a csereperiód, hanem 7500-10E km. Az Eneos is idáig van "kitalálva". Legalábbis erre jutottak, akik itt használták és leírták korábban.

Ezért lenne jó egy használt olaj-teszt, amiben pl. egy 10 000 km-t futott olajakat hasonlítanának össze.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14936 Dátum: 2012.09.27 21:19:36 »
Különben szerelői körben 10000 km a javasolt csere periódus, vagy 1 év...
TS-ben 7000-7500 km lesz megcélozva nálam...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14937 Dátum: 2012.09.27 23:12:29 »
Ezért lenne jó egy használt olaj-teszt, amiben pl. egy 10 000 km-t futott olajakat hasonlítanának össze.
Ilyenek a különféle minősítések (pl. API), ahol nagyon komoly vizsgálatokkal tesztelik az olajokat egzakt módon laborkörülmények között, a kölönböző használatokat modellezve.
Az olajok is folyamatosan fejlődnek, a használati körülmények is mások, ennek figyelembevételével el lehet térni a gyár áltál ajánlott olajspecifikációtól, és a csereperiódustól.Mivel az autósok többsége nem foglalkozik ilyenekkel, ezért inkább könnyebben felidézhető szabályokat alkotnak.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14938 Dátum: 2012.09.28 07:31:19 »
Lassan itt az olajcsere ideje (közeledik az 1 év), és mostanában, túllépve a 10 ezret azt tapasztalom, mintha néhány decivel többet fogyasztana az autó, pedig a körülmények (hőmérséklet, tempó) hasonló, mint korábban. Ti tapasztaltatok már ilyet? Mobil1 ESP 5W-30-at használok. Lehetséges, hogy elfáradt az olaj? Kevés rövid városi út volt, és pályán se használtam, tehát általában 90, max. 110-zel. Mérhető olajfogyasztás nincs.
A Mobil 1 ESP-vel nekem soha nem volt ilyen gondom. Az Eneosnál láttam, hogy 8-10 ezer km után egyre sötétebb, le is cseréltem 10 ezer kilométernél.
A fogyasztás pedig nem az olaj miatt van, hanem egyszer hűvösebb az idő és különösen reggel indításkor azért több nafta szalad bele.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14939 Dátum: 2012.09.28 09:06:07 »
Azt soha nem értettem, hogy miért baj, hogy sötétedik az olaj, hiszen az az egyik feladata, hogy lebegtesse a szennyeződéseket. Attol még ugyanúgy ellátja a feladatát. Olajcsere után meg annál hamarabb sötétedik, minél több maradt benne a régiből. Ez pl. egy 4ZZE Cori motornál általában bőven 10% felett van.