Miért is?
Ha egy autóba az az első számú ajánlás, akkor nem csak nekik való...
Ez eddig oké, azonban mostanában olyan autókhoz is ajánlgatják itt a fórumon a 0W-20-ast, amelyeknek a gyári előírásuk az 5W-30
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Az addig rendben van, hogy nem eszi a 0W-20-ast a motor, jól fogyaszt és szépen jár vele a motor, azonban ki tudja, hogy hosszú távon (legalább 100 ezer km) milyen hatással van a motorra?
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)
Persze nem nagyon spróolós, hanem normál használat esetén, amibe beletartozik az autópálya is. Ezt csak komoly mérésekkel, laboratóriumi körülmények között lehetne kideríteni. A hidegoldali viszkozitás viszont egyértelmű: minél alacsonyabb, annál jobb. Aki sokat jár rövid távokra, és/vagy megengedi a pénztárcája, annak jó választás a 0W-s, de természetesen az 5W-s is tökéletes. Én azt ajánlom, hogy maradjunk az 5W-30-nál, esetleg még a 0W-30 is jó lehet az E12-es Corollákba. Persze ahol a 0W-20 a gyári előírás, akkor természetesen azt kell használni.