Jajj Mondi..
józan ésszel belátható, hogy ha 5W-30 az ajánlás akkor 0W-30 nyugodtan használható. Nem lesz tőle semmi baja a kocsidnak, hidegen jót teszel vele, - és ez a legfontosabb, melegen meg ugyanazok a viszkozitási paraméterei...
Nem elhanyagolható az sem hogy a 0W olajok jó része fullszintetikus, tehát tovább is bírja mint a félszintetikus hidrokrakkolt olajok.
Annak már én sem vagyok híve, hogy a melegoldali viszkozitást csökkentsük, lehet csökkenteni, szó se róla, csak itt már felmerül egy bizonyos kockázat, józanul belegondolva egy elhibázott döntés okozhat károsodást, ezért én se tennék 20-as olajat a családi toyotába, függetlenül attól, hogy már két olajcsere óta 0W-30 van benne és nem fogy, és nagy valószínűséggel nem ártana neki! Csak ha valamikor jobban megküldöm neki, akkor már aggódnék!
Nem ítélem el azokat, akik kísérleteznek a 20-as olajjal a 30-as ajánlás ellenére, sőt, szeretem, hogy van ilyen is, lelkes újítók, próbálkozók, ők viszik előre a világot, szerintem inkább ez a jó út, mint azok, akik tudatlanul 10W-40, 15W-40, vagy 5W-50-et raknak az autójukba abszolút hozzáértés nélkül!
De Mondi ez az abszolút behatárolás, amit csinálsz, te döntésed, jó döntés, de nem a legjobb, mert nem vagy nyitott az újra!