Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5031098 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14895 Dátum: 2012.09.26 21:56:28 »
A nem megfelelő olaj/olajcsereperíódus -dugulások - olajfogyasztás elméletet az is alátámasztja, hogy akik ellenőrzötten 0W30 vagy 0W20 fullszintetikus, jobb hidegindítású,magasabb hőtűrésű,kiváló tisztítóhatású csúcsminőségű olajat használtak,és rendszeresen cseréltek,azoknálnemfordult elő a normálisnál magasabb olajfogyasztás. Akik az elsődlegesen ajánlott 5W30 (félszint),vagy amotornakmég kevésbé optimális xW40,xW50olajakat használták,azoknál viszont a hiba akkora % előfordult, hogy a Toyota módosítást eszközölt a motoron, illetve elvégezte a javíttatást.

Nem akarok én kötekedni, de a 0W30 ill a 0W20 mitől lesz jobb a motornak mint mondjuk a 5W30 vagy a 5W40? Értem én, hogy hideg állapotban folyékonyabb a 0W mint az 5W, de a viszkozitás számok nem sokkal térnek el, viszont a meleg oldalon már igen, a 0W20 sokkal kevésbé marad sűrű mint a 30 vagy a 40. Akkor miért is jobb? Mert nyáron meleg üzemben könnyebben elfolyik onnan ahol szükség lenne rá? Nem értem. Lehet hogy egy sportmotorban ahol olajhűtő van ez nem gond, mert hűtik az olajat, ne de egy normál motorban ez nem probléma? Értem én, hogy osztjuk itt az észt, de egyik "szaki" ellent mond a másiknak, ez pedig az olyan embereknek mint nekem, aki nem szakértő, elég sok ellentmondást szül. Így marad a józan paraszti ész, amivel azt gondolom, hogy a 0W20-as olaj egy normál motorba nem igazán okos döntés. Mellesleg, ha nem ez a gyári ajánlás, akkor hogy lehet ellenőrzötten bizonyított, beírták a szervizkönyvbe? Akkor biztosan cserélnék garanciálisan is.

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14896 Dátum: 2012.09.26 22:35:25 »
lassan közeleg az olaj csere én meg kezdem túlaggódni a dolgot :D.

írta ma toyotának mit mondanak, kértem ajánlást tőlük elintézték annyival h vegyek 0w-20-as toyota olajat. hát az nekem drága még a 5w-30-as is kezd az lenni.

Szituáció a következő:
- az autót egész évben nagy általánosságban max 30km-es utakra használom illetve rövidebbre. Néha becsúszik egy-egy távolabbi út is (pl Kolozsvár, Balaton) illetve jövő nyáron esélyes lehet egy Horvátország is.
- autó kocsibeálló alatt alszik ami persze oldalról nyitott
- éves futásom az 11-13 ezer kilométer
- ha pályázni kell akkor 130-140-es utazót tartom, minden máshol megengedett sebesség illetve ha lehet akkor picit több :devil: (+10km/h)
- fordulatszám nagy általánosságban 3000 fölé sose megy inkább 2000 környéke, azért néha meghajtom picit az autót ( Miskolc elkerülő szakasz ~4km, vagy egy-egy lámpától gyorsítás)

ezek függvényében kéne döntenem a két kiszemelt Mobil1 5W-30 ESP illetve az ENEOS 0W-20 között. a gyári viszkozitás ajánlás és kíváncsiság felől húzok a 0W-20 felé, de picit azért félek tőle, merthogy vékony olaj. ellenben az 5W-30 már kétszer került a kocsiba, mert a szervíz ezzel tölti és azzal semmi probléma nincs.

Tanácsot kérek :helpsmilie:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14897 Dátum: 2012.09.26 22:48:28 »
lassan közeleg az olaj csere én meg kezdem túlaggódni a dolgot :D.

írta ma toyotának mit mondanak, kértem ajánlást tőlük elintézték annyival h vegyek 0w-20-as toyota olajat. hát az nekem drága még a 5w-30-as is kezd az lenni.

Szituáció a következő:
- az autót egész évben nagy általánosságban max 30km-es utakra használom illetve rövidebbre. Néha becsúszik egy-egy távolabbi út is (pl Kolozsvár, Balaton) illetve jövő nyáron esélyes lehet egy Horvátország is.
- autó kocsibeálló alatt alszik ami persze oldalról nyitott
- éves futásom az 11-13 ezer kilométer
- ha pályázni kell akkor 130-140-es utazót tartom, minden máshol megengedett sebesség illetve ha lehet akkor picit több :devil: (+10km/h)
- fordulatszám nagy általánosságban 3000 fölé sose megy inkább 2000 környéke, azért néha meghajtom picit az autót ( Miskolc elkerülő szakasz ~4km, vagy egy-egy lámpától gyorsítás)

ezek függvényében kéne döntenem a két kiszemelt Mobil1 5W-30 ESP illetve az ENEOS 0W-20 között. a gyári viszkozitás ajánlás és kíváncsiság felől húzok a 0W-20 felé, de picit azért félek tőle, merthogy vékony olaj. ellenben az 5W-30 már kétszer került a kocsiba, mert a szervíz ezzel tölti és azzal semmi probléma nincs.

Tanácsot kérek :helpsmilie:

Üdv!

Ez is drágának számít? A Mobil1 ESP 5w30 10490 ugyanitt, ugyanennyi liter.
Nem ismerem ezt a motort (sem...), de ha a gyár is javasolja a motorba a 0w20-at, akkor nagy baj szerintem nem lehet vele, főleg, hogy nem taposod szét, ahogy írod is :yes:
Én maximum 5w30-ig mernék elmenni az enyémmel - és van benne olajhűtő  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 22:51:27 írta vd1234 »

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14898 Dátum: 2012.09.26 23:17:26 »
hasonló áron találtam nagyjából máshol is az eneost is meg az esp-t is. 5L kell mert 4,2L a cseremennyiség ha jól tudom. szal 12-13 körül mozog a két olajnak 5-5 literje. ez meg számomra okés.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14899 Dátum: 2012.09.27 03:42:22 »
Nem akarok én kötekedni, de a 0W30 ill a 0W20 mitől lesz jobb a motornak mint mondjuk a 5W30 vagy a 5W40? Értem én, hogy hideg állapotban folyékonyabb a 0W mint az 5W, de a viszkozitás számok nem sokkal térnek el, viszont a meleg oldalon már igen, a 0W20 sokkal kevésbé marad sűrű mint a 30 vagy a 40. Akkor miért is jobb? Mert nyáron meleg üzemben könnelfolyik onnan ahol szükség van rá...
0W hidegen folyékonyabb, hamarabb lesz megfelelő kenésed, és a kisebb belső ellenállás legyőzése kevésbé terheli meg a rendszert. Üzemmeleg motornál +szintén a "folyosság" a jobb. Nyomás alatt van, tehát nem csak lecsorog ahová akar, hanem kitölti a rendelkezésre álló teret. A hígabb olaj nagyobb áramlási sebességre képes, tehát jobban elvezeti a hőt, és gyorsabban adja le. Ráadásul magasabb fordulaton később éri el a megkerülő szelepet nyitó kritikus olajnyomást, tehát a hűtése fokozottabban érvényesül. A Toyota számos azonos motorkód jához a korábbit 5W30 helyett 0W20-at ír elő. Persze aki nem akar hinni a fizikának és a Toyota mérnökeinek annak ez nem bizonyíték.
Keress rá a Mazda autó, 0W20cimszavakra, elég részletes leírás van a témában, érdemes türelmesen végigolvasni a kommenteket is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 03:52:06 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14900 Dátum: 2012.09.27 04:10:26 »
... toyotának mit mondanak, kértem ajánlást tőlük elintézték annyival h vegyek 0w-20-as toyota olajat. hát az nekem drága még a 5w-30-as is kezd az lenni....Tanácsott kérek
A Toyota 0W20-at mondott, itt is többször elhangzott. Mit szeretnél hallani? Ha kéred mondhatom, hogy a Teso gazdaságos olcsó, rövidtávon. Csak légyszives ezt eladáskor közöld a vevőjelölttel.
Nekem manapság minden drága a munkaerőm kivételével.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14901 Dátum: 2012.09.27 08:44:55 »
már hónapok óta figyelem a hozzászolásokat ebben a témában, beleszagolni nagyon nemtudok,de az tény,h 80%ban jo minőségű 5w30 olajat és 10-10% 0w30 és 0w20 olajat emlegetitek itt!
fel is jegyeztem. most a 105ezres szervizemet még toyota szakszervizbe viszem,de a 120ezresnél már magam csrélek majd olajat dokumentálva, asszem egy 5w30 v. 0w30 lesz.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14902 Dátum: 2012.09.27 08:53:51 »
itt most a drágát a gyári olajra kell érteni amit a szervizben adnak, nem amit neten, egyéb helyen vásárol az ember.
Hallani csak azt akartam esetemre mit mond a tisztelt egybegyűlt, illetve aki használt ilyet is olyat is mit tapasztalt, nem a tesco olaj rémtörténetét az ugyanis nem volt kérdés. És igen használtam a keresőt is korábban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14903 Dátum: 2012.09.27 08:59:49 »
Szerintem azért van szó bőven az 5w40 olajakról is  :otlet:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14904 Dátum: 2012.09.27 09:10:52 »
Szerintem azért van szó bőven az 5w40 olajakról is  :otlet:

jja,igen,persze...de amit én beletennék a kocsiba az 5w30 vagy higabb (0w30,0w20) ezért csak azt figyelem, jo,tudom,h 5w30 helyett 5w40 sem lenne nagy szögberugás,de ha már a gyárvák is 5w30 ajánlják legalább,akkor azokat tartom szem előtt!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14905 Dátum: 2012.09.27 09:15:18 »
Komolyan nem értem ezt a pörgést. Azt kell tenni az autóba, amit a kézikönyv ajánl. Nálam ez 5w30, és akkor sem fogok bele 0-ás olajat tenni, ha akármilyen jó, mert a motorhoz nem való, nem ahhoz van tesztelve stb. Ennyire egyszerű  :hug: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14906 Dátum: 2012.09.27 09:41:31 »
egyetértek veled mondi!

nálam is a fő csapásirány az 5w30...de 1x-1x kiprobálnám majd a 0w30 meg 0w20 is...bár amellett a használat mellett,amit én produkálok a corollával,sok mindent nem lehet észrevenni. már majd1 hete be sem inditottam a kocsit,nincs rá szükség...van bicaj,motor meg a belvárosi dolgaimhoz bkv. :)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14907 Dátum: 2012.09.27 09:54:27 »
Nem érdekel, hogy mi látható be józan ésszel. Nem gondolom, hogy jobban értek hozzá, mint a gyári mérnökcsapat, így elfogadom, amit mondanak.
De ha ennyire ért itt mindenki hozzá, miért nem a magatok által épített autóval jártok? Ja, mert nincs meg hozzá a szaktudás, csak ahhoz hogy felülbíráljuk a mérnököket... Szép  :hmmmm:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14908 Dátum: 2012.09.27 09:54:33 »
Jajj Mondi..
józan ésszel belátható, hogy ha 5W-30 az ajánlás akkor 0W-30 nyugodtan használható. Nem lesz tőle semmi baja a kocsidnak, hidegen jót teszel vele, - és ez a legfontosabb, melegen meg ugyanazok a viszkozitási paraméterei...

Nem elhanyagolható az sem hogy a 0W olajok jó része fullszintetikus, tehát tovább is bírja mint a félszintetikus hidrokrakkolt olajok.

Annak már én sem vagyok híve, hogy a melegoldali viszkozitást csökkentsük, lehet csökkenteni, szó se róla, csak itt már felmerül egy bizonyos kockázat, józanul belegondolva egy elhibázott döntés okozhat károsodást, ezért én se tennék 20-as olajat a családi toyotába, függetlenül attól, hogy már két olajcsere óta 0W-30 van benne és nem fogy, és nagy valószínűséggel nem ártana neki! Csak ha valamikor jobban megküldöm neki, akkor már aggódnék!

Nem ítélem el azokat, akik kísérleteznek a 20-as olajjal a 30-as ajánlás ellenére, sőt, szeretem, hogy van ilyen is, lelkes újítók, próbálkozók, ők viszik előre a világot, szerintem inkább ez a jó út, mint azok, akik tudatlanul 10W-40, 15W-40, vagy 5W-50-et raknak az autójukba abszolút hozzáértés nélkül!

De Mondi ez az abszolút behatárolás, amit csinálsz, te döntésed, jó döntés, de nem a legjobb, mert nem vagy nyitott az újra!
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14909 Dátum: 2012.09.27 10:04:18 »
itt most a drágát a gyári olajra kell érteni amit a szervizben adnak, nem amit neten, egyéb helyen vásárol az ember.
Igazad van,én olvastam nem elég alaposan. Bocsánat.