Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5095410 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

AvePeti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14880 Dátum: 2012.09.26 13:10:51 »
Sziasztok!

Most már sikerült engem is teljesen megkeverni ezzel a zz-s motor olajevős dologgal!

Mert, az Avém 2004 03 forgalomba helyezésű,
DE 1ZZU-valkezdődő motorszámú (tehát afekete szerint az 1-es miatt ez már javított blokkos lehet..)
VISZONT a bulletinben megadott alvázszám utolsó 6 karaktere nagyobb számú, mint az én alvázszámom! (Ha jól értelmezem, a bulletin szerint az ott megjelölt alvázszámtól gyártott autók már  olyan motort kaptak, amin ez a hiba már javítva lett....nem (ave esetében 2005 július)?

Akkor,most nekem melyik motorral szerelt kocsim lehet???

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14881 Dátum: 2012.09.26 13:14:39 »
NA jó lenne mostmár tisztába tenni ezt az olajfogyi kérdést, mert minenki mindenfélét mond  :wacko:
1-ha a blokkal van gond gyárilag(ha igen akkor mi??), akkor miért nem eszi az összes 2004 előtti motor az olajat? vagy legalábbis a többségük(én mondjuk nem tudok %ot mondani, de sztem nem kevés lehet, ahogy a netet olvasgattam..). De biztosan tudok sokról is, ami nem eszi.
2-volt, aki azt mondta(márkaszervizes, asszem Szeke), a gond az olajhűtő hiánya, és az autópályás használat, hogy ti. megég, túlmelegszik az olaj, ezért sűrűbb olajat kell beletenni maxra töltve(W50-60).
3-van, aki szerint a városi használat, és/vagy a nem megfelelő olaj a gond. Viszont pl olvastam e fórumon olyat is, akinek 10W40nel használva nem ette, és olyat is, akinek 5W30cal igen.. Tudok olyat is, akinek 5W50 volt benne, nem ette..
4-aztán van az a verzió, hogy a dugattyúkkal-gyűrűkkel van a gond, szűkek a furatok, amik egy bizonyos használat esetén(gondolom én) eltömődhetnek..

Az enyém 2002es 1.6, 3 éves koráig volt márkaszervízben addig lekövethető az olajcsere és a km. Első év: 8e km, Mobil RF 5W50. Második év:kb 16e km, Mobil RF 5W50.(Sakura) harmadik évnél nincs rajta a számlán miylen olaj, de márkaszervízben volt(Reál).
És eszi. 3-4 deci/1000km. Én itt arra gondolok, hogy zömében városban volt használva papásan, és ehhez túlméretezett volt az olaj(?). Hisz ha autópályán ment volna, akkor nem 16 ezret megy 2 év alatt. De az is lehet, hogy a gond ezután jött elő, amikortól is már nem lekövethető. Bár, ekkor sem ment sokat kb15e/év.


Szóval a Toyotának mi a hivatalos(szakmai) állásfoglalása erről? Van egyáltalán? vagy csak találgattak ők is?Ha van, akkor nem igaz hogy egy márkaszervizes sem tudja  Vagy üzleti titok??

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14882 Dátum: 2012.09.26 13:20:54 »
Ja és van a kartergázos verzió, hogy szűkek valami elvezető furatok, és túlnyomás van a karterben, ami felnyomja az olajat.. Vagy valami ilyesmi. De gondolom akkor ez lehet a motorblokkhibás verzió.  :hmmmm:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14883 Dátum: 2012.09.26 13:25:05 »
Toyota specifikus szerelőtől (18 éve javít, szervizel, újít fel Toyotákat Kunfehértón) tudom, aki látott már egyet, s mást ezügyben. Elmondása szerint Ő lepődött meg a legjobban egy 500.000km+ futású motort megbontva, hogy a hengerek fala olyan patkia állapotú volt, mintha most húzták volna ki a hónolót belőle... És erre mondta, hogy nem a km futás miatt lesz kopott egy motor, hanem a közben használt olaj minőségétől

Ez nem jelent semmit. Párom keresztapjának a Volvojában (2.0 benzin) már több mint 300 ezer km van, a harmadik gyűrűgarnitúra van benne (nem spórol az autóval, bármikor rákölti az autó értékének többszörösét egy-egy szervízre), és azt mondja, hogy a hengerfal olyan, amit mondasz. Ért hozzá, fémipari cége van (nem mellesleg mérnök), elhiszem neki. Ezt csak azért mondom, hogy a hengerfal nem jelent mindent, attól még lehet rossz. 
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 13:38:51 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14884 Dátum: 2012.09.26 13:30:14 »
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=953384&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9056647

Üdvözlet!Mint multkor irtam,szétborult a corolla.A tapasztalatokat most megosztanám veletek.Először is,10w40 olajból a motor 1,1.1 litert evett 1000km-re vetitve.Na ebből lett elegem,ezért szétkaptuk!A tapasztalatom a következő,(már előre kérem,hogy akinek nem inge,az ne is vegye magára!) itt a forumon nagyon sok tapasztalatot lehet szerezni,de azért az infókkal erőssen csinyán kell bánni.Az eset a következő,a motorból a dugok kivétele után már látszott,hogy régi tipusu,nem MF féle gömbölyitett olajlehúzók vannak a dugattyúkon.Persze hogy le voltak tapadva.A dugók,hengerfal,hajtókar csapágyak,mind mind alapméreten nem mérhető kopás szinten voltak (158000 km!).Az olajozo furatok mind tiszták,átjárhatóak voltak,dugulásnak még csak nyoma sincs.A dugókkal elmentem két Toyota szervizbe,hogy összehasonlitsam az uj tipusu dugokkal.Na ekkor ért a döbbenet,a drága pénzen kaphato dugok mind ugyanolyanok,mint ami jelenleg is a kocsiban van.Annyi a különbség,hogy MF olajlehúzok vannak föltéve,és 4 olaj elvezető furat helyett 8 van rajta.Továbbá megtudtam,hogy az uj füzött blokk esetében 0.5 literrel megnövelték az olajmenyiséget,és ezek az "uj" tipusu dugók vannak bennük.Továbbá,ha egy mód van rá,akkor 10000km re röviditik az olajcserét,csere előtt motor öblitöt javasolnak,és olajgyanánt inkább 5w40,mint 5w30,mert előbbi nyáron magasabb hőtürő képességü,nem melegszik tul,ezért elvezeti a dugokról a hőt.A higabb olaj esetén nagyobb az esély a gyürük leragadására!Most ott tartok,hogy a régi csapágysorral,és dugattyúkkal van összerakva,megvan sikolva a hengerfej,ki van cserélve a szeleszárak szimeringje,az összes tömités,hütőviz,és a motorolaj (Mobil 5w40).A javitás előtt a hc:170-180 ppm volt, a javitás után hc:50-60 ppm alapjáraton.Tehát,70%-al csökkent a szénhidrogén kibocsátása a motornak,és a kipufogóbol is eltünt a vastag korom réteg.Összefoglalva,mindenki,aki ilyen munkára adja a fejét,előtte érdeklődjön a tipust jól ismerő szerelőnél,akiben megbizik,külömben úgy átbasszák,hogy arról kódul.A dugattyúk,amit nem vettem meg,darabonkét 31800ft-be kerültek.Na,enyivel vagyok most beljebb.Szép napot mindenkinek.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 13:44:10 írta Kisfiatal »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14885 Dátum: 2012.09.26 13:41:11 »
Ez nem jelent semmit. Párom keresztapjának a Volvojában (2.0 benzin) már több mint 300 ezer km van, a harmadik gyűrűgarnitúra van benne (nem spórol az autóval, bármikor rákölti az autó értékének többszörösét egy-egy szervízre), és azt mondja, hogy a hengerfal olyan, amit mondasz. Ért hozzá, fémipari cége van, elhiszem neki. Ezt csak azért mondom, hogy a hengerfal nem jelent mindent, attól még lehet rossz.
Ez így van, és ennek kapcsán írtam azt, hogy önmagában a magas futás nem okoz rendellenes kopást a motorban. A Volvókat, pedig ne keverjük most a Toyotához... (személyes véleményem, hogy a Volvo a bizutonsági fejlesztésein kívül egy mindenhonnan összedobált egyveleg műszakilag)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14886 Dátum: 2012.09.26 13:42:20 »
Nem az a lényeg, hogy volvo vagy milyen márka, hanem az, hogy attól mert a hengerfal újszerű simán lehet minden más (gyűrűk, főtengelycsapágyak, szelepek stb.) kopottak és eheti az olajat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14887 Dátum: 2012.09.26 13:43:31 »
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=4&aq_text=&aq_cre=&user_id=853264&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9007452

Tévhit. Az 1.4 vvti motor nem attól zabálja az olajat hogy ellágyul a gyűrű. Nagyon szűkek az olajfuratok és ez a fő probléma.Saját szememmel láttam. Az olajlehúzó gyűrű alatt van 4 db kis furat. Az dugul el, nem tud elmenni az olaj és a lehúzó gyűrű leregad (bekokszosodik). 2-es fúróval furtuk át a kokszot.Nekem pl. a kompressziógyűrűnek semmi baja sem volt. Belepróbáltuk a hengerbe és egy deka kopása sem volt. Az is baromság amit sokan mondanak hogy tul kevés a blokkban a viztér és melegek a hangerek azért lágyul a gyűrű. Akkora viztér van körbe a hengereknél hogy sok autó megirigyelhetné. Az alu blokknak pedig jó a hőelvezető képessége.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14888 Dátum: 2012.09.26 13:52:41 »
Nem az a lényeg, hogy volvo vagy milyen márka, hanem az, hogy attól mert a hengerfal újszerű simán lehet minden más (gyűrűk, főtengelycsapágyak, szelepek stb.) kopottak és eheti az olajat.
mondi, gondold már át józan paraszt ésszel (a szó jó értelmében):
Ha a hengerben a gyűrű kopott, akkor az (negatív) hatással van a hengerfalra is!!!  :excl:
Mégegyszer: csak azért egy motor sokat futott, koránt sem biztos, hogy kopott belül.  :flowers:

...sőt, olyan is előfordul, hogy sem a hengereken nem látszik semmi kopás, sem a gyűrűk nincsenek megszorulva, mégis eszi valamiért az olajat...  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 13:54:25 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14889 Dátum: 2012.09.26 14:28:57 »
NA jó lenne mostmár tisztába tenni ezt az olajfogyi kérdést, mert minenki mindenfélét mond
A ZZE elötti szám a motor hengerűrtartalmára utal.A 4ZZE az 1,4l-es (2ZZE volt talán az1,8?)motorhoz tartozott.
A gyári első feltöltés a motor összeszerelése utáni első betöltésre vonatkozik,ami 4,3l, olajcsere megfelelően megdöntve,és hosszú ideig csepegtetve 3,9-4,0 a maximumig, olajcsere szervizben 3,7l. A módosított javított 4ZZE motoroknál (pötty a nívópálcán) 1/2 l-er több kellett, vagyis szervizes szintidős olajcsere esetén 4,2l töltetre van szükség (természetesen szűrőcserével együtt). A min.és max. szint között mindkét esetben 1l a különbség.
A módosított motoroknál a nívó pálcán kívül csak a henger cikkszáma különbözik az első verziótól.
A nem megfelelő olaj/olajcsereperíódus -dugulások - olajfogyasztás elméletet az is alátámasztja, hogy akik ellenőrzötten 0W30 vagy 0W20 fullszintetikus, jobb hidegindítású,magasabb hőtűrésű,kiváló tisztítóhatású csúcsminőségű olajat használtak,és rendszeresen cseréltek,azoknálnemfordult elő a normálisnál magasabb olajfogyasztás. Akik az elsődlegesen ajánlott 5W30 (félszint),vagy amotornakmég kevésbé optimális xW40,xW50olajakat használták,azoknál viszont a hiba akkora % előfordult, hogy a Toyota módosítást eszközölt a motoron, illetve elvégezte a javíttatást.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 14:30:47 írta Agyarka »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14890 Dátum: 2012.09.26 15:10:05 »
A ZZE elötti szám a motor hengerűrtartalmára utal.A 4ZZE az 1,4l-es (2ZZE volt talán az1,8?)motorhoz tartozott.
A gyári első feltöltés a motor összeszerelése utáni első betöltésre vonatkozik,ami 4,3l, olajcsere megfelelően megdöntve,és hosszú ideig csepegtetve 3,9-4,0 a maximumig, olajcsere szervizben 3,7l. A módosított javított 4ZZE motoroknál (pötty a nívópálcán) 1/2 l-er több kellett, vagyis szervizes szintidős olajcsere esetén 4,2l töltetre van szükség (természetesen szűrőcserével együtt). A min.és max. szint között mindkét esetben 1l a különbség.
A módosított motoroknál a nívó pálcán kívül csak a henger cikkszáma különbözik az első verziótól.
A nem megfelelő olaj/olajcsereperíódus -dugulások - olajfogyasztás elméletet az is alátámasztja, hogy akik ellenőrzötten 0W30 vagy 0W20 fullszintetikus, jobb hidegindítású,magasabb hőtűrésű,kiváló tisztítóhatású csúcsminőségű olajat használtak,és rendszeresen cseréltek,azoknálnemfordult elő a normálisnál magasabb olajfogyasztás. Akik az elsődlegesen ajánlott 5W30 (félszint),vagy amotornakmég kevésbé optimális xW40,xW50olajakat használták,azoknál viszont a hiba akkora % előfordult, hogy a Toyota módosítást eszközölt a motoron, illetve elvégezte a javíttatást.

Engem az érdekelne, hogy konkrétan mi okozza :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14891 Dátum: 2012.09.26 15:12:35 »
A ZZE elötti szám a motor hengerűrtartalmára utal.A 4ZZE az 1,4l-es (2ZZE volt talán az1,8?)motorhoz tartozott.
Csak egy helyreigazítás, ami igen lényeges: a 2ZZ motor a Corolla TS liftes sport motorja, arra semmi ilyen gond nem vonatkozott. Csak a hétköznapi ZZ motorok lehetnek érintettek, vagyis, ahogy írtad (jól), a 4zz (1,4), a 3zz(1,6) és az 1zz (1,8) motorkóddal ellátottak.  :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14892 Dátum: 2012.09.26 15:59:25 »
Ha a hengerben a gyűrű kopott, akkor az (negatív) hatással van a hengerfalra is!!!  :excl:

Nem biztos!
A gyűrű ugyanis sokkal puhább anyagból van, pontosan azért, hogy az kopjon és ne a hengerfal.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14893 Dátum: 2012.09.26 16:38:03 »
DE 1ZZU-valkezdődő motorszámú (tehát afekete szerint az 1-es miatt ez már javított blokkos lehet..)
Ezt félreértetted. Az 1ZZ motor 1.8-as. Az optifit cserélt motorblokkokon leköszörülik a típus utáni számjegyeket, ezért a motorszám csak 1ZZ, 3ZZ vagy 4ZZ lesz. A motor blokknál a part number szerintem eldönti.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14894 Dátum: 2012.09.26 16:56:09 »
Csak egy helyreigazítás, ami igen lényeges: a 2ZZ motor a Corolla TS liftes sport motorja, arra semmi ilyen gond nem vonatkozott. Csak a hétköznapi ZZ motorok lehetnek érintettek, vagyis, ahogy írtad (jól), a 4zz (1,4), a 3zz(1,6) és az 1zz (1,8) motorkóddal ellátottak.  :flowers: ;)
Bakker hirtelen kimaradt a COVban és az AVEban is van 1.8as. Csak a kiváló Yamaha blokkos TS volt az eszemben. Lélekben még Corollás vagyok.