NA jó lenne mostmár tisztába tenni ezt az olajfogyi kérdést, mert minenki mindenfélét mond
1-ha a blokkal van gond gyárilag(ha igen akkor mi??), akkor miért nem eszi az
összes 2004 előtti motor az olajat? vagy legalábbis a többségük(én mondjuk nem tudok %ot mondani, de sztem nem kevés lehet, ahogy a netet olvasgattam..). De biztosan tudok sokról is, ami nem eszi.
2-volt, aki azt mondta(márkaszervizes, asszem Szeke), a gond az olajhűtő hiánya, és az autópályás használat, hogy ti. megég, túlmelegszik az olaj, ezért sűrűbb olajat kell beletenni maxra töltve(W50-60).
3-van, aki szerint a városi használat, és/vagy a nem megfelelő olaj a gond. Viszont pl olvastam e fórumon olyat is, akinek 10W40nel használva nem ette, és olyat is, akinek 5W30cal igen.. Tudok olyat is, akinek 5W50 volt benne, nem ette..
4-aztán van az a verzió, hogy a dugattyúkkal-gyűrűkkel van a gond, szűkek a furatok, amik egy bizonyos használat esetén(gondolom én) eltömődhetnek..
Az enyém 2002es 1.6, 3 éves koráig volt márkaszervízben addig lekövethető az olajcsere és a km. Első év: 8e km, Mobil RF 5W50. Második év:kb 16e km, Mobil RF 5W50.(Sakura) harmadik évnél nincs rajta a számlán miylen olaj, de márkaszervízben volt(Reál).
És eszi. 3-4 deci/1000km. Én itt arra gondolok, hogy zömében városban volt használva papásan, és ehhez túlméretezett volt az olaj(?). Hisz ha autópályán ment volna, akkor nem 16 ezret megy 2 év alatt. De az is lehet, hogy a gond ezután jött elő, amikortól is már nem lekövethető. Bár, ekkor sem ment sokat kb15e/év.
Szóval a Toyotának mi a hivatalos(szakmai) állásfoglalása erről? Van egyáltalán? vagy csak találgattak ők is?
Ha van, akkor nem igaz hogy egy márkaszervizes sem tudja Vagy üzleti titok??