Itt is írják, hogy 2005 áprilistól vannak a javított motorok. Ha annál régebbi, de a motor szám csak 1ZZ, 3ZZ vagy 4ZZ, akkor az garanciában cserélt motor és 4.7 liter olaj kell a száraz feltöltéshez - kivéve MR2, ott maradt 4.2l. A megoldás a Toyota részéről a blokk és olaj nívó pálca csere, de dugatyú és gyűrű cserével is megoldható, ahogy celicáss is írta.
A használt olaj minősége nem annyira számít ennél a hibánál, mint az hogy gyakran nagy sebsséggel használják a motort - az enyémbe csak márkás 5W-30 és 5W-40 volt míg eljutott a 1l/5000km olajevésig.
Hujujuj, attól tartok, igen erős tévedéseket írtál le...
Az, hogy az esetleges olajfogyasztós motorokat pontosan meddig gyártották (2003. aug., 2004 nyár, 2005), majdnem mindegy.
A 4,7 liter olaj nagy valószínűség szerint bele sem megy a zz motorokba...
Ahogy írtam, az előszériás motorokba 3,5liter + 0,2 liter motorlaj szükségeltetett az olajszűrőbe. A fűzött blokkokba 4,2 liter kellett, és a megnövelt olajmennyiség miatt volt szükség a módosított nívópálcára is.
A gyárilag javított motorokat valamikor 2004 elejétől (ez lehet 2003. aug-szept. is akár) gyártották. Már a mondi Corollája is ilyen, Ő leírta mekkora mennyiségű olajtöltéssel.
Tévedés, hogy a dugattyúk és a gyűrűk cseréjével tutira orvosolható az olajfogyasztás. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, de közben az emberke kifizet a bizonytalanért 250.000Ft körüli összeget.
Tudván, hogy ez az olajfogyasztás probléma már akár 60.000km-nél is előjöhetett (volt erre példa), korántsem jelenti azt, hogy a motor kopott, hiszen nemhogy ennyi futás alatt, de maga a blokk 500.000km után sem számít kopottnak,ha közben az előírt módon tartották azt ,
karban.
Itt egész egyszerűen arról volt szó, hogy az újonnan megvett autókat a szakszervizek és a sok nemtörődöm tulajdonos (révén, hogy Toyotáról beszélünk, ami sosem romlik el) a gyári ajánlású 5W-30 viszkozitású és előírt jellemzőjű olajok helyett beletöltögették az ennél
gyengébb minőségű olajokat, amire nagyon érzékeny volt ez a motorcsalád. Ha még ehhez hozzájött, hogy nem az előírt 15.000km/1év intervallumon belül cserélgették ezt a silány olajat, akkor csak tovább hatványozódott a probléma.
Az, hogy autópályán használták, pont semmit koptat egy motoron, mert folyamatos fordulatszámon (3500-4000 környéke miért is lenne magas fordulatszám?) és
üzemmeleg állapotban működik a motor ilyenkor, ami köztudottan a
legkevésbé káros bármilyen konstrukció számára.
A nagyobb gondot a nem megfelelő
minőségű olaj használata jelentette, főleg, ha az autót sokat használták
hidegen, rövid távokra. Az eközben az olajból kiváló és lerakódó szennyeződések, adalékanyagok eltömítették a dugattyú olajelvezető furatait, amelyek a dugattyú belsejét voltak többek között hivatottak hűteni ÉS természetesen a kenést igénylő helyekre maradéktalanul eljutni. Emellett, a nem megfelelő olaj nem is keni rendesen az alkatrészeket, amik csak olyajos környezetben tudnak működni...
Egy gyári előírásoktól jelentősen eltérő (5W-30 HC helyett 10W40 ásványi) viszkozitású ÉS silány minőségű olaj (ide lehet sorolni a legtöbb olcsó noname olajat) garantálja az idő előtti problémák előfordulását. Ezen probléma javítása legtöbbször megoldható a motorblokk megbontását követően a dugattyúk említettt furatainak kitisztításával, és a blokk belsejében keletkezett lerakódások tisztításával (motoröblítő ilyenko pont hatástalan!) esetleg, ha a kompressziógyűrű szorul, akkor egy gyűrűzéssel, ami pont annyira ad biztos eredményt, mint a komplett új dugattyú- és gyűrűcsere, csak nem kerül 80-100.000Ft-nál többe.
A lényeg, hogy a ZZ motorokhoz - amiknél még nem jelentkezett a probléma - mindig a gyári ajánlásokat maradéktalanul teljesítő, valóban minőségi olajat használjunk és betartsuk a gyár által előírt olajcsereintervallumot, akkor is, ha sokat autózunk egy évben (15.000km-ként csere) és akkor is, ha nagyon keveset megyünk egy évben (évenkénti olajcsere!). Ez az egyetlen módszer, amivel elkerülhető az idő előtti gond.