Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5059741 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14865 Dátum: 2012.09.26 08:04:54 »
A 2004.07 után  motorokban 4,2 liter kell. Az enyémbe is, ennyi szerepel a kézikönyvben is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14866 Dátum: 2012.09.26 08:43:34 »
Itt is írják, hogy 2005 áprilistól vannak a javított motorok. Ha annál régebbi, de a motor szám csak 1ZZ, 3ZZ vagy 4ZZ, akkor az garanciában cserélt motor és 4.7 liter olaj kell a száraz feltöltéshez - kivéve MR2, ott maradt 4.2l. A megoldás a Toyota részéről a blokk és olaj nívó pálca csere, de dugatyú és gyűrű cserével is megoldható, ahogy celicáss is írta.
A használt olaj minősége nem annyira számít ennél a hibánál, mint az hogy gyakran nagy sebsséggel használják a motort - az enyémbe csak márkás 5W-30 és 5W-40 volt míg eljutott a 1l/5000km olajevésig.
Hujujuj, attól tartok, igen erős tévedéseket írtál le...  :flowers:
Az, hogy az esetleges olajfogyasztós motorokat pontosan meddig gyártották (2003. aug., 2004 nyár, 2005), majdnem mindegy.
A 4,7 liter olaj nagy valószínűség szerint bele sem megy a zz motorokba...
Ahogy írtam, az előszériás motorokba 3,5liter + 0,2 liter motorlaj szükségeltetett az olajszűrőbe. A fűzött blokkokba 4,2 liter kellett, és a megnövelt olajmennyiség miatt volt szükség a módosított nívópálcára is.
A gyárilag javított motorokat valamikor 2004 elejétől (ez lehet 2003. aug-szept. is akár) gyártották. Már a mondi Corollája is ilyen, Ő leírta mekkora mennyiségű olajtöltéssel.
Tévedés, hogy a dugattyúk és a gyűrűk cseréjével tutira orvosolható az olajfogyasztás. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, de közben az emberke kifizet a bizonytalanért 250.000Ft körüli összeget.
Tudván, hogy ez az olajfogyasztás probléma már akár 60.000km-nél is előjöhetett (volt erre példa), korántsem jelenti azt, hogy a motor kopott, hiszen nemhogy ennyi futás alatt, de maga a blokk 500.000km után sem számít kopottnak,ha közben az előírt módon tartották azt ,
karban.
Itt egész egyszerűen arról volt szó, hogy az újonnan megvett autókat a szakszervizek és a sok nemtörődöm tulajdonos (révén, hogy Toyotáról beszélünk, ami sosem romlik el) a gyári ajánlású 5W-30 viszkozitású és előírt jellemzőjű olajok helyett beletöltögették az ennél gyengébb minőségű olajokat, amire nagyon érzékeny volt ez a motorcsalád. Ha még ehhez hozzájött, hogy nem az előírt 15.000km/1év intervallumon belül cserélgették ezt a silány olajat, akkor csak tovább hatványozódott a probléma.
Az, hogy autópályán használták, pont semmit koptat egy motoron, mert folyamatos fordulatszámon (3500-4000 környéke miért is lenne magas fordulatszám?) és üzemmeleg állapotban működik a motor ilyenkor, ami köztudottan a legkevésbé káros bármilyen konstrukció számára.  :excl:
A nagyobb gondot a nem megfelelő minőségű olaj használata jelentette, főleg, ha az autót sokat használták hidegen, rövid távokra. Az eközben az olajból kiváló és lerakódó szennyeződések, adalékanyagok eltömítették a dugattyú olajelvezető furatait, amelyek a dugattyú belsejét voltak többek között hivatottak hűteni ÉS természetesen a kenést igénylő helyekre maradéktalanul eljutni. Emellett, a nem megfelelő olaj nem is keni rendesen az alkatrészeket, amik csak olyajos környezetben tudnak működni...
Egy gyári előírásoktól jelentősen eltérő (5W-30 HC helyett 10W40 ásványi) viszkozitású ÉS silány minőségű olaj (ide lehet sorolni a legtöbb olcsó noname olajat) garantálja az idő előtti problémák előfordulását.  :excl:

Ezen probléma javítása legtöbbször megoldható a motorblokk megbontását követően a dugattyúk említettt furatainak kitisztításával, és a blokk belsejében keletkezett lerakódások tisztításával (motoröblítő ilyenko pont hatástalan!) esetleg, ha a kompressziógyűrű szorul, akkor egy gyűrűzéssel, ami pont annyira ad biztos eredményt, mint a komplett új dugattyú- és gyűrűcsere, csak nem kerül 80-100.000Ft-nál többe.

A lényeg, hogy a ZZ motorokhoz - amiknél még nem jelentkezett a probléma - mindig a gyári ajánlásokat maradéktalanul teljesítő, valóban minőségi olajat használjunk és betartsuk a gyár által előírt olajcsereintervallumot, akkor is, ha sokat autózunk egy évben (15.000km-ként csere) és akkor is, ha nagyon keveset megyünk egy évben (évenkénti olajcsere!). Ez az egyetlen módszer, amivel elkerülhető az idő előtti gond.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 08:48:22 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14867 Dátum: 2012.09.26 08:50:04 »
Én most már teljesen összezavarodtam :wacko: :eek: Majd előkeresem a korábbi számlákat, de úgy emlékszem, hogy tavaly az 5. literes flakon is meg lett bontva olajcserekor. 2005. 12. havi autó, a gyári blokk van benne, és van egy kis halvány zöld folt a nívópálcán. Természetesen mindig maximumig töltetem, ennyira azért igényes vagyok. Na meg így könnyebben mérhető az esetleges olajfogyasztás.
Ez már egyértelműen az új motor, amivel nem valószínű, hogy gondod lesz. Jó olajat használsz bele, úgyhogy nem kell aggódnod.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14868 Dátum: 2012.09.26 09:08:44 »
Szervusz bepi81!
"Különbséget kell tenni előszériás vvt-i és javított vvt-i motorok között."  Hol lehet erről többet megtudni? Esetleg tudnál írni néhány lényegesebb részletet?
afekete fórumtársunknak írt válaszomba belefpgalmaztam a számodra kérdésként felmerült dolgokat is, remélem, érthető.

Elvileg a Te autód motorja is az előszériásokhoz tartozHAT(!). Ha nem vagy benne biztos, akkor nézd meg a nívópálcádon, hogy van-e zöld jelzés egy kis pötty formájában.
Ha nincs, akkor nem motorcserés az autód. (Motorcsere - Ez sok esetben előny, mert a Toyota 180.000km/7 év futásig garanciában cserélte az olajfogyasztóssá vált blkokkokat ún. "fűzött"/javított blokkra, amivel már nem jelentkezett ilyen jellegű gond. Amiről hosszabban írtam, az már az E12 Corolla faceliftet követő gyárilag javítottként beszerelt motorra vonatkozik.)

Amennyiben nem cserélt és nem is már a gyárilag javított újként beszerelt motor hajtja az autódat, még mindig nincs nagy gond, mert, ha nincs mérhető olajfogyasztásod (pl. 15.000km alatt pár deci fogy csak, ami természetes), akkor nincs miért aggódnod, annyit "kell" tenned, hogy továbbra is jó minőségű olajat használsz.

Ha csipegeti az autód az olajat, akkor gondolkodhatsz, hogy ez mennyire zavar Téged? Pl. az én autóm most a Mobil Super 3000 5W-40 olajból (a 40-es melegoldal esetemben szándékos!) kb 8000km-en fogyasztott el 1 litert. Utántöltöttem és pont. Továbbiakban nem érdekel. Minden hosszabb út után (egyszerre 3-400km-t jelent) ellenőrzöm a szintet, ha kell utántöltök.
Ennyi olajfogyás miatt biztos nem fogom megbontani a blokkomat. Éves szinten az az 1 liter olaj kb 2500Ft plussz költséget jelent, amit szerencsére nem érzek meg. (Évente cserélek olajat, mert az éves km futásom nem haladja meg a 8-10.000km-t - éppen a jövő hónapban lesz esedékes amúgy...)
Ha ez az olajfogyasztás rövid időn belül és drasztikusan megemelkedik, akkor megbontatom a motort, max kap egy szett gyári gyűrűt, és kitakaríttatom a blokk belsejét. Mivel jelenleg 146.000km van az autómban, kizárt, hogy ennél többr beavatkozásra lenne szükség.
Az üzemanyagfogyasztása kiváló, a hangja szintén (csendes, egyenletes), nem csöpög belőle az olaj, jól megy.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 09:11:19 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14869 Dátum: 2012.09.26 09:46:27 »
Én most már teljesen összezavarodtam :wacko: :eek: Majd előkeresem a korábbi számlákat, de úgy emlékszem, hogy tavaly az 5. literes flakon is meg lett bontva olajcserekor. 2005. 12. havi autó, a gyári blokk van benne, és van egy kis halvány zöld folt a nívópálcán. Természetesen mindig maximumig töltetem, ennyira azért igényes vagyok. Na meg így könnyebben mérhető az esetleges olajfogyasztás.
Ez a motor már a probléma utáni széria, nem érinti az olaj fogyós probléma és plusz fél liter olaj kell bele az hibáshoz képest. Ezt jelzi a zöld pöty is.
Szerk: Megelőztetek. :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 10:07:30 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14870 Dátum: 2012.09.26 10:03:29 »
Ahogy írtam, az előszériás motorokba 3,5liter + 0,2 liter motorlaj szükségeltetett az olajszűrőbe. A fűzött blokkokba 4,2 liter kellett, és a megnövelt olajmennyiség miatt volt szükség a módosított nívópálcára is.
Szerintem olvasd el a service bulletint - ez első feltöltésre vonatkozik.
Tévedés, hogy a dugattyúk és a gyűrűk cseréjével tutira orvosolható az olajfogyasztás. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, de közben az emberke kifizet a bizonytalanért 250.000Ft körüli összeget.
Pedig nekem nagyon úgy tünik celicass leírásából, hogy ez volt a hiba.
Tudván, hogy ez az olajfogyasztás probléma már akár 60.000km-nél is előjöhetett (volt erre példa), korántsem jelenti azt, hogy a motor kopott, hiszen nemhogy ennyi futás alatt, de maga a blokk 500.000km után sem számít kopottnak,ha közben az előírt módon tartották azt , karban.
Itt egész egyszerűen arról volt szó, hogy az újonnan megvett autókat a szakszervizek és a sok nemtörődöm tulajdonos (révén, hogy Toyotáról beszélünk, ami sosem romlik el) a gyári ajánlású 5W-30 viszkozitású és előírt jellemzőjű olajok helyett beletöltögették az ennél gyengébb minőségű olajokat, amire nagyon érzékeny volt ez a motorcsalád. Ha még ehhez hozzájött, hogy nem az előírt 15.000km/1év intervallumon belül cserélgették ezt a silány olajat, akkor csak tovább hatványozódott a probléma.
Ennek némileg ellent mond az én autóm. Mindig márka szervízben perióduson belül szervizelt, minőségi olajjal használva eszi az olajat - nem kicsit.
Az, hogy autópályán használták, pont semmit koptat egy motoron, mert folyamatos fordulatszámon (3500-4000 környéke miért is lenne magas fordulatszám?) és üzemmeleg állapotban működik a motor ilyenkor, ami köztudottan a legkevésbé káros bármilyen konstrukció számára.  :excl:
Ennek némileg ellent mond a service bulletin:
Idézet
DESCRIPTION OF PHENOMENON
Engine lubrication oil consumtion may increase if the cvehicle is driven frequently with high speed.

Ezen probléma javítása legtöbbször megoldható a motorblokk megbontását követően a dugattyúk említettt furatainak kitisztításával, és a blokk belsejében keletkezett lerakódások tisztításával (motoröblítő ilyenko pont hatástalan!) esetleg, ha a kompressziógyűrű szorul, akkor egy gyűrűzéssel, ami pont annyira ad biztos eredményt, mint a komplett új dugattyú- és gyűrűcsere, csak nem kerül 80-100.000Ft-nál többe.
Vagy igen, vagy nem. Mindenestre ezekhez a motorokhoz megváltozott a dugatyúk gyári száma. Valamit csak módosítottak.

A lényeg, hogy a ZZ motorokhoz - amiknél még nem jelentkezett a probléma - mindig a gyári ajánlásokat maradéktalanul teljesítő, valóban minőségi olajat használjunk és betartsuk a gyár által előírt olajcsereintervallumot, akkor is, ha sokat autózunk egy évben (15.000km-ként csere) és akkor is, ha nagyon keveset megyünk egy évben (évenkénti olajcsere!). Ez az egyetlen módszer, amivel elkerülhető az idő előtti gond.
Vagy elkerülöd ezzel vagy nem. Az én esetembe ez kevés volt. ;)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14871 Dátum: 2012.09.26 10:04:52 »
jól megy.  :)

Ezt honnan tudod? 2000 alatt fordulaton ez nem igazán derül ki. Az a kérdés, hogy vígan elpörög-e a piros mezőig és esetleg tudja-e a tartós 140-150-et pályán? Esetleg mennyire virgonc emelkedőn, vagy lámpánál mennyire lép. De ezeket sosem szoktam kipróbálni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 10:15:27 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14872 Dátum: 2012.09.26 10:54:49 »
Ezt honnan tudod? 2000 alatt fordulaton ez nem igazán derül ki. Az a kérdés, hogy vígan elpörög-e a piros mezőig és esetleg tudja-e a tartós 140-150-et pályán? Esetleg mennyire virgonc emelkedőn, vagy lámpánál mennyire lép. De ezeket sosem szoktam kipróbálni.
Minden kérdésedre a válaszom igen.  ;) Ahogy említettem anno, a 6 literes átlagfogyasztásba azért belefér pár dolog...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14873 Dátum: 2012.09.26 10:55:53 »
Ha a ZZ motorok olajfogyasztása dugattyú vagy gyűrűcserével, vagy pláne egy egyszerű tisztítással orvosolható lenne, akkor szerintetek a gyár miért cserélte a komplett fűzött blokkot, és miért voltak sokkal jobban megkopva a lecserélt blokkok hengerfalai, mint egy 300 ezret futott Carinának?

Amúgy a sima nívópálcás régi motorba 3,7 liter olaj kell, a zöld pöttyös nívópálcájú új motorba pedig 4,2. Mindezt szűrőcserével értem olajcserekor.

Ezt kár az olajra és a nemtörődöm tulajdonosokra fogni, az a motor nem sikerült elsőre...
Xanyi

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14874 Dátum: 2012.09.26 11:05:48 »
Köszi Xanyi, akkor mégse értettem félre.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14875 Dátum: 2012.09.26 11:09:16 »
Szerintem olvasd el a service bulletint - ez első feltöltésre vonatkozik.
De azt a gyárban, vagy a szervizben végzik. Olajcserekor nincs értelme száraz feltöltésről beszélni, mert a túltöltött motorolaj is okozhat problémákat...
Pedig nekem nagyon úgy tünik celicass leírásából, hogy ez volt a hiba.
Celicass belinkelt egy olyan esetet, ami egy orosz Celica 1zz motorral volt kapcsolatos. Tökéletesen mutatta, hogy az új dugattyúkon pont 2x annyi elvezető furat van, és több kisebb módosítás között a gyűrűk is más anyagból(?) készültek.
Arról azonban nincs információ, hogy a "műtét" után ette-e a motor az olajat (nyilván nem akkora mértékben, mint azelőtt, de a jelenség közel sem biztos, hogy ennyivel elmúlik. Gondold végig, ha egy "összeszokott" rendszerből kiveszel valamit egy másik alkatrésszel helyettesítve, akkor biztos vagy benne, hogy az új és használt alkatrészek illesztési hézagai annyira kicsik maradnak, hogy megszűnik az olajfogyás? Annak újra össze kell kopni, de, mint "oda-nem-illő" alkatrész bizonyos szintig másként fog bekopni. EZ a bizonytalanság alapja, amiről írtam.  ;)
(csak, hogy ne gondolja senki azt, hogy olyan sok motort szedtem szét, ami nem igaz, mindezt egy olyan Toyota specifikus szerelőtől (18 éve javít, szervizel, újít fel Toyotákat Kunfehértón) tudom, aki látott már egyet, s mást ezügyben. Elmondása szerint Ő lepődött meg a legjobban egy 500.000km+ futású motort megbontva, hogy a hengerek fala olyan patkia állapotú volt, mintha most húzták volna ki a hónolót belőle... És erre mondta, hogy nem a km futás miatt lesz kopott egy motor, hanem a közben használt olaj minőségétől, illetve annak (és a karbantartás) hiányától.
Ennek némileg ellent mond a service bulletin:Vagy igen, vagy nem. Vagy elkerülöd ezzel vagy nem. Az én esetembe ez kevés volt. ;)
Persze, én sem azt írtam, hogy tutira megszűnik, de nem mindegy, hogy a bizonytalanra 80.000-et fizetsz ki, vagy 250e-t.
Mindig akkor derül ki a turpisság, amikor szétbontják a motort és elkezdik méregetni, vizsgálgatni a dolgokat. Értelmetlen egyből a legmélyebb költségbe beleugrani emiatt. Szerintem.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14876 Dátum: 2012.09.26 11:25:43 »
De most tényleg. A Toyota elismeri a hibát, amit motor blokk cserével - többek között másik dugatyúval, több olajjal javít. De szerinted elég a tisztítás? Én szkeptikus vagyok. Szerintem ez csak tüneti kezelés volna, ami valószinüleg egy időre csökkentené az olaj fogyasztást, de az okát meg nem oldja.
Abban maximálisan egyet értek, hogy ha nem kopott a blokk, akkor nem kell fúrni és hogy ez csak megbontáskor derül ki.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14877 Dátum: 2012.09.26 11:38:53 »
De most tényleg. A Toyota elismeri a hibát, amit motor blokk cserével - többek között másik dugatyúval, több olajjal javít. De szerinted elég a tisztítás? Én szkeptikus vagyok. Szerintem ez csak tüneti kezelés volna, ami valószinüleg egy időre csökkentené az olaj fogyasztást, de az okát meg nem oldja.
Abban maximálisan egyet értek, hogy ha nem kopott a blokk, akkor nem kell fúrni és hogy ez csak megbontáskor derül ki.
Ahogy írtam is, többnyire, és nem minden esetben, mint, ahogy két egyforma motor és használati mód sincsen.  :flowers:
Örülök annak, hogy egyet értünk abban, hogy a blokk megbontása nélkül nincs biztos.
A Toyotát elismerés illeti a garanciális viselkedése miatt, ez nem kérdéses. Az, hogy a gyárból küldenek egy összeállított fűzött blokkot, - szerintem - igen jól mutatja, hogy önmagában Ők sem bíztak abban, hogy mindössze a dugattyú- és gyűrűcsere is ugyanazt az eredményt hozná. Annyi a bibi ezzel, hogy az én autóm is elmúlt már 8 éves és a Tied is, így mi nem fogunk valószínűleg kb 1Millát költeni saját költségünkön az új blokk beszerzésére a gyárból, ezért olyan megoldást kell találnunk, ami műszakilag ÉS anyagilag is korrekt. Ilyenkor meg kell gondolni, hogy megéri-e mélyen belenyúlni a dolgokba és beilleszteni az addigi rendszerbe egy teljesen új dolgot (új dugók). EKKOR az esetek többségében elég lehet az általam említett alapos tisztítás és gyűrűzés, majd elengedhetetlen az előírás szerinti olajcsereperiódus, ÉS a megfelelő minőségű ÉS viszkozitású olaj. Ennél többet - szerintem - nemigen lehet tenni az ésszerűség határain belül.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14878 Dátum: 2012.09.26 12:27:52 »
OK, csak ezzel a problémát nem oldod meg.
Amúgy ha jól tudom a túlméretes dugatyúk esetén szokták a blokkot is fúrni. Szóval akár meg is oldhatja a dolgot. Azt leírva még sehol sem láttam, hogy a Toyota pontosn mit csinál a blokkal, de ő is csak átalakítja, nem tök másra cseréli - ezért lesz ugye a felújított motornak csak 1ZZ, 2ZZ vagy 3ZZ a motor kódja. Amúgy szerintem 150e-ből meg lehet csinálni a komplett felújítást - bár baráti árakon.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14879 Dátum: 2012.09.26 12:54:57 »
A Toyotás szerelődnek abban igaza van, hogy általában a Toyota motorok olyan jó minőségüek, hogy többszázezer után megbontva sem látszik a hengerfalon kopás, hanem a hónolás nyoma látszódik. Erre legjobb példa a kollégám Carinája, 300 ezer körüli km-nél bontottuk meg a motorját, látszott a hónolás. Dugattyúfuratok tele voltak koksszal, azokat kifúrtuk, minden más maradt (gyürük is). Azóta olajfogyasztás 3000 km alatt 0, elötte jól ette.
De mint mondtam, a hibás ZZ motorokra ez nem igaz. Ott teljes homály már kevés futás után is a hengerfal, hónolásnak nyom nem látszik a kritikus részeken, úgyhogy ott blokkcsere nélkül minden csak részmegoldás!
Xanyi