Az nem baj - sőt. Pont hidegen kerülendő a nagyon alacsony fordulat. Én az üzemmeleg motort nyugodtan terhelem akár 1500-as fordulaton is, de hidegen inkább 2000-nél húzom meg az alsó határt. És 3000-nél a felsőt. Persze nem az első pár száz méteren - de utána már simán.
Igen, ezzel tisztában vagyok, nem szoktam 1800 alatt hazsnálni hidegen, inkább kicsit lassabban megyek, alacsonyabb fokozatban, így legalább a menetszél se hűti annyira. Egyébként szerintem a legjobban a városi 1-2 km-es utak mellőzésével, a hidegindítások csökkentésével lehet a legjobban kímélni a motort, talán többet számít, mint ha 5W helyett 0W-s olajat használ az ember.
Szeretnék olajhőmérőt beépíteni a motorba, de fogalmam sincs, hova kellene elhelyezni a szenzort, nem vagyok gépészmérnök, sajnos ehhez kevésbé értek. Persze az igazi megoldás az elektromos motormelegítő lenne, lehet, hogy megkérdek egy márkaszervizt, hogy ha létezik egyáltalán, akkor mennyibe kerülne a gyári. Persze biztos nem olcsó, és az ára az alacsonyabb fogyasztás ellenére se térül meg soha számomra, aki ritkábban, és hosszabb távokra használja az autót, de leglaább a motor élettartamára jó hatással van.