Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5118596 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14820 Dátum: 2012.09.21 21:25:09 »

A kérdésem az lenne, hogy ti hogyan döntenétek a helyemben? Sajnos nem tudtam visszaolvasni mindent a rngeteg hsz. miatt (csak 2009-ig), addig nem volt senkinek se rossz tapasztalata vele, ajánlottátok sokaknak. Jelenleg használ-e ilyet valaki közületek (Mobil 1 0W-30) ? Vagy van-e esetleg valami negatív tapasztalat vele kapcsolatban?

1,6 Corollám volt , 0-30 olajat használtam bele, amíg megvolt ~115000km-ig - soha nem fogyasztott belőle.
Hiluxba a Mobil1 5w-30 ast használom, így 160e felé sem fogyasztja.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14821 Dátum: 2012.09.21 23:22:58 »
Eneos 0W 20 4l kb 10e. Olcsó, és jó. Érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy nem nő rendellenes mértékben azo olajfogyás. Amennyiben igen, még mindíg lecserélheted 0W30-ra.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14822 Dátum: 2012.09.22 08:34:35 »
Eneos 0W 20 4l kb 10e. Olcsó, és jó. Érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy nem nő rendellenes mértékben azo olajfogyás. Amennyiben igen, még mindíg lecserélheted 0W30-ra.
Nincs annyi pénzem, hogy 1 évnél korábban cseréljek olajat, na meg a 20-ast max. akkor vállalnám be, ha a 0W-30-cal tökéletes a motor. De lehet, hogy még akkor se, nem véletlenül 5W-30 a gyári előírás.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14823 Dátum: 2012.09.22 10:39:28 »
Az olajshop.hu-val mik a tapasztalatok? Visszaolvastam egy kicsit, Palaczk írta, hogy egyszer 2002-es olajat kapott tőlük :no:. Végül megoldódott a dolog?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14824 Dátum: 2012.09.22 17:50:30 »
1.0 Yaris 2006-os-al lenne olajfogyasztási problémám. 108 000 km van benne, de a probléma még 70 000-nél elkezdődött. A szervízes ismerősöm szerint sokat váltogattuk az olajak minőségét, kezdtük ugye a gyári szervízes olajjal 45 000-ig, aztán kettőször 5w40, aztán 10w40, aztán megint 5w40 Metabonddal megspékelve hátha szűnik, és a mostaninál pedig, szintén az ismerős javaslatára 10w60 olyan meggondolásból, hogy mivel 1.0 a motor, nagyobb fordulat, nagyobb hőmérséklet, hátha ez az olaj kitart majd olajcseréig. Hát ez sem tart ki, úgyhogy 3000-ként 1 litert kíván a motor, ami szerintem nagyon extrém olajfogyasztás, főleg a Toyotánál. Nincs annyira agyonhajtva, főleg városban közlekedik, ezért vagyok tanácstalan, akit kérdezek 99%-ban azt mondja, hogy szelepszár szimering lehet, dehát ilyen jellegű problémát sem fórumokban sem a neten még én sem találtam, úgyhogy várom a tanácsokat.
10 W-60 nagyon rossz ötlet ebbe az autóba, a motor még üzemmelegen sem kap rendes kenést vele - vissza kéne állni 5 W-40-esre. Ezt követően, először is meg kéne próbálni kideríteni a fogyasztás okát - szimeringek (én ezt kevésbé tartom valószínűnek), vagy gyűrűk? Utána megkeresni a TMH-t, méltányossági rendezés céljából - mert az nyilvánvalóan nem normális, hogy egy ennyi idős, ennyit futott motor ilyen mértékben egye az olajat. Persze ez az út minden bizonnyal csak akkor járható, ha a kocsi végig márkaszervízben volt karbantartva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14825 Dátum: 2012.09.22 17:52:54 »
Sziasztok!

Én jelenleg 0W30-as Castrol Edge motoroljat használok. Kezdetektől az első olajcserétől. Most van 58ezer km a kocsiban.Azt javasolják hatvan fölött már érdemes visszaállni az 5W30-ra. Szerintetek szükséges a (vissza)váltás? Toyota szalonba ajánlották még ezt, mondván, hogy télen pillanatok alatt felveszi a kenést és nyáron se melegszik fel annyira, hogy problémát okozna. Nem szoktam gyilkolni az autót magas fordulaton.
De érdekelne a véleményetek. És még egy dologról: kb évi 5-6 ezer km-t megyek vele, eddig minden évben lecseréltem,de erre a szakik azt mondják hogy pazarlás, bőven elég lenne 10ezernél eldobni az olajat,még ha egy éves is.
Én maradnék a 0 W-nél, ha nincs semmi panasz. De egy év, és mindössze 5-6 ezer km  :eek: után tényleg pazarlás kidobni... Ilyen éves futás mellett, bőven elég lenne két év után. Egy csúcsminőségű, full-szint 0 W olajról beszélünk!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14826 Dátum: 2012.09.22 17:55:26 »
Már hogyne!
...ha a nem megfelelő olajat használták benne...  :whistling:
Na neee  :) ... Azért attól, hogy 5 W-30 helyett 5 W-40-et (meg egyszer 10 W-40-et) használtak benne, még a világon semmi baja nem lehet. Az 5 W-30 csak a gyári elsődleges ajánlás - ennyi, nem több, nem kevesebb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14827 Dátum: 2012.09.22 18:01:39 »
Ahogy írtam, 100x ezer kilométernél nem tartom valószínűnek a gyűrűproblémát, a nagy kartergázt, szelepszárszimering problémát  akkor sem, ha váltogatták az olajat. Esetleg akkor, ha légszűrő nélkül mentek vele. Csak tippelgetni lehet látatlanban  :surrender:
Biztosan nem folyik ki belőle viszonylag lassanként?
Ha 1000 km-en kifolyna belőle 3 deci olaj, akkor az a motortér nagyon durván nézne ki.

Valamilyen gyártási és/vagy anyaghiba pedig minden további nélkül okozhat szimering- vagy gyűrűproblémát is, ennyi km-nél is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14828 Dátum: 2012.09.22 18:08:14 »
Mondi direkt nem idézted amit utána írtam, hogy tudom nem ez a legszebb dolog...
De az vesse rám a követ, aki bebizonyítja, hogy ez a többféle motorolaj utántöltögetése káros lenne! Mert ez szerintem csak egy idióta beidegződés. Nem lesz tőle semmi baja, sőt, lehet jobban szereti vegyesen! :)

Ha nem szívügyem lenne az olaj, akkor nem fullszint sz.rokat öntöttem volna bele a Q8 5W-40-esét kivéve, mert az csak félszinti, de az is egy elég jó olaj........

Szerintem inkább az lenne a gond, ha nem lenne olaj, vagy túlhasznált olaj lenne, vagy nem megfelelő...  DE: Nálam mindig van olaj, nem hajtom túl az ajánlott perióduson, és megfelelő is, sőt, mindig jobb... tehát kijelenthető, hogy szívügyem az olajtéma!
Nagyon tévesek az elképzeléseid, ha komolyan azt hiszed, hogy a teljesen máshogy adalékolt, különféle normákat teljesítő, eltérő márkájú és viszkozitású olajok összevissza kutyulása, és az igényesség egy lapon említhető dolgok. "Idióta beidegződés"? Te mondtad ki a szót...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14829 Dátum: 2012.09.22 18:12:57 »
...néha még előfordul náluk, hogy véletlenül picit 2500 fölé megy a mutató az első 10 percen belül is.
Az nem baj - sőt. Pont hidegen kerülendő a nagyon alacsony fordulat. Én az üzemmeleg motort nyugodtan terhelem akár 1500-as fordulaton is, de hidegen inkább 2000-nél húzom meg az alsó határt. És 3000-nél a felsőt. Persze nem az első pár száz méteren - de utána már simán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14830 Dátum: 2012.09.22 18:58:30 »
Nincs annyi pénzem, hogy 1 évnél korábban cseréljek olajat, na meg a 20-ast max. akkor vállalnám be, ha a 0W-30-cal tökéletes a motor. De lehet, hogy még akkor se, nem véletlenül 5W-30 a gyári előírás.
Az olajokkal kapcsolatos szemlélet sokat változott a Toyotánál is. Ugyanazon motorkódú gépjárműveknél is mást ajánlanak elsődlegesen 2012-ben mint pl. 2006-ban (pl 1ND-TV 5W30-->0W30, 1NZ-FXE 5W30-->0W20 ...). Amennyiben még gyártanák a 4ZZE-t könnyen előfordulhat, hogy a többi benzinessel együtt 0W20 lenne hozzá az ajánlott (különösen az olajfogyasztási problémák ismeretében). Ez persze csak találgatás, de többen használjuk teljes megelégedéssel.
A Mobil 1 0W-30 kiváló olaj (a tesóm dízeljébe mindig azt veszek), de az Eneos 0W20 gazdaságosabb. Egy féltank benyából kijön a cseréje gyári szűrővel. Egy jó állapotú 60e futott motorral biztosan használható1 évig,de ha Téged jobban megnyugtat használd nyugodtan a drágább Mobilt, azzal is jó állapotban tartod a motort 100e-en felül is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14831 Dátum: 2012.09.22 19:24:47 »
Ha 1000 km-en kifolyna belőle 3 deci olaj, akkor az a motortér nagyon durván nézne ki.

Valamilyen gyártási és/vagy anyaghiba pedig minden további nélkül okozhat szimering- vagy gyűrűproblémát is, ennyi km-nél is.
Okozhat, persze, ahogy nálam is okozott  :surrender:
De nem mondtam, hogy az összes olaj kifolyik: elképzelhető, hogy például  csak a fogyás fele. De meleg motoron, menetszéllel elég jól el tud párologni, és lehet, hogy nem feltűnő helyen van. Nekem a kipufogóról fújta rá a forró levegőt, és csak akkor vettem észre, amikor most nemrég szétbontottam a kipufogónál is a dolgokat. OFF Marutimon is jött az olaj a gyújtáselosztótól, gyűlögetett az olajteknő alján, de soha nem csöpögött, nem tűnt fel pl. parkolás után. Aztán valamiért alánéztem, akkor vettem észre.
Szóval nem állítom, de elképzelhető, hogy kifolyik valahol valamennyi, és mégsem tűnik fel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14832 Dátum: 2012.09.22 19:45:05 »
Okozhat, persze, ahogy nálam is okozott  :surrender:
De nem mondtam, hogy az összes olaj kifolyik: elképzelhető, hogy például  csak a fogyás fele. De meleg motoron, menetszéllel elég jól el tud párologni, és lehet, hogy nem feltűnő helyen van. Nekem a kipufogóról fújta rá a forró levegőt, és csak akkor vettem észre, amikor most nemrég szétbontottam a kipufogónál is a dolgokat. OFF Marutimon is jött az olaj a gyújtáselosztótól, gyűlögetett az olajteknő alján, de soha nem csöpögött, nem tűnt fel pl. parkolás után. Aztán valamiért alánéztem, akkor vettem észre.
Szóval nem állítom, de elképzelhető, hogy kifolyik valahol valamennyi, és mégsem tűnik fel.
Hidd el, ha decik folynának ki, tocsogna a motortér az olajban. OK, ha mondjuk lent a karternél folyna, akkor az csak szervízben vevődne észre. De akkor biztos.

Párolgás? A motorolaj? Hát valamennyi biztos elpárolog belőle, de csak nagyon kevés. Egyszer csöppents ki valahová egy csepp olajat, és nézd meg hónapok múlva. Ott lesz.

Egy ilyen fiatal motornál ezt a lehetőséget teljesen ki lehet zárni, az első szemrevételezés után. Ha nem olajos a motor, akkor az olaj befelé fogy. Mondom, ilyen mennyiségű fogyáshoz egyébként is extrém szivárgás kellene.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14833 Dátum: 2012.09.22 19:56:05 »
Az nem baj - sőt. Pont hidegen kerülendő a nagyon alacsony fordulat. Én az üzemmeleg motort nyugodtan terhelem akár 1500-as fordulaton is, de hidegen inkább 2000-nél húzom meg az alsó határt. És 3000-nél a felsőt. Persze nem az első pár száz méteren - de utána már simán.

Igen, ezzel tisztában vagyok, nem szoktam 1800 alatt hazsnálni hidegen, inkább kicsit lassabban megyek, alacsonyabb fokozatban, így legalább a menetszél se hűti annyira. Egyébként szerintem a legjobban a városi 1-2 km-es utak mellőzésével, a hidegindítások csökkentésével lehet a legjobban kímélni a motort, talán többet számít, mint ha 5W helyett 0W-s olajat használ az ember.
Szeretnék olajhőmérőt beépíteni a motorba, de fogalmam sincs, hova kellene elhelyezni a szenzort, nem vagyok gépészmérnök, sajnos ehhez kevésbé értek. Persze az igazi megoldás az elektromos motormelegítő lenne, lehet, hogy megkérdek egy márkaszervizt, hogy ha létezik egyáltalán, akkor mennyibe kerülne a gyári. Persze biztos nem olcsó, és az ára az alacsonyabb fogyasztás ellenére se térül meg soha számomra, aki ritkábban, és hosszabb távokra használja az autót, de leglaább a motor élettartamára jó hatással van.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14834 Dátum: 2012.09.22 20:05:39 »
Hidd el, ha decik folynának ki, tocsogna a motortér az olajban. OK, ha mondjuk lent a karternél folyna, akkor az csak szervízben vevődne észre. De akkor biztos.

Párolgás? A motorolaj? Hát valamennyi biztos elpárolog belőle, de csak nagyon kevés. Egyszer csöppents ki valahová egy csepp olajat, és nézd meg hónapok múlva. Ott lesz.

Egy ilyen fiatal motornál ezt a lehetőséget teljesen ki lehet zárni, az első szemrevételezés után. Ha nem olajos a motor, akkor az olaj befelé fogy. Mondom, ilyen mennyiségű fogyáshoz egyébként is extrém szivárgás kellene.
Hát nézzük: éveken keresztül motorolajjal kentem egy csomó dolgot a mezőgazdasági eszközöknél. Úgy eltűnik nem hónapok, hanem hetek alatt, mintha ott sem lett volna, minden összerozsdásodik. Lehet kezdeni elölről állandóan, tehát nem lesz ott hónapok múlva. Tapasztalat, hogy erősíti az eltűnését a víz (!) is, és esőben valamennyi víz bekerül a motorhoz is akár.
De nem meggyőzni akarok senkit, csak a lehetőséget nem vetem el, ennyi. Majd kiderül, mi volt a baj  :yes: