Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5095247 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14985 Dátum: 2012.10.03 20:57:44 »
Nem én írtam róla, de nekem is ilyet tettek bele. Miért kérdezed? Remélem nem azért, mert nem jó bele. Nyugtass meg.

Az érdekelne, hogy miért ilyet tettek bele, mivel magyarázták, és hogy mik a tapasztalataid a 75W90-hez képest (nyilván elötte az volt benne)...

Köszi
Xanyi

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14986 Dátum: 2012.10.04 10:16:30 »
10 perce érkezett meg az LM olaj a GoldOlaj.hu-tól (tegnap délután jött az email tőlük, hogy feladták postán).  :clap:
Az olajtöltés dátuma 0612 (2012.06.).
Az 5L-es LM Top Tec 4100 5W-40 olaj ára 12890Ft + 990Ft postaklts.


E 3 adat alapján teljesen ajánlható a cég, amennyiben hozzám hasonlóan nincs 46%-os kedvezményetek a Bárdinál. (9900Ft körülre jönne ki a 12890 helyett...)

Én ezt nem értem  :hmmmm:
Itt azt írja, dízel
http://www.goldolaj.hu/top-tec/732-liqui-moly-top-tec-4100-5w40-5l.html

VAgy 2 fajta 4100as van?
Egyébként miért nem 4300asat vettél? Azt írja a Hondákhoz, Toyotákhoz.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #14987 Dátum: 2012.10.04 10:19:39 »
Énis ezt irtam,h dizelhez való. A honlapon az van. A bepi fotóin meg már nincs az a dizel felirat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14988 Dátum: 2012.10.04 10:22:42 »
Én ezt nem értem  :hmmmm:
Itt azt írja, dízel
http://www.goldolaj.hu/top-tec/732-liqui-moly-top-tec-4100-5w40-5l.html

VAgy 2 fajta 4100as van?
Egyébként miért nem 4300asat vettél? Azt írja a Hondákhoz, Toyotákhoz.
Nem dízelhez való. Az van ráírva, hogy dízel ÉS benzin motorokhoz, turbós, vagy szívóhoz, részecskeszűrős és anélkülihez egyaránt használható.
Azért 5W-40, mert van olajfogyás. Az 5W-30-at jobban enné. De ezt már legalább tucatszor leírtam...  :surrender:

Én csak 5W-40 viszkozitású olajat használok. Pont.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14989 Dátum: 2012.10.04 10:27:22 »
Nem dízelhez való. Az van ráírva, hogy dízel ÉS benzin motorokhoz, turbós, vagy szívóhoz, részecskeszűrős és anélkülihez egyaránt használható.

Milyen univerzális cucc, mindenre jó...  :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14990 Dátum: 2012.10.04 10:32:05 »
Milyen univerzális cucc, mindenre jó...  :whistling:
Mire célzol?  :1eye:
Különben, meg nézd meg az ESP-det, ugyan ezek vannak ráírva arra is...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14991 Dátum: 2012.10.04 10:41:34 »
Nem dízelhez való. Az van ráírva, hogy dízel ÉS benzin motorokhoz, turbós, vagy szívóhoz, részecskeszűrős és anélkülihez egyaránt használható.
Azért 5W-40, mert van olajfogyás. Az 5W-30-at jobban enné. De ezt már legalább tucatszor leírtam...  :surrender:

Én csak 5W-40 viszkozitású olajat használok. Pont.  :)

De amit te linkeltél, és amit én, az nem ugyanaz a kanna, nem ugyanaz van ráírva. Nézd meg. Ezt nem értem :)
Egyébként a vvti olajfogyinál, jellegéből adódóan, nem biztos hogy jobb a sűrűbb olaj. Amennyiben az eldugult furatok az ok. A tied keveset eszik, sztem ninccenek teljesen eldugulva a furatok, ha szűk is, a hígabb olaj könnyebben visszafolyik rajta  :hmmmm:
Bár, ugye nem biztos hogy ez a gond, a múltkor feltettem pár kérdést, de senki nem válaszolt rá  :hug: Ezért azt kell feltételeznem, hogy senki nem tud semmit ezzel kapcsoltaba, csak találgat :) Beleértve a márkaszervízeseket is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14992 Dátum: 2012.10.04 10:59:24 »
De amit te linkeltél, és amit én, az nem ugyanaz a kanna, nem ugyanaz van ráírva. Nézd meg. Ezt nem értem :)
Egyébként a vvti olajfogyinál, jellegéből adódóan, nem biztos hogy jobb a sűrűbb olaj. Amennyiben az eldugult furatok az ok. A tied keveset eszik, sztem ninccenek teljesen eldugulva a furatok, ha szűk is, a hígabb olaj könnyebben visszafolyik rajta  :hmmmm:
Bár, ugye nem biztos hogy ez a gond, a múltkor feltettem pár kérdést, de senki nem válaszolt rá  :hug: Ezért azt kell feltételeznem, hogy senki nem tud semmit ezzel kapcsoltaba, csak találgat :) Beleértve a márkaszervízeseket is.
Emlékszem arra, amit kérdeztél, de én éppen azt válaszoltam rá, hogy egyértelműen csak a motor megbontását követően lehet megállapítani a tutit. Anélkül, persze, hogy csak vakon lövöldözés.
Én is max csak sejtem, hogy mi okoz(hatj)a az olajfogyást, biztosat nem tudok. A motor működése, teljesítménye, hangja, fogyasztása nem sejetet nagy problémát.

Az LM olajra visszatérve, nem tudom, létezik-e a Top Tec 4100-ból csak dízelhez való, szerintem nem. A honlapon elképzelhető, hogy egy régebbi kép van fent, azóta, pedig a feliratozáson módosíthattak.
Pl. tegnap az autósboltban feltűnt, hogy a Castrol is módosított a címkézésen, mind a Magnatec, mind az Edge típusok esetében. A honlapokon mindig utoljára jelennek meg az új feliratok, szerintem... ezért nem abból kell kiindulni, amit éppen az adott képen látsz.  ;) :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14993 Dátum: 2012.10.04 11:58:07 »
Emlékszem arra, amit kérdeztél, de én éppen azt válaszoltam rá, hogy egyértelműen csak a motor megbontását követően lehet megállapítani a tutit. Anélkül, persze, hogy csak vakon lövöldözés.
Én is max csak sejtem, hogy mi okoz(hatj)a az olajfogyást, biztosat nem tudok. A motor működése, teljesítménye, hangja, fo ;) ;)gyasztása nem sejetet nagy problémát.

Az LM olajra visszatérve, nem tudom, létezik-e a Top Tec 4100-ból csak dízelhez való, szerintem nem. A honlapon elképzelhető, hogy egy régebbi kép van fent, azóta, pedig a feliratozáson módosíthattak.
Pl. tegnap az autósboltban feltűnt, hogy a Castrol is módosított a címkézésen, mind a Magnatec, mind az Edge típusok esetében. A honlapokon mindig utoljára jelennek meg az új feliratok, szerintem... ezért nem abból kell kiindulni, amit éppen az adott képen látsz.  ;)

Mondjuk nem feltétlen tőledvártam a választ  ;) Van itt ugye nem egy márkaszervízes emberke  :whistling:
Csak ugye nem épp mind1, mi okozza, mert ha mondjuk a szűk furatok a gond, akkor ugye a hígabb olaj lehet jó, ha meg más, akkor lehet hogy a sűrűbb. Amennyiben vvti típushibáról beszélünk, akkor azt feltételezem, mindegyik olajevős motornál ugyanaz lehet a gond, csak az nem derült még ki egyértelműen hogy mi  ;) Pl szűk dugattyúfuratok? Hibás blokktervezés? Olajhűtő hiánya? Ezeket mind hallottam a problémával kapcsolatban  :whistling:

TZoli

  • Vendég
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14994 Dátum: 2012.10.04 12:01:55 »
Milyen univerzális cucc, mindenre jó...  :whistling:

Pont ez az, hogy az ESP milyen univerzális cucc, mindenre jó :whistling: az LM azért igencsak típusspecifikus olajakat gyárt. ;)

Az olajak technikai információit meg a német hivatalos honlapon kell megnézni, mert ezek az olajos "nepperoldalak" ilyesmire nem adnak, vigyék aztán a többi nem számít.  Pl. a webautoshop-on is fals információk vannak feltüntetve a 40 és 100 fokos viszkozitásoknál.

Top Tec 4100:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_3700.html?OpenDocument&land=DE
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 12:15:58 írta TZoli »

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14995 Dátum: 2012.10.05 14:55:32 »
Az érdekelne, hogy miért ilyet tettek bele, mivel magyarázták, és hogy mik a tapasztalataid a 75W90-hez képest (nyilván elötte az volt benne)...

Köszi
Igen, előtte még a gyári volt benne. Olyasmit mondtak, hogy az újabb típusokba már ez van előírva, és az az állásfoglalás, hogy a régebbiekbe is ezt kell tenni, mert ez jobb. A régivel semmi bajom nem volt, könnyen ment a váltás, de azért csodát vártam az újtól (kés a vajban effektus). Na a csoda elmaradt, néha kicsit akad a váltó, és úgy emlékszem, hogy a csere előtt ilyen nem fordult elő, és ez zavar. Függetlenül attól, hogy itt szóba került a dolog, többször elgondolkoztam vezetés közben, hogy jó ez így, vagy sem.
Most én szeretném kérdezni, hogy ez tényleg hivatalos Toyota ajánlás a régebbi típusokra, vagy csak valaki elkezdte ezt a márkaszervizekben és így terjedt el? Te (ti) a szervizben hogy látjátok ezt, mit csináljak, cseréltessem le az eredeti előírás szerint? Nem igazán vagyok nyugodt...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14996 Dátum: 2012.10.05 16:44:27 »
A Mobil1 0W20 és 30 Advanced Fuel Economy  fogyasztás csökkentést számoló oldala 2%-al kalkulál magasabb viszkozitásról váltás esetén.
Vajon mit értenek ebben az esetben magasabb viszkozitáson? 15W40? :D
A 0W20 és a 0W30, 5W30 összehasonlítása milyen eredményt hozna? Elég minimális lehet, talán csak extrém rövid távokon érezhető.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14997 Dátum: 2012.10.05 17:40:19 »
Igen, előtte még a gyári volt benne. Olyasmit mondtak, hogy az újabb típusokba már ez van előírva, és az az állásfoglalás, hogy a régebbiekbe is ezt kell tenni, mert ez jobb. A régivel semmi bajom nem volt, könnyen ment a váltás, de azért csodát vártam az újtól (kés a vajban effektus). Na a csoda elmaradt, néha kicsit akad a váltó, és úgy emlékszem, hogy a csere előtt ilyen nem fordult elő, és ez zavar. Függetlenül attól, hogy itt szóba került a dolog, többször elgondolkoztam vezetés közben, hogy jó ez így, vagy sem.
Most én szeretném kérdezni, hogy ez tényleg hivatalos Toyota ajánlás a régebbi típusokra, vagy csak valaki elkezdte ezt a márkaszervizekben és így terjedt el? Te (ti) a szervizben hogy látjátok ezt, mit csináljak, cseréltessem le az eredeti előírás szerint? Nem igazán vagyok nyugodt...

Ez jó. Te és mondi írtatok, hogy az került bele. mondinak pozitívak a tapasztalatai, Neked negatívak. Sokat segítettetek  :D [rohog]
Igazából én nem hallottam olyan állásfoglalásról, miszerint a régebbiekbe is ezt kellene tölteni. Persze lehet hogy csak mi itt a világ végén lemaradtunk valamiről...
Amibe régebben 75W-90 GL-4+ olaj volt előírva, abba ma is.
Az egészen csak azért kezdtem el gondolkodni, mert váltóolaj csere közeledtével beletenném én is a Yarisba az LV75W-t, ha attól jobb lesz. Most sem rossz, de hidegbe lehetne jobb!
Elvileg a 75W higabb olaj a 75W-90-nél, tehát hidegen értelemszerűen jobb lenne tőle a váltó. Kérdés mi van melegbe  :hmmmm:

No most megnézek egykét Corolla és Yaris modellt. Ha a váltó azonosító száma azonos, és közben változtattak az előírt olajon (pl. egy új modell bevezetésekor), akkor lehet hogy megpróbálom...
Xanyi

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14998 Dátum: 2012.10.05 23:27:46 »
Valóban, most, hogy mondjátok néha akad, de csak nagyon ritkán tapasztaltam. Nagy melegben, budapesti dugóban időként az egyes akad, de ha behúzom a 2-es felé és úgy 1-be, akkor nincs vele gond. De ez ritka. Én szeretem.
Xanyi, egyszer keressük egy alkalmat és menj egy kört az enyémmel.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14999 Dátum: 2012.10.09 20:54:37 »
Ma volt egy kis időm, és bevásárlásközben tettem egy kis kitérőt egy márkaszervizbe,és megérdeklődtem a Toyota folyadékok árát:

0W20    7000/l
ATF WS  5000/l (Prius, AHSD, YHSD)
Super Long Life Coolant 9400/ 5l
fékfolyadék DOT5.1 3400/ 0.5l (pici fémdobozban)