Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5095704 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14910 Dátum: 2012.09.27 10:08:32 »
Nem érdekel, hogy mi látható be józan ésszel. Nem gondolom, hogy jobban értek hozzá, mint a gyári mérnökcsapat, így elfogadom, amit mondanak.
De ha ennyire ért itt mindenki hozzá, miért nem a magatok által épített autóval jártok? Ja, mert nincs meg hozzá a szaktudás, csak ahhoz hogy felülbíráljuk a mérnököket... Szép  :hmmmm:
A Carina Haynes javításiban gondolom a gyári ajánlás szerepel.
Íme, mellékeltem.
Én pl. 5w40-nel megyek: hidegoldalon sokkal jobb, melegoldalon meg gyakorlatilag azonos a viszkozitása a 10w40-nel. Nem gondolom, hogy felülbíráltam volna a mérnököket, egyszerűen ez jobb neki, mint az (úgy gondolom a javítási alapján, hogy) elsődlegesen ajánlott 10w40  :otlet:
15w40 meg 20w50 a környékre nem jöhet  :nono:
Egyébként van Carinás fórumtárs, aki 5w30-cal megy évek óta, jó tapasztalatokkal  :flowers:


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 10:13:07 írta vd1234 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14911 Dátum: 2012.09.27 10:14:19 »
Nem érdekel, hogy mi látható be józan ésszel. Nem gondolom, hogy jobban értek hozzá, mint a gyári mérnökcsapat..., így elfogadom, amit mondanak.
De ha ennyire ért itt mindenki hozzá, miért nem a magatok által épített autóval jártok? Ja, mert nincs meg hozzá a szaktudás, csak ahhoz hogy felülbíráljuk a mérnököket... Szép  :hmmmm:

óóó,mondiiiii....picit azért húzd lejjebb a szemellenződet,h jobban kiláss és gondolkodni is szabad ( :D )....1x-1x azért jo kiprobálni vmi mást,ami nem xarabb a gyári ajánlásnál...és azért a toyota mérnökei is benyelték az első szériás vvti-ket...azért cserélgették ki garanciában egy ideig...azt már megtárgyaltátok az elmult pár napban(oldalon)...én meg figyelmesen szivtam magamba az infót.

egyetértek veled abban,h a gyári 5w30 ajánlástól ne térjünk el nagyon,de egy városi rövidtávú használatban hajtott vvti motor miért ne érdemelne meg egy kicsit jobb hidegoldali olajat? ebben viszont g86-tal értek egyet...meg mindenki mással,aki ezt hirdeti...és most jön a tél...rövid távon fel se melexik az olaj,kenés meg a bányászbéka segge alatt lesz rövidtávon...

de ha te foggal-körömmel tapadsz az elveidhez és maradsz az 5w30nál,akkor legyen ...lelked rajta...mi igy is szeretünk!! :)

« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 10:27:27 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14912 Dátum: 2012.09.27 10:23:37 »
Így van, az 5w30 olajok már azért nagyon jók.
Csak érzékeltetésül:
Liqui Moly Top Tec 4300 5w30 és Eneos Premium Ultra 0w20 közötti eltérés a viszkozitásban:
Hidegoldal (40fok) LM  54,5, Eneos 41,5
Melegoldal (100fok) LM 9,7, Eneos 8,5
Dermedéspont LM -40fok, Eneos -45 fok
Azért nincsenek túl messze az értékek, főleg üzemi hőmérséklet körül, hidegen meg azért látható eltérés.
Persze mindenki maga dönti el, mit használ, én sem győzöm hangsúlyozni  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 10:27:38 írta vd1234 »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14913 Dátum: 2012.09.27 10:33:35 »
Komolyan nem értem ezt a pörgést. Azt kell tenni az autóba, amit a kézikönyv ajánl. Nálam ez 5w30, és akkor sem fogok bele 0-ás olajat tenni, ha akármilyen jó, mert a motorhoz nem való, nem ahhoz van tesztelve stb. Ennyire egyszerű  :hug: .
Azért a 5W-30 olaj mellett vannak más a gyár ajánlott olajak is, az 5w30 csak elsődleges ajánlás - ha jól tudom. Nekem rémlik, mintha a 0W-30 is az ajánlott olajak között lenne a VVTi motorokhoz.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14914 Dátum: 2012.09.27 11:13:36 »
... Azt kell tenni az autóba, amit a kézikönyv ajánl. Nálam ez 5w30, és akkor sem fogok bele 0-ás olajat tenni, ha akármilyen jó, mert a motorhoz nem való, nem ahhoz van tesztelve stb. ...
Kedves Mondi!
Ugyanahhoz a motorkódhoz a gyári ajánlás sok esetben a kézikönyv kiadási dátumától függ pl.  az 1,4D4 1ND-TV 2003-ban 5W30-->2012 0W30, vagy a benzines 1NZ-FXE 2006-ban 5W30-->2012 0W20. Ezt a Toyota gyári mérnökök írták.

Egyébként meg mi lenne tesztelve 0W30 olajon a 5W30 hoz képes?  Hideg oldalon jól látható a különbség,melegen meg szinte azonos paraméterekkel rendelkeznek (ennyi eltérés egyes gyártók termékei között is van). Arról nem is beszélve, hogy 0W csak fullszint lehet, az 5W viszont lehet kevésbé jó tulajdonságokkal rendelkező részszint.

A 0W20 nyugodt használatához valóban szükséges lenne olajnyomásmérésre. Ez azonban nem csak és kizárólag a 20-as olajokra való áttérésnél igaz, hanem mondjuk egy gyárilag előírt 10W40 olajról (ami helyett nyugodtan mérés nélkül használható az 5W40 és a 0W40) 0W30 vagy 5W30-ra való áttérésre is.
Amikor a 4ZZE-nél áttértem a 0W20-ra nem mértem, mert már volt rá előttem példa, és az elégtelen olajnyomásra figyelmeztető lámpa sem jelzett. Nem volt jelentős olajfogyasztásom annak ellenére,hogy 2002-es kiadású volt.

A magas fordulatszám, "vékony olaj" témáról még annyit, hogy a kifejezetten nagypapás használatra tervezett GT86/ Subaru BRZ-hez is 0W20-at írtak elő japán mérnökök (412.o.)

Így van, az 5w30 olajok már azért nagyon jók.
  :yes:
Csak érzékeltetésül:
... 5w30 ... 0w20 közötti eltérés a viszkozitásban: Hidegoldal (40fok) LM  54,5, Eneos 41,5  ... Azért nincsenek túl messze az értékek,...
A Mobil1 0W30 és pl. az Esso 5W30 ESP -nél is szinte alig van eltérés a fenti értékekhez képest, de 20 fokon, illetve mínuszokban azonban sokkal nagyobbak a különbségek,ezekről azonban ritkán találunk mérési jegyzőkönyvet.-)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 11:17:12 írta Agyarka »

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14915 Dátum: 2012.09.27 11:21:02 »
A gyarak az ajanlast 5-6 evvel ezelott tettek, azota meg jottek ki jobb olajak, sot, ok is tesztelik kisebb viszkozitasuval is. Miert ne lehetne, hogy 5 ev utan mar masik olajat ajanlanak ugyanahhoz a motorhoz? Az autokkal egyutt az olajat is fejlesztik.
A hidegoldali alacsonyabb viszkozitas csokkentesetol valo felelem meg egyenesen butasag. A VVTI motoroknak 10 mm2/s (cSt) koruli viszkozitas az optimalis, ez biztositja a megfelelo kenest. A legtobb 5W olajnak a hidegoldali viszkozitasa boven 50 mm2/s felett van 40 C-on. Az elso nehany percben ezek egesz biztosan nem optimalis kenest biztositanak. Hidegben felmehet ez jocskan 100 mm2/s fole is, ami a rendes viszkozitasnal mar egy nagysagrenddel rosszabb!
Egy jo olaj hidegoldali viszkozitasa 50-75 mm/s2 koruli, de minel alacsonyabb, annal jobb. Az Eneos Sustina 5W30-nak pl. 51,48 mm2/s, ami jonehany 0W-s olajnal is messze jobb (Castrol Edge 0W30: 71 mm/s2, de pl. Castrol Edge (A5/B5) 0W30: 56 mm/s2), es egy masik 5W30-hoz kepest joval jobb, pl. Mobil1 ESP 5W30: 72,8 mm2/s.
A fentiek miatt a hidegoldali viszkozitas "csokkentesetol" (azert irom zarojelbe, mert nehany 0W-s egyaltalan nem higabb hidegen, mint nehany masik 5W-s) felni teljesen felesleges, a motor keneset hidegen sokkal inkabb biztositjak, az optimalis kenestol persze meg ezek is messze vannak hideg motor eseten.
Persze lehet ragaszkodni mindenbol a gyari eloirashoz, en sem veszek pl. noname olajszurot, mindig csak gyarit. De olajbol letezhet jobb is, mint a gyarilag evekkel korabban eloirt. Az eloiras leginkabb azoknak szol, akiknek halvany fogalma sincs arrol mit jelentenek a szamok a W korul. Igy ha az eloirtat rakjak bele, biztosan nem lonek melle.
Es siman lehetseges, hogy egy 0W20 is jobb valasztas, ha az auto tulajdonosa tudja, hogyan hasznaljak az autot. Ezek az 5W30 olajak nagyon szeles spektrumu felhasznalasra vannak eloirva, mert a gyarto nem tudhatja, hogy nagypapa, vagy csak fullgazt es feket ismero tizeneves fogja taposni a gazpedalt.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14916 Dátum: 2012.09.27 11:28:16 »
Azért a 5W-30 olaj mellett vannak más a gyár ajánlott olajak is, az 5w30 csak elsődleges ajánlás - ha jól tudom. Nekem rémlik, mintha a 0W-30 is az ajánlott olajak között lenne a VVTi motorokhoz.

biony biony!

most nyálaztam át a kocsihoz kapott kezelési utmutató könyvecske ide vonatkozó oldalait...gondolom kb 10éves nyomtatás lehet,mert még az öreg báttyától kaptam,akitől a kocsit vettem 2.5éve...ő meg a verdához kapta 2002februárban...

210-211.oldalon irják,h az olajfogyi függ a viszkozitástól,használattol,fordulatszámtol, olaj minőségétől
kicsit kikerekedett a szemem,mikor olvastam,h a türhető olajfogyasztás max 1liter/1000km...???

289. és 335.oldalon meg ottvannak a táblázatok,h miket ajánl a gyár motortipusokra és hőmérsékleti tényezőkre lebontva...   :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 11:33:12 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14917 Dátum: 2012.09.27 11:55:50 »
...de 20 fokon, illetve mínuszokban azonban sokkal nagyobbak a különbségek,ezekről azonban ritkán találunk mérési jegyzőkönyvet.-)
Szerintem egyetértünk  :yes:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14918 Dátum: 2012.09.27 12:12:09 »
úgytünik,h ezek az eneos olajak nem lennének mellényúlások a mi vvti mocijainkba akár 5w30 !!! akár 0w30 akár 0w20 fajtárol legyen is szó...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14919 Dátum: 2012.09.27 12:40:53 »
Szerintem egyetértünk  :yes:
Mivel ezt írtam:
"Azért nincsenek túl messze az értékek, főleg üzemi hőmérséklet körül, hidegen meg azért látható eltérés."

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14920 Dátum: 2012.09.27 12:56:28 »
úgytünik,h ezek az eneos olajak nem lennének mellényúlások a mi vvti mocijainkba akár 5w30 !!! akár 0w30 akár 0w20 fajtárol legyen is szó...

Annyit azért mindenképpen meg kell említeni, hogy az itteni tapasztalatok alapján a csereintervallumot csökkenteni illik 10E km.-re, mert a végén elfáradnak ezek az olajok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14921 Dátum: 2012.09.27 13:11:08 »
Annyit azért mindenképpen meg kell említeni, hogy az itteni tapasztalatok alapján a csereintervallumot csökkenteni illik 10E km.-re, mert a végén elfáradnak ezek az olajok.

persze,természetes,h nem szabad éveket vagy 100ezer kilométereket menni egy váltás olajjal...de szerintem a max 15ezer km csereperiódus vállalható még egy 0w20-30 olajnál is...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14922 Dátum: 2012.09.27 13:20:21 »
persze,természetes,h nem szabad éveket vagy 100ezer kilométereket menni egy váltás olajjal...de szerintem a max 15ezer km csereperiódus vállalható még egy 0w20-30 olajnál is...

Az Eneosnál a tapasztalatok alapján csínján kell bánni, mert a japánoknál még mindig nem 15E a csereperiód, hanem 7500-10E km. Az Eneos is idáig van "kitalálva". Legalábbis erre jutottak, akik itt használták és leírták korábban.

Nálam a csere egyébként 30E km-ként lenne, de én 15E-ként cserélem szigorúan.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14923 Dátum: 2012.09.27 13:25:33 »
Az Eneosnál a tapasztalatok alapján csínján kell bánni, mert a japánoknál még mindig nem 15E a csereperiód, hanem 7500-10E km. Az Eneos is idáig van "kitalálva". Legalábbis erre jutottak, akik itt használták és leírták korábban.

Nálam a csere egyébként 30E km-ként lenne, de én 15E-ként cserélem szigorúan.

hm,erősen megfontolandó,amit most irtál,fel is jegyeztem a kisokosomba.
miben kellene neked hivatalosan 30ezrenként olajat cserélni?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14924 Dátum: 2012.09.27 13:35:39 »
hm,erősen megfontolandó,amit most irtál,fel is jegyeztem a kisokosomba.
miben kellene neked hivatalosan 30ezrenként olajat cserélni?
Van egy punciemblémás traktora olajkályhája, és abban ennyi az előírás  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...