A gyarak az ajanlast 5-6 evvel ezelott tettek, azota meg jottek ki jobb olajak, sot, ok is tesztelik kisebb viszkozitasuval is. Miert ne lehetne, hogy 5 ev utan mar masik olajat ajanlanak ugyanahhoz a motorhoz? Az autokkal egyutt az olajat is fejlesztik.
A hidegoldali alacsonyabb viszkozitas csokkentesetol valo felelem meg egyenesen butasag. A VVTI motoroknak 10 mm2/s (cSt) koruli viszkozitas az optimalis, ez biztositja a megfelelo kenest. A legtobb 5W olajnak a hidegoldali viszkozitasa boven 50 mm2/s felett van 40 C-on. Az elso nehany percben ezek egesz biztosan nem optimalis kenest biztositanak. Hidegben felmehet ez jocskan 100 mm2/s fole is, ami a rendes viszkozitasnal mar egy nagysagrenddel rosszabb!
Egy jo olaj hidegoldali viszkozitasa 50-75 mm/s2 koruli, de minel alacsonyabb, annal jobb. Az Eneos Sustina 5W30-nak pl. 51,48 mm2/s, ami jonehany 0W-s olajnal is messze jobb (Castrol Edge 0W30: 71 mm/s2, de pl. Castrol Edge (A5/B5) 0W30: 56 mm/s2), es egy masik 5W30-hoz kepest joval jobb, pl. Mobil1 ESP 5W30: 72,8 mm2/s.
A fentiek miatt a hidegoldali viszkozitas "csokkentesetol" (azert irom zarojelbe, mert nehany 0W-s egyaltalan nem higabb hidegen, mint nehany masik 5W-s) felni teljesen felesleges, a motor keneset hidegen sokkal inkabb biztositjak, az optimalis kenestol persze meg ezek is messze vannak hideg motor eseten.
Persze lehet ragaszkodni mindenbol a gyari eloirashoz, en sem veszek pl. noname olajszurot, mindig csak gyarit. De olajbol letezhet jobb is, mint a gyarilag evekkel korabban eloirt. Az eloiras leginkabb azoknak szol, akiknek halvany fogalma sincs arrol mit jelentenek a szamok a W korul. Igy ha az eloirtat rakjak bele, biztosan nem lonek melle.
Es siman lehetseges, hogy egy 0W20 is jobb valasztas, ha az auto tulajdonosa tudja, hogyan hasznaljak az autot. Ezek az 5W30 olajak nagyon szeles spektrumu felhasznalasra vannak eloirva, mert a gyarto nem tudhatja, hogy nagypapa, vagy csak fullgazt es feket ismero tizeneves fogja taposni a gazpedalt.