Na neeee
(Valld be, hidegen, üveghangon szarrá hajtottad, erre más magyarázat nincsen! )
Be fogod tartani a gyári intervallumot (kit érdekel, céges alapon), vagy 1000km múlva kilobbizol egy olajcserét? A 7dl/9e nem tűnik soknak ha azt vesszük hogy 1L/1000km-ig teljesen normálisnak tekintik a "keverékképzést".
Ad1.: Aztaaa, de fején találtad a szöget...! :-) Én nyilván arról vagyok ismert, hogy ütöm-vágom az autóimat...
Ha minden autó csak fele annyi törődést kapna, mint az enyém, sokkal könnyebb lenne jó állapotú autókat kifogni a használt piacon. Viccet félretéve: igyekszem az előírásokat betartva, maximális odafigyelést tanusítani a céges autóm felé is, főleg, mert közvetlen befecskendezéses, turbós benzines. Gyakorlatilag minden kockázatos alkatrész megvan benne, amiért szidni szokták a modern dízeleket. Hidegen nem űzöm, autópálya menet után hűtöm, mielőtt leállítanám, figyelem a motorolaj hőmérsékletet (szerencsére kiírja) és a használt fordulatszám tartományom 1500-3500 között van az esetek 99%-ában. Vannak rendszeres hosszú távok is, de kb fele arányban városi (vidéki megyeszékhely, tehát messze nem Budapest!) használatot is kap. Én ezekre azt merem mondani, hogy teljesen rendeltetésszerűen használom.
Ad2.: Igen, be fogom, de nem azért be akarom, hanem, mert nincs más választásom. Ma körbejártam a lehetőségeket és a következő van:
A lízing cég nem zárkózik el az időközi szervíz lehetősége elől, de tovább számlázza a nem kötelező karbantartásokat a Társaságunk felé. Utóbbi, viszont, nem hajlandó viselni a költséget a lízingelt garanciális autók esetében, ezért azt tovább számlázná nekünk, felhasználóknak. És itt bukik meg a dolog... Én természetesen nem fogok fizetni azért, hogy a céges autómon elvégezze a márkaszervíz a köztes (15000km) olajcserét, annak érdekében, hogy majd 4-5 év múlva, amikor vissza kell adni a flottát, valakinek egy tényleg szuper autója lehessen. Akkor inkább tartok a kocsiban egy flakon olajat utántöltés célra és 30 000km-ként viszem csak hivatalos olajcserére.
Elvileg meg tudnánk csinálni itt, helyben is az olajcserét, a saját gépészeinkkel, de akkor egyrészt ugrana a garancia, másrészt sem a felhasznált anyagot, sem az eltöltött munkaórát nem adhatnánk fel a lízinges autók terhére. Egyedül az önköltség maradhat megoldásnak, de az érthető okok miatt nem játszik.
A központi gépész kollégával egyetértettünk abban, hogy ez így műszakilag nem szerencsés, de azt mondta, hogy 4-5 éves korában úgyis vissza kell adni, addig használjam, vigyázzak rá, amennyire lehetséges, a többi nem az én bajom lesz... :-/
-------------------------
Egyébként az autó továbbra is nagyon jó, főleg a mérete és a motor az, ami kiemelkedő. Az utas- és csomagtere tényleg baromi nagy. Múlt 7végén volt felénk lomtalanítás. Mivel kb 1,5 hónap múlva úgyis költözünk, rengeteg lomot összegyűjtöttünk, szortíroztunk és bezsákoltunk. Mondtam az asszonynak, hogy itt a két kombi, pakoljuk meg mindkettőt és egy kanyarral vigyük el a lomokat. Aztán úgy alakult, hogy minden befért az Octaviába.
Kapott pár napja a helyi fóliázó cégnél kilincs fészek védelmet is, mert az asszony reaktív színű műkörmének nyomai meglátszottak a kilincs körül. Most már nem fog. Megjött az autóhoz rendelt kerámia bevonat is (MrFix 9H), már csak idő kell hozzá, hogy felrakjam.
A motor - leszámítva az olajfogyást - nagyon jó és kiválóan illik ehhez a kasztnihoz. Van benne erőtartalék, megy, int a bolond, nyomatékos és 100-120 km/h utazóval használva 5-5,5 liter között fogyaszt klímával (140 tempomattal 7 liter). Egyszer volt egy erősebb indulásom vele, megijesztett...akkorát húz! A hangja borzadály, Euro VI fojtott szar. Erre nem lehet mit írni. Az Avensis 1,8-asa zene a füleimnek ehhez képest.