o.k. biztos sokmindent figyel a "rugalmas olajcsere intervallum figyelő rendszer"...
Az olaj VALÓS minőségét elhasználtságát szerintem biztosan nem figyeli, hiszen akkor elég lenne ezt az EGY paramétert figyelni! Pont azért figyeli a fentebb leírtakat( hideg üzem, indítások száma, külső hőmérséklet stb...stb.) Így KÖZVETTETEN figyelmeztet az elhasznált olajra. Az olajszint meg úgyis folyamatosan változik menet közben... nem hiszem, hogy ezt "észrevenné"
De ha úgysem tudud/szeretnéd megvenni, akkor felesleges is agyalni rajt...
p.s. murray : megelőztél a válasszal.
Persze nem az olajat figyeli, hanem olyan tényezőket, amelyek hatnak az olaj elhasználódására. Viszont én akkor sem kockáztatnék. Ezekkel a feltételekkel vállalták a garanciát ennyi.
És tényleg az van, hogy olcsóbb később szétborítani mint minden köztes olajcserét megcsinálni.
Biztos én vagyok értetlen, de egy céges kocsin, amit x év után cserélnek arra vigyázni kell meg minden, de nem kell mást (és többet!) tenni mint az előírás, és nem értem miért kell ezzel játszani. Azt nyomjuk a facebookon is mindenkinek, hogy tartsa be a gyári előírást, itt is ezt kell tenni. Ha nekem új kocsim lesz, akár céges akár magán biztosan nem fogom előbb cserélni, mint ami az előírás. Egyrészt kidobott pénz, másrészt felesleges környezetszennyezés, meg egyáltalán, minek? Ezek már úgysem mennek el 1 millió kilométert, és ha a motor adott esetben tovább is húzza, majd megkotlik más drága alkatrész, ami miatt nem fogja megérni megcsináltatni. Ezek a dolgok méretezve vannak, ennyi.
És arról nem is beszélve, hogy első olajcsere lenne. Simán látszani fog, hogy a leeresztőcsavart már egyszer kitekerte valaki...