Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4996739 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Egyéb autók
« Válasz #29130 Dátum: 2018.05.25 15:34:06 »
Gondolj bele: mondi írta, hogy több paraméter alapján határozza meg a kijelzett km adatot. Ha két indítás között jelentős paraméter változást érzékel a vezérlő, simán tilthatja, vagy korlátozhatja a motor működését. Ekkor kibukik a “buhera”, ami garivezstést von maga után.

o.k. biztos sokmindent figyel a "rugalmas olajcsere intervallum figyelő rendszer"...
Az olaj VALÓS minőségét elhasználtságát szerintem biztosan nem figyeli, hiszen akkor elég lenne ezt az EGY paramétert figyelni!  :innocent: Pont azért figyeli  a fentebb leírtakat( hideg üzem, indítások száma, külső hőmérséklet stb...stb.) Így KÖZVETTETEN figyelmeztet az elhasznált olajra. :surrender: Az olajszint meg úgyis folyamatosan változik menet közben... nem hiszem, hogy ezt "észrevenné"
De ha úgysem tudud/szeretnéd megvenni, akkor felesleges is agyalni rajt... :hmmmm:

p.s. murray : megelőztél a válasszal. :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Egyéb autók
« Válasz #29131 Dátum: 2018.05.25 20:37:45 »
Csupa "nem jót" tudok elmondani a napokban 1111 km-t hajtott "Fiat Panda 1.2 benzina"-ról:
- gyenge
- gyengébb
- leggyengébb
Hál'istennek légkondi nélkülit adtak, ez legalább lejtőn önerőből gurul. Cserébe kb 6-t eszik. 35k-t mutat az ODO, de már a hajtáslánc "kottyog", gázelvételre, gázadásra csörög-csattog. Emelkedőn olyan erőlködést sugall a hangja, mintha ki akarna esni a dugó a hengerből.
A beltér egyszerű mint a gémeskút. A szöveten minden foltot hagy, a szövetszőnyegek patentosak, de mászkálnak ahová akarnak. A műszerfal olyan kemény... lehet helyiek faragják lávakőből.

Pozitív: van benne komfortindex és automata a két első elektromos ablak.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29132 Dátum: 2018.05.28 09:59:11 »
o.k. biztos sokmindent figyel a "rugalmas olajcsere intervallum figyelő rendszer"...
Az olaj VALÓS minőségét elhasználtságát szerintem biztosan nem figyeli, hiszen akkor elég lenne ezt az EGY paramétert figyelni!  :innocent: Pont azért figyeli  a fentebb leírtakat( hideg üzem, indítások száma, külső hőmérséklet stb...stb.) Így KÖZVETTETEN figyelmeztet az elhasznált olajra. :surrender: Az olajszint meg úgyis folyamatosan változik menet közben... nem hiszem, hogy ezt "észrevenné"
De ha úgysem tudud/szeretnéd megvenni, akkor felesleges is agyalni rajt... :hmmmm:

p.s. murray : megelőztél a válasszal. :otlet:
Persze nem az olajat figyeli, hanem olyan tényezőket, amelyek hatnak az olaj elhasználódására. Viszont én akkor sem kockáztatnék. Ezekkel a feltételekkel vállalták a garanciát ennyi.
És tényleg az van, hogy olcsóbb később szétborítani mint minden köztes olajcserét megcsinálni.
Biztos én vagyok értetlen, de egy céges kocsin, amit x év után cserélnek arra vigyázni kell meg minden, de nem kell mást (és többet!) tenni mint az előírás, és nem értem miért kell ezzel játszani. Azt nyomjuk a facebookon is mindenkinek, hogy tartsa be a gyári előírást, itt is ezt kell tenni. Ha nekem új kocsim lesz, akár céges akár magán biztosan nem fogom előbb cserélni, mint ami az előírás. Egyrészt kidobott pénz, másrészt felesleges környezetszennyezés, meg egyáltalán, minek? Ezek már úgysem mennek el 1 millió kilométert, és ha a motor adott esetben tovább is húzza, majd megkotlik más drága alkatrész, ami miatt nem fogja megérni megcsináltatni. Ezek a dolgok méretezve vannak, ennyi.

És arról nem is beszélve, hogy első olajcsere lenne. Simán látszani fog, hogy a leeresztőcsavart már egyszer kitekerte valaki...

« Utoljára szerkesztve: 2018.05.28 10:11:18 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29133 Dátum: 2018.05.28 10:29:32 »
Persze nem az olajat figyeli, hanem olyan tényezőket, amelyek hatnak az olaj elhasználódására. Viszont én akkor sem kockáztatnék. Ezekkel a feltételekkel vállalták a garanciát ennyi.
És tényleg az van, hogy olcsóbb később szétborítani mint minden köztes olajcserét megcsinálni.
Biztos én vagyok értetlen, de egy céges kocsin, amit x év után cserélnek arra vigyázni kell meg minden, de nem kell mást (és többet!) tenni mint az előírás, és nem értem miért kell ezzel játszani. Azt nyomjuk a facebookon is mindenkinek, hogy tartsa be a gyári előírást, itt is ezt kell tenni. Ha nekem új kocsim lesz, akár céges akár magán biztosan nem fogom előbb cserélni, mint ami az előírás. Egyrészt kidobott pénz, másrészt felesleges környezetszennyezés, meg egyáltalán, minek? Ezek már úgysem mennek el 1 millió kilométert, és ha a motor adott esetben tovább is húzza, majd megkotlik más drága alkatrész, ami miatt nem fogja megérni megcsináltatni. Ezek a dolgok méretezve vannak, ennyi.

És arról nem is beszélve, hogy első olajcsere lenne. Simán látszani fog, hogy a leeresztőcsavart már egyszer kitekerte valaki...
Vagy ha igazán tökös gyerek akarsz lenni, akkor vidd be saját költségen márkaszervízbe...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #29134 Dátum: 2018.05.28 11:06:23 »
És arról nem is beszélve, hogy első olajcsere lenne. Simán látszani fog, hogy a leeresztőcsavart már egyszer kitekerte valaki...
Az olaj leeresztő csavar nem biztonsági csavar, és nincs is rajta plomba, ráadásul jobb dolga is van a szerelőnek, mint a csavar önkéntes vizsgálata.

Az olajfogyasztást pótolni kell, innentől az üzemeltetőnek meg kell lennie a fedezetnek az utántöltésre, még akkor is, ha az kiteszi akár egy egész olajcsere töltet mennyiséget. Biztosan vannak olyan helyek, ahol literenként rendelik a pótlást, ott az első cserére meg lehet előlegezni a hiányzó mennyiséget, vagy több azonos típusú kocsi karbantartását kell összeszervezni.

A + olajszűrő a márkaszervízben kapható, ami ugyanolyan mint amit hivatalos szereléskor használnak, így ez csak az anyagiak kigazdálkodása miatt probléma, a garanciát nem befolyásolja.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.28 11:30:53 írta Agyarka »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29135 Dátum: 2018.05.28 12:53:33 »
Skodánál nem gond az utántöltés, a szalonból megvásárolt új autókban be van készítve a csomagtartóba 1 liter olaj. Ezt konkrétan 3 új skodánál láttam. A csomagtartóban szépen ki van alakitva a hely az olajosdoboznak.
 
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29136 Dátum: 2018.05.29 08:51:28 »
az én skodám nem eszik az olajat. a vízet igen de az olajat nem.. [rohog]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29137 Dátum: 2018.05.29 09:32:08 »
az én skodám nem eszik az olajat. a vízet igen de az olajat nem.. [rohog]
Ilyen melegben nem csoda, én os több vizet iszok... [emoji4]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29138 Dátum: 2018.05.29 09:38:06 »
Skodánál nem gond az utántöltés, a szalonból megvásárolt új autókban be van készítve a csomagtartóba 1 liter olaj. Ezt konkrétan 3 új skodánál láttam. A csomagtartóban szépen ki van alakitva a hely az olajosdoboznak.
Nálunk most 240db Skoda jött flottában, egyikben sem volt. Bár, szükség lenne rá.

A márkaszerviz hívott, beszélgettünk. Kérdeztem az olajfogyas okát. Azt mondta, ez bozonyos szintig normális, mert a szigorú környezetvédelmi szabványokat teljesíteni kell. Azaz, a kibocsátást, magyarul a tüzelőanyag fogyasztást kell különböző trükkökkel csökkenteni. Ezek közül az egyik, hogy a katalizatort minél hamarabb fel kell melegíteni. Ehhez többlet üzemanyagot fecskendez a rendszer (kipufogóba is), viszont emiatt több olaj is elég.
Pótolni kell és kész.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29139 Dátum: 2018.05.29 09:48:27 »
Nálunk most 240db Skoda jött flottában, egyikben sem volt. Bár, szükség lenne rá.

A márkaszerviz hívott, beszélgettünk. Kérdeztem az olajfogyas okát. Azt mondta, ez bozonyos szintig normális, mert a szigorú környezetvédelmi szabványokat teljesíteni kell. Azaz, a kibocsátást, magyarul a tüzelőanyag fogyasztást kell különböző trükkökkel csökkenteni. Ezek közül az egyik, hogy a katalizatort minél hamarabb fel kell melegíteni. Ehhez többlet üzemanyagot fecskendez a rendszer (kipufogóba is), viszont emiatt több olaj is elég.
Pótolni kell és kész.
Jó duma. Szerencsére más cégek meg tudják oldani olajfogyás nélkül is. A feleségem fordjában a 30 ezres intervallum alatt végig maximumon van a nívó. És a cégnél a több a fordban sem fogy, de valahogy a vw csoportosokban igen. Ezért mondom, hogy f*s ez mind.
Épp a hétvégén mondta valaki, hogy skodát akar venni. Mondtam neki, hogy az jelenleg az autóipar legalja, bármi mást vegyen jobban jár.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29140 Dátum: 2018.05.29 09:51:42 »
Khm... Kibocsájtási normák miatt égetik az olajat? Oszt az olaj nem szennyező?  :innocent:

Ugyanaz lehet a helyzet mint a Toyotánál, és szinte az összes gyártónál. Kisebb belső surlódás miatt vékony kompresszió-, és lehúzó gyűrűk + vékony olaj ezt eredményezi... Valószínű VW-éknél valami olcsóbb/egyszerűbb furat/felületmegmunkálási technológiát alkalmaztak, emiatt megfigyelhető némi "bejáratási" szakasz. Remélhetőleg csökkenni fog ez a fogyás biznyos fokig, aztán persze megint növkedni, kérdés mikor...

Egész egyszerűen ez így sikerült, költségcsökkentési okok miatt, kár megidealizálni sztem.  ::)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29141 Dátum: 2018.05.29 10:22:51 »
Khm... Kibocsájtási normák miatt égetik az olajat? Oszt az olaj nem szennyező?  :innocent:

Ugyanaz lehet a helyzet mint a Toyotánál, és szinte az összes gyártónál. Kisebb belső surlódás miatt vékony kompresszió-, és lehúzó gyűrűk + vékony olaj ezt eredményezi... Valószínű VW-éknél valami olcsóbb/egyszerűbb furat/felületmegmunkálási technológiát alkalmaztak, emiatt megfigyelhető némi "bejáratási" szakasz. Remélhetőleg csökkenni fog ez a fogyás biznyos fokig, aztán persze megint növkedni, kérdés mikor...

Egész egyszerűen ez így sikerült, költségcsökkentési okok miatt, kár megidealizálni sztem.  ::)
:yes: :yes: :yes:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29142 Dátum: 2018.05.29 12:40:06 »
Ilyen melegben nem csoda, én os több vizet iszok... [emoji4]

fú, ez gonosz volt.. ::)
ja, meg a második motor van már benne  és egy tartalék hengerfej a sufniban.. :helpsmilie:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29143 Dátum: 2018.05.29 12:50:59 »
Ezek közül az egyik, hogy a katalizatort minél hamarabb fel kell melegíteni. Ehhez többlet üzemanyagot fecskendez a rendszer (kipufogóba is), viszont emiatt több olaj is elég.
Pótolni kell és kész.

nekem most pont rossz a lambda szondám.  mikor rádugom a fosvágen VAG progit és csinálok egy lambda tesztet itt látszik a katalizátor hőmérséklete.  1400at forog a motor ez kell a teszthez. abban igaza van hogy a katalizátornak magasabb ford. szám kell de szerintem ennek semmi köze az olajhoz. 
nem szabadna olajat ennie.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29144 Dátum: 2018.05.29 13:58:23 »
Jó duma. Szerencsére más cégek meg tudják oldani olajfogyás nélkül is. A feleségem fordjában a 30 ezres intervallum alatt végig maximumon van a nívó. És a cégnél a több a fordban sem fogy, de valahogy a vw csoportosokban igen. Ezért mondom, hogy f*s ez mind.
Épp a hétvégén mondta valaki, hogy skodát akar venni. Mondtam neki, hogy az jelenleg az autóipar legalja, bármi mást vegyen jobban jár.
Az túlzás, hogy mind fos. Ezek újkent értelmezhetők jó vételnek, használtan inkább kerülni érdemes. Már ha valaki kockázat minimalizáló.
Ennél az Octaviánál pl nagyon magas a használati érték a méretei miatt. Kellemes utazóautó, keveset fogyaszt, csendes és kulturált. A tartóssága, megbízhatósága más kérdés, az majd elválik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i