Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5006219 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29055 Dátum: 2018.04.11 16:02:31 »
Azért ha a hosszú távú fenntartási költségeket/ amortizációt félretesszük ezek a kisköbcentis, feltöltött motorok sokkal jobban használható karakterek a mindennapokban, mint egy átlag szívóbenzin. Az alsó tartományban jelentkező, és széles fordulatszámtartományban fennáló nyomaték kényelmes, és dinamikus közlekedést tesz lehetővé...

Más kérdés, hogy szokást igényel, és becsapós lehet a szívóbenzinhez képest, hogy pörgetve se lesz erősebb, de sztem ezzel együtt lehet élni.  :innocent:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Egyéb autók
« Válasz #29056 Dátum: 2018.04.12 08:53:44 »
én több skodástól olvastam akik modernebb háromhengeres skodákkal járnak hogy nem jó a 3 henger,  nincs nyomaték.  nemtudom..
a 15 éves 3hengeres skoda motor csőd, elég a kipu szelep , kuka a motor..

és mi van ha a turbo elromlik? komoly szervizszámla.

más: a tisztán  elektromos autót sem értem. az áram drága. ha én minden éjjel rádugom a kocsit otthon a konnektorra az csúnya pénz.
az ingyenes töltésfejek rég elfogytak.   
ha otthon felrakok egy napelemet meg a hozzá valót cuccot és veszek egy kicsi tiszta elektromos autót  -ez min 4-5M ft vagy több - nagyon sokat kell ahhoz menni hogy a nemtankolást elérje
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29057 Dátum: 2018.04.12 09:13:59 »
a hengerszám önmagában semmit se jelent. régen meg azért sírtak, mert nyolcról lejöttek hatra, aztán négyre. most meg háromra, na sag schon...
a műszaki megbízhatóság egy teljesen másik történet, annak a hengerszámhoz nincs köze...
a hibrid hajtás szerintem nagyon jó átmenetet biztosít arra az időre, amíg sikerül elég energiát belesűríteni az akkumlátorokba.
tesóm most vette át a leafet, megvan már ezeknek is a stabil felvevőköre. sokkal-sokkal olcsóbb tankolni, mint egy benzinest. kábé a fele. persze ha az áram ár felemelkedik a duplájára, akkor már nem :) szerintem még kell legalább 30% hatékonyságnövekedés és ugyanennyi árcsökkenés, és akkor hirtelen berobban majd az áramautó-biznisz...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29058 Dátum: 2018.04.12 13:08:35 »
én több skodástól olvastam akik modernebb háromhengeres skodákkal járnak hogy nem jó a 3 henger,  nincs nyomaték.  nemtudom..
Tesómmal többször beszélgettünk már a témáról. Én arról panaszkodtam, hogy rengeteget késlekedik az Octavia, amikor motorfék üzemből gázt adok. Vagy pl ha városi dugóban sávot kell ugrani... na, 150LE/250Nm ide, vagy oda, ez nem igazán megy. 1 mp-et késik a reakció. Persze, utána belenyom az ülésbe, de zavaró ez a késlekedés.
Ezt én leginkább a turbónak, az elektronikus gázpedálnak és az Euro VI szabványnak tulajdonítom. Valószínűleg meg lehet szokni, de ebben kellemesebb vezetni az Avensist.
Viszont brutál jól fogyaszt. Klímával, hosszú távon (várossal együt) legutóbb 5,66 l/100km volt az egész tankra vetített átlag.
Szóval, van ennek előnye és hátránya is...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29059 Dátum: 2018.04.12 13:17:01 »
Viszont brutál jól fogyaszt. Klímával, hosszú távon (várossal együt) legutóbb 5,66 l/100km volt az egész tankra vetített átlag.
Tudod ez olyan sport mint a dízel: vagy a kúton fizetsz vagy a szervízben.  :hug:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29060 Dátum: 2018.04.12 13:23:22 »
Azért ha a hosszú távú fenntartási költségeket/ amortizációt félretesszük ezek a kisköbcentis, feltöltött motorok sokkal jobban használható karakterek a mindennapokban, mint egy átlag szívóbenzin. Az alsó tartományban jelentkező, és széles fordulatszámtartományban fennáló nyomaték kényelmes, és dinamikus közlekedést tesz lehetővé...

Más kérdés, hogy szokást igényel, és becsapós lehet a szívóbenzinhez képest, hogy pörgetve se lesz erősebb, de sztem ezzel együtt lehet élni.  :innocent:
A feleségemnek volt egy évig egy Skoda Roomster 1.2 TSi 100 lóerős, írtam is itt róla. Eléggé dízel volt a karaktere, jól ment alul és nem volt értelme pörgetni. Ha valaki nem mondja mekkora motor van benne simán elhiszem, hogy 1.8 benzines van benne, amúgy piszkos jól ment.
Viszont a terhelést nagyon megérezte, ez a kis köbcenti hátránya.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29061 Dátum: 2018.04.12 14:05:29 »
amúgy piszkos jól ment.
Ezt kiegészíteném, hogy érzésre legalább is, mert alul húzott. De szerintem stopperrel mérve nem ment volna jobban mint az 1.4-es Corollám, csak más az érzés.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29062 Dátum: 2018.04.12 14:10:26 »
hát igen, az érzés...a prius plus és a mazda3-asom 0-100-as ideje kábé ugyanannyi. és hát nem érződik ugyanannyinak :D

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Egyéb autók
« Válasz #29063 Dátum: 2018.05.11 09:49:22 »
A Micra első lökhárítója elég régóta lóg, lassan meg kellene csináltatni. Kihez lehet fordulni ilyennel? Karosszérialakatos vagy autószerelő is ki tudja cserélni (vagy csak ki kell húzni?)?
Maga az alkatrész nem drága, elvileg pár csavar tartja, ahogy néztem anno, én nem állnék neki, nem tudom, nem csuklana-e össze az eleje? (na meg azért színre fújva is jobban nézne ki)...

A képen az alsó körrel jelölt alkatrész az (B). Van benne egy görbület, emiatt a zárhíd is lóg egy kicsit, az évek alatt szinte az összes patent elfárad, lassan egy sem lesz benne...
Konkrét szaki ajánlást is szívesen vennék :)
Köszi!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Egyéb autók
« Válasz #29064 Dátum: 2018.05.11 11:50:36 »
két átlagember simán le tudja venni a lökköst semmi extra nincs benne.
mi is simán levettük többször a hűtőcsere miatt.
még a zárhíd is simán levehető. mitől csuklana össze?
fújni is kell? vannak lökhárító szervizek mindenfelé
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Egyéb autók
« Válasz #29065 Dátum: 2018.05.11 12:17:18 »
A lökhárítót bármikor leveszem, vettem is már le, egyedül :) a mögötte lévő kereszttartó az első "nyúlványokhoz" kapcsolódik, a nevében benne van, hogy "tartó", emiatt gondolnám, hogy van valami összetartó szerepe is, lehet, tévedek.
Fújni azért kellene, mert a gyári is arany színű, és valamelyest szeretném a gyári kinézetet megtartani, még ha egy mélyen megbúvó alkatrészről is van szó.
Szerk.: ja, a lényeg nem a lökhárító, hanem a lógás oka, az pedig a jelölt tartó horpadása.
Szerk. 2.: tovább lapozva a szerelési leírást, kb 6 csavar fogja, szerintem nekiesek én magam :D
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.11 12:36:26 írta MFerenc »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Egyéb autók
« Válasz #29066 Dátum: 2018.05.11 12:50:23 »
hát szerintem ha leveszed a lökköst , kicseréled azt a tartót , és elviszed magad alatt a lököst a fényezőhöz kb harmadáron megúszod. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Egyéb autók
« Válasz #29067 Dátum: 2018.05.11 16:00:12 »
hát szerintem ha leveszed a lökköst , kicseréled azt a tartót , és elviszed magad alatt a lököst a fényezőhöz kb harmadáron megúszod.

Lehet, hogy a tartót nem is kell cserélni! Nem látható helyen van, lehet, hogy kiszerelés után ki lehet egyengetni! :yes:
Szerintem a kérdező ezt az alkatrészt akarná fényezni... ha nem látszik, akkor én biztos nem tenném... :no: Minek... :innocent:
Ha így van, akkor házilag 0 költséggel megoldható... :innocent: :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #29068 Dátum: 2018.05.11 16:12:56 »
hát szerintem ha leveszed a lökköst , kicseréled azt a tartót , és elviszed magad alatt a lököst a fényezőhöz kb harmadáron megúszod.
Ez elvileg működhet, gyakorlatilag viszont jó eséllyel nem. Avensis komplett hátsó ajtaját cseréltük tavaly ilyenkor. Direkt megfelelő színű ajtót vadásztunk japker-nél. Felszerelés után simán látszott egy árnyalatnyi eltérés, úgyhogy lehetett kivágatni az üveget, fényeztetni, aztán visszaragasztani az üveget. Lehet számít, hogy mennyi UV éri, vagy nemtudom. Mindenesetre az a biztos ha a fényezőnél ott a kocsi is amihez fújni kell.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Egyéb autók
« Válasz #29069 Dátum: 2018.05.11 19:20:53 »
Lehet, hogy a tartót nem is kell cserélni! Nem látható helyen van, lehet, hogy kiszerelés után ki lehet egyengetni! :yes:
Szerintem a kérdező ezt az alkatrészt akarná fényezni... ha nem látszik, akkor én biztos nem tenném... :no: Minek... :innocent:
Ha így van, akkor házilag 0 költséggel megoldható... :innocent: :surrender:
Tény, hogy elsőre elég (nagyon) félreérthetően írtam le a tényállást, ez konkrétan pontosan erről lenne szó, amit írtál, andras69, tehát a tartóval van gond, a kérdés az egyengethetőségre/cserére irányult volna :)
Köszi az ötleteket! :)