Amúgy ezek a skodák ideális cégautók. Amíg új mindenkit elkápráztat, és a gyenge műszaki hátteret elfedi a viszonylag igényes belső (szerintem direkt elrontott, de sokan kajálják). Aztán amikor kezdenek kijönni a műszaki gyengeségek addigra pont lehet cserélni. Éppen ezért szerintem teljesen felesleges korábban olajat cserélni. Akkor kell, amikor elő van írva, így vállalták a garanciát minden. A következő tulajdonos pedig ne a te problémád legyen, hanem majd annak aki eladja és tárgyal vele.
Feleségem céges fordjában is 30 ezer az intervallum (mondjuk közben nem fogy...), és ott is mondtuk, hogy kellene, azt mondták ennyi a gyári ajánlás és kész, illetve jelez is mikor kell vinni és tényleg olyan 30 ezer körül szokott jelezni. Viszont a lízing futamideje és az éves futásteljesítmény miatt bőven 300 ezer km felettig lesz a cégnél, de majd ha költeni kell rá megoldják. Simán lehet, hogy olcsóbb szétborítani a motort néhány százezerért, mint sűríteni az olajcserét, ami darabja 70-90 ezer. Gondoldd végig 300 ezer km alatt ha 15 ezrenként cserélnél olajat az plusz 10 * x ezer forint. Ha szét kell borítani az meg megvan néhány százezerből...
A céges flottáknál a pénzről szól minden, és ezt az autógyártók jól fel is ismerték. Ezért is áll át sok cég a benzinesre, mert lehet, hogy drágább az üzemanyag, de sokkal tervezhetőbb kiadás, mind a dízel váratlan de drága szervíze.