Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5004458 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29100 Dátum: 2018.05.24 11:43:54 »
Lehetnek még érdekességek. Pl. a KIA esetén, amikor újonnan vettük, azt mondták, 1500km-nél belül kötelező olajcsere van, ha ez elmarad, ugrik (az amúgy 7 éves) garancia az egész autóra.
Azt mondták, azért kell, mert a gyártás során a motorban maradt sorja fémreszelék stb. így tud kitisztulni. Eléggé meglepődtünk, de azért elvittük olajcserére...
Ezt utoljára a Ladáknál olvastam .... olyan gyártástechnológiával készülnek manapság (ja, meg már úgy 20 éve legalább) a motorok, hogy ott nincs bekoptatásból származó sorja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29101 Dátum: 2018.05.24 11:44:40 »
Lehetnek még érdekességek. Pl. a KIA esetén, amikor újonnan vettük, azt mondták, 1500km-nél belül kötelező olajcsere van, ha ez elmarad, ugrik (az amúgy 7 éves) garancia az egész autóra.
Azt mondták, azért kell, mert a gyártás során a motorban maradt sorja fémreszelék stb. így tud kitisztulni. Eléggé meglepődtünk, de azért elvittük olajcserére...
Elvileg ezeket össze kellene gyűjtse és meg kellene kösse az olajszűrőnek, én úgy tudom. Én most 10 000-nél szerettem volna megejteni az első olajcserét és utána 15000-ként, de ez nem lehetséges sajnos.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Egyéb autók
« Válasz #29102 Dátum: 2018.05.24 11:49:37 »
Ezt utoljára a Ladáknál olvastam .... olyan gyártástechnológiával készülnek manapság (ja, meg már úgy 20 éve legalább) a motorok, hogy ott nincs bekoptatásból származó sorja.

Milyen egyéb okból írhatja elő kötelezően a gyártó az 1500 km megtétele utáni olajcserét?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29103 Dátum: 2018.05.24 11:50:51 »
Elvileg ezeket össze kellene gyűjtse és meg kellene kösse az olajszűrőnek, én úgy tudom. Én most 10 000-nél szerettem volna megejteni az első olajcserét és utána 15000-ként, de ez nem lehetséges sajnos.
Lehetséges, csak nem a hivatalos szervizben. Veszel gyári szűrőt és olajat és valahol megcsinálod - megcsináltatod.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29104 Dátum: 2018.05.24 17:02:16 »
Bepi mi az a kilincs védelem?  nekem tiszta körömnyom a skodám kilincse alatt a fényezés?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29105 Dátum: 2018.05.24 17:35:47 »
Bepi mi az a kilincs védelem?  nekem tiszta körömnyom a skodám kilincse alatt a fényezés?
Átlátszó fólia méretrevágva. Kb 10cm-ről látszik csak. Jó dolog.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29106 Dátum: 2018.05.24 20:54:15 »
Ad1.: Aztaaa, de fején találtad a szöget...! :-) Én nyilván arról vagyok ismert, hogy ütöm-vágom az autóimat...
Ha minden autó csak fele annyi törődést kapna, mint az enyém, sokkal könnyebb lenne jó állapotú autókat kifogni a használt piacon. Viccet félretéve: igyekszem az előírásokat betartva, maximális odafigyelést tanusítani a céges autóm felé is, főleg, mert közvetlen befecskendezéses, turbós benzines. Gyakorlatilag minden kockázatos alkatrész megvan benne, amiért szidni szokták a modern dízeleket. Hidegen nem űzöm, autópálya menet után hűtöm, mielőtt leállítanám, figyelem a motorolaj hőmérsékletet (szerencsére kiírja) és a használt fordulatszám tartományom 1500-3500 között van az esetek 99%-ában. Vannak rendszeres hosszú távok is, de kb fele arányban városi (vidéki megyeszékhely, tehát messze nem Budapest!) használatot is kap. Én ezekre azt merem mondani, hogy teljesen rendeltetésszerűen használom.

Ad2.: Igen, be fogom, de nem azért be akarom, hanem, mert nincs más választásom. Ma körbejártam a lehetőségeket és a következő van:
A lízing cég nem zárkózik el az időközi szervíz lehetősége elől, de tovább számlázza a nem kötelező karbantartásokat a Társaságunk felé. Utóbbi, viszont, nem hajlandó viselni a költséget a lízingelt garanciális autók esetében, ezért azt tovább számlázná nekünk, felhasználóknak. És itt bukik meg a dolog... Én természetesen nem fogok fizetni azért, hogy a céges autómon elvégezze a márkaszervíz a köztes (15000km) olajcserét, annak érdekében, hogy majd 4-5 év múlva, amikor vissza kell adni a flottát, valakinek egy tényleg szuper autója lehessen. Akkor inkább tartok a kocsiban egy flakon olajat utántöltés célra és 30 000km-ként viszem csak hivatalos olajcserére.
Elvileg meg tudnánk csinálni itt, helyben is az olajcserét, a saját gépészeinkkel, de akkor egyrészt ugrana a garancia, másrészt sem a felhasznált anyagot, sem az eltöltött munkaórát nem adhatnánk fel a lízinges autók terhére. Egyedül az önköltség maradhat megoldásnak, de az érthető okok miatt nem játszik.

A központi gépész kollégával egyetértettünk abban, hogy ez így műszakilag nem szerencsés, de azt mondta, hogy 4-5 éves korában úgyis vissza kell adni, addig használjam, vigyázzak rá, amennyire lehetséges, a többi nem az én bajom lesz... :-/

-------------------------

Egyébként az autó továbbra is nagyon jó, főleg a mérete és a motor az, ami kiemelkedő. Az utas- és csomagtere tényleg baromi nagy. Múlt 7végén volt felénk lomtalanítás. Mivel kb 1,5 hónap múlva úgyis költözünk, rengeteg lomot összegyűjtöttünk, szortíroztunk és bezsákoltunk. Mondtam az asszonynak, hogy itt a két kombi, pakoljuk meg mindkettőt és egy kanyarral vigyük el a lomokat. Aztán úgy alakult, hogy minden befért az Octaviába.  :cool2:
Kapott pár napja a helyi fóliázó cégnél kilincs fészek védelmet is, mert az asszony reaktív színű műkörmének nyomai meglátszottak a kilincs körül. Most már nem fog. Megjött az autóhoz rendelt kerámia bevonat is (MrFix 9H), már csak idő kell hozzá, hogy felrakjam.
A motor - leszámítva az olajfogyást - nagyon jó és kiválóan illik ehhez a kasztnihoz. Van benne erőtartalék, megy, int a bolond, nyomatékos és 100-120 km/h utazóval használva 5-5,5 liter között fogyaszt klímával (140 tempomattal 7 liter). Egyszer volt egy erősebb indulásom vele, megijesztett...akkorát húz! A hangja borzadály, Euro VI fojtott szar. Erre nem lehet mit írni. Az Avensis 1,8-asa zene a füleimnek ehhez képest.
 
Beszéltem ma a szakszervizzel, kérdeztem az olajfogyasztást és hogy mennyire vállalható ezzel a motorral a 30000-es olajcsere periódus.
Azt mondták, saját autó esetében érthető, ha sűrűbben akarom cserélni, de higyjem el, a megfelelő olajjal a hosszú csere periódus sem teszi tönkre ezeket a motorokat. Bírják.

Most van egy olyan ötlet is, hogy a cégnél a gépészek csak az olajat fogják cserélni 15000-nél, a szűrőket meg 30000-ként. Évente egyszer kell így elírni 4,5 liter olajat valami gépbe, minden 2. szerviz hivatalos lesz. Ennyit tudunk tenni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29107 Dátum: 2018.05.24 20:57:49 »
Átlátszó fólia méretrevágva. Kb 10cm-ről látszik csak. Jó dolog.
Vagy rendelsz kici kínaitól formára vágottat kb 1 dolcsiért (5 db volt benne). Kellett egy víz szóró és egy hajszárító. kb 20 perc a 4 ajtó.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29108 Dátum: 2018.05.24 20:58:10 »
Ilyen olajfogyasztással végülis megvan a 2 olajcsere 30e km alatt... Nem is bug, hanem feature...  :lol:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29109 Dátum: 2018.05.24 22:31:18 »
Első töltet olajnál ennyi fogyás előfordul Skodáéknál, azt mondják...
Skodánál később is előfordul, meg a többi vw csoportos f*snál is (skodával tapasztalat, a többi csak sejtés mivel azonosak a motorok). Hűtőfolyadékot is figyeld, az is tud ezekből fogyni.

Az én 220 ezret futott Corollám pedig olajcserétől olajcseréig elmegy max nivóval...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29110 Dátum: 2018.05.24 22:33:19 »
Lehetnek még érdekességek. Pl. a KIA esetén, amikor újonnan vettük, azt mondták, 1500km-nél belül kötelező olajcsere van, ha ez elmarad, ugrik (az amúgy 7 éves) garancia az egész autóra.
Azt mondták, azért kell, mert a gyártás során a motorban maradt sorja fémreszelék stb. így tud kitisztulni. Eléggé meglepődtünk, de azért elvittük olajcserére...
Ez mindig is így volt... Az újabbaknál már állítólag nem kell, mert olyan a gyártástechnológia, de ha én vennék új autót azért 1500 körül ledobatnám az első olajat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29111 Dátum: 2018.05.24 23:11:46 »
Skodánál később is előfordul, meg a többi vw csoportos f*snál is (skodával tapasztalat, a többi csak sejtés mivel azonosak a motorok). Hűtőfolyadékot is figyeld, az is tud ezekből fogyni.

Az én 220 ezret futott Corollám pedig olajcserétől olajcseréig elmegy max nivóval...
Köszi az ötletet, figyelni fogom a hűtőfolyadék szintjét is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29112 Dátum: 2018.05.25 09:45:34 »
Amúgy ezek a skodák ideális cégautók. Amíg új mindenkit elkápráztat, és a gyenge műszaki hátteret elfedi a viszonylag igényes belső (szerintem direkt elrontott, de sokan kajálják). Aztán amikor kezdenek kijönni a műszaki gyengeségek addigra pont lehet cserélni. Éppen ezért szerintem teljesen felesleges korábban olajat cserélni. Akkor kell, amikor elő van írva, így vállalták a garanciát minden. A következő tulajdonos pedig ne a te problémád legyen, hanem majd annak aki eladja és tárgyal vele.

Feleségem céges fordjában is 30 ezer az intervallum (mondjuk közben nem fogy...), és ott is mondtuk, hogy kellene, azt mondták ennyi a gyári ajánlás és kész, illetve jelez is mikor kell vinni és tényleg olyan 30 ezer körül szokott jelezni. Viszont a lízing futamideje és az éves futásteljesítmény miatt bőven 300 ezer km felettig lesz a cégnél, de majd ha költeni kell rá megoldják. Simán lehet, hogy olcsóbb szétborítani a motort néhány százezerért, mint sűríteni az olajcserét, ami darabja 70-90 ezer. Gondoldd végig 300 ezer km alatt ha 15 ezrenként cserélnél olajat az plusz 10 * x ezer forint. Ha szét kell borítani az meg megvan néhány százezerből...

A céges flottáknál a pénzről szól minden, és ezt az autógyártók jól fel is ismerték. Ezért is áll át sok cég a benzinesre, mert lehet, hogy drágább az üzemanyag, de sokkal tervezhetőbb kiadás, mind a dízel váratlan de drága szervíze.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29113 Dátum: 2018.05.25 09:47:43 »
Ja és a skodában dinamikusan figyeli mikor kell olajat cserélni. Ha kicseréled simán lehet, hogy meghülyíti a rendszert, és akkor azt hogyan magyarázod meg a szervízben?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29114 Dátum: 2018.05.25 10:00:34 »
Amúgy ezek a skodák ideális cégautók. Amíg új mindenkit elkápráztat, és a gyenge műszaki hátteret elfedi a viszonylag igényes belső (szerintem direkt elrontott, de sokan kajálják). Aztán amikor kezdenek kijönni a műszaki gyengeségek addigra pont lehet cserélni. Éppen ezért szerintem teljesen felesleges korábban olajat cserélni. Akkor kell, amikor elő van írva, így vállalták a garanciát minden. A következő tulajdonos pedig ne a te problémád legyen, hanem majd annak aki eladja és tárgyal vele.

Feleségem céges fordjában is 30 ezer az intervallum (mondjuk közben nem fogy...), és ott is mondtuk, hogy kellene, azt mondták ennyi a gyári ajánlás és kész, illetve jelez is mikor kell vinni és tényleg olyan 30 ezer körül szokott jelezni. Viszont a lízing futamideje és az éves futásteljesítmény miatt bőven 300 ezer km felettig lesz a cégnél, de majd ha költeni kell rá megoldják. Simán lehet, hogy olcsóbb szétborítani a motort néhány százezerért, mint sűríteni az olajcserét, ami darabja 70-90 ezer. Gondoldd végig 300 ezer km alatt ha 15 ezrenként cserélnél olajat az plusz 10 * x ezer forint. Ha szét kell borítani az meg megvan néhány százezerből...

A céges flottáknál a pénzről szól minden, és ezt az autógyártók jól fel is ismerték. Ezért is áll át sok cég a benzinesre, mert lehet, hogy drágább az üzemanyag, de sokkal tervezhetőbb kiadás, mind a dízel váratlan de drága szervíze.
Igen, ezzel teljesen egyetértek. Csak bennem van az autó iránti szeretet, érdeklődés, jót akarás, megóvni akarás.
Nálunk 4 éves a lízing futamideje és max 200 000km-t jelent. Minden szervizt a lízing cég áll, éppen ezért a mi cégünk nem akar költeni az autókra. Így gazdaságos az üzemeltetés.
Igen, én is érzem a szándékos elrontást, vagyis, inkább a befejezetlenség jeleit. De ezek csakkor érezhetők, ha van összehasonlítási alap. Ha valaki első autóként beül egy új Octaviába, azt gondolja, hogy minek ennél jobb autó? Én évek óta ezt mondom, hogy a német autók már nem a minőséget, hanem csak az érzetet adják el. Újként, vagy újszerűként meggyőző (de egyben ezzel meg is tévesztő), aztán az idők múlásával egyre növekvő ütemben jönnek elő a nyűgjei.
Én azért igyekszem vigyázni rá, mert kíváncsi vagyok, hogy a gondos gazda kezében is előjönnek-e problémák.

Ja és a skodában dinamikusan figyeli mikor kell olajat cserélni. Ha kicseréled simán lehet, hogy meghülyíti a rendszert, és akkor azt hogyan magyarázod meg a szervízben?

Ezt kérdezni is akartam, hogy vajon csak simán számol vissza az olajcseréig a számláló, vagy adott esetben korrigálni is képes a kijelzett adatokat, pl., ha sok a hidegjárat és az olaj minősége nagyobb ütemben romlik. A központi kijelzőn az autó menüjében most picit több, mint 21000km-t mutat a következő olajcseréig.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i