Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 496802 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1995 Dátum: 2013.11.14 10:49:22 »
A témához kapcsolódóan,ha valakinek problémája lenne a D4d befecskendezéssel érdemes lehet megkérdezni http://www.branddiesel.hu/ .Sajnos nekem is szükségem volt javításra amit ők csináltak és mikor beszélgettünk kb. 1.5 éve,akkor mondta a műhely tulaja,hogy elsőként talán megkapják a Denso hivatalos szervíz minősítést.Hogy mi lett belőle nem tudom,de érdemes lehet megkérdezni,ha gond van.

Visszakerestem a hozzászólásaidat, de nem írtad még le, hogy pontosan mi volt a gondod, pedig engem nagyon érdekelne, hogy mi volt a tünet, mi lett a diagnózis, milyen "gyógyítás" lett alkalmazva és mennyibe is került végül. Érdekelne a véleményed a műhelyről, mert viszonylag elérhető távolságban vannak tőlem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.14 10:57:44 írta keeper83 »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1996 Dátum: 2013.11.14 13:24:40 »
Nekem nem Toyota-val volt és nem Denso,hanem Delphi gondom volt azért nem találod,de porlasztók és nagynyomású szivattyú gond volt.Mikor ez miatt voltam náluk,akkor mondták,hogy valószínűleg sikerül Denso hivatalos szerviz besorolást is megkapniuk.Ezért írtam,hogy ha valakinek diesel befecskendezési gondja lenne,akkor érdemes megkérdezni őket,hátha tudnak már segíteni.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1997 Dátum: 2013.11.14 13:39:44 »
Nekem nem Toyota-val volt és nem Denso,hanem Delphi gondom volt azért nem találod,de porlasztók és nagynyomású szivattyú gond volt.Mikor ez miatt voltam náluk,akkor mondták,hogy valószínűleg sikerül Denso hivatalos szerviz besorolást is megkapniuk.Ezért írtam,hogy ha valakinek diesel befecskendezési gondja lenne,akkor érdemes megkérdezni őket,hátha tudnak már segíteni.

Köszi a tippet!

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1998 Dátum: 2013.11.14 18:57:30 »
Szia!

Már bő egy éve használok egy ilyen D-4D facelift szedánt. A saját tapasztalat még nem igazán sok van (tizenpárezer km alatt), de rengeteget olvastam utána, hogy mik a nyűgök.
Amiket te is sorolsz és amik még fontosak:
Kettőstömegű lendkerék: itt nem a szigorúan vett  kilométer számít, hanem a használati mód. Ezek a lendkerekek az indításokra/leállításokra és az alacsony fordulatú (városi) üzemre kényesek. Mivel rezgéscsillapító hatásuk van, nyilván a magasabb fordulaton kisimult járású motor kevésbé fogja terhelni, mint egy városban folyamatos 1000 f/min fordulaton erőltetett üzem. A hibáját csak közvetlen a meghaláskor lehet kiszúrni, mert olyankor leállításkor csattanó hangot ad, ami idővel gyorsan felerősödik és muszáj cserélni. 5-10.000 km-rel előtte nem diagnosztizálható, hogy tönkre fog menni, benne van a pakliban. Cserekor van lehetőség a egytömegűre visszaalakítani az egészet, csak akkor a hozzávaló kuplungkészletet is meg kell venni. Hiba esetén 200.000 Ft körül orvosolható a baj.
Turbó: Nagyon nem jellemző hiba. A turbót definíció szerint két dolog teszi tönkre: 1.) ha rendes kenés nélkül van terhelve (rossz minőségű olaj, hidegen még nem eléggé jó állapotú olaj, eltömődött olajozójáratok miatti elégtelen olajozás). 2.) Idegen anyag kerül a turbina vagy kompresszor oldalba (légszűrő oldalon valami *** van, bejut a por, az gyorsan megeszi a lapátokat, vagy valami mechanikai hiba folytán a kipufogóoldalon jut bele idegen anyag). Gyakorlatilag az összes hibalehetőséget ki lehet zárni megfelelő karbantartással. A turbó magától nem megy tönkre, csak ha valami/valaki tönkreteszi! Ha nagyon "fütyül" az nem jó jel, egy egészséges turbónak kevés hangja van. Hiba esetén javítás, felújítás 150-250.000 Ft.
Injektorok: Ez gyenge láncszemnek számít, de inkább csak az ára miatt, nem pedig azért mert gyakran tönkremegy. Érdemes tudni, hogy ezt a motor Denso típusú nagynyomású üzemanyagrendszerrel szerelték és a Denso injektorokra nincsen gyárilag kiadott felújítási eljárás (mint például a Bosch vagy Delphi injektorokra 30-50.000 Ft/db), az injektorok javítása komplett gyári újra cserével történik, melyek darabja 80.000-120.000 Ft. (Megjegyezném, hogy főleg Angliában mégis foglalkozna injektorok felújításával, ezek olcsóbban meg lehet kapni, de új befecskendező korrekciós kódot nem lehet hozzá generálni, ezért nem lesz 100 %-osan olyan, mint az új.) Hibajelenség, ha melegen csak "felhúzásra" vagy egyáltalán nem indul az autó (vigyázat! ez lehet önindító vagy akkumulátor is, mert az önindítót egy picit alulméretezték és ha kevés a delej az akksiban vagy halódik az önindító, akkor nem tudja olyan intenzitással megtekerni a motort, hogy értelmes jelet kapjon az ECU az induláshoz.), alapjáraton leáll. A romló porlasztási kép miatt erősebb füstölés, extrém büdös kipufogógáz, túlfogyasztás jelentkezhet. A T25-ös karosszériába tett 116 Le-s D-4D motornál egy-két apróságot módosítottak a motoron, többek között az injektorokon is (de pl. az olajszűrő helye már nincs úgy eldugva, stb). Legjobb tudomásom szerint, A 116 Le-s és a 110 Le-s injektorok nem csereszabatosak!
SCV szelepek: a nagynyomású szivattyún van két darab hozamszabályzó szelep (ezek valósítják meg a nagynyomású rendszer igény oldali szabályzását), melyek meg szokták adni magukat. Lehet próbálkozni ultrahangos tisztítással, de hosszabb távon megoldást csak a csere jelent. Párban 80.000 Ft körül beszerezhetők, csere akár otthon is megejthető.

Keress rá Protko írásaira az Avensis D-4D & D-CAT topicban, ő konkrét hibával is találkozott injektor fronton, és követi az alkatrészárakat (főleg külföldi forrásokat néz).
Ajánlom ezt a kis leírást, melyben - kissé negatív hangvételű stílusa ellenére - alapvetően valós dolgok vannak leírva.
Még keveset pályáztam az autóval (akkor is óra szerint 150 km/h), de én sajnos az óra szerinti 130 km/h-nál nem hiszem, hogy kijönnék 5.5 körül. A fed.comp. valóban azt mutatja, de az eddigi tizenvalahány tankolásom alkalmával a fed.comp. mindig lefelé hazudott 0.5-1 literrel. Ez van, lehet, hogy ez már a betegeskedő injektorok tünete, de másban még nem jelentkezett hiba. Ahogy elnézem a spritmonitor-on, másnak is hasonlóan csal a fed.comp., talán a mértéke egy picit kisebb.
Remélem hasznos infókat írtam és javítson ki nyugodtan bárki, ha tévednék valamiben.

Üdv:
BF

Helló!

Nem is számítottam ilyen részletes írásra, nagyon köszönöm!

Egy-két kérdés akkor már, ha ilyen jól sikerült  :)

Ha egytömegű lendkerékre cserélik, az nincs káros hatással az autóra (váltó, motor, stb)? Úgy tudom, hogy ennek a fő szerepe a rezgéscsillapítás...

Amúgy a fedélzeti comp az üzemanyag "átfolyását" figyeli vagy valami vákumból számol esetleg a gázpedál állásával összhangban? Ezekben már elektromos a gázpedál amúgy?

150km/h sebességnél mennyit fogyaszt az autód?

Üdv


Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1999 Dátum: 2013.11.14 22:54:41 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2000 Dátum: 2013.11.15 08:53:56 »
Helló!

Nem is számítottam ilyen részletes írásra, nagyon köszönöm!

Egy-két kérdés akkor már, ha ilyen jól sikerült  :)

Ha egytömegű lendkerékre cserélik, az nincs káros hatással az autóra (váltó, motor, stb)? Úgy tudom, hogy ennek a fő szerepe a rezgéscsillapítás...

Amúgy a fedélzeti comp az üzemanyag "átfolyását" figyeli vagy valami vákumból számol esetleg a gázpedál állásával összhangban? Ezekben már elektromos a gázpedál amúgy?

150km/h sebességnél mennyit fogyaszt az autód?

Üdv

Előre bocsátom, hogy én is csak arról tudok nyilatkozni, amit olvasok, hallok, nem vagyok szakember!

A kettőstömegű lendkerék valóban rezgéscsillapítást végez, ahol is maga a lendkerék tud "rugózni". Ebben az esetben a kuplungtárcsába nincsenek rugós elemek beépítve! (Lásd ezt a tárcsát!)
Ha normál (egytömegű) lendkerekes verzióra visszaalakítják, akkor oda már olyan kuplungtárcsa kell, amibe rugós elemek vannak beépítve, hogy valamiféle csillapítás mégis legyen (Lásd ezt a tárcsát!) Ez az utóbbi megoldás volt a standard még a kéttömegű lendkerekek előtt, a benzinesek többségében még a mai napig. Igazából nem tudni, hogy a magasabb vibráció okoz-e különösebb problémát, de itt egy taxis (!!), aki Németországban kivátószettet építtetett be és elégedett volt vele. Úgy gondolom a mechanikai elemeknek bírniuk kell.

Az ECU nem mér sem átfolyást, sem vákuumot (itt egy külön vákuumszivattyú állítja elő a vákuumot a fékrásegítéshez, a szívó benzineseknél ugye ez alapértelmezésben keletkezik a szívóoldalon, amiből terhelést szoktak számítani.), az injektoroknak kivezérelt nyitási időkből próbálja kikövetkeztetni a pillanatnyi fogyasztást és az átlagfogyasztást (kb. 2 másodpercenként mintavételez), ebből kifolyólag csak becsül, nem mér!
Az EDC (Electronic Diesel Control) miatt a gázpedál már elektromos. Nem tudom, de a motorvezérlés összetettsége és rengeteg figyelembe veendő paraméter miatt úgy gondolom, hogy az összes CR dízelt elektromos gázpedállal szerelik. Egyszerűen nincs értelmes hely (adagoló nincs, folytószelep van, de nem olyan értelemben, mint a benzineseknél) ahová a bovdent lehetne kötni. Valaki ezt úgy fogalmazta meg egyszer találóan, hogy a sofőr csak a nyomatékigényét közvetíti a gázpedálállással, az ECU majd lemenedzseli a kérelmet a motor aktuális üzemállapotától függően (vízhőfok, olajhőfok, fordulatszám, turbónyomás, beszívott levegő mennyiség, -hőmérséklet, üzemanyag hőmérséklet, elektromos terhelés, klíma állapota, stb.).

150-nél mennyit fogyasztott az autóm? Jó kérdés. A fed.comp. 6.0-6.2 l/100 km-es pillanatnyi fogyasztást írt állandó 150-es sebességet tartva, az átlagfogyazsztás az etap végén 6.0-t mutatott. Ez a szakasz kb. 300 km volt, utána tankolásig még több mint 500 km-t mentem (fele város, fele országút 100-110-es tempóval), és a fed.comp. szerinti átlagfogyasztás lekúszott 5.7 l/100 km-re. A tankolásból számított átlag kerek 7 liter lett. Ebből én arra következtetek, hogy a 150 km/h-s tempó mellett 7 fölött eszik az autó (7.5-8 között szerintem, amit azért jócskán sokallok). Annyit még hozzátennék, hogy a gyári 195/60 R15-ös gumiméret helyett 215/45 R17-es gumikkal, és GPS-szel mérve az óra szerinti 150 km/h az kb. 145 km/h volt.

Remélem, hasznos válaszokat kaptál.
Üdv:
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2001 Dátum: 2013.11.15 09:11:53 »
Érdekes amit linkeltél...

http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 :hmmmm:

Itt csak arról van szó, hogy a srácnak nem veszi be a gyomra, hogy nem lehet felújítani a Denso injektorokat. Ez van. Viszont cserébe többet bír, mint egy PD elem, vagy Delphy injektor. A Bosch az érdekes, mert pl. Honda Accordba szerelt rendszer híresen sokat bír, meg a Toyota 1.4 D-4D-ba szerelteket is tartósnak mondják, viszont van egy srác itt a Corolla tipocban, aki valamikor 100.000 körül újíttatta az 1.4 D-4D Corollája injektorait. (Mondjuk, ha jól emlékszem volt ott chip tuning, meg ültetés, nagy felni, szóval kaphatott is rendesen.)
Nem veszem szentírásnak ezt a linket, de szerintem mindenképp hasznos infókat tartalmaz.

Egyébként ha bármilyen használt dízelt vesz az ember, akkor szerintem fel kell készülnie, hogy az elkövetkezendő 100.000 km alatt előjön valami csak dízelre jellemző költség olyan 2-300.000 Ft értékben. Erre lehet készülni, félrerakni (nálam ez kb. havi 3.000 Ft). Ha valóban 100.000 km-re vetítem ezt a költséget az ugye 2-3 Ft pluszköltség kilométerenként.
Egy hasonló teljesítményű benzines www.spritmonitor.de szerint 1.5 literrel fogyaszt többet hasonló körülmények között, ami jelen benzinárakkal számolva 6 Ft/km-es pluszköltség.
Tehát, ha csak egy ilyen 2-300.000 Ft-os tétel jön közbe, akkor még mindig jobban jártál, ha esetleg kettő ilyen hibába is belefutsz, csak akkor lesz kb. egál. Ha ezen felül még szereted is a nyomatékot, akkor élvezni fogod a visszaváltások nélküli autózást. Én ezeket figyelembe véve döntöttem a dízel a verzió mellett. De itt van Bepi kolléga, aki nagyjából hasonló gondolatmenettel jutott el az 1.8-as VVT-i benzines verzióhoz, mivel ők szinte csak városon kívül használják az autót, amikor is nyugodt stílussal elég alacsonyan tartható a fogyasztása. Ja, és kifejezetten kockázatkerülő típus, nem szereti várni, hogy valami tönkremenjen, inkább megfizeti a nyugalmat a kicsit magasabb fogyasztásban (ami az ő használatuk mellett ráadásul csak pár decivel magasabb az én dízel (!) autóm átlagánál).
Én nagyjából felerészben városban használom az autót, nem a belvárosban, de ilyen feltételek mellett mondjuk télen egy benzines autó akár 2-3 literrel is többet fogyasztana (a régi 1.0 Swiftemmel is sikerült egyik télen egy tankra vetítve 7.6 liter megetetni úgy hogy nem hagytam el a lakot terület táblát, ilyen körülmények között a Toyota is pontosan ennyit evett dupla annyi tömeggel. Szerintem egyik benzines verzió sem jött volna ki 10 liter alatt).
A döntés mindig egyéni elbírálás kérdése.

Protko kolléga gyűjtése árakról: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=80.msg542424#msg542424

Sok szerencsét!
BF
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.15 09:41:01 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2002 Dátum: 2013.11.15 09:20:39 »
 :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2003 Dátum: 2013.11.15 09:23:21 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2004 Dátum: 2013.11.15 09:57:24 »
Amúgy szeretném én a d4d-t is, nem tagadom, de nem lennék ilyen nyugodt.
Kollégámnak pár évvel ezelőtt volt egy ugyanilyen AveI-ese, csak sedan. Kíméletesen módon, de városban IS használta. 3x.xxx km-rel vette, 70.000 körül kettős tömegű lendkerék probléma jött elő. Átalakíttatta egytömegűvé, végül 13x.xxx km-nél újra érezte, hogy gyengül a kuplung. Eladta az autót, noha, elmondása szerint ezen kívül egyetlen izzó sem égett ki rajta. Nagyon szerették, de nem akartak ennyit költeni rá.

Én úgy gondolom, hogy ha alapvetően hosszabb távokat megy az autó nap, mint nap, akkor vállalható egy jó állapotú d4d. Kevesebbet kuplungol az ember, tehát, valószínűleg jóval később jelentkezik ez a - költséges - hiba. A többitől jómagam nem is félnék, szerintem azokat már vásárláskor jó eséllyel ki lehet szűrni.
Viszont a kuplung gyenge benne, megsínyli a városi használatot.
Tesóm pl úgy használja az OFF Sharant, hogy nagyon óvatosan indul és finoman vált. Nincs is baja. Ütve-verve, nagytömegű utánfutót vonszolva idő előtt tönkre menne abban is, így 240.000-nél kellett először cserélni. Azóta (340.000km van benne jelenleg) köszöni, jól van. Hasonló módon lehet kímélni az Avenisét is, pláne, hogy "tudjuk", erre érzékenyebb az átlagnál. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2005 Dátum: 2013.11.15 15:42:10 »
150-nél mennyit fogyasztott az autóm? Jó kérdés. A fed.comp. 6.0-6.2 l/100 km-es pillanatnyi fogyasztást írt állandó 150-es sebességet tartva, az átlagfogyazsztás az etap végén 6.0-t mutatott. Ez a szakasz kb. 300 km volt, utána tankolásig még több mint 500 km-t mentem (fele város, fele országút 100-110-es tempóval), és a fed.comp. szerinti átlagfogyasztás lekúszott 5.7 l/100 km-re. A tankolásból számított átlag kerek 7 liter lett. Ebből én arra következtetek, hogy a 150 km/h-s tempó mellett 7 fölött eszik az autó (7.5-8 között szerintem, amit azért jócskán sokallok). Annyit még hozzátennék, hogy a gyári 195/60 R15-ös gumiméret helyett 215/45 R17-es gumikkal, és GPS-szel mérve az óra szerinti 150 km/h az kb. 145 km/h volt.

Ezek a malomkerekek tuti rendesen megdobják a fogyasztást. Így nem csodálom, ha nálad "többet" fogyaszt. Nekem a megtett 12k km alatt 5-5,5 között szórtak a tankolások átlagai (igaz kevés autópályával és dugóval), az igaz, hogy a fedcomp tendenciózusan 0,3-0,5l-rel kevesebbet mutat.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2006 Dátum: 2013.11.15 15:55:20 »
Amúgy szeretném én a d4d-t is, nem tagadom, de nem lennék ilyen nyugodt.
Kollégámnak pár évvel ezelőtt volt egy ugyanilyen AveI-ese, csak sedan. Kíméletesen módon, de városban IS használta. 3x.xxx km-rel vette, 70.000 körül kettős tömegű lendkerék probléma jött elő. Átalakíttatta egytömegűvé, végül 13x.xxx km-nél újra érezte, hogy gyengül a kuplung. Eladta az autót, noha, elmondása szerint ezen kívül egyetlen izzó sem égett ki rajta. Nagyon szerették, de nem akartak ennyit költeni rá.

Az egyik topiktársunk ajánlotta, hogy ha szükség lenne rá, fel is lehet újítani a lendkereket. Ez tokkal-vonóval, új kuplunggal és 2 év garanciával kerül 150 pénzbe. Nem nagy összeg, ha figyelembe vesszük, hogy csak a gyári kuplung maga 50-70k attól függően, hogy csak tárcsát, vagy szettet vesz az ember és akkor még ott a szerelés díja is.

Chapry

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2007 Dátum: 2013.11.15 16:51:53 »
Kicsit elbizonytalanodtam, mert máshol is olvastam rosszakat a D4D-ről.  :no:

És sajnos az is igazság, hogy más kategóriás OFF gyártókhoz olcsóbbak az alkatrészek pl. kettős t. lendkerék már van hogy szinte 1/2 áron a D4D-hez képest és a fogyasztásuk is 0,5-1L/ 100km kevesebb. Na itt lehet elkezdeni számolni.

Így kezdem megérteni Bepi81 kollégát és az ő szemléletét...

fgabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2008 Dátum: 2013.11.18 15:12:27 »
Sziasztok,
1.6 vvt-i (3ZZFE) motoros Avinsisnél tapasztalom, hogy téli, hideg időben indítás után (amíg a motor nem éri el az üzemi hőfokot) 3-4 ezres fordulatszámnál (ritkán pörgetem - főleg hidegen - eddig) rövid időre fennakad a gáz, majd visszaejti a fordulatot a motor. Toyota szervíz szerelője szerint normálius a jelenség... Tapasztalt közületek már valaki hasonlót?

Más...
Gondolom a pótkeréktartó, és emelőtartóban esős évszakokban kialakuló kacsaúsztatóval már találkoztatok (kombi, sedan autókban is hallottam ilyenről - enyém liftback), ennek kiküszöbüölésére létezik megoldás a gumi dugók kiszerelésén, megfúrásán kívül? Igazán az okra lennék kiváncsi, hogy juthat oda a víz?

 
Toyota Avensis 1.6 Vvt-i Liftback 2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2009 Dátum: 2013.11.18 15:48:38 »
A pótkeréktartóban lévő tócsával kapcsolatban: Mekkora vízmennyiséget jelent ez kb? Tényleg áll benne a víz, vagy a lemez oldala nedves és az alján összefolyik a víz?
Utóbbi esetben szerintem csak páralecsapódás lehet. Ha nagyobb mennyiségű víz van a pótkeréktartályban, akkor a hátsó traktus oldalsó üregeinek kerekek felőli lemezfelületét vizsgálnám meg, ott fel-beverheti a vizet menet közben az autó. Nekem az E11 Corollámon az egyik oldalt itt lyukadt át a lemez és bizonyos körülmények között nálam is jutott be némi nedvesség az üregbe.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i