Helló!
Nem is számítottam ilyen részletes írásra, nagyon köszönöm!
Egy-két kérdés akkor már, ha ilyen jól sikerült
Ha egytömegű lendkerékre cserélik, az nincs káros hatással az autóra (váltó, motor, stb)? Úgy tudom, hogy ennek a fő szerepe a rezgéscsillapítás...
Amúgy a fedélzeti comp az üzemanyag "átfolyását" figyeli vagy valami vákumból számol esetleg a gázpedál állásával összhangban? Ezekben már elektromos a gázpedál amúgy?
150km/h sebességnél mennyit fogyaszt az autód?
Üdv
Előre bocsátom, hogy én is csak arról tudok nyilatkozni, amit olvasok, hallok, nem vagyok szakember!
A kettőstömegű lendkerék valóban rezgéscsillapítást végez, ahol is maga a lendkerék tud "rugózni". Ebben az esetben a kuplungtárcsába nincsenek rugós elemek beépítve! (Lásd
ezt a tárcsát!)
Ha normál (egytömegű) lendkerekes verzióra visszaalakítják, akkor oda már olyan kuplungtárcsa kell, amibe rugós elemek vannak beépítve, hogy valamiféle csillapítás mégis legyen (Lásd
ezt a tárcsát!) Ez az utóbbi megoldás volt a standard még a kéttömegű lendkerekek előtt, a benzinesek többségében még a mai napig. Igazából nem tudni, hogy a magasabb vibráció okoz-e különösebb problémát, de
itt egy taxis (!!), aki Németországban kivátószettet építtetett be és elégedett volt vele. Úgy gondolom a mechanikai elemeknek bírniuk kell.
Az ECU nem mér sem átfolyást, sem vákuumot (itt egy külön vákuumszivattyú állítja elő a vákuumot a fékrásegítéshez, a szívó benzineseknél ugye ez alapértelmezésben keletkezik a szívóoldalon, amiből terhelést szoktak számítani.), az injektoroknak kivezérelt nyitási időkből próbálja kikövetkeztetni a pillanatnyi fogyasztást és az átlagfogyasztást (kb. 2 másodpercenként mintavételez), ebből kifolyólag csak becsül, nem mér!
Az EDC (Electronic Diesel Control) miatt a gázpedál már elektromos. Nem tudom, de a motorvezérlés összetettsége és rengeteg figyelembe veendő paraméter miatt úgy gondolom, hogy az összes CR dízelt elektromos gázpedállal szerelik. Egyszerűen nincs értelmes hely (adagoló nincs, folytószelep van, de nem olyan értelemben, mint a benzineseknél) ahová a bovdent lehetne kötni. Valaki ezt úgy fogalmazta meg egyszer találóan, hogy a sofőr csak a nyomatékigényét közvetíti a gázpedálállással, az ECU majd lemenedzseli a kérelmet a motor aktuális üzemállapotától függően (vízhőfok, olajhőfok, fordulatszám, turbónyomás, beszívott levegő mennyiség, -hőmérséklet, üzemanyag hőmérséklet, elektromos terhelés, klíma állapota, stb.).
150-nél mennyit fogyasztott az autóm? Jó kérdés. A fed.comp. 6.0-6.2 l/100 km-es pillanatnyi fogyasztást írt állandó 150-es sebességet tartva, az átlagfogyazsztás az etap végén 6.0-t mutatott. Ez a szakasz kb. 300 km volt, utána tankolásig még több mint 500 km-t mentem (fele város, fele országút 100-110-es tempóval), és a fed.comp. szerinti átlagfogyasztás lekúszott 5.7 l/100 km-re. A tankolásból számított átlag kerek 7 liter lett. Ebből én arra következtetek, hogy a 150 km/h-s tempó mellett 7 fölött eszik az autó (7.5-8 között szerintem, amit azért jócskán sokallok). Annyit még hozzátennék, hogy a gyári 195/60 R15-ös gumiméret helyett 215/45 R17-es gumikkal, és GPS-szel mérve az óra szerinti 150 km/h az kb. 145 km/h volt.
Remélem, hasznos válaszokat kaptál.
Üdv:
BF